Permalänk
Medlem

Ping

Tjenare, är det någon som har tips på hur man kan få lägre ping i BF3? Känner att jag laggar ganska mycket.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAHROFUS:

Tjenare, är det någon som har tips på hur man kan få lägre ping i BF3? Känner att jag laggar ganska mycket.

Tack på förhand.

Specs på datorn? kan ju vara fps drop du märker.

annars försök o ta servrar i sverige och inte i utlandet bara det måste väl hjälpa mycket och
ha inte massa "internetkrävande" applikationer i bakgrunden

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Hedersmedlem

Stäng av alla andra program i bakgrunden som kan tänkas använda internetförindelse.

Inför spöstraff på eventuella familjemedlemmer eller liknande som använder av din internerförbindelse när du spelar. (Skämt, men du kan ju be dem att inte utnyttja mer än de behöver iallafall).

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Sluta tanka/ladda upp porr

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Sluta tanka/ladda upp porr

det kan man ju inte be någon person att sluta med..vad tror du internet är för?! ^^

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

True men du kan ju skaffa ett nytt dedicerat Internet kort, eller skaffa ett program som kanske hjälper uppkopplingen men om du verkligen vill se stor skillnad så kan du skaffa ett nytt E-kort

Visa signatur

Dator 1
2x 280x | AMD FX-8350 8core 4.0GHz | Corsair RM750W

Permalänk
Medlem

Välj servrar som är nära dig. btw köpte jag denna http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=617279 det står en recension som säger att kortet stängs av hela tiden men vad jag gjorde va att jag installerade dom nyaste drivers från http://www.tp-link.com/en/guide/ och nu funkar det. Har typ ~30 i nedladdning och ~10 i uppladdning

Visa signatur

[B]Cooler Master HAF 912 Plus ● I5 Quad 2500k @ 4,8GHz ● Antec Kühler H2O 920 ● Asus P8Z68-V Pro ● Asus gtx 560 ti OC SLI ● 500GB Western Digital Caviar blue ● Seagate Barracuda 3TB ● Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 ● Fractal Design Newton R2 modular 800W [U]

Permalänk
Skrivet av DAHROFUS:

Tjenare, är det någon som har tips på hur man kan få lägre ping i BF3? Känner att jag laggar ganska mycket.

Tack på förhand.

Skaffa fiber, såvida du inte redan har det? Du har faktiskt inte nämnt alls vad du har för slags Internet nu.

Permalänk
Medlem

Käkar en massa fiber men det hjälper inte min ping.

OT är inte fiber anslutning jätte dyrt att skaffa?

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nsky|sct:

Käkar en massa fiber men det hjälper inte min ping.

OT är inte fiber anslutning jätte dyrt att skaffa?

Jo, ingenting man bara skaffar sådär.
Och skaffa nytt nätverkskort kommer knappast att hjälpa, det är inte där begränsningen ligger om man laggar i BF3.

Det enda som kommer att hjälpa är att på olika sätt öka mängden bandbredd BF3 får tillgång till, antingen genom att blocker allt och alla som vill använda internet, eller köpa snabbare anslutning.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DAHROFUS:

Tjenare, är det någon som har tips på hur man kan få lägre ping i BF3? Känner att jag laggar ganska mycket.

Tack på förhand.

"lagg" och ping är två skilda saker.

Bra ping = bra peering från din leverantör.
Lagg = något med datorn i sig, något som inte "orkar med".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

det kan man ju inte be någon person att sluta med..vad tror du internet är för?! ^^

Well iaf sluta med det när han lirar bf3

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk

Ping

Det enda som stör min ping det är Utorrent.
Plus att om nån annan använder det i samma nätverk får jag också skit ping

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

"lagg" och ping är två skilda saker.

Bra ping = bra peering från din leverantör.
Lagg = något med datorn i sig, något som inte "orkar med".

haha fantastiskt! Ordet lagg (från engelskans lag) har gått från att beskriva just fördröjningar i anslutningen till ett universellt ord för allt som har med fördröjning att göra och nu ett ord för att specifikt beskriva "något som inte orkar med" alltså dålig bild uppdatering. Nej Segas, lag och ping är för alla våra syften i högsta grad relaterat. dålig bilduppdatering beskrives bäst som just dålig bilduppdatering eller i folk mun som "hackigt" dålig bilduppdatering är inte ett resultat av fördröjda bilder, det är bara mindre av dom.

Ang. TS problem så anser jag att det är bäst att fråga vilken lina han sitter på och hur många Mbit/s han har över till bf3.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tomten51:

haha fantastiskt! Ordet lagg (från engelskans lag) har gått från att beskriva just fördröjningar i anslutningen till ett universellt ord för allt som har med fördröjning att göra och nu ett ord för att specifikt beskriva "något som inte orkar med" alltså dålig bild uppdatering. Nej Segas, lag och ping är för alla våra syften i högsta grad relaterat. dålig bilduppdatering beskrives bäst som just dålig bilduppdatering eller i folk mun som "hackigt" dålig bilduppdatering är inte ett resultat av fördröjda bilder, det är bara mindre av dom.

Ang. TS problem så anser jag att det är bäst att fråga vilken lina han sitter på och hur många Mbit/s han har över till bf3.

Självklart är dom starkt relaterade, men folk använder termerna hur som helst i alla tänkbara miljöer utan att förstå innebörden.