Förbeställa Diablo 3 på Webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Ingen som läser tidigare inlägg i tråden? Enligt Blizzards regler så får ingen få spelet innan tisdag, punkt. Webhallen skickar så att ni har det på tisdag, dvs säger posten att det är 1 dags leveranstid till dit du bor så skickar de på måndag, är det 2 dagars leveranstid så skickar de idag. Inget konstigare än så.

Jag har aldrig fått ett paket senare än dagen efter från Webhallen. De skickade det med posten tidigt fredag morgon. Jag kommer ha spelet i morgon, måndag.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av tjobbo:

Såg att webhallen hade gjort redo mitt spel, Skickad/Hämtad 2012-05-10. Så hoppas man får det på Tisdag bara

Så står det för mig med. Fick du nått kollid eller brukar man få det? Tänkte så man kan hämta ut det om man inte får avi den dagen osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Så står det för mig med. Fick du nått kollid eller brukar man få det? Tänkte så man kan hämta ut det om man inte får avi den dagen osv.

Spelet går ned i en brevlåda och då blir det inget KollID.

Permalänk
Medlem

Hjälper ju inte direkt att posten.se muppar ur, kan inte söka på mitt kolliID längre sist jag kollade så var det i stockholm den 10:e och jag bor i Umeå.

Hoppas för övrigt att jag får det imorgon så att man kan logga in efter jobbet och knycka ett one-of-a-kind namn

Permalänk
Medlem
Skrivet av guldarn:

Hjälper ju inte direkt att posten.se muppar ur, kan inte söka på mitt kolliID längre sist jag kollade så var det i stockholm den 10:e och jag bor i Umeå.

Hoppas för övrigt att jag får det imorgon så att man kan logga in efter jobbet och knycka ett one-of-a-kind namn

Du gör ett namn du vill ha du kan ha samma namn på alla gubbar.
Eller är det battletag du pratar om? då gör du med ett du vill ha och sedan får du några siffror efter så att det blir unikt.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Du gör ett namn du vill ha du kan ha samma namn på alla gubbar.
Eller är det battletag du pratar om? då gör du med ett du vill ha och sedan får du några siffror efter så att det blir unikt.

Que? Är det inte så att bara en kan heta KillerElite[FromHell]Boy_33 på varje region etc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av guldarn:

Que? Är det inte så att bara en kan heta KillerElite[FromHell]Boy_33 på varje region etc?

Alla kan heta KillerElite[FromHell]Boy_33, så det behöver du inte oroa dig för. Tror inte ens namnen syns in-game. Allt är som sagt kopplat till din battletag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ollebro:

Jag har aldrig fått ett paket senare än dagen efter från Webhallen. De skickade det med posten tidigt fredag morgon. Jag kommer ha spelet i morgon, måndag.

Skrivet av Ollebro:

Spelet går ned i en brevlåda och då blir det inget KollID.

Hur kan du vara säker på att det är skickat om det inte finns något kolli-ID? De kan lika gärna bara ha packat klart det och lagt det i en av alla korgar på lagret som det står "Skickas Måndag" på, så ger de korgen till posten på måndag. Där jag jobbar så tilldelas ordern ett kollinummer så fort den printas på lagret, innan packandet ens börjat. Skulle det sen ta en dag extra för lagret att packa den så spelar det ingen roll, den kommer ändå se skickad ut för kunden, men när de söker på kolli-ID't på posten så kommer det bara stå "elektronisk förhandsinformation mottagen".

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av guldarn:

Hjälper ju inte direkt att posten.se muppar ur, kan inte söka på mitt kolliID längre sist jag kollade så var det i stockholm den 10:e och jag bor i Umeå.

Hoppas för övrigt att jag får det imorgon så att man kan logga in efter jobbet och knycka ett one-of-a-kind namn

hm du har kunnat logga in för länge sen och skapa din battletag.
Behöver inte ha något Diablo på ditt battle.net konto för det.

Permalänk
Medlem

Finns inga unika battletags ändå. Man får automatiskt en siffra efter namnet typ dittnamn#1234. Det är numret som gör det unikt. Inte själva namnet.

Permalänk
Medlem

tycker det e rätt trist att de löst det så, att man får massa siffror istället.
Men de kanske bara syns om det finns flera med samma battle tag i t.ex. samma spel eller chat?

Permalänk
Medlem

Vilket skit! Jag kommer inte ha möjligheten att spela inatt....tack webhallen det här ska jag komma ihåg, tomt i brevlådan förutom reklam....

Visa signatur

Tävlar i drifting
shirunai.blogspot.com

Permalänk
Medlem

aldrig mer webhallen för spel. Jag förstår vad ni menar att detta är något som blizzard vill. Men ur serviceperspektiv är detta inte bra för webhallen. Blizzard leker en "katt och råtta"-lek med releaser och det kommer inte att gå, de kan inte stänga ute kedjor som skickar spelen så man har dem när servrarna öppnas. Är spelet inte hemma då så känns det som att ett löfte är brutet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yagel:

aldrig mer webhallen för spel. Jag förstår vad ni menar att detta är något som blizzard vill. Men ur serviceperspektiv är detta inte bra för webhallen. Blizzard leker en "katt och råtta"-lek med releaser och det kommer inte att gå, de kan inte stänga ute kedjor som skickar spelen så man har dem när servrarna öppnas. Är spelet inte hemma då så känns det som att ett löfte är brutet.

Löftet är brutet, skulle gå på gamestops vaka här i Örnsköldsvik istället.

Visa signatur

Tävlar i drifting
shirunai.blogspot.com

Permalänk
Medlem

Jag förbeställde d3 CE i februari från webhallen. Min order står som "obehandlad"... detta bådar ju inte gott?

Jag tog för givet att de idag skulle skicka ut att du kan hämta det från kl 00.00 tisdag, men så icke fallet? Någon annan som förbeställt CE hämta i butik?

Permalänk
Medlem

Som jag förstår det så öppnar de för install och patch 17.01, svensk tid.
Servrarna öppnar inte förrän 12.01 AM PDT,15:e.

12.01 AM PDT, 15:e = 09.00, 15:e?

Eller gäller detta inte sverige? Sjukt förvirrande?!

Permalänk
Medlem

Hoppas webhallen läxade upp posten efter den fail dom gjorde på mw3 releasen. När En av lastbilarna hämtade posten från fel kaj :S (Och ja spelet var ju ändå helt värdelöst så i de fallet spelade det ingen roll.)

Men jag hoppas det inte upprepas en sådan viktigt release som denna!

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Skrivet av Mickex1:

Som jag förstår det så öppnar de för install och patch 17.01, svensk tid.
Servrarna öppnar inte förrän 12.01 AM PDT,15:e.

12.01 AM PDT, 15:e = 09.00, 15:e?

Eller gäller detta inte sverige? Sjukt förvirrande?!

Det finns tre regioner med separata släpp, midnatt lokal tid:

Asien öppnar 15/5 kl 00.01 lokal tid, vilket är kl 18 eller så svensk tid.
6 timmar eller så senare öppnar Europa, 15/5 kl 00.01 CEST vilket även är Svensk tid.
9 timmar senare öppnar US, 15/5 kl 00.01 lokal tid PDT.

Ska du spela på EU-servern kan du installera och patcha från kl 17.01 och (försöka) logga in från kl 00.01 inatt, svensk tid.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Inte haft en tanke på o förboka detta spel, så tog o gjorde det igår på webhallen. Valde hämta o betala i Linköpingsbutiken, Hoppas det inte går åt alldeles för snabbt så man får sin kopia imorgon. Skulle gjort detta tidigare...

Permalänk
Medlem

Har hört att de flesta har skickats nu, 2 av mina kompisar som beställde från webhallen har fått kolli ID och kan se att deras D3 SE har skickats.
Dock ligger mitt D3 CE kvar på deras lager så vitt jag kan se. Anyone else?

Permalänk

Har ni som har beställt spelet tillsammans med andra varor hört något ännu? Jag var så dum att jag köpte med en musmatta så det skickas som paket så det måste hämtas upp, kolli-id visar endast "Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen", borde inte dagens paket ha gått iväg nu?

Ett alternativ är ju att tigga gästpass av någon och levla någon timme sedan hämta upp paketet på vägen hem från jobbet imorgon och fortsätta då!

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av edasvangen:

kolli-id visar endast "Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen", borde inte dagens paket ha gått iväg nu?

Nja, hos oss hämtar posten sina släp nån gång 19-20:00 har jag för mig, och så har de med sig nya tomma släp som vi fyller under dagen därpå.
Antar att WH har ungefär liknande eftersom de säger att ordrar som läggs innan 15:00 ska levereras inom 24 timmar (typ), så ska de ju hinna packas osv så posten kanske hämtar runt 18:00? Men jag gissar bara nu.

*hämtar
Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Har ni som har beställt spelet tillsammans med andra varor hört något ännu? Jag var så dum att jag köpte med en musmatta så det skickas som paket så det måste hämtas upp, kolli-id visar endast "Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen", borde inte dagens paket ha gått iväg nu?

Ett alternativ är ju att tigga gästpass av någon och levla någon timme sedan hämta upp paketet på vägen hem från jobbet imorgon och fortsätta då!

De har säkert gått i väg. Men det ska transporteras till postens sorteringsterminal innan de kommer någon uppdatering på postens sida.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Skrivet av Phukkitt:

Nja, hos oss lämnar posten sina släp nån gång 19-20:00 har jag för mig, och så har de med sig nya tomma släp som vi fyller under dagen därpå.
Antar att WH har ungefär liknande eftersom de säger att ordrar som läggs innan 15:00 ska levereras inom 24 timmar (typ), så ska de ju hinna packas osv så posten kanske hämtar runt 18:00? Men jag gissar bara nu.

Skrivet av anden12:

De har säkert gått i väg. Men det ska transporteras till postens sorteringsterminal innan de kommer någon uppdatering på postens sida.

"14 maj kl 16:47 Stockholm, Sorterad"

Jepp, kommer förhoppningsvis imorgon! hade varit trevligt med ett guestpass..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Tycker det är rätt kasst, jag förbeställde för 2 månader sen och har ännu inte hört nåt från webhallen. Aja...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jauger:

Tycker det är rätt kasst, jag förbeställde för 2 månader sen och har ännu inte hört nåt från webhallen. Aja...

Varför behöver du höra något från webhallen när du får antingen ett sms med kollid på eller ett brev med spelet i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

Varför behöver du höra något från webhallen när du får antingen ett sms med kollid på eller ett brev med spelet i?

Jag har förbeställt spelet med alternativet hämta i butik. Ännu inget mail eller statusuppdatering :/

Permalänk
Medlem

Förbokade just på webbis för att hämta i butik i natt. Är det lite optimistiskt eller ska man stanna hemma och köra på digital istället. Känns trist att åka dit i onödan om det inte skulle finnas så många kopior i lager.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Verkar som man inte hinnar få spelet förrens imorgon...känns jävla surt.
Dock hade jag inte haft möjlighet att spela inatt, men hade vart fin om det varit installerat och klart.

Permalänk
Medlem

Jag bokade kl 18:01 och fick mail om att jag kan hämta för en stund sen.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.