BF3 använder bara 50% av varje GPU (GTX 580 SLI)

Permalänk
Medlem

BF3 använder bara 50% av varje GPU (GTX 580 SLI)

Ja, som jag skrev så använder BF3 bara 50% av varje gpu sen senaste patchen nu när jag kör SLI, finns det något jag kan göra åt detta eller är det bara att ge upp med detta buggspel? Detta händer oftast på större banor med 64 spelare, och händer inte hela tiden men nästan. Jag är glad om spelet öht lyckas använda 70% av varje GPU. Fan vad förbannad jag blir då enda anledningen till att jag köpte ett till grafikkort var för BF3. Suck.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zot78:

Ja, som jag skrev så använder BF3 bara 50% av varje gpu sen senaste patchen nu när jag kör SLI, finns det något jag kan göra åt detta eller är det bara att ge upp med detta buggspel? Detta händer oftast på större banor med 64 spelare, och händer inte hela tiden men nästan. Jag är glad om spelet öht lyckas använda 70% av varje GPU. Fan vad förbannad jag blir då enda anledningen till att jag köpte ett till grafikkort var för BF3. Suck.

Kanske din cpu som flaskar? Vad har du för cpu?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zot78:

Ja, som jag skrev så använder BF3 bara 50% av varje gpu sen senaste patchen nu när jag kör SLI, finns det något jag kan göra åt detta eller är det bara att ge upp med detta buggspel? Detta händer oftast på större banor med 64 spelare, och händer inte hela tiden men nästan. Jag är glad om spelet öht lyckas använda 70% av varje GPU. Fan vad förbannad jag blir då enda anledningen till att jag köpte ett till grafikkort var för BF3. Suck.

Frågan är vad du har för CPU, samt om du har någon FPS-cap och vad du faktiskt har för FPS.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

i7 920 bloomfield @ 3.3ghz, fps ligger mellan 40-160 (mest runt 50-60), det är störande för jag brukade ha 80+ nästan hela tiden innan patchen för typ en månad sedan. Då använde bf3 också 95%+ av båda mina kort nästan hela tiden, aldrig under 85% iaf. Ingen fps cap. kan att installera om hela spelet hjälpa? Känns som det är värt att prova kanske, kan för mitt liv inte komma på något annat förutom att stänga av SLI och köra utan det. Har testat byta tillbaka till gamla drivrutiner, testa beta drivrutiner etc. Spelet känns jävligt ryckigt iaf, något som det inte gjorde förut.

Testade klocka upp processorn till 3.8ghz, gav mig en del fps men gjorde ingenting för att lösa problemet.

Permalänk
Medlem

Nått verkar vajsing, om-installera alla drivers, kanske köra en äldre drivrutin som du vet att du körde tidigare när det fungerade?

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem

Klocka CPU eller köp ny. Kör jag oklockat på min så får jag också konstiga % som fladdrar upp och ner. på 4 Ghz så ligger användningen jämnt

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Satte up processorn till 4ghz nu flyter det på mycket bättre. Tack. Även om SLI skalningen i spelet inte alltid är den bästa men det är väl inget att göra åt saken. Nu går ju dock min processor upp i 80 grader som mest när jag spelar, är inte detta för varmt? Hittar ingenstans var jag kan dra upp fläkten (speedfan verkar inte göra något) använder ett ASUS P6T moderkort samt en Noctua NH-U12P fläkt, tacksam för svar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zot78:

Satte up processorn till 4ghz nu flyter det på mycket bättre. Tack. Även om SLI skalningen i spelet inte alltid är den bästa men det är väl inget att göra åt saken. Nu går ju dock min processor upp i 80 grader som mest när jag spelar, är inte detta för varmt? Hittar ingenstans var jag kan dra upp fläkten (speedfan verkar inte göra något) använder ett ASUS P6T moderkort samt en Noctua NH-U12P fläkt, tacksam för svar...

Nej 80 grader är inte för varmt. Inte optimalt, men inte för varmt.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zot78:

Satte up processorn till 4ghz nu flyter det på mycket bättre. Tack. Även om SLI skalningen i spelet inte alltid är den bästa men det är väl inget att göra åt saken. Nu går ju dock min processor upp i 80 grader som mest när jag spelar, är inte detta för varmt? Hittar ingenstans var jag kan dra upp fläkten (speedfan verkar inte göra något) använder ett ASUS P6T moderkort samt en Noctua NH-U12P fläkt, tacksam för svar...

vad har för cpu?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

i7 920 bloomfield.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zot78:

i7 920 bloomfield.

hmm. kan inte mycket om just den CPUn, men det jag vet är att intel rekomenderar högst 72c tror jag. dock så tror jag egentligen inte att 80c är dödande, men kanske lite för högt? Jag ber någon annan svara dock så ta inte detta jag skriver för givet

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

hur kan man veta hur många % kortet körs på under spel?

vilket program har han (siffrorna till vänster upp) --> http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=YeFv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naked-Snake:

hur kan man veta hur många % kortet körs på under spel?

vilket program har han (siffrorna till vänster upp) --> http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=YeFv...

GPU-Z loggar gpu-användning

Han i filmen använder D3D Gear

Permalänk

Bloomfield och 920 har överlag alltid varit varma, har själv haft dessa grader vid bf3 spel utan några problem. Du kan ju slänga in något program som ger en varning om tempen sticker iväg om du är orolig.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Skrivet av Lagom:

GPU-Z loggar gpu-användning

Han i filmen använder D3D Gear

är du säker på att han använder D3D Gear? fixade den precis, den visar bara fps. inget annat?

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

hmm. kan inte mycket om just den CPUn, men det jag vet är att intel rekomenderar högst 72c tror jag. dock så tror jag egentligen inte att 80c är dödande, men kanske lite för högt? Jag ber någon annan svara dock så ta inte detta jag skriver för givet

Så farligt är det inte med hög temperatur, amd rekommenderar typ 60grader men det är inga problem att den ligger över det. Har man en i7 920 på 80grader så kommer den bli supergammal innan den dör av temperaturen, så det är bara att tuta och köra. Tänk på gränsen som en PEGI-gräns, jag spelade bf1942 (pegi 16) när jag var 12 och jag klarade mig fint

Permalänk
Skrivet av Naked-Snake:

är du säker på att han använder D3D Gear? fixade den precis, den visar bara fps. inget annat?

gpu-z testade jag nu också, den visar ingenting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naked-Snake:

gpu-z testade jag nu också, den visar ingenting.

Jag tror det är D3D, det finns inga fler inställningar i programmet?

I GPU-Z klicka på Sensors och så ser du load %, det loggas även till fil så du kan kolla efter att du spelat

Permalänk
Skrivet av Lagom:

Jag tror det är D3D, det finns inga fler inställningar i programmet?

I GPU-Z klicka på Sensors och så ser du load %, det loggas även till fil så du kan kolla efter att du spelat

fixade precis afterburner, den visar allt när man spelar