Permalänk
Medlem

Hittat en bil, behöver:
engineparts
hjul
Något till karossen
samt bränsle.

Den är i en stad inte många går till
har dessutom sparat den

Någon som vill hjälpa till att få den fixad?

Permalänk
Medlem

Kan informera om att norrmännen fått upp ett par servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dikth:

Kan informera om att norrmännen fått upp ett par servrar.

Var inne på norsk server nyss. Grym ping och tog kanske 1 min att komma in på servern. Inte så fulla heller som tur när jag spelade.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Jag, CLLA, Wilderwoo och Knugen hade en satans tid nyss som slutade i krig om helikopter, dock blev vi kickade av någon anledning, gissar på sur admin som ville ha sin helikoper för sig själv.

Jag och Wilderwoo gick tillsammans från Prigorodky till Elektro för att möta upp med CLLA och Knugen efter en eldstrid mot två survivors (som jag tror vi fick på film). Strax efter detta så splittade vi vår TS pga förvirring inne i skogen utanför Prigorodky.

Efter en stund av mitt failande av kartläsning och kompassläsande så lyckas vi komma till utkanten av Elektro.
Vi ser att Knugen blivit dödad, så vi skyndar in till deras TS grupp och får reda på att de skådat en helikoper med tillhörande besättning på ett hustak i Elektro, som dödade Knugen.

Knugen hade kämpat tappert och dödad 3 av besättningsmedlemmarna med sin Makarov innan han stupade(okänt hur många det är kvar).
CLLA låg i ett hörn och gömde sig

Jag och Wilderwoo tvekar på om det är värt att gå in till helikopter för att stjäla den, Wilder vill sova och jag funderar på samma sak(klockan är 01:30). Knugen har andra tankar och övertygar oss att vi skall ge oss in i fighten, jag svarar med att börja rusa in till helikopern, jag laggar så för Wilder så teleportar jag frammåt 300m, jag är nu ensam.

Knugen har tur att spawna i Elektro, och beger sig in mot heikoptern. CLLA håller ett hörn mot de resterande och plockar några av besättningmedlemmarna, vi gissar på att de höll på med att fylla på tankarna, därför är de borta från helikoptern.

Vid detta laget är jag på baksidan av Huset som helikopern står på, och klättrar upp för stegen mot helikotern, inga levande personer här uppe. En av besättningsmedlemmarna har spawnat i Elektro med, och hinner före Knugen.

Precis i detta läget så kickas alla vi fyra. Vi tror att serverns Admin kickade oss. Jag vet inte vart Wilder höll hus i detta läge, men också han kickades, så gissningsvis var han inte långt borta från mig.

Tror att mycket av det som hände här missades av mig, då jag var aningen hög på adrenalin (är fortfarande det ). Hoppas att mina kamrater kan fylla i alla de luckor och faktafel som står här

måste fråga vilken server det var på? och vilka det var ni dödade.

tycker det är sjukt lamt om adminen kicka er för det borde rapporteras till Rocket så han kan ta tag i det.
inte mening att admins ska få alla leksaker bara för att dom är admins.

Visa signatur

orka

Permalänk
Medlem

Köpte spelet idag endast för denna mod till min fasa är spelet helt ospelbart pga negative mus acceleration. gubben vrider på sig 3 gånger så fort när ja kör musen sakta över mattan jämfört med om ja kör musen snabbt. Det måste ju finnas något fix till detta? 220Kr helt i sjön pga en sådan sak är inte roligt. Finns det även någon konsol som man kan ändra ner sensen under det som är i controls? Har lägsta på alla men när ja drar musen sakta 3-5 cm så gör gubben nästan en 360.

Permalänk
Skrivet av 51eYez:

Känns väldigt fel av admin att kicka er för att ni försökte ta helikoptern, speciellt när de i helikoptern anföll er. Det var alldeles rätt av er att anfalla dem och försöka ta helikoptern. Även om jag och mina kompisar undviker att anfalla andra om de inte är bandits (bandits skjuter vi på direkten).

Mycket av spänningen ligger i att det finns andra spelare och de kan anfalla dig, så har du bra grejer så kan det gå väldigt illa.

Aye! Fel som fan av admin. Personligen skjuter jag på allt som rör sig som inte anmäler sig friendly. Jag tar inga risker. Säger de att de är friendly men bara hört mig men inte sett mig brukar jag i regel alltid dra mig ur och bort, om de inte befinner sig opå en plats jag vill loota Annars är det ett par snabba välriktade kulor som gäller. Man är pucktvåa annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

Köpte spelet idag endast för denna mod till min fasa är spelet helt ospelbart pga negative mus acceleration. gubben vrider på sig 3 gånger så fort när ja kör musen sakta över mattan jämfört med om ja kör musen snabbt. Det måste ju finnas något fix till detta? 220Kr helt i sjön pga en sådan sak är inte roligt. Finns det även någon konsol som man kan ändra ner sensen under det som är i controls? Har lägsta på alla men när ja drar musen sakta 3-5 cm så gör gubben nästan en 360.

Vet inte om det är det du syftar på men det finns en "smoothing" inställning, musen blir klart mer responsiv ifall man sänker den till noll. Jag har nästan börjat tycka om det dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonPulpito:

Aye! Fel som fan av admin. Personligen skjuter jag på allt som rör sig som inte anmäler sig friendly. Jag tar inga risker. Säger de att de är friendly men bara hört mig men inte sett mig brukar jag i regel alltid dra mig ur och bort, om de inte befinner sig opå en plats jag vill loota Annars är det ett par snabba välriktade kulor som gäller. Man är pucktvåa annars.

Brukar undvika andra helt och hållet egentligen, jag håller alltid ett öga på folk jag möter även om de anmäler sig som friendly. Precis som du så försöker jag dra mig bort även om de är friendly. Dock så skjuter jag inte folk som inte är friendly på direkten, jag vill ju inte bli bandit. Först försöker jag undvika dem och gömma mig.

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk
Skrivet av 51eYez:

Brukar undvika andra helt och hållet egentligen, jag håller alltid ett öga på folk jag möter även om de anmäler sig som friendly. Precis som du så försöker jag dra mig bort även om de är friendly. Dock så skjuter jag inte folk som inte är friendly på direkten, jag vill ju inte bli bandit. Först försöker jag undvika dem och gömma mig.

Hehe, jag bryr mig inte så mycket om att jag är bandit, folk har helt enkelt för bra loot för att jag inte ska skjuta de jag ser som lovligt mål... Man får inte bli för girig bara då tar man taktiskt dåliga beslut och då dör man

Permalänk

Jag installerar och ska testa nu, kommer sätta SweC före namnet även jag. Är lite skraj över alla banditer som tydligen skjuter en som solo, så om det är något gäng härifrån som lirar tillsammans, hojta gärna vilken server!

Permalänk
Skrivet av welllpapp:

Jag installerar och ska testa nu, kommer sätta SweC före namnet även jag. Är lite skraj över alla banditer som tydligen skjuter en som solo, så om det är något gäng härifrån som lirar tillsammans, hojta gärna vilken server!

Jo vi är ett gäng som brukar hänga på kebabhyvlarns teamspeak och lira. Vi byter konstant server då det är extremt ostabilt och finns väldigt få slots. USA servrarna kan vara nice ibland på natten efterssom de ger 6-8 timmar med dagsljus till. Personligen gillar jag de molninga nätterna då månen inte äns lyser upp, lättare att smyga runt oupptäckt då.

Permalänk
Medlem

Går det att spela detta lokalt också eller är det bara internet som gäller?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Fractal Design Newton R3 1000W Moderkort: ASUS Z77 Sabertooth CPU: Intel i5-3750k @ 4.4GHz CPU-kylare: Antec Kühler h2o 620 GPU: 2x ASUS GTX 980 Strix SLI Ram: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz SSD: Corsair Force 3 120GB + Crucial MX100 256GB HDD: WD 2TB Skärm: Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk
Skrivet av Sykeer:

Går det att spela detta lokalt också eller är det bara internet som gäller?

Endast internet, efterssom du behåller ditt vapen och din utrustning och förnödenheter så skickar spelservern varannan minut samt vid disconnect information om vart du är vad du har för utrustning och vapen till en databasserver så att du vid nästa påloggningstillfälle hamnar där du loggade ut med samma saker som förut.

Dock är det nog ingen omöjlighet att kunna spela på en lösenordsskyddad server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonPulpito:

Endast internet, efterssom du behåller ditt vapen och din utrustning och förnödenheter så skickar spelservern varannan minut samt vid disconnect information om vart du är vad du har för utrustning och vapen till en databasserver så att du vid nästa påloggningstillfälle hamnar där du loggade ut med samma saker som förut.

Dock är det nog ingen omöjlighet att kunna spela på en lösenordsskyddad server.

DÅ hade de varit kanon med en SweC-server där endast medlemmar kan spela

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Fractal Design Newton R3 1000W Moderkort: ASUS Z77 Sabertooth CPU: Intel i5-3750k @ 4.4GHz CPU-kylare: Antec Kühler h2o 620 GPU: 2x ASUS GTX 980 Strix SLI Ram: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz SSD: Corsair Force 3 120GB + Crucial MX100 256GB HDD: WD 2TB Skärm: Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Det är väl bara att kolla i dina kontroller? Köpte man retail så fick man ett papper med en layout på alla kontroller, som verkligen är guld värd för nybörjare om man inte ställer om kontrollerna själv. Rekommenderar att skriva ut och lägga vid skrivbordet

http://imageshack.us/f/532/a2keylayout.png/

Gjorde detta men utan framgång Den där var ju otroligt bra! Tackar. Den är nu utskriven och placerad bredvid datorn

Permalänk
Medlem

Finns ens grejor kvar efter man har loggat ut?

Permalänk

Efter två dödsfall så kan jag åtminstone säga att det är jävligt krångligt system. Dog precis av blodförlust efter en fight med två zombies, hur tusan använder jag bandage? Tog bara en kvart för mig att inse att jag måste plocka upp saker genom mitt "gear".
Och hur kör jag third-person-view? http://imageshack.us/f/532/a2keylayout.png/ har jag använt mig av men har inte hjälpt hela vägen..

Permalänk
Skrivet av Kuriden:

Finns ens grejor kvar efter man har loggat ut?

Ja.

Skrivet av Architect:

Efter två dödsfall så kan jag åtminstone säga att det är jävligt krångligt system. Dog precis av blodförlust efter en fight med två zombies, hur tusan använder jag bandage? Tog bara en kvart för mig att inse att jag måste plocka upp saker genom mitt "gear".
Och hur kör jag third-person-view? http://imageshack.us/f/532/a2keylayout.png/ har jag använt mig av men har inte hjälpt hela vägen..

För att använda bandage så scrollar du på mushjulet. För att se third-person-view så trycker du på höger-enter knapp, dvs knappen som är längst ner åt höger på ditt tangentbord . Dock så brukar flera servrar inte tillåta third-person-view.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Körde förut med 2 andra o vi va långt in på kartan mitt i natten, såg ingenting så kastade ut en flare mot en stad. Tro faan att det va nån nisse som sitter med en sniper uppe i bergen precis bredvid. Max 30 spelare på servern vare med, snacka om maximal otur. Men vi kom helskinnade där ifrån, va som sagt natt så vi bara sprang o sprang tills vi va en bit ifrån där.

Detta är fantastiskt skoj, skulle va roligare om man kunde sikta utan denna negativa mus acceleration. Kan inte pricka något alls som det är just nu..

Permalänk
Medlem

Officiella DayZ Tråden (Arma2 Mod)

Jag tycker att vi gör en "Officiell" DayZ tråd även om denna tråd finns. Tycker jag att det är bra att ha en officiell tråd.

Här i kan du posta allt som är relaterat till DayZ samt ditt in game namn, ålder och spel stil osv.

Startar med mig själv:
Namn: [SweC] Swesen
Ålder: 18
Spel stil: Fråga först skjuta sen, looter.
Screenshot:

För er som är inte hört talas om DayZ så är det en mod till ArmA 2 med expansionen Operation Arrowhead.
DayZ är en zombie mod och nu tänker ni säkert "Vad är så speciellt med en mod som inkluderar zombies i ett shooter spel.", men DayZ är mycket speciellt eftersom kartan är enorm, 225 kvadratkilometer stor faktiskt. Men det är inte det enda det är multiplayer med upp till 50 stycken som kan spela samtidigt på samma server och allt du har på dig sparas över alla servrar.

Moden går ut på att överleva självklart men för att göra det så behöver du leta upp en stad (som innehåller massor med zombies) hitta bättre vapen, ammunition, karta, kompass, klocka, tält, mat/vatten(ja du måste ha mat och vatten för att överleva), fordons delar osv.(ja det finns fordon). Så nu undrar ni säkert vad jag menar med att leta efter bättre vapen jo det är så att när du först kommer in på en server så startar du på kusten med inget annat än en dålig pistol, lite ammunition, en ryggsäck, en vattenflaska och lite mat. För att sedan ge dig ut ensam eller med kompisar(ni måste hitta varandra. vilket kan vara lite svårt utan karta och kompass.)... Resten låter jag er klura ut.Tips till alla som för första gången spelar ArmA2: Mousewheel är det första att kolla om du vill göra något.

Modens hemsida: http://dayzmod.com/

YouTube videor som du kanske vill se innan du bestämmer dig OBS. revolvern startar man inte med!:
Spellista

Permalänk
Medlem

hmm hur fasen fungerar chatten egentligen. Hitta att man ska trycka på "/" och så använda "," och "." för att växla kanal men hur/vars skriver jag någonstans? Känner mig så förvirrad...

Permalänk

Har fattat det som att folk använder side channel rätt mycket som global, och när man möter någon så ändrar man till direct communication.

Permalänk
Medlem
Skrivet av welllpapp:

Har fattat det som att folk använder side channel rätt mycket som global, och när man möter någon så ändrar man till direct communication.

man kör typ side hela tiden dock inte så mkt då de bästa är å döda alla du ser som du inte känner

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk

Hitta precis en Huey, lite sent nu, serven hade buggat ut och slutat spawna saker samt zombies och save vehicle fanns inte som option. Känner mig något besviken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CLLA:

man kör typ side hela tiden dock inte så mkt då de bästa är å döda alla du ser som du inte känner

Den inställningen tar enligt mig bort mycket av glädjen med spelet. Några av mina bästa stunder har varit när jag träffat på andra överlevare och bytt förnödenheter. Tyvärr är det många som hellre skjuter först. Det verkar vara något bättre inåt landet, antagligen för att alla Rambos inte orkar göra sig besväret.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Hej.
Jag ska installera om Windows i eftermiddag. Så jag undrar bara om jag kan fortsätta på min karaktär när jag installerar Arma igen?
Är karaktären bunden till min CD-key kanske?

Permalänk
Medlem

Verkar som om det har kommit en beta patch som fixat Direct chat, så nu är det bara att skrika på när ni ser någon
ftp://downloads.bistudio.com/arma2.com/update/beta/ARMA2_OA_B...

Har inte testat själv ännu, men enligt de på DayZ forumet så funkar det fint.

Edit: verkar inte kunna installera patchen, ska se vad som krånglar
Edit2: verkar som om jag hade fuckat upp min installation lite grann, jag fick installera om hela spelet. (detta är ett undantag)
Men för att fixa beta patchen så måste ni ha Arma II launcher och efter ni har laddat ner patchen så gör såhär:
Gå in på Launch Options, kryssa i "run Beta"
Lägg till de korrekta adresserna till Arma II och Arma II OA.
Lägg till platsen där ni laddade ner beta filen.
Gå in till Addons och flytta över @dayz till den högra sidan. kryssa i rutan.
Välja Arma II - OA i game version och starta spelet.

Var så jag gjorde om vi räknar bort att installera om spelet.

Ni som har steam, kolla på denna tråden hur man gör, står även hur man installerar på vanlig version som jag gjorde. Om jag inte förklarat tillräckligt bra så kolla där

Permalänk
Medlem

ryska banditer, hatar dem

har blvit mycket värre sista dagarna med banditer

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

ryska banditer, hatar dem

har blvit mycket värre sista dagarna med banditer

Servarna är fulla med ryssar..... äckliga människor som inte fattar engelska... Omöjligt att säga att man är friendly eller något. Brukar skjuta alla ryssar jag ser.

Blivit dödat av 4 ryssar hittills. Därför litar jag inte på dem.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Verkar som om det har kommit en beta patch som fixat Direct chat, så nu är det bara att skrika på när ni ser någon
ftp://downloads.bistudio.com/arma2.com/update/beta/ARMA2_OA_B...

Har inte testat själv ännu, men enligt de på DayZ forumet så funkar det fint.

Edit: verkar inte kunna installera patchen, ska se vad som krånglar

Är detta något man måste installera om man har spelet via steam? Eller uppdaterar steam spelet av sig själv eller något sånt?