Vilket ICQ ska man välja?

Permalänk

Vilket ICQ ska man välja?

Jag undrar vilken version av ICQ som funkar bäst.

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk

prova dig fram. jag kör vanliga och det funkar hur bra som helst men känner folk som det inte gör det för

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag lägger min röst på miranda.. Trillian håller på att bli bloatat har jag hört..

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk

Ska du bara chatta och inte skicka filer så kör ICQ2Go go.icq.com
Det är webbaserat så det sölar inte ner din dator som alla andra ICQs gör.

/jonas

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk

Nån som provat ICQ Lite beta build 1066?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Ska du bara chatta och inte skicka filer så kör ICQ2Go go.icq.com
Det är webbaserat så det sölar inte ner din dator som alla andra ICQs gör.

/jonas

Det är totalt värdelöst och man bör endast använda det om man inte har tillgång till en fast klient (ICQ-program på datorn). Du kan knappt ändra någon inställning.

Däremot med miranda kan du göra en massa roliga saker.

Trillian är väl ett halvbra alternativ om man nu vill ha tillgång till irc samtidigt som de andra programmen. Själv föredrar jag att ha ett vanligt program till mirc.

Min röst faller på miranda som också har support för MSN genom ett plugin.

Permalänk
Medlem

Jag ahr provat lite och tycker den är hur bra som nhelst man slipper alla onödiga funktioner mm... lite töntigt utseende kanske men det kan jag leva med

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

Själv kör jag ICQ Lite. har provat miranda, trillian, vanliga icq och säkert något program till, min uppfattning är i alla fall att ICQ Lite är bäst

Visa signatur

WS (Moria) Win XP SP1: ABIT NF7-S 2.0, AMD XP 2200+@2005 (h2o), 768 MB RAM, 360GB HDD, POW GeForce 2 GTS Pro
Server (Angmar) Gentoo Linux 1.4: PIII@500, 256 MB RAM, Riva TNT 16 MB, 678GB HDD
Server (Morgul) Gentoo 2004.3 PIII@700, 384 mb RAM, 457GB HDD

Permalänk
Medlem

Miranda är nog dock en av de bättre....har iofs in kört icqlite...men miranda är extremt kompakt...

Plocka helst nightly build:
http://miranda-icq.sourceforge.net/rich/miranda_nightly.zip
Den innehåller fler inställningar bl.a för filetransfer (auto recieve, vart filer skall läggas etc).
Innehåller även ett smsplugin o lite annat...

Permalänk

Jag kör icq lite 1066 har jag för mig här på jobbets kassaterminal och det funkar super

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Hedersmedlem

tear: Angående mirandas utseende så blir det mycket bättre om du bara byter till snyggare ikoner.

Permalänk
Medlem

Jag kör med Icq2000b,den funkar bäst enligt mig.
Jag testade lägga in 2001b när den versionen kom men den strulade bara så jag gick tillbaka till 2000b,2002a törs jag fan inte ens prova.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk

ICQ 2001B
kör jag med ..funkar kanon ,,

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

Miranda ICQ!

Visa signatur

Linux är inget operativsystem.
http://www.gnu.org/gnu/linux-and-gnu.html

Permalänk

kör självklart miranda

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för ICQ-Lite!

Permalänk

Det blev ICQ Lite som jag la in på burken. Tycker det var grymt bra, litet men ändå med dom funktioner man behöver. Inte en massa extragrejor som man inte behöver.

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Avstängd

ICQ Lite är bäst, men jag har fortfarande inte listat ut hur man stänger av ljudet. Asjobbigt när man lyssnar på hög musik.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bästa versionerna av vanliga ICQ är nog 2000a eller något sådant. Kör just nu med 2001b med en fil som fixa bort reklamen som annars finns under msg fönstret, så nu funkar det fint. Tyvärr blir ju alla chat program å peer to peer program mer å mer reklam baserade. Tyvärr kanske dom måste ha det för att kunna överleva =(

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Miranda, lätt!

Kan ju få det otroligt kompakt, och tom så att den ändrar
storleken automagiskt beroende på hur många som är online

Edit: För er som kanske undrar om automatiskt-storlek: Options -> Klicka i "Show expert options" längst ner till vänster, och sen finns inställningarna i "Options->Contact List -> Window.

Visa signatur

"I don't claim credit for the graphics, I used that well know web designing technique known as surf 'n' steal."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Nån som provat ICQ Lite beta build 1066?

japp

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Om ni använder mirc kanske ni gillar http://www.smarticq.com/
Jag gillar det iaf

Visa signatur

/ozz

Permalänk
Hedersmedlem

Miranda kör jag. Men det kanske inte passar den late, eftersom man får kämpa en stund för att komma ifrån den otroligt tråkiga default-looken.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Jag gillar Trillian Pro mkt bättre iaf, med hjälp av plugins så kan jag hålla koll på mina mailkonton (pop3, yahoo, hotmail) och kolla vädret och hålla koll på hur mycket klockan är i USA där endel av mina vänner bor.

En annan stor fördel är att Trillian kommer allt-in-the-box.. ICQ + MSN + YAHOO + AIM + IRC fungerar direkt utan en massa joxande med plugins och annat, grundförutsättningarna finns där vid start.

Sedan så finns det en smart funktion som kallas "Metacontacts" vilket gör det möjligt att samla vänner som använder mer än en IM samtigit, jag har en kompis som kör ICQ och MSN samtidigt och då med hjälp av Metacontacts så kan jag använda ett namn för båda kontakterna i min lista, jag kan välja vilken av klienterna som han använder som ska prioriteras. Jag brukar välja att prioritera ICQ eftersom att jag föredrar att chatta via ICQ om han är online där.. om han bara är online på MSN så väljs detta medium automatiskt eftersom att det första alternativet inte är tillgängligt.

Detta är mkt praktiskt eftersom att det alltid ger mig tillgång till att chatta med honom och mediet väljs efter hur jag har prioriterat.

Om man vill köra IRC via Trillian så är det möjligt oxo, om man vill köra IRC via Trillian eller inte det är en vanesak / smaksak, själv så föredrar jag att köra allt i ett program för att slippa öppna ett annat, sedan så är det ett plus att jag kan integrera vissa funktioner i IRC, t.ex att jag kan bli påmind när nån av mina kompisar kommer online på IRC.

Nåt annat som jag uppskattar med Trillian är möjligheten att skicka meddelanden till andra kompisar som använder Trillian i en krypterad tunnel på 128-bitars blowfish kryptering, praktiskt om man vill vara lite hemlig ibland

Här hittar ni info om Trillian Pro:

http://www.trillian.cc/trillianpro/index.html

Trillian pro kostar ca 250 kr att köpa, vilket jag tycker är väl värt pengarna för ett så pass kompentent program.

Det finns även en helt gratis version utan reklam för er som inte vill betala, denna har något färre funktioner (inga plugins, inga metakonktater).

Ni som säger att Trillian är bloatat håller jag inte riktigt med er om, det handlar mycket om vilket skin man väljer, och skinnet som är default i Trillian Pro är mkt stilrent och funktionellt.

http://bbbweb.mine.nu/trillpro.jpg

Testa Trillian, jag lovar att ni inte blir besvikna!

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem

Miranda så klart Skulle aldrig gå tillbaka till ICQ

Permalänk

Alltså är miranda nån plugin till ICQ eller ett eget program?
Jag tog hem en fil som nån länkade till här,det var ju som bara en liten fil, som jag körde och inget hände, jag la den i ICQ katalogen och då sa den att min user var för "corrupted" eller nåt och jag var tvungen skapa en ny,sen så slog den av programmet??

Jag kör typ icq2002 eller nåt. det har ju en del buggar,som att haka upp sig och sånt..

Permalänk
Medlem

Trillian lätt, skulle aldrig byta om jag så fick betalt.
Annars ska du köra miranda.

Glöm mirablis(stavning) sugprogram

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk

Men hur byter man? Ska man installera över icq? Ta bort icq? måste sin contact list och message history försvinna?

Permalänk
Medlem

Gahh kan inte finna MSN plug-inet, vad heter det?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p