Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Billigaste intel processorn för spelande?

Permalänk

Billigaste intel processorn för spelande?

Som rubriken lyder så önskar jag tips på billigaste intel processorn för spelande?
Vet ej vilka komponenter som kommer följa processorn ännu men eran åsikt vore ändå bra

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rubenskuld:

Som rubriken lyder så önskar jag tips på billigaste intel processorn för spelande?
Vet ej vilka komponenter som kommer följa processorn ännu men eran åsikt vore ändå bra

Det finns billigare men det är dumt att vara dumsnål. Intel i5 2500k

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rubenskuld:

Som rubriken lyder så önskar jag tips på billigaste intel processorn för spelande?
Vet ej vilka komponenter som kommer följa processorn ännu men eran åsikt vore ändå bra

Intel Core i5-2400 3.1GHz <-- om du ej vill klocka
Intel Core i5-2500K 3.3ghz <--- om du vill klocka, majoriteten av exemplaren når 4.3-4.5ghz vilket ger grymt mycket prestanda för pengarna.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Skrivet av mr_svahn:

Det finns billigare men det är dumt att vara dumsnål. Intel i5 2500k

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

En i3 med bra grafikkort räcker till mycket också, beror på vad du spelar.

Men som sagt, en av de snabbare i3 eller en i5 är bra val om man vill hålla i plånboken.

Sedan är ett bra grafikkort, minst ett 560ti för spel skulle jag säga. Finns fina deals på 580 nu också, mycket för pengarna.

Permalänk
Skrivet av CFSsss:

En i3 med bra grafikkort räcker till mycket också, beror på vad du spelar.

Men som sagt, en av de snabbare i3 eller en i5 är bra val om man vill hålla i plånboken.

Sedan är ett bra grafikkort, minst ett 560ti för spel skulle jag säga. Finns fina deals på 580 nu också, mycket för pengarna.

Tack,
Men skulle en vettig i3 processor fungera men skapliga inställningar i tex BF3 tillsammans med ett Radeon HD 7950?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rubenskuld:

Tack,
Men skulle en vettig i3 processor fungera men skapliga inställningar i tex BF3 tillsammans med ett Radeon HD 7950?

Ja:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

säg bara din budget och vad du har hemma i en gammal rig, sedan kommer någon lägga ihop en varukorg på inet

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Entusiast
Skrivet av rubenskuld:

Tack,
Men skulle en vettig i3 processor fungera men skapliga inställningar i tex BF3 tillsammans med ett Radeon HD 7950?

Det är att vara dumsnål om du har en i3:a och ett 7950...Om du har ett 7950 så köp definitivt 2500K!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Det är att vara dumsnål om du har en i3:a och ett 7950...Om du har ett 7950 så köp definitivt 2500K!

Jag har inget av dem ännu, ska inhandla och vet ej riktigt om jag har råd med båda... så därför frågar jag

Permalänk
Entusiast
Skrivet av rubenskuld:

Jag har inget av dem ännu, ska inhandla och vet ej riktigt om jag har råd med båda... så därför frågar jag

Om du inte har en sträng budget så köp 2500K iaf, mycket bättre för framtiden och väldigt bra prestanda per krona, speciellt om du överklockar någon gång!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Curemylife:

Har endast en 256gb micron C400 SSD samt 1Tb WD disk.. Allt annat behöver jag nytt och har en budget på 7500:- och därför undrade jag lite om man kan kosta på grafikkortet lite istället för att köpa bland det dyrare i processorväg....

Permalänk
Medlem

Antingen kör du budget i3 som räcker till många spel då den har två snabba kärnor:

http://www.dustinhome.se/product/5010549588/intel-core-i3-212...

Eller om man ska ha i5 så är det lika bra att slå till på nya IVY med 22nm och värstingprestanda, då är man väldigt future-proof. Den processorn lär räcka minst 3 år, säkert 5.

http://www.dustinhome.se/product/5010622176/intel-core-i5-357...

Permalänk
Medlem

i3 2120, eller dess Ivy Bridge-motsvarighet?

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av rubenskuld:

Jag har inget av dem ännu, ska inhandla och vet ej riktigt om jag har råd med båda... så därför frågar jag

Fyll på datorn efter ekonomin med tiden bara, skulle köpt processor nu och grafikkort senare isåfall. Då grafikkorten troligen faller i pris om någon månad(?)

Permalänk
Medlem

I den "nya" recensionen på fx-4100/6100 så finns också speltester med i3-2120 med, ta en titt. Skulle säga att det räcker om det kniper i plånboken:)

Skrivet av rubenskuld:

Har endast en 256gb micron C400 SSD samt 1Tb WD disk.. Allt annat behöver jag nytt och har en budget på 7500:- och därför undrade jag lite om man kan kosta på grafikkortet lite istället för att köpa bland det dyrare i processorväg....

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."