Permalänk
Medlem

Sitter med ungefär samma krav som trådskaparen och tänkte höra om det är någon som har erfarenhet av denna TV, är det något att ha? Är den värd priset? Finns det någon annan TV som är prisvärdare för ungefär samma summa?
Max 46" och max ~5000kr.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Enkelt. Köp antingen billigaste LCDn av någon av de kända tillverkarna och betala inte mer än 3500kr. Eller så köper du en plasma, dock är det väl bara panasonic som har 42"-46" full-hd plasmor. Annars kan du ju köpa en 51" från samsung. Jag skulle undvikit LG när det kommer till plasma hur som helst. Vet dock inte hur årets modeller kommer stå sig. Men generellt har de sämre svärta än samsung och panasonic.

Jag antar du med det här inlägget vill ha sagt att man själv kan kalibrera sin TV till att få en bra bild även om man är en person som håller lite grann i plånboken? Inget dumt tips alls, men är det svårt att själv kalibrera sin TV skulle du säga?
Är själv lite inne på att köpa en lite billigare variant för att sedan ställa in den själv nämligen!

Permalänk

Det blev lite ändring med mina planer.

Köpte som sagt ljudsystem först, och kompletterade nu med en subwoofer som jag får hem imorgon.
Så blir det att köpa TV nästa månad istället, då kanske jag även kan höja min budget lite, och så kanske det kommer några speciella kampanjer, eller nya TV-modeller.

Men att köpa en billig LCD-TV och kalibrera bilden efter personligt tycke låter inte helt fel.
Har funderat mer och mer på vanlig LCD istället för LCD med LED, då jag är lite skeptisk till bildkvalite vid film med Edge-LED.
Vanlig LCD verkar kunna göra bättre jobb med det.

Och jag har dragit ner mina krav lite efter att ha fått tips på hur jag kan koppla in all utrustning när jag har fixat all för att få det som jag vill.

Just nu ser kraven ut så här, kanske ändrar något under kommande månad:

  • Budget blir nog runt 4500-5000kr fortfarande

  • 2-3 HDMI-kontakter

  • 37-42", om jag inte hittar större för runt samma pris

  • Full-HD, även vid PC-Anslutning

  • Bildkvalitet fokuserad på film och tv-tittande, inte för spel!

  • Just nu föredrar jag CCFL-tekniken, då de flesta med LED kör Edge.