Permalänk
Medlem

Hur mycket vatten till loopen?

Hallå swec, har inhandlad vattenkylning.

Den består av 2st 120mm radiatorer, en pump ( obviously ), samt en reservoar som man fäster vid 5,25" platsen.
Självklart får jag med övriga delar som GPU samt CPU block mm.

Frågan är, hur mycket destillerat vatten ska jag köpa? Jag får med 0,5L men jag behöver mer, eller?

Ska nämnligen köpa klämmor och vatten i morgon, dessa borde väl funka?

Mvh

//Emil

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk

klämmorna fungerar nog bra, sådana här är dom man brukar använda annars http://www.clasohlson.com/se/Slangklämmor/Pr309538000

Köp två liter, det går åt mer än man tror, beror också på hur stor res du har. Dest vatten kostar ju inte direkt en förmögenhet

Visa signatur

Simlärare

Permalänk

En liter, så har du extra utifall du behöver börja om. Min loop (i en Array r2) består av en 240mm rad, cpu block, gpu block och pump+reservoar, den loopen svalde ca 4-5dl innan jag tog bort gpu blocket.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Köp en dunk på lokalamacken med destillerat vatten(batterivatten) det räcker till ett par omgångar i ditt system, sen vad ska du köra med för nipplar? du kan om du kör med tex ½" nipplar köra med 7/16 slang och "kattstrypare" efter du fått dit slangen på nippel tex om du värmer änden i vatten så är det inget problem att få dit den.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

klämmorna fungerar nog bra, sådana här är dom man brukar använda annars http://www.clasohlson.com/se/Slangklämmor/Pr309538000

Köp två liter, det går åt mer än man tror, beror också på hur stor res du har. Dest vatten kostar ju inte direkt en förmögenhet

Skrivet av Itchy Trojan:

En liter, så har du extra utifall du behöver börja om. Min loop (i en Array r2) består av en 240mm rad, cpu block, gpu block och pump+reservoar, den loopen svalde ca 4-5dl innan jag tog bort gpu blocket.

Köpte 1L, får med 1/2 Liter. Alltså 1,5L.

Skrivet av Ten:

Köp en dunk på lokalamacken med destillerat vatten(batterivatten) det räcker till ett par omgångar i ditt system, sen vad ska du köra med för nipplar? du kan om du kör med tex ½" nipplar köra med 7/16 slang och "kattstrypare" efter du fått dit slangen på nippel tex om du värmer änden i vatten så är det inget problem att få dit den.

Jag kör på 11-13mm från clas ohlson.

Sorry för sent svar!

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar