Hur blir det med musen i D3?

Permalänk

Hur blir det med musen i D3?

Ni som lirat det - måste man klicka som en galning som i Diablo, DiabloII och LOD eller funkar det som i andra spel som t ex Biowares titlar, att musknappen bara behöver hållas in för att handling skall ske?

Jag beeeer verkligen om att jag inte ska behöva förstöra pekfingret :(:(

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12

Permalänk
Medlem

Du kan hålla in musknappen på en fiende för att attackera, dock kommer du klicka som en tok till slut ändå=)

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

gick utmärkt att hålla ner musknappen i diablo 2 också. det fungerar på exakt samma sätt i diablo 3

Permalänk
Medlem

Vad menar du? Det var väl aldrig några problem med att hålla in i D2? Det är iaf exakt likadant som i D2 i betan så jag vet inte vad det innebär för dig.

Permalänk
Skrivet av Elitist:

Vad menar du? Det var väl aldrig några problem med att hålla in i D2? Det är iaf exakt likadant som i D2 i betan så jag vet inte vad det innebär för dig.

VAAA?!?? Kunde man? HAHAHAHA! Och här har jag gått och klickat frenetiskt i över tio år!! Polarna har klickat de också! Kollektiv idiotstämpel!

Skönt att få det uppklarat! Tack!

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12

Permalänk
Medlem

Jag har alltid klickat som en galning, vet att man inte behöver göra så men det e liksom.. en vana.

För övrigt kan makro-möss komma att bli intressanta för DIII eventuellt.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Shift + hålla in var min bästa vän i d2.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K
770 GTX
ASRock Z87E-ITX mITX
Minne 16 GB @1600 Mhz

Permalänk
Medlem

En skillnad jag märkte var att man i D3 kunde hålla inne knappen för att springa och sen bara dra musen över fienden, det funkade inte vad jag vet i D2. Det funkade dock inte varje gång av någon anledning, men väldigt trevligt nonetheless

Visa signatur

P8Z77-V | 2600K | NH-D14 | 4x4GB Corsair 1600MHz LP | GTX 680 DCII OC | 520 180GB | EcoGreen F4 2TB
WD RED 3TB | AD-7280S-0B | HALE90 550W | Define R3 Titanium | Win 7 Pro ENG från Dreamspark

Permalänk

Så här nära har det aldrig varit.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av thedarkknight:

VAAA?!?? Kunde man? HAHAHAHA! Och här har jag gått och klickat frenetiskt i över tio år!! Polarna har klickat de också! Kollektiv idiotstämpel!

Skönt att få det uppklarat! Tack!

Woot, fan vad sköna ni är =D

Du behöver ju inte alls klicka med musen om du inte vill.
Går ju att binda allt till tbord och bara aima med musen.

Blir en skill på musen och springa på space för min del

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

pf man ska spamklicka med musen i diablo, något annat vore en skymf.
Det är som att klicka en gång i ett moba spel, det ska spamklickas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flingosh:

Shift + hålla in var min bästa vän i d2.

Glöm inte Alt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RakatKadaver:

Så här nära har det aldrig varit.

Sant, men nu är det än lite närmre.

Angående klickandet så upplevde inte jag det som något problem, varken i D2 eller D3.
Det blir nån kombination av att hålla in å sen klicka när man vill ha lite mer finlir

Permalänk
Medlem

Diablo 3 kommer bli som ett kvalitets test för dagens möss, kanske borde Swec recensionerna på möss bedömas av 2 veckors intensivt D3 gibb.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Ju mer man klickar ju mer skada gör man. Det vet väl alla???????!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Ju mer man klickar ju mer skada gör man. Det vet väl alla???????!!

Japp, korrekt uppfattat. Samma sak som i Starcraft 2, ju mer du spammar desto snabbare springer alla enheter.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

Japp, korrekt uppfattat. Samma sak som i Starcraft 2, ju mer du spammar desto snabbare springer alla enheter.

Makes sense!

Permalänk

Hur har du spelat D2 om du har behövt klicka som en galning?

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Obligatorisk humor:

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Ju mer man klickar ju mer skada gör man. Det vet väl alla???????!!

Min flickvän sa i betan: Ja men det går fortare att slå om man klickar fort...
Jag småfnissade..
Sen kom det fram att det var en bugg som gjorde att man slog fortare om man klickade fort.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Läste någonstans att i inställningar ska det finnas något right click- drive eller vad det hette som ska minska klickandet en hel del. Ej haft möjlighet själv att kolla det sedan jag läste.

Permalänk

Jag är så fäst vid Dragon Age att jag vill ha samma kamera och kontroll-system i D3

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12