Vad tycker du om D3 betan so far?

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Ni har spelat end-game hör jag? Enda skillnaden mot d2 när det gäller skills är att man slipper levla om sin "gubbe" om man vill testa ett nytt sätt att spela på. Det ser jag bara som en fördel.

Finns en bättre lösning. Låt spelaren få ett eller två items under kampanjen som ger möjlighet att välja om alla stats och/eller spells/abilities. Låt även slutbossen ha en chans att droppa ett sånt item så att de som vill optimera och grinda kan få göra det.

Permalänk
Medlem

Barbar kommer jag köra först iaf. Mycket tillfredsställande att nita monster så de flyger över skärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Finns en bättre lösning. Låt spelaren få ett eller två items under kampanjen som ger möjlighet att välja om alla stats och/eller spells/abilities. Låt även slutbossen ha en chans att droppa ett sånt item så att de som vill optimera och grinda kan få göra det.

Blizzard vill inte begränsa det för spelarna. De vill att de ska våga experimentera mycket. De har förklarat varför de valt att inte ha skillträd och att tillåta respec när som helst. Man får ju dock sämre MF om man repecar mitt i en act så att respeca ofta kommer straffa sig för de som vill ha fet loot.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att jag lyckades spendera en par-tre timmar första varvet med min barbar, och betan är om jag minns Jay Wilsons uttalanden rätt 1/3 av första akten som är en av fyra akter som man sedan kommer att variera i fyra svårighetsgrader.
Om man har de antydningar som gjorts från Blizzards sida i bakhuvudet om hur pass vårt det kommer bli i slutet så ser jag fram mot utmaningen.

Summa: Det kommer ta en stund att spela ut skiten "all the way".

Spelat D1 och D2 väldigt länge och mycket, även kört en hel del PvP (turneringar, inte bara lallat runt i PvP-games med idioter...) i D2 och det var något jag tyckte var lite synd att det inte fanns med i betan och att det kommer dröja tills första (stora?) patchen (enligt Blizzard) innan vi ser PvP i bruk.

Med beta testandets syfte i bakhuvudet att stresstesta servrarna så tyckte jag det gick rätt bra att spela, när man väl tog sig in. Det är som många säger en väldigt lätt beta, hur vida det blir "svårare" i den skarpa versionen eller om Normal kommer vara så här i slutet återstår att se, men D2´s inledande akter var bitvis också väldigt lätt när man började tycker jag. Var inte förens man började åka på dåliga resistance osv som det blev spännande för det mesta.
Sedan är det ju inte helt ovanligt att man gör saker och ting väldigt lätta i betor för att folk ska kunna spela sig igenom det utan större svårigheter.

Jag ser hur som helst fram mot spelet och har för länge sedan förbokat det och det är inget som jag ångrar även efter betan.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Blizzard vill inte begränsa det för spelarna. De vill att de ska våga experimentera mycket. De har förklarat varför de valt att inte ha skillträd och att tillåta respec när som helst. Man får ju dock sämre MF om man repecar mitt i en act så att respeca ofta kommer straffa sig för de som vill ha fet loot.

Jo, jag förstår varför de gjort på detta sätt, men jag kan inte hålla med om att det är ett bra val. Själv är jag så att jag drar tillbaks till staden när jag levlat och funderar länge på vilken skill man ska välja. Det är ett spelmoment som faktiskt är kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Spelade en Sorc (err wizard) till Lvl 13, max level. Skill-systemet är verkligen nerdummat. Alla har samma skills på samma level, och samma runes till samma skills på samma level. Ganska trist faktiskt, men detta visste jag innan.

Väldigt polerad beta, extremt lätt spel. Har dött en gång htitils, på slutbossen med min sorc första gången (klantigt).

Man märker verkligen att spelet är riktat till fullständiga noobs (ursäkta, casual gamers). Allting som är av värde lyses upp med gigantiska skyltar, pilar och blink. Det går inte att misslyckas helt enkelt.

Hoppsan nu glömde jag bort att om man inte går in och väljer "Elective mode" manuellt i options, så väljer spelet automagiskt skills och så vidare åt en. Skrattretande.

Säg inget än om du bara har spelat normal, Diablo 2 var också easy peasy där, det gick inte heller att misslyckas... OM man gjorde var man väll allmänt kass. spela gärna ut nightmare och hell innan du säger något om att det är extremt lätt. och slutbossen har du ej mött än

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Skrivet av formerself:

Jo, jag förstår varför de gjort på detta sätt, men jag kan inte hålla med om att det är ett bra val. Själv är jag så att jag drar tillbaks till staden när jag levlat och funderar länge på vilken skill man ska välja. Det är ett spelmoment som faktiskt är kul.

Håller med. Mina spelkamtarer hatade mig i NeverWinterNights

Jag: Oj jag levlade! woho

dom: -bah, -zzZZzzZZ, -*pulls out sleeping bag*, -går o lagar en macka, osv

Jag tycker att det är det som gör spelet, älskar att välja skills och distribuera poäng, jag spelar också igenom spelet en gång innan jag läser vilka skills/builds som är dom optimala. Dessutom älskar jag att komma tillbaka till stan och sälja allt och köpa gear, detta är hela anledningen till att spelet känns viktigt för mig. Som det är nu så känns inte spelet viktigt.

Får se om jag köper det. Just nu lutar det åt att jag kanske spelar klart Zelda och några konsol RPG som jag har liggande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ni har spelat end-game hör jag? Enda skillnaden mot d2 när det gäller skills är att man slipper levla om sin "gubbe" om man vill testa ett nytt sätt att spela på. Det ser jag bara som en fördel.

Det är delvis en fördel, men det gör det också otroligt lätt. Magin och jobbet med att testa och genomföra en plan försvinner. Det krävs nu inget av spelaren.

Endgame, yeap. Det är nu i nm och i hell som det framgår om du kan liret eller ej!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Folk verkar inte kolla igenom hur spelet är planerat innan dom uttalar sig? Kollat igenom alla 4 delar från Blizzcon när dom pratar om de mesta som berör alla frågor som ställs i denna beta.

Bla så kan man välja skills och om jag inte minns fel drar dom till med nått i trillionstilen med olika build ups med skills, crafting osv. Ni kommer kunna sitta i er town i fler timmar än någonsin o respecca/välja rätt skills, crafta rätt utrustning, spendera era pengar på vettiga saker...

Kan folk lugna sig lite liksom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem

Hade inga problem med att komma in, har spelat ca 8-9 timmar under open betan, riktigt kul tycker jag, kommer definitivt köpa spelet.

Visa signatur

Case: Custom made: Chieftec Dragon Midtower
Motherboard: ASRock P67 Extreme 6 B3 CPU: Intel Core i5 2500k
GPU: 2x Sapphire Radeon HD5770 1GB CrossFire RAM: 8GB ( 2x4GB ) Corsair Vengeance DDR3 @1600 MHz
PSU:
Corsair TXV2 650W

Permalänk
Medlem

Vet någon om de mer svåra achievmentsen kommer ha någon påverkar i det kompletta spelet? Sitter här och funderar på om man ska fixa Betamaxed och Overachiever eller inte..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Vet någon om de mer svåra achievmentsen kommer ha någon påverkar i det kompletta spelet? Sitter här och funderar på om man ska fixa Betamaxed och Overachiever eller inte..

Enligt Bashiok så kommer allt att raderas.
Har själv nästan alla, men kommer inte hinna levela upp 2 karaktärer till 13 innan de stänger servern.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av Kvarnan:

Folk verkar inte kolla igenom hur spelet är planerat innan dom uttalar sig? Kollat igenom alla 4 delar från Blizzcon när dom pratar om de mesta som berör alla frågor som ställs i denna beta.

Bla så kan man välja skills och om jag inte minns fel drar dom till med nått i trillionstilen med olika build ups med skills, crafting osv. Ni kommer kunna sitta i er town i fler timmar än någonsin o respecca/välja rätt skills, crafta rätt utrustning, spendera era pengar på vettiga saker...

Kan folk lugna sig lite liksom.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har hört vad Blizzard har sagt och, men tycker de har gjort ett dåligt val. Jag vill nästan jämföra det med den idiotiska ändringen i spelmekanik mellan C&C 4: Tiberian Twilight och alla tidigare C&C-spel.

Jag tror däremot att det kommer bli ett av årets 10 roligaste spel, men det är inte en värdig uppföljare till D1 och D2.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som började spela d2 nu när betan är slut? haha

Permalänk
Skrivet av Kvarnan:

Folk verkar inte kolla igenom hur spelet är planerat innan dom uttalar sig? Kollat igenom alla 4 delar från Blizzcon när dom pratar om de mesta som berör alla frågor som ställs i denna beta.

Bla så kan man välja skills och om jag inte minns fel drar dom till med nått i trillionstilen med olika build ups med skills, crafting osv. Ni kommer kunna sitta i er town i fler timmar än någonsin o respecca/välja rätt skills, crafta rätt utrustning, spendera era pengar på vettiga saker...

Kan folk lugna sig lite liksom.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok. Jag ska se på det färdiga spelet innan jag bestämmer mig.

Preliminärt så känns det inte lika kul när man levlar som jag hade hoppast/tycker att det gör i andra spel.
Hoppas detta blir bättre i färdig produkt då det bestömmer om jag tycker spelet är viktigt eller oviktigt.

Permalänk
Medlem

Tycker spelet känns så jävla lätt på alla sätt, man måste inte bry sig om att lägga fel skills osv.. allt får man automatiskt vid respektive lvl, alla runor osv.. tycker det är så förbannat tråkigt, man är lite bortskämd efter att ha spelat path of exile betan under tiden ett par månader så möts man av ett spel som kommer bli väldigt enkelt. Dom har säkert gjort spelet så att folk som inte ens spelat diablo spel innan ska kunna köra det utan att spelet ska vara för komplext vilket jag tycker såna här spel ska vara. Du ska själv kunna bestämma som i d2 ville man köra en javazon så satte man ju skills efter det, och inte bows osv för att det låstes upp automatiskt. Nä jag är faktiskt besviken hur enkelt spelet har blivit, dom har bantat på tok för många funktioner som gjorde att d2 höll så många år och man kunde göra så många olika builds ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Någon mer än jag som började spela d2 nu när betan är slut? haha

Betan slutar väl ikväll 19.00? (spelade nämligen nyss)

Visa signatur

System 1: Intel i5 4670K || 8gb Ram || Asus 7970 Matrix Platinum || Corsair TX650w || Samsung T220

Permalänk
Medlem

Fan vad många är rädda för att alla ska kunna spela D3, är ni rädd för att er morsa ska börja spela för att sedan äga er i pvp för att ni saknar skillz?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Tycker spelet känns så jävla lätt på alla sätt, man måste inte bry sig om att lägga fel skills osv.. allt får man automatiskt vid respektive lvl, alla runor osv.. tycker det är så förbannat tråkigt, man är lite bortskämd efter att ha spelat path of exile betan under tiden ett par månader så möts man av ett spel som kommer bli väldigt enkelt. Dom har säkert gjort spelet så att folk som inte ens spelat diablo spel innan ska kunna köra det utan att spelet ska vara för komplext vilket jag tycker såna här spel ska vara. Du ska själv kunna bestämma som i d2 ville man köra en javazon så satte man ju skills efter det, och inte bows osv för att det låstes upp automatiskt. Nä jag är faktiskt besviken hur enkelt spelet har blivit, dom har bantat på tok för många funktioner som gjorde att d2 höll så många år och man kunde göra så många olika builds ändå.

Förstår vad du menar, men jag tror komplexiteten och svårigheten kommer automatiskt.
Och visst är det lite tråkigt när man knappt har några val nu i början. Men ju fler skills och runes som låses upp desto mer får man hålla på och tweaka och pilla.
Vad gäller svårighet så är det ju i princip en tutorial av spelet vi spelat, så klart det känns simpelt. Men spela om act 1 upp till bloodraven i D2 så känns det nog inte så komplicerat det heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Aha, jo det är automatiskt nu. Personligen tycker jag det är skönt att slippa skillträd. Det gjorde bara 90% av skillsen meningslösa.
Blir mycket större variation nu.

Variation? Du menar väl att det inte blir det, för exakt ALLA får samma skills? Det är ju tvärtemot av vad du säger ju, inget illa menat dock Men variation in my ass. De andra diablospelen kändes ju då mycket seriösare och var lite mer för riktiga gamers då man fick stå för de val man gjorde. Man planerade mer för att få den gubben man ville ha. Nu försvinner ju den känslan...

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Alldeles för lätt.

Jag försökte dö ett par gånger genom att spela som en super noob, men gick bara inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Alldeles för lätt.

Jag försökte dö ett par gånger genom att spela som en super noob, men gick bara inte.

Hahaha, försökte jag med. Men det gick inte. Alltid någon livorb som kom och hjälpte till....

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk

Diablo 2 är för hardcore och nördigt för den breda massan, det är uppenbarligen Blizzards position idag. Tydligen så svalde den breda massan det när D2 släpptes, men idag icke.

För en gammal nörd som gillar RPG med tärningar, planering, mattematik och excel charts så känns det inte så kul när uppföljaren dummar ner. Samma sak med Skyrim, men det blev ju uppenbarligen populärt ändå.

Nördarnas tid är lite förbi nu, eller rättare sagt nördarna utgör inte den stora marknaden som de gjorde på 80 och 90-talet. Så ser åtminstone de stora utgivarna och utvecklarna på saken.

Sett ur det perspektivet så är Diablo 3 säkert ett jättebra spel för dom som tycker det är kul med "RPG-light". Men skall man bedöma D3 med klassiska RPG-mått blir det tyvärr ganska uselt betyg. Lite kul i sammanhanget att D2 klassades som "RPG-light" när det kom, nördarna då tyckte att det var larvigt enkelt. Idag är D2 tydligen för komplext. Ungarna idag har ADHD eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

Variation? Du menar väl att det inte blir det, för exakt ALLA får samma skills? Det är ju tvärtemot av vad du säger ju, inget illa menat dock Men variation in my ass. De andra diablospelen kändes ju då mycket seriösare och var lite mer för riktiga gamers då man fick stå för de val man gjorde. Man planerade mer för att få den gubben man ville ha. Nu försvinner ju den känslan...

Ja det är mer varierat då du kan byta skills stort sett när du vill. Du är inte låst till ett fåtal skills som man var i d2. På det sättet så kommer man få se betydligt fler olika builds än i d2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ja det är mer varierat då du kan byta skills stort sett när du vill. Du är inte låst till ett fåtal skills som man var i d2. På det sättet så kommer man få se betydligt fler olika builds än i d2.

Du framförde en bra poäng där!

+1

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Jag måste erkänna, jag tycker mer o mer om spelet. Om man tittar på Barbarians abilities på högre level finns det rena tank specks. Finns det då healingspecks för någon annan klass? jag gissar att Tier 1-16 bara kan fås på svårhetsgrader över normal. kan man då köra typ "raid" på 4 pers? med tank, healer och 2 dps?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

att ens morsa äger en skulle säkert hända med tanke på att det bara är att högerklicka på fienden och spamma 1,2,3 typ

hur som helst så är spelet mysigt och underhållande iaf så blir väl ett köp för att lira coop med polare. som fortast tog det 55 minuter att klara betan med pilbågskvinnan och munken

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Ja det är mer varierat då du kan byta skills stort sett när du vill. Du är inte låst till ett fåtal skills som man var i d2. På det sättet så kommer man få se betydligt fler olika builds än i d2.

Att man har möjlighet till att prova betydligt fler builds är inte samma sak som att man kommer se fler builds. Per klass tror jag att man kommer se en AoE-build, en single target-build och två PvP-builds. Sedan så respeccar man passiva skills när man möter specialfiender eller bossar.

Kul för dig och många andra att du gillar ändringen, men det finns många som gillar att göra aktiva, permanenta val som påverkar hur man kommer spela resten av spelet. Sedan så är skillträd ett riktigt kul spelmoment som tyvärr går förlorat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av W1zard:

Betan slutar väl ikväll 19.00? (spelade nämligen nyss)

Började spela d2 ändå

Permalänk
Medlem

Det här med att inte finns många spells, kanske jag som inte fattar varför ni gnäller.
Men varje spell har ju massa olika runor som ändrar spellsen & som jag fattar det så skalar dom alla likamycket, då kommer det ta tid att hitta det som passar det du vill göra i endgame.
Finns 6 olika skills, primary, secondary, defensive osv.
Säg nu att varje har 4 olika att välja mellan och 5 runor var, det blir 20 olika combo på bara 1 spell, typ primary. Ta det gånger 6 och ni kommer se att det finns att jobba med när man är max level.
Kan ju göra en gubbe riktigt olik den andre beroende på spelstil.
Rätta mig ifall jag har fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt