Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Intel Core i5-3570K + ASUS P8Z68-V PRO/GEN3

Permalänk

Intel Core i5-3570K + ASUS P8Z68-V PRO/GEN3

Tjena. Har precis lagt beställning på dessa 2 plus en Cooler Master HYPER 212 EVO. Vad tror ni om kombon?

Läste oxå runt lite efter att jag lagt beställningen och det verkar ju som att IB lider en del av värmeproblem vid hög OC. Jag är absolut ingen avancerad överklockare även om jag laborerar lite med det. Vad tror ni, kommer jag kunna överklocka hyffsat eller ska jag köra stock speed?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martin_dr43:

Tjena. Har precis lagt beställning på dessa 2 plus en Cooler Master HYPER 212 EVO. Vad tror ni om kombon?

Läste oxå runt lite efter att jag lagt beställningen och det verkar ju som att IB lider en del av värmeproblem vid hög OC. Jag är absolut ingen avancerad överklockare även om jag laborerar lite med det. Vad tror ni, kommer jag kunna överklocka hyffsat eller ska jag köra stock speed?

Om du skall överklocka så borde du investera i en riktigt bra kylare, typ Corsair H80/H100, antec kuhler 920 eller Noctua NH-D14
Någon billig kylar lösning kommer inte räcka tyvärr, avbeställ den där kylaren och ta något som du kan klocka med.
Kombon är bra för övrigt med moderkakan och cpun vad har du för minnen till detta?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk

Jag tog mest den kylaren för de bra recensionerna den fått plus att jag klarade min budget precis med den Jag tänkte köra Corsair Vengeance Low Profile 16GB DDR3 PC3-12800 till.

Permalänk

Vad jag har läst kan man klocka lite över 4 GHz innan några seriösa problem med värmen, men lite inte bara på mig, läs på mer:)