Formetera disk och sammanfoga dess paritioner

Permalänk
Medlem

Formetera disk och sammanfoga dess paritioner

Hej!

Jag skulle behöva hjälp av någon duktig Sweclockare som vet hur man sammanfogar paritioner. Det är nämligen så att jag bytt till en SSD i min bärbara dator och har därmed en 500 GB mekanisk disk till övers. Denna ska självfallet användas nu när hårddiskspriset är såpass högt! Problemet är att den är uppdelad i 4 partitioner: "System, Lokal disk, HP Revocery och HP Tool". Jag skulle alltså vilja sammanfoga dessa partitioner till EN. Observera även att disken samtidigt ska formateras, så det är ingen data jag är rädd om på den.

Jag har Windows 7 64-bit. Hur gör jag?

Med Vänliga Hälsningar,
Erik NB

Visa signatur

Dator: Lian-Li Q25b | 16 GB minne @ 2400 MHz | ASUS Z97I-PLUS | i5 3690K | Samsung 840 Evo 240 GB | EVGA GTX 980 Ti | 3 x DELL U2711
Hifi: Dynaudio X16 på Custom Design SQ404 | Rega Brio-R | Rega Apollo-R | Schiit Uber Bifrost | Pro-ject Carbon M2 Red | Pathos Aurium | The Chord Company Crimson-serie RCA | Sennheiser HD 650 | Sennheiser HD 800

Permalänk
Hedersmedlem

Du använder dig av diskhanteraren som du når i datorhantering (högerklicka på Datorn, välj Hantera). Sedan hittar du din 500GB (ca:465GB visas) som du sedan tar bort partitionerna på och sedan gör en ny på hela diskutrymmet.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Du använder dig av diskhanteraren som du når i datorhantering (högerklicka på Datorn, välj Hantera). Sedan hittar du din 500GB (ca:465GB visas) som du sedan tar bort partitionerna på och sedan gör en ny på hela diskutrymmet.

Bugar och bockar!

Visa signatur

Dator: Lian-Li Q25b | 16 GB minne @ 2400 MHz | ASUS Z97I-PLUS | i5 3690K | Samsung 840 Evo 240 GB | EVGA GTX 980 Ti | 3 x DELL U2711
Hifi: Dynaudio X16 på Custom Design SQ404 | Rega Brio-R | Rega Apollo-R | Schiit Uber Bifrost | Pro-ject Carbon M2 Red | Pathos Aurium | The Chord Company Crimson-serie RCA | Sennheiser HD 650 | Sennheiser HD 800