Battlefield 3 ultra high-res wallpapers/bilder

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 ultra high-res wallpapers/bilder

Hej!

Jag är ute efter en "clean" bild (dvs utan texten Battlefield 3 eller liknande), gärna bakgrundsbilden på BF3:s hemsida), i extremt hög upplösning. Med detta menar jag en upplösning helst över 10000 x 10000 pixlar. Detta till en canvas-talva som jag skulle vilja ha i mitt spelrum.

Har försökt leta så gott jag kunnat, men hittar inga väldigt högupplösta bilder till just BF3, förutom denna, som inte är vidare tilltalande.

Tack på förhand,
Erik

Visa signatur

Dator: Lian-Li Q25b | 16 GB minne @ 2400 MHz | ASUS Z97I-PLUS | i5 3690K | Samsung 840 Evo 240 GB | EVGA GTX 980 Ti | 3 x DELL U2711
Hifi: Dynaudio X16 på Custom Design SQ404 | Rega Brio-R | Rega Apollo-R | Schiit Uber Bifrost | Pro-ject Carbon M2 Red | Pathos Aurium | The Chord Company Crimson-serie RCA | Sennheiser HD 650 | Sennheiser HD 800

Permalänk
Medlem

Maila Dice/EA och be snällt skulle kanske fungera. (:

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Släng iväg ett mail till dice

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Tack! Skickade precis mailet. Vi får se om de svarar!

Visa signatur

Dator: Lian-Li Q25b | 16 GB minne @ 2400 MHz | ASUS Z97I-PLUS | i5 3690K | Samsung 840 Evo 240 GB | EVGA GTX 980 Ti | 3 x DELL U2711
Hifi: Dynaudio X16 på Custom Design SQ404 | Rega Brio-R | Rega Apollo-R | Schiit Uber Bifrost | Pro-ject Carbon M2 Red | Pathos Aurium | The Chord Company Crimson-serie RCA | Sennheiser HD 650 | Sennheiser HD 800

Permalänk

Hur stor ska canvastavlan vara? Desto större utskriften är desto färre DPI krävs. Man brukar inte betrakta en 5*5 meters tavla på endast några tiotals centimeters avstånd, exempelvis. Så att leta efter bilder som är tiotusentals pixlar stora, på både längden och bredden, är mest onödigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Hur stor ska canvastavlan vara? Desto större utskriften är desto färre DPI krävs. Man brukar inte betrakta en 5*5 meters tavla på endast några tiotals centimeters avstånd, exempelvis. Så att leta efter bilder som är tiotusentals pixlar stora, på både längden och bredden, är mest onödigt.

Tavlan blir nog 2 x 1,2 meter stor ungefär. Så en ungefärlig uppskattning av upplösningen som krävs är 7000 x 4000, giver or take. Så visst har du rätt!

Förresten så fick jag ett automatiserat svar från DICE, där det stod att de inte kunde besvara alla mail de fick...

Visa signatur

Dator: Lian-Li Q25b | 16 GB minne @ 2400 MHz | ASUS Z97I-PLUS | i5 3690K | Samsung 840 Evo 240 GB | EVGA GTX 980 Ti | 3 x DELL U2711
Hifi: Dynaudio X16 på Custom Design SQ404 | Rega Brio-R | Rega Apollo-R | Schiit Uber Bifrost | Pro-ject Carbon M2 Red | Pathos Aurium | The Chord Company Crimson-serie RCA | Sennheiser HD 650 | Sennheiser HD 800

Permalänk
Entusiast

Hittade denna och en massa nakna brudar när jag sökte på battlefield 3 bilder på minst 70MP
Thumbnail:

High ress: http://thgtr.com/wp-content/uploads/2011/08/battlefield_3_-_d...

Mitt chrome klarade inte att ladda bilden men om du sparar den så borde du kunna öppna den, den är 13629 x 11081

Men du behöver knappast en så stor bild till den tavlan.

Btw här är bilden från bfs webbsida http://web-static.ea.com/flint-nawp/ui/skin/BF3/img/bf3-bg.jp... och här är bilden dom har använt som grund http://gameswallpaperhd.com/wp-content/uploads/battlefield_3....

Permalänk
Avstängd

Tror inte det är omöjligt att de hjälper dig. G

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Hittade denna och en massa nakna brudar när jag sökte på battlefield 3 bilder på minst 70MP
Thumbnail:
http://www.xboxdome.de/uploads/gallery/400/pic-8240-thumb.jpg

High ress: http://thgtr.com/wp-content/uploads/2011/08/battlefield_3_-_d...

Mitt chrome klarade inte att ladda bilden men om du sparar den så borde du kunna öppna den, den är 13629 x 11081

Men du behöver knappast en så stor bild till den tavlan.

Btw här är bilden från bfs webbsida http://web-static.ea.com/flint-nawp/ui/skin/BF3/img/bf3-bg.jp... och här är bilden dom har använt som grund http://gameswallpaperhd.com/wp-content/uploads/battlefield_3....

Tack så hemskt mycket för ansträngningen! Den högupplösta bilden var dock precis den bilden jag inte tyckte var så tilltalande. Den känns lite tråkig på något sätt.

Visa signatur

Dator: Lian-Li Q25b | 16 GB minne @ 2400 MHz | ASUS Z97I-PLUS | i5 3690K | Samsung 840 Evo 240 GB | EVGA GTX 980 Ti | 3 x DELL U2711
Hifi: Dynaudio X16 på Custom Design SQ404 | Rega Brio-R | Rega Apollo-R | Schiit Uber Bifrost | Pro-ject Carbon M2 Red | Pathos Aurium | The Chord Company Crimson-serie RCA | Sennheiser HD 650 | Sennheiser HD 800

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rahemi:

Tack så hemskt mycket för ansträngningen! Den högupplösta bilden var dock precis den bilden jag inte tyckte var så tilltalande. Den känns lite tråkig på något sätt.

Ah right, fail av mig xD Som sagt mitt chrome lyckas inte ladda så stora bilder
Och jag håller med om att den är rätt trist

Men jag tycker du ska ta kontakt med något tryckeri som trycker så stora bilder och fråga vad för upplösning som krävs, och behövs det större än 1920 x 1080 så räcker det säkert med att bara förstora upp den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Ah right, fail av mig xD Som sagt mitt chrome lyckas inte ladda så stora bilder
Och jag håller med om att den är rätt trist

Men jag tycker du ska ta kontakt med något tryckeri som trycker så stora bilder och fråga vad för upplösning som krävs, och behövs det större än 1920 x 1080 så räcker det säkert med att bara förstora upp den

Canvasen kommer att vara 2 x 1,2 meter och kosta närmare tre lax, så vill vara helt säker på att det blir pööööööööööööööööörfäct innan jag beställer!

Jag hade tänkt att beställa härifrån och där står det att för att trycka en tavla i storlek 150 cm x 100 cm, krävs en upplösning på originalbilden á 4800 x 3300 pixlar. Så för 200 cm x 120 cm kommer det säkert att behöva lite till, för att det ska bli bra. Jag vill ju ha bästa möjliga resultat - går det att få så fint tryck att man kan stå nära och syna tavlan utan att se pixlar, då vill jag ju självfallet ha det så! ^^

Visa signatur

Dator: Lian-Li Q25b | 16 GB minne @ 2400 MHz | ASUS Z97I-PLUS | i5 3690K | Samsung 840 Evo 240 GB | EVGA GTX 980 Ti | 3 x DELL U2711
Hifi: Dynaudio X16 på Custom Design SQ404 | Rega Brio-R | Rega Apollo-R | Schiit Uber Bifrost | Pro-ject Carbon M2 Red | Pathos Aurium | The Chord Company Crimson-serie RCA | Sennheiser HD 650 | Sennheiser HD 800

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rahemi:

Canvasen kommer att vara 2 x 1,2 meter och kosta närmare tre lax, så vill vara helt säker på att det blir pööööööööööööööööörfäct innan jag beställer!

Jag hade tänkt att beställa härifrån och där står det att för att trycka en tavla i storlek 150 cm x 100 cm, krävs en upplösning på originalbilden á 4800 x 3300 pixlar. Så för 200 cm x 120 cm kommer det säkert att behöva lite till, för att det ska bli bra. Jag vill ju ha bästa möjliga resultat - går det att få så fint tryck att man kan stå nära och syna tavlan utan att se pixlar, då vill jag ju självfallet ha det så! ^^

Oj, det var en dyr utskrift xD Men hoppas då att Dice svarar med en riktigt fet bild

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att be om den bild med minst 300-400 DPI om du ska skriva ut på vanligt papper. Glansigt papper kräver mycket mer än så.

Permalänk
Hjälpsam
Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

posta om ea skickar bild sen

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Skrivet av Rahemi:

Hej!

Jag är ute efter en "clean" bild (dvs utan texten Battlefield 3 eller liknande), gärna bakgrundsbilden på BF3:s hemsida), i extremt hög upplösning. Med detta menar jag en upplösning helst över 10000 x 10000 pixlar. Detta till en canvas-talva som jag skulle vilja ha i mitt spelrum.

Har försökt leta så gott jag kunnat, men hittar inga väldigt högupplösta bilder till just BF3, förutom denna, som inte är vidare tilltalande.

Tack på förhand,
Erik

http://web-static.ea.com/flint-nawp/ui/skin/BF3/img/bf3-bg.jpg?cb=536
Vet dock inte hur stor den är

Visa signatur
Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Kebabhyvlarn:

2 482px × 1 200px ganska mycket för liten

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

2 482px × 1 200px ganska mycket för liten

Ja, tyvärr. Men det är precis den jag vill ha iaf!

Inget svar från EA än heller. De kanske inte vill skicka ut dessa bilder, då de tjänar pengar på posters etc... Dock vet jag (eller åtminstone är väldigt säker på) att det finns extremt högupplösta bilder. Läste någon tysk BF3-sida, där de hade fått reda på att originalen var över 30000 x 30000.

Time will tell! Skriver här om jag får tag i en bild!

Visa signatur

Dator: Lian-Li Q25b | 16 GB minne @ 2400 MHz | ASUS Z97I-PLUS | i5 3690K | Samsung 840 Evo 240 GB | EVGA GTX 980 Ti | 3 x DELL U2711
Hifi: Dynaudio X16 på Custom Design SQ404 | Rega Brio-R | Rega Apollo-R | Schiit Uber Bifrost | Pro-ject Carbon M2 Red | Pathos Aurium | The Chord Company Crimson-serie RCA | Sennheiser HD 650 | Sennheiser HD 800

Permalänk
Medlem

Som nämnt ovan, har du tillgång till photoshop kan du prova att köra Blowup 3.. Jag testade nyss och gjorde, enligt Blowup programmet, bilden 2 meter hög och 1,2 meter bred (14173x23622 px), filen blev 210 megabyte stor.
Det blir ju lite suddigt, men en jävla skillnad jämfört med att bara förstora en bild "på vanligt vis".

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asken:

Som nämnt ovan, har du tillgång till photoshop kan du prova att köra Blowup 3.. Jag testade nyss och gjorde, enligt Blowup programmet, bilden 2 meter hög och 1,2 meter bred (14173x23622 px), filen blev 210 megabyte stor.
Det blir ju lite suddigt, men en jävla skillnad jämfört med att bara förstora en bild "på vanligt vis".

Tack för tipset, ska spana in det! Det är alltid ett alternativ, men helst vill jag att upplösningen ska vara flawless och knivskarp, för bäst resultat. Canvasen kostar ju trots allt stora pengar.

Återigen, tack för tipset!

Visa signatur

Dator: Lian-Li Q25b | 16 GB minne @ 2400 MHz | ASUS Z97I-PLUS | i5 3690K | Samsung 840 Evo 240 GB | EVGA GTX 980 Ti | 3 x DELL U2711
Hifi: Dynaudio X16 på Custom Design SQ404 | Rega Brio-R | Rega Apollo-R | Schiit Uber Bifrost | Pro-ject Carbon M2 Red | Pathos Aurium | The Chord Company Crimson-serie RCA | Sennheiser HD 650 | Sennheiser HD 800