Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Enkät om vad spelare tycker är viktigt i rollspel

Permalänk
Medlem

Enkät om vad spelare tycker är viktigt i rollspel

*Bort*

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Det borde finnas mera val man kan välja mellan. och vad heter spelet ni gör?

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem

gjort, hoppas det går bra för er!

Permalänk

Väldigt nästan överdrivet mycket saker att göra, så man inte tröttnar

Visa signatur

01010100 01101000 01100101 00100000 01100111 01100001 01101101 01100101

Permalänk
Medlem

Signed, Lycka till!

MvH,
Sebastian

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

Fixat, lycka till med skapandet.

Permalänk

Lycka till! Vill se grafik som är i klass med Frostbite2!

Skoja bara:)
Vad ska spelet heta?

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Sötast

Det absolut viktigaste för mig är att det på något vis måste kännas som att det jag gör är viktigt.

I många nya spel så orkar man inte ens höra/läsa vad nästa quest är då det är så pass ointressant redan, i min värld betyder det endast en sak och det är ett faktum att äventyret snart är trist och slut.

Permalänk
Medlem

Fyllde i den men jag måste säga att svaren beror väldigt mycket på vad det är för spel vi talar om, tycker helt olika saker är viktigast om det är ett singelplayer spel med en historia (typ ff7) eller om det är ett mmorpg, eller ett öppet sp rollspel som skyrim! Svaren skulle vara helt olika beroende på vilken typ av rollspel vi talar om!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk

Det absolut viktigaste för mig i alla typer av spel är att när man gör framgång så ska det kännas. Gw2 tar upp den känslan mer än något annat spel!

Visa signatur

| i5 2500k | h100 | Evga 580 | Fractal Design arc | Asrock P67 Fatal1ty | Hx1050w | 24" BenQ | 16GB Vengeance Ram | Razer DeathAdder | Razer Carcharias | Razer Arctosa |

Permalänk

ja skulle villja spela mer rollspel men det som gör att man tröttnar på dom är att alla är så invecklade och kräver att man hela tiden studerar till bossfighter m.m som är omöjligt/ ingen lust med om man både jobbar och studerar

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk

Får jag fråga?. Vilket språk? 2d eller 3d? OpenGl eller Dx?

Visa signatur

| i5 2500k | h100 | Evga 580 | Fractal Design arc | Asrock P67 Fatal1ty | Hx1050w | 24" BenQ | 16GB Vengeance Ram | Razer DeathAdder | Razer Carcharias | Razer Arctosa |

Permalänk
Medlem

Skickat o klart! Väldigt kort enkät dock

Jag tycker att det som är viktigt i ett rollspel är att man får lite utmaning.. Bara hack'n'slash "tank everything and survive" som i skyrim blir lite tråkigt efter ett tag, även om det är kul för stunden. Hellre att man faktiskt behöver akta sig för projektiler eller AoE damage som kommer flygande överallt.. '"Aktar man sig inte blir man oneshottad" är en bra princip!

Permalänk
Medlem
Skrivet av martincool:

ja skulle villja spela mer rollspel men det som gör att man tröttnar på dom är att alla är så invecklade och kräver att man hela tiden studerar till bossfighter m.m som är omöjligt/ ingen lust med om man både jobbar och studerar

Du har väl oftast möjligheten att sänka svårighetsgraden i ett RPG, om du däremot menar ett MMO så skulle jag vilja höra vilket.. Har inte hört om ett så svårt MMO på länge.

Permalänk
Medlem

Tokigt att ha immersion och grafik på samma alternativ tycker jag.

Det finns textbaserade rollspel som har underbar immersion och grafiska mästerverk som har 0 immersion :/

Vad skall man svara om man rankar immersion som 5 och grafik som 1?

Permalänk
Medlem

Det vore kul ifall vi kunde få se hur folk har svarat hittills, så att man kan jämföra :]
Vapen: Magi (Såg nu att man kunde välja "undviker strid", föredrar hellre det)
Ensam eller medspelare: Ensam

Stridssystemet: 2
Grafiken och immersionen: 2
AI och sättet NPCs agerar: 4
Autenticitet: 3
Alla små saker man kan göra: 3
Världens öppenhet: 1
Berättelsen: 5

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem

Den där enkäten får ni nog iterera på en hel del. Ni kommer inte få mycket användbar data ur den. "Grafik och Immersion" är lite väl brett va? Dessutom är det två skilda saker.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt trött på magi i spel. Det förstör känslan att man befinner sig i någon sorts verklighet. Glitter, färg, ljus, ljudeffekter, auror, spells, buffs, blixtar, eld, mana m.m. förstör för mig. Jag ser inget roligt i en fight där någon part helt är fysiskt befriad från att delta och bara viftar med händerna eller ropar vilket leder till en ljus och ljudeffekt. Jag ser två lösningar.

Den första är att man tänker om från början och utgår från en trovärdig värld och tänjer litegrann på vad som är trovärdigt. Det lämnar fortfarande plats för saker som alkemi, akrobatik, anakroner, astrologi, droger, galenskap, gift, gudatro, hypnoser, illusioner, monster, teknologi, vidskeplighet.

Det andra enklare alternativet är att ha olika klasser där man kan kan välja karaktärer som är 100% magibefriade som har ett mer magibefriat questträd samt andra klasser som kan utöva magi. Några exempel på klasser kan vara barbar, soldat, jägare, riddare, lönnmördare, filosof, präst, mystiker, trollkarl.

Och nej, min barbar ska inte kunna ha någon skjöldaura, jägaren skjuter inte blixtpilar och prästen framkallar inte spökvargar. De potions som finns är inte mer overkliga än amfetamin, antibiotika eller morfin.

Permalänk
Geeks
SweClockers

§ 3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015