Kan inte få achievements...

Permalänk

Kan inte få achievements...

Hej!

Allting började med att jag fick error 28010 när jag skulle spara min banner jag gjort.
Sen kom jag på att jag inte fick några achievements. Dödat skeleton king inte fan får man nån achievement. Har över 20k i guld, men har inte fått nån scavenger achievement...
Vafan...
Känns som om jag måste spela om spelet för att jag ska få min ajävla achievements.
Tror ni jag kommer få dom när det slutat bugga/glitcha?
Eller tror ni att spelet inte känner av att jag gjort dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Hej!

Allting började med att jag fick error 28010 när jag skulle spara min banner jag gjort.
Sen kom jag på att jag inte fick några achievements. Dödat skeleton king inte fan får man nån achievement. Har över 20k i guld, men har inte fått nån scavenger achievement...
Vafan...
Känns som om jag måste spela om spelet för att jag ska få min ajävla achievements.
Tror ni jag kommer få dom när det slutat bugga/glitcha?
Eller tror ni att spelet inte känner av att jag gjort dom?

gick utan achivements helt från level 1- ca 26 ... sen börja de trilla in, även de jag skulle fått långt innan, upplever buggen på nightmare nu också när jag var klar med act 1, men för mig är det inte världens undergång

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Konsolgrävare

samma här, har inga achievements från act 3 och 4 och några andra små achievements och är lvl 35 just nu... för mig spelar det inte så stor roll eftersom achievements gör ingenting i spelet mer än att du får mera delar till din sigil(och vem bryr sig om den ? )

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

gick utan achivements helt från level 1- ca 26 ... sen börja de trilla in, även de jag skulle fått långt innan, upplever buggen på nightmare nu också när jag var klar med act 1, men för mig är det inte världens undergång

Så då är det bara att kötta vidare och vänta på att achivementsen ska börja trilla in? Har inte fått några alls än

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 7600 3.8 GHz | Sapphire Radeon RX 7800 XT 16GB Pulse | Gigabyte B650 Gaming X AX | 32GB Corsair Vengeance | MSI MAG A850GL PCIE5 850W | be quiet! Pure Rock Slim 2 | Corsair 3000D Airflow | Argon FENRIS A55 |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

samma här, har inga achievements från act 3 och 4 och några andra små achievements och är lvl 35 just nu... för mig spelar det inte så stor roll eftersom achievements gör ingenting i spelet mer än att du får mera delar till din sigil(och vem bryr sig om den ? )

Jag tycker iaf att det är kul, har man nåt o vara stolt över!

Permalänk
Medlem

Kör spelet som administratör.

Högerklick -> Egenskaper -> Kompabilitet -> Kör som administratör -> Verkställ

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Sötast
Skrivet av kabex:

Kör spelet som administratör.

Högerklick -> Egenskaper -> Kompabilitet -> Kör som administratör -> Verkställ

Källa? Eget påhitt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Kör spelet som administratör.

Högerklick -> Egenskaper -> Kompabilitet -> Kör som administratör -> Verkställ

Om man har ställt in att typ användaren inte behöver admin läge(eller vad det nu va), då borde detta inte gälla? Eller har jag fel?

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Det står att finna på officiella forumet att det är problem med Achivements bland annat. Serverarna orkar inte med helt enkelt. Dock så räknas de fortfarande och trillar in efter ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Källa? Eget påhitt?

Hittade på officiella forumet, och det funkade för mig.

Skrivet av Goteborgan:

Om man har ställt in att typ användaren inte behöver admin läge(eller vad det nu va), då borde detta inte gälla? Eller har jag fel?

Bra fråga, trodde jag hade det, men det funkade efter att jag körde det som administratör.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Skrivet av phantom:

Det står att finna på officiella forumet att det är problem med Achivements bland annat. Serverarna orkar inte med helt enkelt. Dock så räknas de fortfarande och trillar in efter ett tag.

Jag har börjat få achievements nu, men jag får inte gamla achievements, måste spela om spelet för de mesta, och saker jag gjort och sånt framsteg är ju helt från noll. Tycker det ä rskit tråkigt för då räknas inte allt guld man räknat upp osv

Men skall testa det med admin läge!

EDIT:
Efter att startat med admin läge så får jag både achievements OCH jag kan spara min banner! TACK!