Permalänk
Medlem

testrace ikväll kl 21?

rum/lösen: swec/swec

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Jag hänger gärna på. Jag skulle kunna tänka mej lite övning på Anderstorp.

Permalänk
Medlem

Race imorgon på Mosport, kolla hemsidan för mer info

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Avstängd

hehe, jag är inte speciellt bra på gpl, men jag är med och kör iaf för jag tycker det är kul : )

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kan gärna va med. Vill verkligen va med i någon Liga. Även om jag ser detta som möjligheter till lite online experience samt mer träning på GPL, likaså med setupsen(olm jag inte tar speciella setups då då och lite annat smått o gott
Kommer imorgon(Torsdag) anmäla mig.
Stog ingenting om setupsen så jag tror nog tar och införskaffar mig några bra till min körstil
Count me in... this time, ain't going to blew it.

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeB
testrace ikväll kl 21?

rum/lösen: swec/swec

Ajdå det missade jag
Aja var inte fel att åka mercedes i nysnö heller
Hur vet man vilka setups som passar en? är det bara att prova sig fram?

Permalänk
Medlem

I princip så måste man göra sin egen, alla har olika körstil och således krävs olika saker från bilen. Att hitta setup på nätet går ju också, då kommer man iaf att få en bil som är bättre än standardsetup. För att hitta rätt är det bara att testa, när man väl hittat någon kan det ju vara bra att testa samma persons setupper även till andra banor så körstilen troligtvis har vissa likheter.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Jag brukar använda Roland Ehnströms RE-setups som bas och göra lite små justeringar.

Permalänk
Medlem

Jag vet att alla har sin egen körstil, speciellt svårt att hitta en i GPL, just nu när man är lite otränad så att säga. Men jag kan nog göra små justeringar, funkade perekt I Nascar2002 så varför inte här. Jag gillar att va i garaget, så det skall nog inte bli några problem alls eller så blir det extremt stora problem för att justera någon annans setup.
Men jag får se vad som händer idag, tror nog jag tar oxå RE-setupsen och gör ett försök för att anpassa den till mig

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem

Jag provade en av rolands setuper hade knappt nån kontroll alls över bilen.. den var fruktansvärt nervös på allt man gjorde.. Men den visade inga tecken på understyrning

Permalänk
Medlem

Prova då Alison Hine's setups, hennes är betydligt stabilare.

Permalänk
Medlem

Gillade verkligen hennes setuper
Men hon hade inga till eagle och lotus

Permalänk
Medlem

Det är lite svårt att hitta på hennes sida, men här är en direktlänk till en komplett samling av hennes F1 setuper. Det bör inkludera Lotus och Eagle setups för många banor.

Permalänk
Medlem

Hehe bytte från eaglen till brabhamen på mopsport.. kapade tiden med 5s
kan inte ha kört så seriöst där förut

Permalänk
Medlem

Numer gillar jag verkligen Brabhamen, men om någon hade frågat mej för några veckor sen så hade jag sagt att jag hatar den. Jag fattar inte alls vad som hänt, från att ha varit den bilen jag har haft svårast att köra med så är det nu min favorit. Märkligt!

Permalänk
Medlem

Väljer detta forum för att be om ursäkt (så att alla förhoppningsvis hör) för krashen i första kurvan i premiärracet

JockeB: Jag såg dig inte till vänster och var lite för glad i gasen :/ Tar på mig allt ansvar.

Om det gör någon gladare så kan jag meddela att jag inte heller kunde forstätta då jag skadade motorn och bröt ett par varv senare.

Visa signatur

[size="1"]ASUS A7N8X | XP2200+ @ 2030 (försiktigt, försiktigt..) | 1 gig PC333 | Innovatek Flat Flow | RADEON 9600 PRO
"Of course these stories are horrific, disgusting, tasteless. They're about human beings-what are we to expect?"
Vattenkylning|Moddning|Bilsidan[/size]

Permalänk
Avstängd

själv blev man påkörd efter 4:e varvet

jävla skit är vad det är

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Resultat och tabell finns på hemsidan, http://df1gpl.mine.nu

Jag söker svar på ett par frågor

- det fanns lite klagomål på warp, är det för mycket för att fortsätta på samma server?

- vad anser ni om en regeländring så att man måste köra en viss distans, förslagsvis 70% av loppet, för att överhuvudtagt få poäng? Jag tycker att det borde vara så och det inte ska vara möjligt att få poäng om man bara kör några varv i början.

- är det någon regel som bör läggas till, tas bort eller justeras?

Teedee och Rambo, reset är alltid tillåtet förutom under sista varvet eller om man får bensinstopp. Om motorn ryker är det bara att ta shift+r (samt göra ett stop & go om det inte är under första varvet).

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Avstängd

hade ingen aning att det funka om motorn hade brunnit

Visa signatur
Permalänk

Jag har ett problem med GPL och jag hoppas att ni kan hjälpa mig.

När jag installerar det (har XP) så klagar det i slutet att den inte har fått med någon win*.dll (kommer inte ihåg vad den hette). Sen klagar den också på att den inte kunde installera något videoskit i slutet bara för att spelet var på engelska och win var på svenska.

Anyways, när jag ska starta spelet så kommer jag bara till splashscreen sen låser sig spelet.

Jag har testat spelet på en burk med ME på och det händer samma sak.

Och svaret på frågan som många tänker på: Ja, spelet är lagligt

Några idéer på hur man kan fixa detta? Min NO lärare tjötar ihjäl sig om detta

Permalänk
Medlem

Det gör inget att XP klagar på installationen, det ska funka bra ändå. Installera 1.2 patchen, dessutom om man använder NTFS måste "indexing service" vara påslaget på hårddisken/partitionen GPL är installerad på.

Passa även på att installera d3d, opengl och "fast CPU" patcharna.

Edit: Om du har en budget version av GPL finns 1.2 patchen i patch-katalogen. Övriga patchar finns här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeB
Resultat och tabell finns på hemsidan, http://df1gpl.mine.nu

Jag söker svar på ett par frågor

- det fanns lite klagomål på warp, är det för mycket för att fortsätta på samma server?

Jag märkte inte så mycket warp. Det hackade till några gånger men det kan ju bero på min modemuppkoppling. Det var några som warpade ganska mycket men det beror nog på deras uppkoppling inte serverns. Det lär synas på reprisen från servern hur mycket warp det var och vad det beror på.

Citat:

- vad anser ni om en regeländring så att man måste köra en viss distans, förslagsvis 70% av loppet, för att överhuvudtagt få poäng? Jag tycker att det borde vara så och det inte ska vara möjligt att få poäng om man bara kör några varv i början.

Det kan vara vettigt med en sådan regel, men den kan slå mot de långsammare förarna (speciellt på långa banor). Hur som helst bör den inte införas förrän till nästa lopp. Förhoppningsvis kommer vi vara tillräckligt många för att den här regeln alldrig behövs användas i praktiken.

Permalänk
Medlem

Det håller jag med om, anledningen till en eventuell regeländring är för att man inte ska få poäng om man tex bryter efter två varv och man ändå är på poängplats i slutet. Samtidigt bör man få poäng om man bryter sent i loppet och ligger på poängplats. Därav förslaget om att man måste avverka en viss del av tävlingsdistansen. Om man väljer 70% så kan man ligga ganska långt efter ledaren, på anderstorp 8 varv (avrundas alltid uppåt).

Jag tror inte att någon kommer att få sådana konsekvenser att långsamma förare som kommer på poängplats inte får poäng, däremot ska man uppmuntras till att fullfölja loppen och inte bryta för att man vet att man ändå ligger på poängplats.

Jag har inte nånkt så mycket på hur det blir på långa banor men det borde inte vara något problem va? På långa banor kommer ju dessutom varvningar att vara mer sällsynt.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Som jag såg det på kvaliciferingen så kommer nog regeln aldrig användas om man fullföljer loppen. Vi var tillräckligt nära med tiderna att om det går fint så skall det inte va några problem, jag blev varvad 2 ggr och då lite avåkningar som jag inte tänkt mig alls och det var ganska många

Ang. warpningen så gick det fint hos mig, jag hade inga problem. Men några andra warpade ganska mycket ändock nog deras uppkoppling. Visste inte hur nära jag skulle va för att inte få en warpkrash och framförvarande var slöare än mig. Men han disconnectades senare i racet, framför mig.

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem

Först, tack för ett bra race igår! Det där att skjuta motorn och sedan disconnecta istället för att resetta var väl lagom begåvat från min sida men, men... Så går det när man inte har koll på vad man kan göra i GPL...
Jag hade en hel del problem med warping, och det berodde troligen på att min quality-meter var 1/3-1/2 full, och det innebär mycket packet-loss. Jag hade satt net_use_mdm_bandwidth_for_tcp_ip = 0 i core.ini och valde "very fast" connection i VROC. Jag testade idag att sänka till "fast" och "typical" och då sjönk quality-metern till nästan noll, alltså OK. Jag har aldrig kört GPL online innan så jag vet inte vilka inställningar som är bäst. Någon som vet vad man bör ha på en Bostream 2,5/0.76 mbit lina?

Permalänk
Avstängd

nu skiter jag i det här och kommer igen i nästa race istället

då ska jag komma ihåg att reseta

men vad händer om man blir påkörd och resetar?? måste man in i depå då med?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

I min replay så kan jag bara se 5st andra av er.. går det att ställa in så att man ser alla?

Permalänk
Medlem

Jo det går att få fler bilar synliga online med hjälp av Bandwidth Patch:en , men jag tror att servern måste ha patchen installerad också.

Permalänk
Medlem

Det tänker den inte ha Däremot ska serverreprisen upp på nätet snarast.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Sidan är uppdaterad och regeländring offentligjord. Från och med Kyalami måste man köra 70% av loppet (avrundas till förarnas fördel) för att kunna få poäng. Även en annan liten regel justerad, inte tillåtet att stanna bilen på banan. Serverrepris finns även dun upplagd, tyvärr är inte serverns så snabb men om man väntar lite så får man hem den.

http://df1gpl.mine.nu/

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare