Vad tycker du om D3 betan so far?

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Att man har möjlighet till att prova betydligt fler builds är inte samma sak som att man kommer se fler builds. Per klass tror jag att man kommer se en AoE-build, en single target-build och två PvP-builds. Sedan så respeccar man passiva skills när man möter specialfiender eller bossar.

Kul för dig och många andra att du gillar ändringen, men det finns många som gillar att göra aktiva, permanenta val som påverkar hur man kommer spela resten av spelet. Sedan så är skillträd ett riktigt kul spelmoment som tyvärr går förlorat.

Men om dom satte en cooldown på 1 dag man får vänta med att byta talents?
Lika länge som det tog å dra upp en ny gubbe i D2 till 80+

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Nedfryst:

Men om dom satte en cooldown på 1 dag man får vänta med att byta talents?

Haha det var jävligt kul sagt

Permalänk
Medlem

Körde klart demot nu under sista 2timmarna, har bara kollat det lite snabbt till o från i helgen.. tagit lugnt och inte haft panik att komma igenom det utan kollat allt runtomkring. Dräpte fulingen 10min innan stängningsdags..... jag vet ärligt talat inte vad jag kommer göra, både vill skaffa det och inte skaffa det, en udda känsla man fått genom detta demo... stämmningen är bra, viss del av grafiken är bra men annan hatar jag för den ser ut som sunkig wow grafik. I slutändan känns denna inblick i hur diablo 3 kommer bli som stoooor antiklimax efter denna väntan, men man kanske köper det ändå vem vet.

Visa signatur

All those moments will be lost in time..... like tears in the rain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

. Sedan så respeccar man passiva skills när man möter specialfiender eller bossar.

Om man respecar så losar man buffen man får av att Döda specialfiender, så folk måste hitta builds som funkar för pack och single...

Detta är en bra läsning om antal val i D2 mot D3 ...
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/3811455085?page=1

Permalänk
Medlem
Skrivet av zamor:

Om man respecar så losar man buffen man får av att Döda specialfiender, så folk måste hitta builds som funkar för pack och single...

Detta är en bra läsning om antal val i D2 mot D3 ...
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/3811455085?page=1

Riktigt bra genomgång av Diablo 3 på den länken, tackar jag för.

Visa signatur

"Jag skulle hellre vara både alkoholist och narkoman än religiös.
Alkoholister och narkomaner har i vart fall emellanåt en fungerande verklighetsuppfattning."
- Okänd.

Permalänk
Skrivet av MVP:

seriöst... väntat i 6 timmar och får reda på det nu... så får man igång det på 1 sec

Samma som för min polare då. Jag har hängt en del på diablo3.com och forumen där så jag hade lyckats snappa upp den lilla informationen.

Permalänk
Medlem

Gillade betan. Lär bli en DH på releasedagen :).

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Seriöööööst. Kan alla som gnäller och vill ha D2's skillsystem KNIPA IGEN? Det nya är faaaaaan så mycket bättre. Inse att ni bara är sentimentala efter att ha spelat d2 i så.många år.

Permalänk
Medlem

Jag kan hålla med om vad det gäller att karaktärernas uppbyggnad är ganska linjär. Dock tycker jag ändå det är både på gott och ont.

Absolut så påverkas singleplayer och multiplayer om man sitter och spelar med sina vänner, då det efter många timmars speltid kan bli långtråkigt (?).
Men om man tänker på det så finns det kanske en anledning till detta?

Jag har inte varit den mest aktiva när det gäller att följa detta spelets gång, så jag är inte allt för insatt i vad som kan förväntas av spelet. Men om jag känner blizzard rätt (då jag spelar många av deras spel) så måste det ju finnas något sätt för dom att urskilja spelare ifrån varandra.

Hur ser det ut med pvp? något som kan förväntas komma?
Isåfall tycker jag detta "linjära" är alldeles utmärkt, då en spelare ska bli belönad efter hur han behärskar sina abilities, inte utifrån vilka abilities han har. Det är kanske lite långsökt, men det känns ändå som att det är ett försök till att balansera klasser för senare tid.

Nu drar jag en pararell med wow's pvp - visst du har olika speccs, olika glyphs för att skräddarsy din gubbe just för ditt speltycke. Men i slutändan är det bara att inse att du kommer ingenvart som t.ex. firemage i 3v3. Du får ändå flyga till din trainer för att specca om till frost. Det blir för stora fördelar för vissa klasser när möjligheterna är stora, tycker jag iallafall.

Men det kanske är bara jag som tycker såhär? då jag ser allt som en sport och strävar alltid efter att vara bättre än andra på spel.

Jag har spelat igenom Betan på samtliga klasser, jag tyckte det var skitkul rent ut sagt. Visst det är stora skillnader om man jämför med D2. Men det var ändå lite över 10 år sedan det släpptes. Självklart måste man förvänta sig lite ändringar.
Klasserna i sig, tyckte jag var väldigt genomtänkta och roliga att spela. För min del blir det nog en Demon Hunter, då det kändes riktigt badass att springa runt med 2 crossbows och känna sig som den utstötte, smått mystiska och intelligenta karaktären.

Miljöerna var ganska intressanta, då jag flera gånger stötte på nya ställen när jag gjorde en ny gubbe. Vet inte om jag missade det från början eller att det var olika ifrån varje game?
Det är verkligen ett spel jag ska spela när det släpps.

Permalänk
Medlem

Det finns en del områden som är random ja som inte dyker upp i varenda spelomgång

Permalänk
Skrivet av mangemongen:

Seriöööööst. Kan alla som gnäller och vill ha D2's skillsystem KNIPA IGEN? Det nya är faaaaaan så mycket bättre. Inse att ni bara är sentimentala efter att ha spelat d2 i så.många år.

Nej. Om man gillar RPG mer än action/adventure så är det ofta för att en stor skillnad är att man kan forma sin gubbe "hur man vill". Jag klagar lika mycket på andra spelserier som man älskar och som också infört enklare system. T.ex har jag spelat Elder Scrolls sedan Arena (1994) och det fanns en anledning till att det spelet fick så stor respekt. Jag är lika besviken på Skyrim som jag är på D3 på grund av detta. Jag tycker inte det är viktigt att spela Skyrim längre, och jag har inte ens kört igenom det. Jag tappar sugen lixom. Det var mycket viktigare för mig i Fallout, och en av anledningarna var att man satt lääääge och funderade på vilka skills man skulle lägga sina points på och vilka grundegenskaper man skulle öka, och inte minst vilka perks man skulle välja. Personligen är detta en STOR del av spelet.

Om vi säger att dom tog bort att man levlar också då, vad tycker du om det? Detta är den andra stora skillnaden (imho) mellan ett adventure och ett RPG, dvs att om man har svårt att klara en boss så kan man gå ut och slåss lite mer och bli starkare och sedan kanske man kan klara av den, till skillnad från Zelda där du inte kan bli starkare utan måste helt enkelt bara nöta bossen gång på gång.

Så att man levlar är viktigt för ett RGP, att man får välja vart man lägger points är en del av att levla tycker jag. I Dragon Age2 har dom också fördummat det, men där kan man välja att fördela pointsen eller helt enkelt bara trycka "do it for me" så är det *poff* klart.

Vill tillägga att jag inte läst på något mer om hur detta kan förändras i det kompletta spelet utan svarar endast mangemongen just nu om varför det är godkänt att ta upp en sådan sak efter betan imho.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriistoffer:

Nej. Om man gillar RPG mer än action/adventure så är det ofta för att en stor skillnad är att man kan forma sin gubbe "hur man vill". Jag klagar lika mycket på andra spelserier som man älskar och som också infört enklare system. T.ex har jag spelat Elder Scrolls sedan Arena (1994) och det fanns en anledning till att det spelet fick så stor respekt. Jag är lika besviken på Skyrim som jag är på D3 på grund av detta. Jag tycker inte det är viktigt att spela Skyrim längre, och jag har inte ens kört igenom det. Jag tappar sugen lixom. Det var mycket viktigare för mig i Fallout, och en av anledningarna var att man satt lääääge och funderade på vilka skills man skulle lägga sina points på och vilka grundegenskaper man skulle öka, och inte minst vilka perks man skulle välja. Personligen är detta en STOR del av spelet.

Om vi säger att dom tog bort att man levlar också då, vad tycker du om det? Detta är den andra stora skillnaden (imho) mellan ett adventure och ett RPG, dvs att om man har svårt att klara en boss så kan man gå ut och slåss lite mer och bli starkare och sedan kanske man kan klara av den, till skillnad från Zelda där du inte kan bli starkare utan måste helt enkelt bara nöta bossen gång på gång.

Så att man levlar är viktigt för ett RGP, att man får välja vart man lägger points är en del av att levla tycker jag. I Dragon Age2 har dom också fördummat det, men där kan man välja att fördela pointsen eller helt enkelt bara trycka "do it for me" så är det *poff* klart.

Vill tillägga att jag inte läst på något mer om hur detta kan förändras i det kompletta spelet utan svarar endast mangemongen just nu om varför det är godkänt att ta upp en sådan sak efter betan imho.

Nej, jag vill inte ta bort levlar... Men skillsystemet i D2 var inte bra, och de flesta skillsen fyllde ingen funktion. Vill du rollspela hardcore är Diablo inte spelserien för dig!

Permalänk

Jag vet det. Jag spelar andra spel också, men om nu detta med skillpointsen var något jag tyckte var kul och tillförde glädje till mig i Diablo 1 och 2 så måste du ju förstå att man kan få sakna det i del 3?

Säger inte att D2 var perfekt och är ingen D2 fanboy som vill ha D2.5, jag bara säger att personligen älskar jag att levla upp för att kunna fördela points, och i betan iaf så blev det inte lika viktigt och kul att levla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriistoffer:

Jag vet det. Jag spelar andra spel också, men om nu detta med skillpointsen var något jag tyckte var kul och tillförde glädje till mig i Diablo 1 och 2 så måste du ju förstå att man kan få sakna det i del 3?

Säger inte att D2 var perfekt och är ingen D2 fanboy som vill ha D2.5, jag bara säger att personligen älskar jag att levla upp för att kunna fördela points, och i betan iaf så blev det inte lika viktigt och kul att levla.

Du kan ju ändå inte säga att det är kul att lägga alla points i samma stats och skill i D2?

Skrivet av Kriistoffer:

Nej. Om man gillar RPG mer än action/adventure så är det ofta för att en stor skillnad är att man kan forma sin gubbe "hur man vill". Jag klagar lika mycket på andra spelserier som man älskar och som också infört enklare system. T.ex har jag spelat Elder Scrolls sedan Arena (1994) och det fanns en anledning till att det spelet fick så stor respekt. Jag är lika besviken på Skyrim som jag är på D3 på grund av detta. Jag tycker inte det är viktigt att spela Skyrim längre, och jag har inte ens kört igenom det. Jag tappar sugen lixom. Det var mycket viktigare för mig i Fallout, och en av anledningarna var att man satt lääääge och funderade på vilka skills man skulle lägga sina points på och vilka grundegenskaper man skulle öka, och inte minst vilka perks man skulle välja. Personligen är detta en STOR del av spelet.

Om vi säger att dom tog bort att man levlar också då, vad tycker du om det? Detta är den andra stora skillnaden (imho) mellan ett adventure och ett RPG, dvs att om man har svårt att klara en boss så kan man gå ut och slåss lite mer och bli starkare och sedan kanske man kan klara av den, till skillnad från Zelda där du inte kan bli starkare utan måste helt enkelt bara nöta bossen gång på gång.

Så att man levlar är viktigt för ett RGP, att man får välja vart man lägger points är en del av att levla tycker jag. I Dragon Age2 har dom också fördummat det, men där kan man välja att fördela pointsen eller helt enkelt bara trycka "do it for me" så är det *poff* klart.

Vill tillägga att jag inte läst på något mer om hur detta kan förändras i det kompletta spelet utan svarar endast mangemongen just nu om varför det är godkänt att ta upp en sådan sak efter betan imho.

Varför ens jämföra ett renodlat RPG-spel som Elder Scrolls (även om Oblivion och Skyrim inte är lika bra som Daggerfall och Morrowind), med ett hack n slash "ARPG".

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plams:

Gillar inte WoW-känslan jag får av Betan. Inga stat-points, inga skill-points osv, känns inte som diablo. Dessutom crafting och massa mer. Skit enligt mig

WoW-Kännsla? Om de menar combat så kan jag inte alls hålla me dig. Stat-points var rätt lame då stamina var det enda folk stacka. Skill tree har ajg blandade känslor om. Hur kand et inte kännsas som diablo? Funderar snarare på om de borde inte göra om mer när det gäller kontrollerna. Men jag tror det är lagom mycket förändring. Crafting var ju med i Diablo 2 men jag tycker craftig nu känns meningsfullt vilket det inte var i förra spelet.

Men jag stör nå grymt på att det är online-only. Skapar mer problem än vad det är värt. Visst ska man ha ett auction-house men riktiga pengar så måste det vara kontrollerat. Men varför inte ha ett Offline-läge också som inte kan gå online?

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Men jag stör nå grymt på att det är online-only. Skapar mer problem än vad det är värt. Visst ska man ha ett auction-house men riktiga pengar så måste det vara kontrollerat. Men varför inte ha ett Offline-läge också som inte kan gå online?

Tror det mer handlar om att motarbeta piratkopiering även om Blizz inte anger det som anledning. Det sagt så dog jag ett par gånger när jag testade betan pga lag (gubben hoppade runt, vägrade slänga spells etc. Sedan hände allt på en gång men då var man redan död.) Sjukt illa om det kommer inträffa efter release och man lirar HC.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Skrivet av Azoicer:

Du kan ju ändå inte säga att det är kul att lägga alla points i samma stats och skill i D2?

Varför ens jämföra ett renodlat RPG-spel som Elder Scrolls (även om Oblivion och Skyrim inte är lika bra som Daggerfall och Morrowind), med ett hack n slash "ARPG".

Jag tycker det är kul att skapa olika karaktärer som inte alltid är optimala. Nej det är ingen idé att kunna fördela points om alla ändå måste välja exakt samma för annars dör man.

Jag jämförde inte Diablo med Elder Scrolls, utan sa att jag retar mig på förenklande levling i andra serier också och att detta för mig gör att det blir mindre kul att levla. Jag skrev: "Jag klagar lika mycket på andra spelserier som man älskar och som också infört enklare system." Jämförelsen här är att man tycker om en serie och sedan förädras något i serien som man har tyckt om i de förra delarna.

Jag är iallafall emot denna trend som verkar vara att förenkla allting, jag gillar t.ex Demon Souls och Dark souls där man faktiskt kan nästan förstöra sin gubbe med fel val och ha otroligt svårt att klara spelet.

Permalänk
Skrivet av Sifear:

(...) Stat-points var rätt lame då stamina var det enda folk stacka. (...)

Det där stämmer inte, om du menar Diablo 2.

Bevis:
Amazon maximalt DEX, riktig glass cannon.
Amazon maximalt VIT, stark defense.
Amazon hybrid VIT/DEX, stark defense och offense

Dessa var bara exempel på builds jag kommer ihåg. Stats gjorde skillnad, och alla körde inte samma cookie cutter build, det är en MYT.

Permalänk
Medlem

Jo, jag tyckte i motsatsen till alla andra här att det var jävligt kul.

Permalänk
Medlem

Kaffeh, då är vi 2

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Betan var grym, kommer bli en demon hunter för mig första genomspelningen. Jag gillar att kitea saker i början och sakta men säkert bygga upp mer styrka när man står och mejar. Rapid-fire animationen var helt fantastisk också, pew pew pew pew med två handcrossbows ala john woo.

Skillsystemet tycker jag fungerar bra, i d2 så fanns det ett väldigt begränsat antal builds om man ville ha en chans att klara sig i hell. Och en stooor del av skillsen var helt värdelösa. "find potion" liksom...

Däremot önskar jag att man hade kunnat fördela statpoints själv. Då hade man själv kunnat bestämma hur mycket tankighet kontra dps man vill ha

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Alldeles för lätt.

Jag försökte dö ett par gånger genom att spela som en super noob, men gick bara inte.

Kan folk sluta tjafsa om hur lätt det är? Man behöver itne läsa på mer än en halv minut för att inse hur långt in i spelet betan sträcker sig. Det är som att säga att man inte tycker om dungeons of dredmor för att tutorialen är för enkel(även om man faktiskt dör i den).

Bedöm inte ett spels svårighetsgrad av något som bäst kan liknas vid en tutorial!

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriistoffer:

Jag tycker det är kul att skapa olika karaktärer som inte alltid är optimala. Nej det är ingen idé att kunna fördela points om alla ändå måste välja exakt samma för annars dör man.

Jag jämförde inte Diablo med Elder Scrolls, utan sa att jag retar mig på förenklande levling i andra serier också och att detta för mig gör att det blir mindre kul att levla. Jag skrev: "Jag klagar lika mycket på andra spelserier som man älskar och som också infört enklare system." Jämförelsen här är att man tycker om en serie och sedan förädras något i serien som man har tyckt om i de förra delarna.

Jag är iallafall emot denna trend som verkar vara att förenkla allting, jag gillar t.ex Demon Souls och Dark souls där man faktiskt kan nästan förstöra sin gubbe med fel val och ha otroligt svårt att klara spelet.

Jag håller med dig med att det är kul att göra andra val än "cookie cutters".
Måste ha tänkt lite fel, då jag tyckte det var som en jämförelse du gjorde.

Ta Daggerfall som exempel med "fel val" xD

Skrivet av Genelec8030:

Det där stämmer inte, om du menar Diablo 2.

Bevis:
Amazon maximalt DEX, riktig glass cannon.
Amazon maximalt VIT, stark defense.
Amazon hybrid VIT/DEX, stark defense och offense

Dessa var bara exempel på builds jag kommer ihåg. Stats gjorde skillnad, och alla körde inte samma cookie cutter build, det är en MYT.

Jo, visst det fanns kanske... högst 3-5 builds per klass. Nästan. Nu finns det näst intill oändligt.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Jag själv tycker att D3 verkar ha fler builds än D2 hade. Det fanns ju ett antal builds som "funkade bäst" som alla följde, vilket resulterade i ett fåtal skills där man la mycket skillpoints. Nu verkar det som man kan välja mer fritt med runor osv och testa olika builds. Sen har jag testat olika DH skills och ingen verkar vara "värdelös" som de kunde bli i D2.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Hehe. Jag vill poängtera att det var massa saker som jag tyckte om med spelet, men att jag bara tagit upp det igentligen enda negativa.

Jag tycker grafiken var snygg, helt lagom, eventuellt liite mot wow men inte tillräckligt för att jag bryr mig om det, utan totalt sett bra grafik och snygg detaljnivå! Skitkul med de olika random events och crafting verkar kul. T.ex.

Permalänk
Medlem

Möjligt att denna redan blivit länkad, men länkar igen i vilket fall. Främst avsedd till er som tycker betan var för lätt/saknar valmöjligheter.
Tror inte folk har insett att dem enbart har spelat en tutorial. Spelet har inte ens börjat.

http://www.youtube.com/watch?v=IzhoGX_7uFY

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=7JKdLaKhp54&feature=watch_resp... menar några av er att ni föredrar denna grafiken??? Herregud!

Ja, spelet har knappt börjat och folk klagar. Jag tror vi kommer få åka med på en fin resa i Diablo 3. Jobbigt att vänta på releasedagen bara.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Det är lite tråkigt att folk är insnöade på hur diablo2 fungerade och tänker sig att allt förutom skills och stats kommer vara likadant och därmed ge identiska karaktärer.

Det som kommer göra diablo3 så intressant från ett min/max perspektiv är hur ditt gear och din spelstil kommer påverka vilka skills som är optimala för just dig. Det är här skillnaden kommer synas mellan de bra spelarna och de dåliga.

Dessutom kommer det INTE fungerar som i d2 lod där 90% av gubbarna sprang rundor med i princip identiska shacos eftersom de var bäst. I D3 kommer vi istället få random stats på ALLA items vilket kommer ge helt nya möjligheter att samla på "special" gear som fungerar väldigt bra med någon annars märklig och värdelös skill kombo. Jag är helt övertygad om att detta är rätt väg att gå och att vi kommer få se mer intressanta builds i D3 än i D2!

Sen till alla som klagar på att betan är för lätt, tänk er att SK motsvarar typ Bloodraven eller kanske möjligtvis Tristram i D2, kom inte att påstå att den biten var så svår heller Sen för alla som missade det var där en liten glitch så man kunde testa på området efter SK i betan för typ en vecka sen eller nått sånt och det dök upp ett par riktigt nasty special mobs ibland, var till och med så man dog någon gång och detta redan på normal!

Permalänk
Medlem

Jag älskar hur folk som inte kan ett skit om Diablo2 försöker jämföra spelet med Diablo 3.
Som Ianboden t.ex. skrev här ovan "// Fungerar som i d2 lod där 90% av gubbarna sprang rundor med i princip identiska shacos eftersom de var bäst"// ....
Bara av det så förstår man direkt att du inte kan ett skit om Diablo 2. Är så trött på nissar som kritiserar Diablo2 bara för att en del vill att Diablo3 ska vara likadant. Alla har en egen åsikt om hur de tyckte om spelet, end of story. Diablo 2 är ett skit bra spel och jag kommer fortsätta spela det ett bra tag framöver. Diablo3 var också riktigt grymt, jag saknar vissa likheter men har förståelse till varför Blizzard har valt att ta bort det. En stor anledning till att vi inte längre kan specca stats och skills på d3 som i d2 är just precis pågrund av er personer som bara klagar och vägrar lägga ner tid och energi på spelet. Ni vill att det ska vara så enkelt som möjligt och därför orkar ni inte läsa en guide utan förväntar er att ett högerklick på musen ska få er att kunna dominera spelet direkt.
Diablo 2 tog tid att lära sig vilket gjorde det väldigt utmanande. Sen om PVEn var enkel när man väl var fullgearad är en sak, men PVP var ju helt gudomlig och det är den forfarande. Det är en stor utmaning att möta en duktig person i PVP på Diablo2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Det där stämmer inte, om du menar Diablo 2.

Bevis:
Amazon maximalt DEX, riktig glass cannon.
Amazon maximalt VIT, stark defense.
Amazon hybrid VIT/DEX, stark defense och offense

Dessa var bara exempel på builds jag kommer ihåg. Stats gjorde skillnad, och alla körde inte samma cookie cutter build, det är en MYT.

Precis! Tack att någon inte är helt koko och tror sig kunna allt om D2 utan har lite fakta med sig.
Stats gjorde grym skillnad på Diablo2 och det var riktigt svårt att komma ihåg hur man kunna göra sin karaktär optimal.
Lite tråkigt var det i början att om man specca fel kunde man lika gärna deleta karaktären och göra en ny. Efter en patch för 1-2(?) år sen så har blizzard infört att man kan respecca gubbarna gratis efter man har gjort "Den of Evil" i varje svårhetsgrad. Sen även med hjäp av tokens när man kände för (Men dem essence man behövde för tokens fick man farma. En Essence droppades av varje boss. Diablo och Baal har ja för mig droppade samma essence) Vilket gör att man kan re-specca ifa man gör fel eller helt enkelt vill ha en annan build då man har tröttnat.