WD 3tb intern Hjälp

Permalänk

WD 3tb intern Hjälp

Hej har köpt en WD 3tb men jag kan inte hitta den i datorn vilken slott jag än provar på och jag har tjänt på discen när den har varit på discen snurrar men jag hittar den inte i hanterarn kan någon hjälpa jag har en acer G predator g3610 W7 64-bit i7 8GB ram Jag har kollat i Bios utan resultat vet ej vad jag ska göra tack på förhand

Permalänk
Medlem

Hej

När du säger hanteraren menar du denna dator eller den riktiga hanterande för att skapa ändra formatera nya diskar?
Det ligger under kontrlparnelen under admin verktyg .

/Aragon

Skrivet av sweLind92:

Hej har köpt en WD 3tb men jag kan inte hitta den i datorn vilken slott jag än provar på och jag har tjänt på discen när den har varit på discen snurrar men jag hittar den inte i hanterarn kan någon hjälpa jag har en acer G predator g3610 W7 64-bit i7 8GB ram Jag har kollat i Bios utan resultat vet ej vad jag ska göra tack på förhand

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Hej

När du säger hanteraren menar du denna dator eller den riktiga hanterande för att skapa ändra formatera nya diskar?
Det ligger under kontrlparnelen under admin verktyg .

/Aragon

Även om hen har glömt att införa ett filsystem skall väl disken dyka upp i BIOS...?
Edit: Det kanske den inte gör; har aldrig kollat...

sweLind92: Kollat så att ingen sladd glappar eller liknande? Samt, du skulle vinna på att göra texten lite lättare att läsa. ;]

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem

Hej

Japp du har helt rätt att han ska se den i bios, men i bland kan det vara svårt att se all hårdvara i bios det är lite olika hur menyerna är utformade mm.

Så min tanke var helt enkelt att han skulle titta på ett ställe som är lättare att se hdd på i ett system som han kanske har lite mer vana att bläddra i.

/Aragon

Skrivet av buchno:

Även om hen har glömt att införa ett filsystem skall väl disken dyka upp i BIOS...?
Edit: Det kanske den inte gör; har aldrig kollat...

sweLind92: Kollat så att ingen sladd glappar eller liknande? Samt, du skulle vinna på att göra texten lite lättare att läsa. ;]

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk

hmm ???

Ja en annan skriver som en kråke men men när jag menar hanteraren så menar jag att jag trycker upp start och höger klickar på dator och sen står det hanteraren och där finns dischanteraren alla discar jag har kommer upp men inte min WD.
Jag har försökt kollat i bios och testat alla mina slotts på modekortet.
Jag har även kopplat in min WD i en extern hdd och då fungera den men jag vill ha den som intern ingen kabel glappa har kollat Tack för svaren