Permalänk

Beats by Dre är det många som säger är bra och snygga. Har aldrig själv testat några men kommer bara med ett förslag..
Länk till derars hemsida
http://beatsbydre.com/products/Products.aspx?pid=B5800&cat=1

Visa signatur

- HAF X| ASUS P7P55D| i5 760@4GHz| Corsair H70| Dominator GT 2000Mhz| Asus Radeon HD5870 CF| Corsair TX 650W| Win 7 ultimate 64bit|
- MacBook Air 13" 2012

Permalänk
Skrivet av bjjb:

Det finns en sak som är väldigt negativt med dem.

De fungerar så dåligt till mp3-spelare/telefoner, så som TS vill använda dem.

Kan vara för att det är USB? dock såg jag att det inte var gaming hörlurar han var ute efter... hehe

Visa signatur

- HAF X| ASUS P7P55D| i5 760@4GHz| Corsair H70| Dominator GT 2000Mhz| Asus Radeon HD5870 CF| Corsair TX 650W| Win 7 ultimate 64bit|
- MacBook Air 13" 2012

Permalänk
Skrivet av HAF 932 1995:

Beats by Dre är det många som säger är bra och snygga. Har aldrig själv testat några men kommer bara med ett förslag..
Länk till derars hemsida
http://beatsbydre.com/products/Products.aspx?pid=B5800&cat=1

nejnejnejnejnej
källa; headfi.com

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAF 932 1995:

Beats by Dre är det många som säger är bra och snygga. Har aldrig själv testat några men kommer bara med ett förslag..
Länk till derars hemsida
http://beatsbydre.com/products/Products.aspx?pid=B5800&cat=1

Nej. Överprisade märkeslurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Asså vad menar du med ska kunna ha dom på stan? Vissa vill ju ha Beats liknande lurar, Medans andra helre har ett par grymma In-ear lurar som man kan ha under mössan eller bara för dom är små och smidiga.
Ska dom vara bra dämpade eller rätt "öppna"?
Budget?

Vad rekommenderar du för hörlurar till mobiltelefon? Dom ska vara slutna, gå å ha på sej många timmar i sträck utan att de gör ont / blir obehagligt.

Min budget e ca 2000kr, har själv tittat på ett par Bose AE2 dessa kostar då ca 1500kr, men vad jag själv vet så gör Bose bra grejer (inte hört något negativt om dom) men tänkte att ingen nämnt dom i denna tråden heller utav någon anledning. Har själv ett par Bose I.E. (äldre modellen än den dom har på hemsidan) som ja köpte på Audio Video för 495kr (sjukt bra ljud å sluter grymt för att va I.E. lurar) http://www.bose.se

Pastrami~

Visa signatur

Bab

Permalänk
Skrivet av Pastrami:

Vad rekommenderar du för hörlurar till mobiltelefon? Dom ska vara slutna, gå å ha på sej många timmar i sträck utan att de gör ont / blir obehagligt.

Min budget e ca 2000kr, har själv tittat på ett par Bose AE2 dessa kostar då ca 1500kr, men vad jag själv vet så gör Bose bra grejer (inte hört något negativt om dom) men tänkte att ingen nämnt dom i denna tråden heller utav någon anledning. Har själv ett par Bose I.E. (äldre modellen än den dom har på hemsidan) som ja köpte på Audio Video för 495kr (sjukt bra ljud å sluter grymt för att va I.E. lurar) http://www.bose.se

Pastrami~

Jag har ett par bose med brusreduceing. Skönare lurar har jag aldrgi testat haft på mig. Kan ha mina 10 timmar utan problem. Men alla vi har olika huvud så mitt tips är att testa olika lurar på olka ställen som HiFi-Klubben eller MM/elgiganten eller så.
Skulle jag köpa en lur idag med 2000kr budget skulle jag kolla på http://www.bose.se/SE/sv/home-and-personal-audio/headphones-a... (samma design som den du kollade på men mic och sånt är värt mycket för en mobil tycker jag)
Annars har Denon riktigt sköna och fina lurar, Tar inte bort lika mycket ljud som bose lurarna.
Men min favorit är lite dyrare och heter B&W P5. Super ljud, tar bort ljud väldiggt bra och snygga enligt mig:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Jag har ett par bose med brusreduceing. Skönare lurar har jag aldrgi testat haft på mig. Kan ha mina 10 timmar utan problem. Men alla vi har olika huvud så mitt tips är att testa olika lurar på olka ställen som HiFi-Klubben eller MM/elgiganten eller så.
Skulle jag köpa en lur idag med 2000kr budget skulle jag kolla på http://www.bose.se/SE/sv/home-and-personal-audio/headphones-a... (samma design som den du kollade på men mic och sånt är värt mycket för en mobil tycker jag)
Annars har Denon riktigt sköna och fina lurar, Tar inte bort lika mycket ljud som bose lurarna.
Men min favorit är lite dyrare och heter B&W P5. Super ljud, tar bort ljud väldiggt bra och snygga enligt mig:)

Nice info

Ja undrar om dom du länkade funkar till en Samsung Galaxy SII då AE2i e gjorda för Iphones? Eller har jag läst helt fel.
Men ja håller med med mic osv de e ett stort plus för mobilen!

Nu när de kommer till musik ja lyssnar på om det gör nån skillnad så e de absolut inte rap/hiphop/rnb.

Visa signatur

Bab

Permalänk
Skrivet av Pastrami:

Nice info

Ja undrar om dom du länkade funkar till en Samsung Galaxy SII då AE2i e gjorda för Iphones? Eller har jag läst helt fel.
Men ja håller med med mic osv de e ett stort plus för mobilen!

Nu när de kommer till musik ja lyssnar på om det gör nån skillnad så e de absolut inte rap/hiphop/rnb.

Jadu det vet jag faktiskt inte om det passar då:/ (ljudet funkar ju såklart men vet inte med mic och knapparna...)

Du är inte ute efter så mycket bas då va?

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Jadu det vet jag faktiskt inte om det passar då:/ (ljudet funkar ju såklart men vet inte med mic och knapparna...)

Du är inte ute efter så mycket bas då va?

Jo de ja tänkte också... allting görs ju för fasen till iFag i dagens läge. Tänkte dock på Bose AE2 om vi kan återgå till dom, du gilla dom? Sluter bra å släpper in minimalt med ljud, de vill säga lyssnar du på musik så hör du inget runtomkring dig.

Har aldrig varit inne på Hi-Fi Klubben här i Helsingborg, vet inte om du har erfarenhet utav dom rent personligt om man kan pröva på produkter innan man bestämmer sej för att köpa?

Man kan ju ställa lite via mobilen så basen kan va go å ha iallafall.

Visa signatur

Bab

Permalänk
Skrivet av Pastrami:

Jo de ja tänkte också... allting görs ju för fasen till iFag i dagens läge. Tänkte dock på Bose AE2 om vi kan återgå till dom, du gilla dom? Sluter bra å släpper in minimalt med ljud, de vill säga lyssnar du på musik så hör du inget runtomkring dig.

Har aldrig varit inne på Hi-Fi Klubben här i Helsingborg, vet inte om du har erfarenhet utav dom rent personligt om man kan pröva på produkter innan man bestämmer sej för att köpa?

Man kan ju ställa lite via mobilen så basen kan va go å ha iallafall.

Dom Bose jag har är QuietComfort 15. (dom har aktiv brusredusering) men designen är den samma som AE2 (eller skiljer lite)
Fördelen med Bose jämfört med AKG och liknade är att Bosse lurar är väldigtlättdrivna. (dom som är over-ear då. ON-ear av dom flesta märken är lättdrivnare)

Här i Uppsala har jag väldigt bra erfarenhet av hifi klubben. Man kan åka dit och testa lurarna dom har med sin egen mobil. Tycker du ska åka dit och testa

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Är inte Bose väldigt dyra med tanke på vad man får? Visst de är väldigt bekväma och de har aktiv brusreducering, men ljudet är inte så mycket att hurra för, speciellt för det priset man får betala för ett par Bose.

Permalänk

Har hört att folk säger att ljudet när man har aktiv brusreducering ofta är sub-par med tanke på priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommenchini:

Har hört att folk säger att ljudet när man har aktiv brusreducering ofta är sub-par med tanke på priset.

Det stämmer, man betalar ju ganska mycket pengar för att få en bra brusreducering, och ifall det är önskvärt är ju en bedömning man får göra utifrån hur man tänker använda lurarna. Om man exempelvis flyger mycket och tycker det är viktigt att ha lurar som är bra när man flyger, då är det säkert värt att lägga mycket pengar på en bra brusreducering.

Om man bara sitter i ett tyst rum, eller i en situation då brusreduceringen inte fungerar bra (som exempelvis på en arbetsplats med mycket prat), å andra sidan, ja då blir bedömningen antagligen en annan.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Dom Bose jag har är QuietComfort 15. (dom har aktiv brusredusering) men designen är den samma som AE2 (eller skiljer lite)
Fördelen med Bose jämfört med AKG och liknade är att Bosse lurar är väldigtlättdrivna. (dom som är over-ear då. ON-ear av dom flesta märken är lättdrivnare)

Här i Uppsala har jag väldigt bra erfarenhet av hifi klubben. Man kan åka dit och testa lurarna dom har med sin egen mobil. Tycker du ska åka dit och testa

Låter riktigt bra! Jag vet ej dock vad skillnaden e emellan Over-Ear å ON-Ear. Men om ja förstår de rätt så ligger ON-ear på örat å dom andra har kuddar runt öronen?

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem
Skrivet av Comwan:

Är inte Bose väldigt dyra med tanke på vad man får? Visst de är väldigt bekväma och de har aktiv brusreducering, men ljudet är inte så mycket att hurra för, speciellt för det priset man får betala för ett par Bose.

Använder ett par Bose I.E. (modellen innan IE2) bästa IE jag nånsin haft å för priset 100% värt.

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pastrami:

Låter riktigt bra! Jag vet ej dock vad skillnaden e emellan Over-Ear å ON-Ear. Men om ja förstår de rätt så ligger ON-ear på örat å dom andra har kuddar runt öronen?

Precis, med on-ear så vilar kuddarna på örat medans med over-ear så är de runt örat.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CazeW:

Precis, med on-ear så vilar kuddarna på örat medans med over-ear så är de runt örat.

Tackar för du klargjorde min vilda gissning.

Visa signatur

Bab

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Kent:

Vad då 4 bra alternativ? Både HD650 och AKG K701 är ganska krävande när det gäller förstärkning och kommer låta skit med en mp3-spelare/telefon. Dessutom är dom helt öppna och därför ganska värdelösa på stan. DT880 har jag inte testat så där kan jag inte uttala mig.
Creative lurarna håller jag med om. Dom ger mycket ljud för pengarna och passar bra till portabelt ljud.

DT880 (oavsett ohmtal) låter väldigt platta utan förstärkning. Det gäller nog allt i DT-serien skulle jag tro (har inte testat 32ohm). Med erfarenhet DT770, DT880 och DT990.

80 ohm låter logiskt nog vettigast utan, men fortfarande väldig skillnad i karaktär när dessa får amplifiering.

För den som vill så går det ju att lösa med extern förstärkare, det finns små och potenta. Tror det hela faller på mobilenhetens DAC i vilket fall sen.

Permalänk
Skrivet av Pastrami:

Tackar för du klargjorde min vilda gissning.

Det är sant. Bra exempel är Fanny Wang 2001 (over ear) sen Fanny Wang 1001 (ON-ear)
Bose har samma där.
Men finns nog lite bättre lurar till samma pris med dina krav, åk och kolla på MM,Elgiganten. Bäst är Hi-Fi Klubben och åka och snacka med dom:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Det är sant. Bra exempel är Fanny Wang 2001 (over ear) sen Fanny Wang 1001 (ON-ear)
Bose har samma där.
Men finns nog lite bättre lurar till samma pris med dina krav, åk och kolla på MM,Elgiganten. Bäst är Hi-Fi Klubben och åka och snacka med dom:)

OK får göra de Tackar

Visa signatur

Bab

Permalänk

Jag rekommenderar fortfarande Denon Ah-1100 som finns på Hifi-klubben. De har tillräcklig isolering för att lyssna högt på tåg utan att störa andra. Vill man ha ljudisolering tycker jag man ska köra på ett par in-ear och sedan skaffa foam-proppar och ersätta de gamla. Känns som du får mer ljud, isolering och bärbarhet av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommenchini:

Jag rekommenderar fortfarande Denon Ah-1100 som finns på Hifi-klubben. De har tillräcklig isolering för att lyssna högt på tåg utan att störa andra. Vill man ha ljudisolering tycker jag man ska köra på ett par in-ear och sedan skaffa foam-proppar och ersätta de gamla. Känns som du får mer ljud, isolering och bärbarhet av det.

Då kan man lika gärna köpa creative auro live eftersom de består av grejer inuti skalet. Som dessutom går på hälften av priset!

Edit; förväxlade hörlurarna med
Denon AH-D1001 så mitt påstående gäller inte längre!
Skickads från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av hannesboey:

Sony xb300 som är lillebror till xb700 är grymt sköna.

XB300 är riktigt färgade. Usch, de går ju knappt att lyssna på. Jag har hört XB300, XB500, XB700 och äger XB500. Tycker XB500 är det bästa alternativet av de, den bästa allround luren av de 3 enligt mig

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av dauit:

Då kan man lika gärna köpa creative auro live eftersom de består av grejer inuti skalet. Som dessutom går på hälften av priset!

Edit; förväxlade hörlurarna med
Denon AH-D1001 så mitt påstående gäller inte längre!
Skickads från m.sweclockers.com

Jag valde mellan dem och sennheiser hd595 och det blev hd 595 jag tyckte att de lät ganska mycket bättre fast det är ju förmodligen så stor skillnad pga att de är slutna vs öppna och det är ju upp till en själv att ta reda på vad man föredrar.

Visa signatur

CPU:Intel Core I7 2600K (Socket 1155) MOBO:Asus P8P67 Deluxe GPU:Asus gtx 780 ti RAM:Kingston HyperX 2400 MHz 8GB (Dual channel) SSD:Force 3 120GB, OCZ Revodrive x2 HDD:Samsung Spinpoint F3 1TB Chassi:Corsair 750D PSU:Corsair Tx650 v2Ljud:Pro-Ject HeadBox II Hörlurar: Sennheiser hd600+ATH-M50 Högtalare: Dali Ikon 2 Mikrofon: Samson go mic Mus: Logitech G700 Matta: steelseries Qck+ Skärmar: en Asus Ve247h x3| citera mig för svar.

Permalänk
Skrivet av martin-96:

Jag valde mellan dem och sennheiser hd595 och det blev hd 595 jag tyckte att de lät ganska mycket bättre fast det är ju förmodligen så stor skillnad pga att de är slutna vs öppna och det är ju upp till en själv att ta reda på vad man föredrar.

Menar du också AH-d1001 eller pratar du om AH-D1100? Jag snackar om D1100. De är bättre än de första. Har inte lyssnat på HD595 men efter vad jag hört så är det ganska olika i signatur där HD595 försöker vara lite mer neutrala. Jag gillar när det är ljud som får en att vilja digga med så jag bryr mig inte så himla mycket om neutralitet eller inte. Så länge det får mig att digga så är det bra lurar imo. D1100 får mig verkligen att digga.

Permalänk
Medlem

Jag har Logitech G35. De är en enda lång dröm att använda. Det enda problemet IMO är om du har glasögon, för då kan man ibland känna att de blir lite 'formade' efter några månaders användning men då är det bara att gå till en optiker och få dem omformade igen, brukar vara gratis och ingen stor grej.

Permalänk
Skrivet av Umbrellas:

Jag har Logitech G35. De är en enda lång dröm att använda. Det enda problemet IMO är om du har glasögon, för då kan man ibland känna att de blir lite 'formade' efter några månaders användning men då är det bara att gå till en optiker och få dem omformade igen, brukar vara gratis och ingen stor grej.

Tror du missade poängen med tråden. Han var ute efter musikhörlurar att ha på stan/jobbet etc. Inte enbart gaming hörlurar.

Permalänk
Skrivet av Tommenchini:

Menar du också AH-d1001 eller pratar du om AH-D1100? Jag snackar om D1100. De är bättre än de första. Har inte lyssnat på HD595 men efter vad jag hört så är det ganska olika i signatur där HD595 försöker vara lite mer neutrala. Jag gillar när det är ljud som får en att vilja digga med så jag bryr mig inte så himla mycket om neutralitet eller inte. Så länge det får mig att digga så är det bra lurar imo. D1100 får mig verkligen att digga.

Jo jag menar AH-D1100, jag föredrog 595orna före dem, jag hittade inte riktigt några jag gillade på hifi klubben. jag tyckte att de lät ganska grötiga när jag lyssnade på musik då jag lyssnar främst på metal och rock

Visa signatur

CPU:Intel Core I7 2600K (Socket 1155) MOBO:Asus P8P67 Deluxe GPU:Asus gtx 780 ti RAM:Kingston HyperX 2400 MHz 8GB (Dual channel) SSD:Force 3 120GB, OCZ Revodrive x2 HDD:Samsung Spinpoint F3 1TB Chassi:Corsair 750D PSU:Corsair Tx650 v2Ljud:Pro-Ject HeadBox II Hörlurar: Sennheiser hd600+ATH-M50 Högtalare: Dali Ikon 2 Mikrofon: Samson go mic Mus: Logitech G700 Matta: steelseries Qck+ Skärmar: en Asus Ve247h x3| citera mig för svar.

Permalänk

Beats by dr. Dre Studio, kanske inte toppljudkvalitet, men basen är gudomlig. Keep the hate coming!
Plus att dom är snygga också

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Beats by dr. Dre Studio, kanske inte toppljudkvalitet, men basen är gudomlig. Keep the hate coming!
Plus att dom är snygga också

Betala för ett märke + "bara" bas....
Det är något som inte stämmer här:)

Dr Dre är rätt fula också, dessa är bland de snyggaste som finns på marknaden: http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehor/horlurar/bw_p5_...

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?