Diablo 3 klassdiskussion

Permalänk
Medlem

Demon Hunter med fokus på traps

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Diablo 3 klass!

Nu när släppet närmar sig med stormsteg och abstinensen börjat kicka in rejält tänkte jag dra igång en liten Diablo 3 klass tråd! Funderar lite på vilken klass jag ska spela så därför ställer jag frågan:

Vilken klass ska ni spela och varför?

(ja, tråden hamna fel)

Permalänk

demonhunter för att jag är en riktig fegis som inte vågar slåss i närstrid. XD

Permalänk
Medlem

Barbarian...därför jag gillar spelstilen på den klassen. Har altid spelat caster/magican innan i andra spel...men Barbarian klassens attacker och abilities tilltalar mig massor.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Blir en witch doctor för min del, jag har alltid föredragit magic samt summons så den klassen blir perfekt.
Föredrog necromancer i diablo2 och den klassen saknar jag i D3, WD är nog den klassen som liknar necron mest.

Kommer troligtvis lira upp flera klasser givetvis!

Permalänk
Medlem

Kommer nog testa allt Men mest Barbarian då jag gillar melee samt att jag gillade den i betan.

Permalänk
Medlem

Kommer spela alla men börjar med Babarian eller Monk. Jag gillar inte att stå på avstånd och fega, roligare med närstrider så man kan sparka stjärt:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCnörden:

demonhunter för att jag är en riktig fegis som inte vågar slåss i närstrid. XD

Hahahahahahahahahaahahaha +1 Ska lira Demonhunter med en polare ( han lirar monk ) som får tanka allt ;=)

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

I Diablo 2 så skapade jag alltid en Sorceress efter varje ladder-reset för att MF:a grejer. Efter det kan man börja plöja vilka klasser man vill då Sorcen har hittat bra grejer. Teleport är i särklass den bästa förmågan i Diablo 2 enligt mig. Vi får se hur viktigt det blir i Diablo 3.

I annat fall så blir det Barbarian för att jag gillar fläskiga karaktärer som mosar i närstrid.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Kommer lira Demon Hunter mest för att jag lovade min vän att han får lira Witch Doctor i vårat party

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Jag kommer nog lira Monk som main eftersom han är mest lik Pala. Men kommer börja med MF Wizard så man får lite items.

Permalänk
Medlem

Blir DH för mig, det var klassen jag föll för mest under betan

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Crucial 32GB (4x8192MB) CL8 1600MHz Ballistix Tactical | Intel Core i5 2500K @ 4,3 GHz | Noctua NH-D14 | GeForce GTX 970 | FD 1000W | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Börjar med en Demon Hunter för att själva stilen på karaktären tilltalar mig väldigt mycket Sen blir det självklart en Barbar så man kan kötta i närstrid ^^

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Medlem

Har velat fram och tillbaka mellan WD och Barbar och har grymt svårt att bestämma mig.

Just nu lutar det åt Baba och lira som tank med polarna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanfogade*

Permalänk
Medlem

Började med att spela wizard i betan, precis vad jag hade förväntat mig. Helt ok men tråkig som bara den.
Provade sen en barbar o det var mycket roligare + tyckte han var minst lika stark i strid.

Till slut blev det munk o han var klart roligast att köra.

Själv har jag alltid gillat pilbågen men har blivit besviken när man skjuter o dem dör inte, iofs fanns en grym unik båge i d1 windforce ?

Permalänk
Medlem

Barbar ska ja testa först för de va den första ja körde i D2 så blir samma här. Ska dock sikta på o klara normal med alla klasser och därefter se vilken man gillar mest för o ta sig an inferno

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Velat fram och tillbaka ett tag nu med Wizard. Hur mycket jag än vrider och vänder på skillzen och runerna får jag inte ihop något bra. Var finns "range damage" spellsen? Alla utom 1 är close combat spells ju? Det känns väldigt udda och väldigt obalanserat faktiskt. Får väll se hur den utspelar sig längre fram, annars kommer jag köra WD eller DH. Barbapappa känns så jävla op för tillfälligt. Får hoppas att han veknar till senare i spelet.

Permalänk

Jag har ej provat betan och i D2 spelade jag bara barbar och paladin. I D3 ska jag börja med en DH sen blir det Monk och Barbar

Permalänk
Medlem

Jag har hela tiden sagt WD för min del men det lutar mer och mer åt DH nu som första klass för att istället "spara" WD att ha som första HC.

Permalänk
Medlem

Det blir Wizard för mig då jag tycker den verkar ha en väldigt underhållande samling skills, samt att jag gillar konceptet.

Efter det blir det nog Monk, men efter den klassen har jag ingen aning då ingen av de andra tre lockar så mycket.

Permalänk
Medlem

Först var DH på tapeten men tyckte faktiskt den var lite meh... Favoritklassen i d2 var klart druid och innan exp var det amazon men trots det tilltalade dh inte mig alls. Blir en barbar då 3 andra jag kommer lira med kör hexmeister, donut och trollkar. 2 melee och 2 ranged kan nog funka riktigt bra

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Barbarian först sen Wizard.

Permalänk
Medlem

För min del blir det nog en witch doctor, endast pga rösten!

Permalänk
Medlem

Har inte spelat betan men lutar år demon hunter, möjligen wizard, I visssa spel föredrar jag närstridsklasser medan i andra är det ranged som gäller, handlar om känslan!

Permalänk
Medlem

Har inte spelat betan,men har bestämt mej för DH först sedan Monk.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Bäääärb!

Köttning på högnivå!

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk

Kan man säga att wizard kommer vara motsvarigheten till sorceress i D2 eller? Isf så blir det min första karaktär så man kan köra mf-runs som någon sa tidigare och försöka hitta bra grejer, sen kan man börja bygga andra karaktärer

Permalänk
Medlem

Jag kommer börja med WD, men det kommer bli svårt att hålla sig till en klass någon längre stund

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flintan86:

Kan man säga att wizard kommer vara motsvarigheten till sorceress i D2 eller? Isf så blir det min första karaktär så man kan köra mf-runs som någon sa tidigare och försöka hitta bra grejer, sen kan man börja bygga andra karaktärer

Wizard är motsvarigheten till en Sorc i D2. Däremot spelas de ganska annorlunda, samma gäller för Barbarian vs D2 Barbarian.

Teleport-spam tycks vara helt borta nu och champion och elite monster packs ska ge bäst loot, så sorc är inte ez-mode MF längre.

Å andra sidan är det en ranged class och som range class kan man i regel offra lite mer survivability (särskilt nu när alla har samma armor) för att boosta MF.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).