Permalänk
Medlem

Polare i nöd!

Hejsan!
Jag har under dagen "råkat" slagit sönder min kompis macskärm, jag fick vredesutbrott vilket jag kan få fall jag blir väldigt irriterad. De spelade upp låten Friday av Rebecca Black. Jag vart väldigt irriterad, och det hjälpte inte att de satt och petade på mig. Så jag slog sönder hans skärm. Jag och han ska gå till vår vaktmästare på skolan och jag undrar vad man ska säga?! Jag menar, jag kan ju inte gå och säga att jag slog sönder hans skärm?
Finns det någon sätt att fixa denna skärm eller måste jag gå till Vaktmästaren så han får lämna in datorn?

Tackar för hjälp.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är väl knappast polaren som är i nöd. Men du är i nöd som får betala för en ny skärm

Permalänk
Skrivet av SuperMod:

Bra bild....
En fråga: Vad har vaktmästaren med det hela att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrik0719:

Bra bild....
En fråga: Vad har vaktmästaren med det hela att göra?

Troligen någon form av skola eller utbildning där eleverna får datorer.
Då lämnar man datorn till vaktmästare eller liknande.

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Medlem

Herregud...
Det kommer antagligen vara du som måste betala skärmen vilket går på runt 7000:- (det är priset på ny skärm för våra macbooks).

Och du kanske ska göra något åt vredesutbrotten.
Att smälla till skärmen gör man inte bara sådär.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Antar att det är skolans dator eftersom du blandar in vaktmätare mm? Är väll bara att säga som det är, och stå för det.
Förhoppningsvis har dom ju en försäkring, så du får betala självrisken så byter skolan ut skärmen.

Sen kan det ju vara bra att försöka hitta något annat sätt att ta ut sina aggressioner än på oskyldiga tekinkprylar. Nu var det ju "bara" en dator men det kan ju hända värre saker om man inte kan tygla humöret. Jag låter säkert väldigt förmyndande men försöker bara hjälpa till.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

Kunde du inte bara slagit till polaren?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Jag bara hoppas att hela det här kommer att resultera i att du lär dig något. (;))

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

Antar att det är skolans dator eftersom du blandar in vaktmätare mm? Är väll bara att säga som det är, och stå för det.
Förhoppningsvis har dom ju en försäkring, så du får betala självrisken så byter skolan ut skärmen.

Tveksam till att man kan få ut detta på en försäkring då det knapast kan rubriceras som en "olycka"

Kommer ihåg att min kompis hade slängt in en Wii kontroll i sin tv fick avdrag för att han inte hade spännt fast kontrollen, och då var det ju fortfarande inte med flit

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk

Ni uppmuntrar grabben att ljuga om skadegörelse, kom igen. Bättre som Cyne säger att stå för det man gjort och berätta ärligt. Det är det enda som fungerar i vuxenlivet om man vill ha något slags förtroende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperMod:

Hejsan!
Jag har under dagen "råkat" slagit sönder min kompis macskärm, jag fick vredesutbrott vilket jag kan få fall jag blir väldigt irriterad. De spelade upp låten Friday av Rebecca Black. Jag vart väldigt irriterad, och det hjälpte inte att de satt och petade på mig. Så jag slog sönder hans skärm. Jag och han ska gå till vår vaktmästare på skolan och jag undrar vad man ska säga?! Jag menar, jag kan ju inte gå och säga att jag slog sönder hans skärm?
Finns det någon sätt att fixa denna skärm eller måste jag gå till Vaktmästaren så han får lämna in datorn?

Tackar för hjälp.

lär bli en självrisk på kanske 1500kr.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Bara att hosta upp veckopengen, alternavt studiebidraget.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd rensad*

Detta är SweClockers, inte "bedrägeri tips 101". Skärpning folk, nu rensar jag tråden men inga mer dumheter.

Ge bra råd, det är vad vi ska göra!

TS, om du vill så öppnar jag tråden igen men jag tror du fått några rimliga svar. Skicka mig ett pm om du ändå vill att jag låser upp den, ok?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers