Permalänk

Mobbad för datorn :/

Hej!
Jag har ju en hyffsat overkill dator mot för mina klass kompisar som sitter på intel I3/AMD.
Och dom " mobbar " mig för att jag inte kör som BF3 med datorn!
Jag har aldrig spelar skjut och kommer aldrig göra det!
Min dator är till för foto redigering/film spel: Dirt 3 Portal 2 Minecraft/server.

Vad ska jag "försvara" mig med?

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Hej!
Jag har ju en hyffsat overkill dator mot för mina klass kompisar som sitter på intel I3/AMD.
Och dom " mobbar " mig för att jag inte kör som BF3 med datorn!
Jag har aldrig spelar skjut och kommer aldrig göra det!
Min dator är till för foto redigering/film spel: Dirt 3 Portal 2 Minecraft/server.

Vad ska jag "försvara" mig med?

Mvh: Eric

Du behöver inte försvara dig, och om du känner att du behöver försvara dig emot dina kompisar så kanske de inte är några kompisar du vill hänga med ändå.

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Skrivet av Hasseboy:

Du behöver inte försvara dig, och om du känner att du behöver försvara dig emot dina kompisar så kanske de inte är några kompisar du vill hänga med ändå.

Hej tack för svar!
Vad menar du med hänga på?

Mvh: Eric
Ps: dom är inte direkt mina "kompisar"

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Hetsa dom lite och säg att bf3 inte är värdigt din uber-almighty dator.
Låter som om dom är avundsjuka, då är det ännu roligare.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk

Ett kort drygt ok brukar funkar långt.

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Hedersmedlem

Detta är ren och skär avundsjuka från de andra i klassen, dvs inget att bry sig om. Inget du behöver försvara dig mot. Barnsligt beteende besvaras bäst genom ett moget beteende, så säg bara "ok" och ignorera det.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Hrm. Är ni 13 år eller?

Permalänk
Skrivet av Mart|n:

Hrm. Är ni 13 år eller?

Jag är 12 år
Båda dom är 13 ( samma klass )

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Skrivet av Pope:

Hetsa dom lite och säg att bf3 inte är värdigt din uber-almighty dator.
Låter som om dom är avundsjuka, då är det ännu roligare.

Får se blir väl bar ett "ok" i framtiden!

Skrivet av capkekken:

Ett kort drygt ok brukar funkar långt.

Ska testa nästa gång!

Skrivet av Rich:

Detta är ren och skär avundsjuka från de andra i klassen, dvs inget att bry sig om. Inget du behöver försvara dig mot. Barnsligt beteende besvaras bäst genom ett moget beteende, så säg bara "ok" och ignorera det.

Jo antar måste vara nått sånt så det blir bara ett "ok" i framtiden!

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Avstängd

Dagens I-lands problem: Du har för bra dator, du är dum!
I min barndom blev man mobbad för glasögon, för få hockeykort etc.

Mitt tips är som andra sagt att säga OK när de spyr ur sig något sådant. Då har du inte gett dem mer virke till elden så att säga..

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Jag är 12 år
Båda dom är 13 ( samma klass )

Mvh: Eric

Hehe okej.

Det dom håller på med är fruktansvärt töntigt iaf.

Permalänk
Musikälskare

Finns värre saker att bli mobbad för men mobbning är aldrig okej

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

På vilket sätt mobbar de trådskaparens (TS) dator, p.g.a. att TS ej vill hålla på och köra ungdomsspel? TS dator klarar ju av dessa, såvida han/hon har något vettigt grafikkort, som jag ej kan utläsa.
Det är ju som att mobba en ägare till en ny BMW eller något finare, för att den ej vill ställa upp på folkrace med denna. Detta får ni såklart göra mot polare och likanande som har bilar i +300 000kr klassen, haha och hur f-n har du tänkt att du ska få behålla denna efter ett folkrace? (så att ingen köper den för 6500kr)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flashen:

Finns värre saker att bli mobbad för men mobbning är aldrig okej

Som du säkert vet kan man bli mobbad för allt möjligt när man är yngre.

Jag blev själv "retad/mobbad" när jag var liten för att jag gillade Sega mer än Nintendo. Nu skrattar man ju åt det.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Säg som det är, pöbeln skall hålla sig till sånt dom har råd med, nämligen i3 och AMD

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Skrivet av bud_bundy:

På vilket sätt mobbar de trådskaparens (TS) dator, p.g.a. att TS ej vill hålla på och köra ungdomsspel? TS dator klarar ju av dessa, såvida han/hon har något vettigt grafikkort, som jag ej kan utläsa.
Det är ju som att mobba en ägare till en ny BMW eller något finare, för att den ej vill ställa upp på folkrace med denna. Detta får ni såklart göra mot polare och likanande som har bilar i +300 000kr klassen, haha och hur f-n har du tänkt att du ska få behålla denna efter ett folkrace? (så att ingen köper den för 6500kr)

Hej!
Jag vill ej spela Battlefield 3 till exempel, jag är imot skjut spel.
Tack för att du sa att mitt Grafikkort inte stog i sign! ( Sapphire Radeon HD 7970 )

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Skrivet av Rich:

Som du säkert vet kan man bli mobbad för allt möjligt när man är yngre.

Jag blev själv "retad/mobbad" när jag var liten för att jag gillade Sega mer än Nintendo. Nu skrattar man ju åt det.

På min förra skola vart jag mobbad för att mina öron " stod " ut.
Men allt som hände där tillhör inte denna tråd så det går jag ej in på nu!

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Låter som andra sagt som avundsjuka/jantelagen.. Du får väl göra precis vad du vill med din dator? Förstår inte varför någon annan skulle bry sig om det. :/ Man väljer ju själv vad man vill och inte vill spela.

Permalänk
Medlem

nu talade du om för oss att du blivit mobbad för dina öron i en tidigare skola.
det är information som elakingar här på internet säkert kommer använda emot dig om de har lust.

på samma sätt måste ju dessa typer fått reda på att du har en grym dator, och dessutom inte vill spela skjutspel ( vilket är lite avvikande för en 13 årig grabb )

låt bli att tala om sådanna här saker för folk du inte kan lita på / inte direkt känner väl, så har de inget att reta dig med till slut.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mart|n:

Hrm. Är ni 13 år eller?

Skrivet av lillen99:

Jag är 12 år
Båda dom är 13 ( samma klass )

Mvh: Eric

haha bäst

Men Eric, "mobba" du bara dom tillbaka, säg att din pappa tjänar mer pengar än deras pappa. Eller valfri kommentar, men helt ärligt tror jag att vi båda vet (jag tror) att det bara är jargong grabbarna kör med och syftet med denna tråd är att skryta om din fina dator som då inte är någon lek dator. men vad vet jag . Absolut inget illa menat då vi alla känner igen oss, vill bara påpeka att du "can't hussel a hussler" .

Permalänk
Medlem

Bara gör som det tidigast föreslogs i tråden, ett "ok", "jaha", "mhm" eller dylikt. Om du gör det så kommer du och många andra om tio år att se tillbaka på dig som den coola killen who didn't gave a flying fuck. Hip för sin tid lixom.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Not single fuck was given that day..

Inte ett skit att bry sig om såklart, bara visa fingret! (Nja kanske inte)

Permalänk
Skrivet av tomten51:

haha bäst

Men Eric, "mobba" du bara dom tillbaka, säg att din pappa tjänar mer pengar än deras pappa. Eller valfri kommentar, men helt ärligt tror jag att vi båda vet (jag tror) att det bara är jargong grabbarna kör med och syftet med denna tråd är att skryta om din fina dator som då inte är någon lek dator. men vad vet jag . Absolut inget illa menat då vi alla känner igen oss, vill bara påpeka att du "can't hussel a hussler" .

Faktiskt nej.
Skulle aldrig skapa en tråd för det!
Isåfall kan man bara kolla mitt galleri om man är nyfiken.

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Not single fuck was given that day..

Inte ett skit att bry sig om såklart, bara visa fingret! (Nja kanske inte)

Dagens bästa

Mvh: Eric
Ps: Tack

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

[ironi]Skvallra för deras föräldrar att de kör spel med 18:års gräns[/ironi]...

Näe men det är bara att ignorera. Inget att bry sig om. Ren avundsjuka från deras sida.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Jag ska säga sanningen: Dom stör sig på dig för att du är emot skjutspel. Bättre att bara hålla käften om de. Ofta kan man själv undvika mobbning.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Ja du behöver inte bry dig om att dom blir sura på din dator.
Vad du vill använda datorn till har inte de med att göra.
Dessutom är BF3 inget roligt spel.

Skrivet av tomten51:

haha bäst :D.

Ganska vanligt att folk med typ 99 osv i namnet syftar på födelseåret

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Själv blev jag mobbad i mellanstadiet för att vi bara hade Mac hemma... hade det varit idag hade jag väl varit värsta coola innekillen.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

"I guess it's not easy growing up anywhere" - Peter Griffin

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pissespann:

Dagens I-lands problem: Du har för bra dator, du är dum!
I min barndom blev man mobbad för glasögon, för få hockeykort etc.

Mitt tips är som andra sagt att säga OK när de spyr ur sig något sådant. Då har du inte gett dem mer virke till elden så att säga..

Haha, det känner jag igen. Hade både glasögon och tur med samlarkorten...då blev man mobbad.

Men detta med datorn? Haha...ett "haha" är ju faktiskt det ända man kan sätta emot, kul faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com