Mitt collector's edition har kommit fel. LAN i helgen, hur göra?

Permalänk
Medlem

Mitt collector's edition har kommit fel. LAN i helgen, hur göra?

Hej,

Jag förhandsbokade D3CE för länge sen (till ett riktigt förmånligt pris f.ö.). Nu har paketet hamnat i helt fel stad; jag är i Lund och min gulliga mamma kan inte hämta ut det i min gamla hemstad då det är addresserat till mig. Om två och en halv timma går ett tåg till min kompis i GBG, vi ska lira D3 utan hämningar hela helgen och drömma om tiden innan vi flyttade ihop med våra flickvänner och skaffade heltidssysselsättningar.

Problemet är ju som sagt att jag inte har någon CD-key! Hur ska jag lösa detta? Det bästa vore om jag kunde köpa en collector's edition och sen skicka tillbaka den jag beställde på internet (alternativt lämna in min CE hos butiken där jag köpte CE nummer två). På så sätt blir jag inte av med mer pengar.

Förmodligen kommer detta inte gå, då alla butiker i min närhet har slut på CE, så jag är tvungen att köpa en separat D3-nyckel. Detta innebär ju en extra kostnad på 600kr, kan jag få tillbaka dessa pengar på något sätt? När jag kommer hem igen vill jag ju ha mitt CE-konto med vingar och portraits och allt.

Hur är det om man köper D3-nyckel från Randyrun? De är ju billigare än blizzard, troligtvis har de köpt en massa fysiska kopior och läser nycklarna från paketen. Då kostar det bara typ 500kr.

Om jag köper en ny D3-nyckel och registrerar den på mitt huvudkonto på battle.net, då kommer jag bara att "uppgradera" mitt D3-ägarskap till collector's edition när jag köper det, eller hur? Detta är ju suboptimalt som fan, eftersom att jag tack vare den här händelsen har en utmärkt ursäkt för att skaffa dubbel stash size och dubbelt antal karaktärer, eller?

Vad tycker ni, hur ska jag göra?

Permalänk
Medlem

åk till göteborg eller posta leg och se till att morsan hämtar ut innan sista posthämt

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Ring till postkontoret i den staden och be dem skriva ut en fullmakt till din mor som hon kan visa upp på utlämningsplatsen. Borde funka att fixa fullmakt via telefon (peppar peppar)!

Permalänk
Medlem

Hört talas om att man kan köpa en digital kopia och sen "uppgradera" till CE, googla lite och se vad du kan hitta

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av blekfet:

Ring till postkontoret i den staden och be dem skriva ut en fullmakt till din mor som hon kan visa upp på utlämningsplatsen. Borde funka att fixa fullmakt via telefon (peppar peppar)!

Hur ska han kunna identifiera sig via telefon? De gånger jag skickat iväg någon att hämta ut ett paket/brev adresserat till mig så har de haft med sig min legitimation av just den anledningen, för att visa att de är berättigade att hämta ut paketet å mina vägnar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballistic:

Hur ska han kunna identifiera sig via telefon? De gånger jag skickat iväg någon att hämta ut ett paket/brev adresserat till mig så har de haft med sig min legitimation av just den anledningen, för att visa att de är berättigade att hämta ut paketet å mina vägnar.

Haha, så får man inte göra. Dåligt av utlämningsställets personal, även om du hade nytta av det för tillfället.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av blekfet:

Ring till postkontoret i den staden och be dem skriva ut en fullmakt till din mor som hon kan visa upp på utlämningsplatsen. Borde funka att fixa fullmakt via telefon (peppar peppar)!

Problemet är att han inte kan identifiera sig över telefon

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Haha, så får man inte göra. Dåligt av utlämningsställets personal, även om du hade nytta av det för tillfället.

Så får man visst göra om även uthämtaren visar leg...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Nerus:

Haha, så får man inte göra. Dåligt av utlämningsställets personal, även om du hade nytta av det för tillfället.

Det är dock så posten och de flesta andra som lämnar ut paket kräver att man ska göra, ta med legitimation för den du ska hämta ut för och egen legitimation. Så att du kan bevisa både vem du är och vem din fullmaktsgivare är.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Alt1: Boka nya biljetter till din hemstad både åt dig och polaren, så får ni lira hemma hos din morsa. Då ingår väl fri mat och dryck?

Alt 2: Någon CE får du väl inte tag i nu... Är det någon skillnad in-game mellan CE och vanliga? Om inte så är det väl bara att köpa en "vanlig" nyckel, sedan behåller du prylarna från CE-paketet som du hämtar senare, och så säljer du nyckeln från CE-paketet.

Om det är skillnad in-game, så se Alt 1.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

randyrun funkade bra för mig och två av mina polare, så är nog bara köpa en extra nyckel

Permalänk
Medlem
Skrivet av mp5sd:

Så får man visst göra om även uthämtaren visar leg...

Ironisk?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Vad jag fått höra (inte helt säker så ta det inte som en säker sak) så kan man köpa orginal kopian på battlenet och senare när du får tag på ditt collectors så kan du upgradera ditt konto på battlenet.. därefter så kan du få tillbaks en nyckel till orginal spelet som du kan sälja eller ge bort hur du nu vill göra...

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av vikham:

Nej, det var han inte.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av mp5sd:

Så får man visst göra om även uthämtaren visar leg...

Det är olagligt att låna ut sitt leg.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Nerus:

Är inte riktigt säker på vad du försöker säga, men i vilket fall. Det får man inte alls göra, det är olagligt att låna ut sitt leg.

Jo, man får.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Fattar inte vad youtube-länken ska betyda. Varför svarar du med det?

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Skrivet av Nerus:

Det är olagligt att låna ut sitt leg.

Det går alldeles utmärkt att låta någon annan hämta ut sitt paket på posten om de har med sig ditt leg plus kan legitimera sig själva.

Vore med andra ord konstigt om det var olagligt att ge sitt leg, körkort, pass till någon för att hämta ut ett paket. Dock är det olagligt att posera som någon annan med denna personens legitimation.

Edit: Tips till TS, testa scanna ditt leg och maila det till din mor och se om hon får hämta ut med det printat kan ju vara värt ett försök

Permalänk
Medlem

Funkar även utan leg om din moder är känd i butiken/utlämningsstället...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Det är olagligt att låna ut sitt leg.

Det är givetvis olagligt att låna ut det för att t.ex komma in på en klubb/köpa ut alkohol m.m...

Visa signatur
Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Nerus:

Fattar inte vad youtube-länken ska betyda. Varför svarar du med det?

För att jag tycker killen i klippet sammanfattar ganska bra att man får.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Oavsett hur jag hade kunnat göra så har jag nu köpt ett till ex av d3. Jag hörde att blizz tidigare lagt allt i ce separat, dvs att angelic wings och sc2-porträtt legat på egna nycklar. Detta innebär att jag kan använda min nyköpta d3-nyckel och sen vara ta ut d3-boxen ur ce-paketet och returnera till butiken som sålde mig den vanliga d3-nyckeln. Hänger ni med? Kan någon ce-ägare avslöja om man kan göra som jag tänkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av arkel:

Oavsett hur jag hade kunnat göra så har jag nu köpt ett till ex av d3. Jag hörde att blizz tidigare lagt allt i ce separat, dvs att angelic wings och sc2-porträtt legat på egna nycklar. Detta innebär att jag kan använda min nyköpta d3-nyckel och sen vara ta ut d3-boxen ur ce-paketet och returnera till butiken som sålde mig den vanliga d3-nyckeln. Hänger ni med? Kan någon ce-ägare avslöja om man kan göra som jag tänkt?

Det går tyvärr inte, "boxen" med själva skivan i CE paketet är annorlunda än den "vanliga",
det står på fodralet att det är 'Collectors Edition Game DVD'. Nyckeln står inuti och det är
en enda nyckel för att låsa upp spelet, CE in-game prylarna och SC2 portätten.

Som någon tidigare nämnt kan du senare uppgradera din kod på Battlenet till CE och får de
saker som ingår med den och du skall då få tillbaks en kod till "vanliga" versionen som du kan
sedan kan ge bort eller försöka sälja.

Permalänk
Medlem

mjaha, då är fråan hur jag bäst kan utnyttja mitt dubbelinnehavande av d3konton... Visst kan jag inte ha CE och vanilj på separat på mitt konto? Om inte så ska jag nog registrera vaniljdiablo på ett nytt bnet-konto och sen ce på mitt vanliga så att jag får porträtten och sånt på rätt ställe.

det suger lite men nu har jag plats för tio karaktärer (ni vanliga dödliga har fem) och dubbel stash. Dessutom kostade collector's edition bara 800kr och ett presentkort som jag fick för att vara med i en undersökning. med tanke på att ett CE kostar 2kkr på blocket så tänker jag inte vara ledsen ^^.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Hört talas om att man kan köpa en digital kopia och sen "uppgradera" till CE, googla lite och se vad du kan hitta

Precis så jag har gjort, sen kan man få tillbaka digital edition nyckeln o ge till nån annan vad jag har hört

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av arkel:

mjaha, då är fråan hur jag bäst kan utnyttja mitt dubbelinnehavande av d3konton... Visst kan jag inte ha CE och vanilj på separat på mitt konto? Om inte så ska jag nog registrera vaniljdiablo på ett nytt bnet-konto och sen ce på mitt vanliga så att jag får porträtten och sånt på rätt ställe.

det suger lite men nu har jag plats för tio karaktärer (ni vanliga dödliga har fem) och dubbel stash. Dessutom kostade collector's edition bara 800kkkkr och ett presentkort som jag fick för att vara med i en undersökning. med tanke på att ett CE kostar 2kkr på blocket så tänker jag inte vara ledsen ^^.

Mmjo... Jag misstänker dock att om/när man uppgraderar ett "vanilj" Diablo konto till CE
så får man behålla gubbarna man har, rätta mig gärna någon om jag har fel. Tänker på
att om om ni nu sitter och tokspelar hela helgen och du levlar upp en eller flera gubbar
så vill du väl ha dem på "rätt" konto? Om du gör ett separat Battlenet konto med
vaniljversionen så kommer de gubbarna du gör alltid vara förknippade med det kontot.

Med CE har man plats för 10 karaktärer, är det bara 5 i vanilga? I så fall kommer du
kunna ha 15 om du gör som du tänkt. Den enda fördelen jag ser med dunla konton
skulle vara dubbel stash, men är det verkligen värt ~400:-?

Som sagt får du ju tillbaka en kod om du uppgraderar, om du lyckas hämta ditt CE i
nästa vecka och det då fortfarande råder brist på vaniljversioner kanske du kan sälja
av den utan någon större förlust.(?)

Permalänk
Medlem

Gör en ticket från ditt Battle.Net konto snabbt och hoppas på det bästa!

Visa signatur

Intel Core i7 @ 3.50GHz | MSI Z77A-G43 | AMD Radeon Sapphire 7970 3gb | 16 GB Corsair DDR3 RAM | STOCKKYLARE FTW

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nerus:

Haha, så får man inte göra. Dåligt av utlämningsställets personal, även om du hade nytta av det för tillfället.

Personen i fråga har givetvis haft med sig sin egen legitimation också. Det finns t.o.m. fält för detta på avin om jag inte minns fel, så man slipper printa ut en fullmakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

SJÄLVKLART skulle jag ha gjort en support ticket för länge sen! En är skickad nu iaf. Med lite flyt så kan jag få ut en ny standardnyckel och ge bort/sälja/whatever. Min investering i D3 hittills är 800+499+presentkort från undersökning, så jag är inte så ledsen. Min inställning till helgen är snarare att om det laggar för mycket ikväll så går jag och köper en ny dator imorgon bitti!

FAAAAAAN VAD JAG ÄR PEPPPPPPP!!! Ni som läser tråden måste förstå att jag ägnat de senaste två dygnen åt plugg och ärenden, den riktiga D3-releasen är för mig om ca en timma!!1!1

xD

Permalänk
Medlem

Som du själv verkar ha kommit på så är nog bästa lösningen att köpa en nyckel direkt från blizzard, senare uppgradera det kontot me ditt CE, få en ny oavnänd nyckel av blizz kundtjänst som du sen kan kränga till förlustpris, men du får åtminstone spela i helgen.