Förbeställa Diablo 3 på Webhallen

Permalänk
Medlem

Förbeställa Diablo 3 på Webhallen

En liten fråga till er som brukar inhandla era spel från webhallen, vet ni om man får spelet på Fredagen, eller samma dag som de släpps?

Edit: Såg ju nu att spelet släpps på en tisdag till och med, men vad jag har läst i kommentarerna så antar jag att jag iafall kommer ha spelet (förhoppningsvis) runt 14:00 om det nu skickas innan Tisdagen.

Visa signatur

Chassi: Corsair Carbide Air 240 MOBO: EVGA x99 MICROCPU: i7 5820k @ 4.5GHzCooling: Fractal Kelvin S24GPU: EVGA GTX Titan X RAM: Corsair 16GB 2800MHz Platinum SSD: Samsung 850 512GBStorage: Samsung 840 256GBPSU: EVGA Supernova 750 G2Keyboard: Ducky Shine 3 TKL, Das Keyboard Mouse: Steelseries Sensei, Logitech G600 Monitors: ASUS PB278Q,ASUS SWIFT PG278Q, Dell U2713HM

Permalänk
Medlem

Maila och fråga? Gissar att du kan hämta det i butik på måndag. Ska det skickas med post så kan man aldrig garantera när det kommer fram.

Permalänk
Medlem

Jag får alltid mina spela ifrån Webhallen på release dagar! Och jag bor i Östersund!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Har hört att webhallen ibland skickar ut spelen någon dag innan release men då är det via post. Fast eftersom diablo III är en så stor release så tror jag de inte vågar skicka det för tidigt

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

De skickar så du har det till release dagen dock med chancen att dom kan missa din order alt. att posten slarvar bort ditt paket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fur3x:

En liten fråga till er som brukar inhandla era spel från webhallen, vet ni om man får spelet på Fredagen, eller samma dag som de släpps?

Jag har mejlat och frågat, skulle få mitt CE den 15 och dom kunde garantera att jag INTE skulle ha det den 14e.
Avbeställde det.

Permalänk
Medlem

normalt får du det på release dagen, om det är postförskott så kan jag nästan garantera att du kommer kunna hämta det på det den 15e maj, mot förmodan kanske det blir försenat pga av posten, men då får du det den 16e maj istället.

jag som bor i sveg har alltid fått det samma dag som det är release på även då Ånge hadde hand om posten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Har hört att webhallen ibland skickar ut spelen någon dag innan release men då är det via post. Fast eftersom diablo III är en så stor release så tror jag de inte vågar skicka det för tidigt

Då Diablo 3 ändå inte går att spela innan release (då servrarna öppnar då), så borde det väl vara hellugnt att skicka iväg det tidigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Har hört att webhallen ibland skickar ut spelen någon dag innan release men då är det via post. Fast eftersom diablo III är en så stor release så tror jag de inte vågar skicka det för tidigt

Du kan ladda ner, isntallera redan nu om du köpt via blizzard. Men du kan inte spela det, för att det låsen upp den 15:e. Så jag skulle tro att det inte spelar någon roll när dom skickar och när du får eftersom du ändå inte kan spela det.

Permalänk
Medlem

Skickade mail till webhallen och frågade och man får INTE spelet förrän den 15e. Orders from blizzard

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fur3x:

En liten fråga till er som brukar inhandla era spel från webhallen, vet ni om man får spelet på Fredagen, eller samma dag som de släpps?

Webhallen skickar ut spelet innan release så du får det samma dag som det släpps. MEN Posten kan vara sega som fan så kan dröja.. Vid ett tillfälle så skulle ett spel släppas på en fredag(Stor release) och då såg jag att det skickats från Webhallen på onsdagen samma vecka, men jag fick spelet på måndagen pga Posten.. Så den helgen blev förstörd.
Men jag har bokat D3 på webhallen men ska åka upp och hämta det ist.

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Jag får alltid mina spela ifrån Webhallen på release dagar! Och jag bor i Östersund!

fick mitt 2 pack med bf3 som jag å en polare hade bokat dagen efter release, och jag bor bara 5 mil från östersund...

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Du kan ladda ner, isntallera redan nu om du köpt via blizzard. Men du kan inte spela det, för att det låsen upp den 15:e. Så jag skulle tro att det inte spelar någon roll när dom skickar och när du får eftersom du ändå inte kan spela det.

Rätta mig om jag har fel men även fast du köper det från Blizzard kan du inte göra själva installationen förrän 17.01 på Måndag..
Men du har rätt i att du kan ladda ner clienten redan nu.

Permalänk
Medlem

nej nej och åter nej! beställ inte från webhallen om du vill kunna spela 00.01 (har inte tänkt köpa diablo 3 så vet inte när man vilken tid man kan börja spela), men gud, missade ni BF3 releasen eller? Webhallen hade X antal tusen personer som var arga för att dom inte skickade ut spelen förens på release dagen (andra personer som beställt på andra platser fick det dagen innan och kunde enkelt invänta klockslaget) , alltså då runt 10-14 lite beroende på vart man bor, när andra som redan hade det kunde börja spela efter 00 slaget

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skäggig legend

Med BF3 släppet var de mycket strikta med detta: Vi skickar det dagen då det släpps, dvs du får det dagen efter.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Spelet släpps ju den 15:e Maj vilket är release-dagen som Blizzard gått ut med. Självklart kommer inte Webhallen skicka ut så att alla får spelet dagen innan. Vad vore då meningen med nattöppet? Vill man ha möjlighet att spela spelet den natten mellan den 14:e och 15:e så är det en digital kopia via Blizzard som gäller

Visa signatur

__________________
Gigabte GA-P55M-UD4, i5 760 @ Stock, Sparkle GTX460 OC @ 810 Mhz, Fractal Design 650W 80+, Corsair 12GB (2x2048MB, 2x4096Mb) 1333MHz, Lian Li PC-V351R mATX RÖD, Asus VE248H

Permalänk
Medlem

Jag bokade via webhallen, brukar få på samma dag som det ska släppas eller dagen innan, dom brukar skicka dagen innan dock!

Permalänk

Om man nu skulle få spelet tidigare än 15:e kan man väl fortfarande inte logga in på servrarna, korrekt? Visst man kan ju börja spela direkt 00:00 men då är ju en postorder beställning inte optimal för just dig.

Annars har Webhallen varit bra på att skicka så man får det på release, så länge posten inte strular på nåt sätt bara!

Visa signatur

i7 3770k| Titan X | 16 GB RAM 1333MHZ | P8Z77-V DELUXE | Antec miditower P183

Permalänk
Medlem

Köp det digitalt via Blizzstore.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

nej nej och åter nej! beställ inte från webhallen om du vill kunna spela 00.01 (har inte tänkt köpa diablo 3 så vet inte när man vilken tid man kan börja spela), men gud, missade ni BF3 releasen eller? Webhallen hade X antal tusen personer som var arga för att dom inte skickade ut spelen förens på release dagen (andra personer som beställt på andra platser fick det dagen innan och kunde enkelt invänta klockslaget) , alltså då runt 10-14 lite beroende på vart man bor, när andra som redan hade det kunde börja spela efter 00 slaget

Skäll på utgivaren och deras regelverk hellre än på butikerna som faktiskt följer reglerna.
Att gå emot reglerna som stora utgivare sätter riskerar att butiken och dess kunder hamnar i kläm i framtiden i form av minskade volymer av specifika stora släpp.

Problemet är ju löst om folk helt enkelt köper produkten digitalt. Så jag förstår inte vad som är så himla besvärligt.

Permalänk
Medlem

Själv beställde jag via CDON för att se hur det fungerar för dom av ren nyfikenhet. Mig spelar det dock ingen roll om det kommer 15 eller 16 då jag jobbar båda dagarna.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk

Är bara nyfiken, ni som måste ha det den 15:e går ni i skola eller är ni arbetslösa? Själv jobbar jag så bryr mig inte nämnvärt.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ninotramp:

Är bara nyfiken, ni som måste ha det den 15:e går ni i skola eller är ni arbetslösa? Själv jobbar jag så bryr mig inte nämnvärt.

Folk har väntat på det här spelet i 10 år.. kliv av din feta häst.

Permalänk
Skrivet av anon146897:

Folk har väntat på det här spelet i 10 år.. kliv av din feta häst.

Jo förstår att det är känsligt men om det nu inte kommer den 15:e är det inte hela världen eller hur?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jo förstår att det är känsligt men om det nu inte kommer den 15:e är det inte hela världen eller hur?

Håller med, men vetefan, ligger ju nått mänskligt bakom det där. Är ju samma sak med det mesta, allt från kläder (kolla när HM släpper nån ny "kollektion", folk blir ju som vilda) till appleprodukter eller senaste androidluren.

Men jag håller med dig, har man väntat 10 år kan man vänta nån dag till. Framförallt när det med största sannolikhet kommer strula redan när folk ska försöka logga in på battle.net och registrera sin key

Själv så har jag ledigt över långhelgen och reser bort, så blir tidigast spelande måndag den 21:a

Permalänk
Medlem

dock så känns "en dag till" lika länge som 10 år i det fallet

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av KlyfftPotatis:

nej nej och åter nej! beställ inte från webhallen om du vill kunna spela 00.01 (har inte tänkt köpa diablo 3 så vet inte när man vilken tid man kan börja spela), men gud, missade ni BF3 releasen eller? Webhallen hade X antal tusen personer som var arga för att dom inte skickade ut spelen förens på release dagen (andra personer som beställt på andra platser fick det dagen innan och kunde enkelt invänta klockslaget) , alltså då runt 10-14 lite beroende på vart man bor, när andra som redan hade det kunde börja spela efter 00 slaget

Hej, det stämmer att det gick snett för vissa kunder på BF3-lanseringen.
Visserligen sålde vi tusen- och åter tusentals av spel, men att tusentals kunder var utan på launchdagen stämmer inte alls. Rent procentuellt sett var det en väldigt liten andel som inte fick sitt spel i tid.
Lite fler än vanligt (för 100% finns det ingen som kan nå, paket hamnar fel med posten, folk har lantbrevbärare etc) men absolut inte tusentals.

Hur många det var spelar ju mindre roll för de drabbade såklart och vi är jätteledsna för att det blev så men det är definitivt inget symptomatiskt för spelreleaser på Webhallen. Vi har snarare en extremt god trackrecord på att leverera launchtitlar på launchdagen.
Dock skeppar vi så enorma volymer så även om bara 0,5% av alla kunder missar spelet så innebär det ändå MASSVIS med folk som blir utan. Men att nå särskilt långt över 99,5% leveranskvalitet är det inget företag i hela världen som kan, oavsett hur bra personal eller system de har.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeeebus:

Rätta mig om jag har fel men även fast du köper det från Blizzard kan du inte göra själva installationen förrän 17.01 på Måndag..
Men du har rätt i att du kan ladda ner clienten redan nu.

Mycket möjligt! Har inte laddat ner klienten själv ännu

Permalänk
Medlem

Jag är inte en av de som går och räknar minutrarna tills det släpps men hela logiken kring att om man väntat länge så kan man vänta ännu längre känns lite konstig. Visst, det blir inte så stor procentuell tillagd tid men det borde ju rimligtvis finnas en gräns när folk inte vill vänta längre.

Sedan är det fullständigt naturligt att en lång väntan bygger en större hype (om man lyckas hålla den vid liv) och därmed borde den utsatta tidpunkten vara mer efterlängtad, vilket också logiskt sett gör det förståeligt att många vill uppleva det så fort de kan.

Jag tycker det känns ganska elementärt och därmed kan man förstå om någon uppfattar en sådan fråga mer som en spydig kommentar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jo förstår att det är känsligt men om det nu inte kommer den 15:e är det inte hela världen eller hur?

Folk som väntat på något i flera år vill ta åt sig produkten DIREKT när dom kan.

Varför tror du folk köar flera veckor innan en ny iphone släpps?
Varför tror du folk köar för vissa nya kläder som dom väntat på länge?

Detta kan du ta på precis alla områden, om man har väntat på något tillräckligt länge så vill man åt det DIREKT när man kan, och då vill man inte vänta.

Sen om man har jobb eller liknande är helt orelevant.