Datorkrasch i samband med videouppspelning i fullskärm

Permalänk
Medlem

Datorkrasch i samband med videouppspelning i fullskärm

Hej!
Jag har ett otroligt jobbigt problem som jag haft nu i kanske 2 veckor, ingen aning hur och när det kom.

När jag streamar en video från exempelvis youtube fungerar allt perfekt.. tills jag ser videon i fullscreen. Vid oregelbundna tidpunkter kraschar då datorn och jag får blåa/lila sträck över skärmen samt ljudet fryser. Ibland kan jag se 4-5 minuter av klippet ibland 30-40 minuter innan detta händer.

Har även hänt mig vid några tillfällen då jag kollar på vanliga .avi filer genom Windows Media Player så det gäller alltså inte enbart streamade filmer.

Jag kör Windows 7, Intel Core i7, 8gb ram, Gtx 570ti, att spela spel och använda datorn i övrigt fungerar utan minsta problem och jag har tagit bort/uppdaterat flash player samt tagit bort hårdvaruaccelerationen i flash utan något resultat.

Om ni har någon aning om vad som spökar får ni mer än gärna hjälpa mig, alla förslag uppskattas!
/Andreas

Visa signatur

ASUS SABERTOOTH P67 B3 | Intel Core i7-2600K | Corsair XMS3 Vengeance 8GB | MSI GeForce GTX 560Ti 1GB OC Twin Frozr

Permalänk
Medlem

Okej, lyckades "lösa" detta själv om någon får liknande fel.

Jag hade några dagar tidigare bytt från DVI till VGA kabel och detta är något som tidigare har fungerat prima, nu bytta jag till DVI-kabeln igen och då uppstår inte detta problem. Förstår egentligen inte varför det är såhär men just nu är jag bara nöjd att det funkar

Visa signatur

ASUS SABERTOOTH P67 B3 | Intel Core i7-2600K | Corsair XMS3 Vengeance 8GB | MSI GeForce GTX 560Ti 1GB OC Twin Frozr