BF3, små lagg ibland. Som om jag hade 120ping, i typ 3 sek.

Permalänk
Medlem

BF3, små lagg ibland. Som om jag hade 120ping, i typ 3 sek.

Laggen händer bara ibland, typ på en hel match (40min), så får jag det 3-5 ggr. Har just inhandlat ett gtx 680, så fpsen ligger på 80-140.
kör tft full hd 120 hz, i5a 2500k 3,3, 8g ram. Nån som har haft likadant?
tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av bongt123:

Laggen händer bara ibland, typ på en hel match (40min), så får jag det 3-5 ggr. Har just inhandlat ett gtx 680, så fpsen ligger på 80-140.
kör tft full hd 120 hz, i5a 2500k 3,3, 8g ram. Nån som har haft likadant?
tacksam för svar

Och detta problem tillkom nu med ditt nya 680? Det var inte där tidigare alltså?
Vilka drivrutiner kör du?

Permalänk
Medlem

Köper man ny hårdvara och får problem så kan/ska man formatera om datorn, då det kan ligga konflikter bakom osv. Så gör det om du orkar.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Falcon, jo precis. hade ett 550 ti förut. och aldrig blivit sådär. kör drivrutinerrna från skivan. alltså 300.83. Gick även in på Nvidias kontrollpanel och 3D-inställningar - Program - BF3, Och energifunktior - maximal prestanda, ända jag gjort.

Permalänk

Slår till med några gissningar som kan ha med pingen att göra:
- Kund hos Telia och använder deras Thomson tg789vn?
- Spotify använder p2p teknik, något som ofta har satt dit mig, något du har igång?

Inte särskilt bevandrad inom datorer så gissningarna kanske är helt "off"

// M*

Permalänk
Medlem

Inte använda skivan som kommer med. Tanka senaste från Nvidia.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majsodlarn:

Slår till med några gissningar som kan ha med pingen att göra:
- Kund hos Telia och använder deras Thomson tg789vn?
- Spotify använder p2p teknik, något som ofta har satt dit mig, något du har igång?

Inte särskilt bevandrad inom datorer så gissningarna kanske är helt "off"

// M*

hehe nä har 100/100 och har prövat stänga av spotify

Permalänk
Antielefant
Skrivet av bongt123:

Falcon, jo precis. hade ett 550 ti förut. och aldrig blivit sådär. kör drivrutinerrna från skivan. alltså 300.83. Gick även in på Nvidias kontrollpanel och 3D-inställningar - Program - BF3, Och energifunktior - maximal prestanda, ända jag gjort.

www.geforce.com

Tanka hem och installera 301.24 Beta.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Uppdatera drivers så kanske hjälper det

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Låter som du menar Rubberbanding? Du menar att FPS:en behålls, och allting flyter, men att du liksom fastnar på stället?

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti