Mitt collector's edition har kommit fel. LAN i helgen, hur göra?
Hej,
Jag förhandsbokade D3CE för länge sen (till ett riktigt förmånligt pris f.ö.). Nu har paketet hamnat i helt fel stad; jag är i Lund och min gulliga mamma kan inte hämta ut det i min gamla hemstad då det är addresserat till mig. Om två och en halv timma går ett tåg till min kompis i GBG, vi ska lira D3 utan hämningar hela helgen och drömma om tiden innan vi flyttade ihop med våra flickvänner och skaffade heltidssysselsättningar.
Problemet är ju som sagt att jag inte har någon CD-key! Hur ska jag lösa detta? Det bästa vore om jag kunde köpa en collector's edition och sen skicka tillbaka den jag beställde på internet (alternativt lämna in min CE hos butiken där jag köpte CE nummer två). På så sätt blir jag inte av med mer pengar.
Förmodligen kommer detta inte gå, då alla butiker i min närhet har slut på CE, så jag är tvungen att köpa en separat D3-nyckel. Detta innebär ju en extra kostnad på 600kr, kan jag få tillbaka dessa pengar på något sätt? När jag kommer hem igen vill jag ju ha mitt CE-konto med vingar och portraits och allt.
Hur är det om man köper D3-nyckel från Randyrun? De är ju billigare än blizzard, troligtvis har de köpt en massa fysiska kopior och läser nycklarna från paketen. Då kostar det bara typ 500kr.
Om jag köper en ny D3-nyckel och registrerar den på mitt huvudkonto på battle.net, då kommer jag bara att "uppgradera" mitt D3-ägarskap till collector's edition när jag köper det, eller hur? Detta är ju suboptimalt som fan, eftersom att jag tack vare den här händelsen har en utmärkt ursäkt för att skaffa dubbel stash size och dubbelt antal karaktärer, eller?
Vad tycker ni, hur ska jag göra?