Fractal Design släpper nya nätaggregat i serierna Integra, Tesla och Newton

Permalänk
Medlem

Clean och snygga.
Jag gillar verkligen att de har en vit verison.

Permalänk
Avstängd

Nice med Platinum!

Synd bara Platinum modellerna kostar över tusen kronor.

Permalänk
Medlem

Se där, det var på tiden med lite nytt från FD!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Bara jag som ser starka likheter med corsairs nya nätaggregat som presenterades på sweclockers idag också?

Corsair:
http://www.sweclockers.com/image/red/2012/05/16/Corsair_gs_00...

Fractal design:

http://www.sweclockers.com/image/red/2012/05/16/Fractal_desig...

Syftar då främst på den lilla avrundningen eller vad man nu ska kalla de, tror ni förstår om ni ser bilderna då det inte är särskilt vanligt.

tycker inte dom ser lika ut. visst är kanterna samma på bilden men tror inte någon av dem är först med det.

Permalänk
Medlem

Fanns det någon som hette Integra? Tänker på att det fanns två ganska kända vetenskapsmän som hette Tesla och Newton.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Stilrent

Lite taskigt läge med bara platinum som är modulära dock...!!

Riktigt snyggt att de gjort kanterna med en "extra kant" lr vad man ska kalla det :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Synd att bara platinum aggen var modulära :/

Varför är det synd?

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Mycket intressant och priserna ser ut att vara bra utan att ha kollat övriga marknaden.

Antar att Sweclockers kommer vara bland dom första som får testa dom dessutom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

tycker inte dom ser lika ut. visst är kanterna samma på bilden men tror inte någon av dem är först med det.

Kanske inte först nej, men hur många andra nätaggregat kan du hitta i handeln som har en liknande kant? Aldrig stött på något jag iaf och då är det ändå lite lustigt att det samma dag publiceras artiklar om att helt plötsligt två olika företag ska ha detta på nätaggregat ur deras respektive serier.

Permalänk
Medlem

Härligt med nytt från Fractal!

Permalänk

Undra vem som är deras OEM denna gången som sagt. Om det är FSP igen eller någon annan. Enligt denna listan använder de FSP och ATNG som det är idag.

http://www.realhardtechx.com/index_archivos/Page530.htm

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1up:

Är kullager på fläkten bättre än glidlager i dessa sammanhang eller? Håller inte ett glidlager rätt länge på en sån fläkt?

Skrivet av Motherofgod:

Om jag inte minns fel så är kullager bättre för fläktar i vertikalt läge medan glidlager är bättre i horisontellt läge. Men jag kan ha fel! Har för mig att jag läste detta i en guide om hur man får en dator så tyst som möjligt.

Kullager håller bättre än glidlager i all orienteringar men låter mer.
I vågrätt läge så håller inte glidlager alls bra i förhållande till kullager och kan ibland låta mer (inte alltid).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Runda/fasade hörn är tydligen det nya modet i år,undrar om Paris modemässa har ett finger med i spelet?!

Visa signatur

Ett sexpack ska man ha *I* magen-inte på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Kanske inte först nej, men hur många andra nätaggregat kan du hitta i handeln som har en liknande kant? Aldrig stött på något jag iaf och då är det ändå lite lustigt att det samma dag publiceras artiklar om att helt plötsligt två olika företag ska ha detta på nätaggregat ur deras respektive serier.

Det finns en massa nätagg ute. så jag antar att någon har liknande design. det brukar det alltid vara. Det är som med apple som säger att dom är först med sin teknik när den är flera år gammal, bara för att dem fick den att slå igenom först.

Varför är det lustigt att det publiceras samma dag? det behöver inte betyda att båda företagen släppte nyheten idag.

Men vad är det du vill komma fram till med det? att dom kommer börja stämma varandra för att produkterna liknar varandra för mycket? just asking.

Permalänk
Medlem

Me gusta

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Varför är det synd?

Ja det vore ju kul om man kunde köpa tesla varianten (gold) som modulär:)

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

Äntligen ett vettigt nätagg som går att köra passivt!
Har funderat på en helt passivt kyld dator ett tag, men upptäckt att de enda passiva nätaggen jag hittat är två från silverstone som inte verkar sådär toppen.... Har inte lust att slänga ut nästan 1800 spänn på ett med ynka 500W. Lite väl dåligt pris/prestanda.
Men nu om man köper ett platinum på lagom mycket borde man kunna få en absolut tyst dator. Äntligen!
Snygg var den ju också..

Annars finns Seasonics X-460FL också, 460W räcker till det mesta, även 2st mellanklassgrafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Kanske inte först nej, men hur många andra nätaggregat kan du hitta i handeln som har en liknande kant? Aldrig stött på något jag iaf och då är det ändå lite lustigt att det samma dag publiceras artiklar om att helt plötsligt två olika företag ska ha detta på nätaggregat ur deras respektive serier.

De har kanske samma tillverkare, eller så tyckte båda två att sådana kanter såg bra ut? Varför är det lustigt? Det är förmodligen inte patenterat eller något.

Permalänk
Hedersmedlem

Låter ju inte helt fel.
På 800&1000W aggen så finns det också 1 modulär 8 pins kontakt extra förutom den "omodulära" 4+4 ATX12V. Dessutom så har 800&1kW nätaggregaten 6 pci-e 6+2 kontaker, 600W har bara 4st. På 1kW agget så finns det 12 sata kontakter medan det enbart finns 9 på 600&800W aggen.
Det och en del mer finns på Fractal designs hemsida för den som undrar.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Lätt kär i det vita platinumagget. Kanske värt att byta, för utseendets skull?

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk

Stiligt!

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Skrivet av Wizbro:

Lätt kär i det vita platinumagget. Kanske värt att byta, för utseendets skull?

Kan ju lätt säga att om det vita kommit i 1200w så hade mitt ax1200 åkt ut på direkten!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjalmarrr:

Kan ju lätt säga att om det vita kommit i 1200w så hade mitt ax1200 åkt ut på direkten!

Skickades från m.sweclockers.com

Tänkte samma sak. Får hoppas att tre kort drar mindre än 1000W i kommande generationer, eller att Newton-linjen utökas till högre effekter.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Riktigt, riktigt fin design. Nu blir man sugen

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

Ser över lag trevligt ut, men med en STOR tabbe som fömig blir en deal-breaker: att gold-varianterna inte har modulära kablar! Hade de haft det samt jag sett ett test på att de är stabila nog för att driva överklockad i7 3930K, GTX 690 i SLI med OC, 8 hårddiskar och 32GB 1600 MHz minne på 1,5-1,55v utan att fläkten varvar upp för högt under belastning, då hade det blivit Tesla 1000w för mig.

Men nu har de ju inte modulära kablar så då håller jag mig till Corsair HX som jag kör nu och vet är top-notch med stabila spänningar, modulära kablar och verkligen knäpptyst. Har aldrig hört min PSU. Trist att de skippar modulära kablar när de ändå satsar på nya fräscha modeller med gold certifiering...

Platinum-varianterna verkar inte så intressanta då de inte är så stor skillnad mot gold, men har större skillnad i pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Kullager håller bättre än glidlager i all orienteringar men låter mer.
I vågrätt läge så håller inte glidlager alls bra i förhållande till kullager och kan ibland låta mer (inte alltid).

Precis, det är som att svära i kyrkan att dunka dit en glidlagrad fläkt i ett nätagg oavsett, då kombinationen av vågrätt läge och värme dödar en glidlagrad fläkt. Dessutom tar det inte så lång tid förrän en glidlagrad låter mer än en kullagrad pga slitage.

Förresten har Corsair tröttnat på coil-whine och bytt leverantör månne ?

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frrla:

tänkte precis säga desamma

Sällan man ser det

Skrivet av Blupparen:

Synd att bara platinum aggen var modulära :/

Varför? Är det inte bättre?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Ja det vore ju kul om man kunde köpa tesla varianten (gold) som modulär:)

Ah, jag läste i mobilen och missade ditt "bara".

Trodde att du tyckte att det var dåligt att de var modulära och nyfiken på varför i så fall.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Lite besviken ifall kablarna ser ut som på bilderna, lite finare kabelstrumpa vore på sin plats.
Dessutom hade loggan på Newton-serien gärna fått vara lite mer diskret (och gärna en enda färgton).

Annars snyggt och en kul nyhet!

Permalänk
Medlem

Det vita agget ser riktigt fräscht ut. Skulle gärna se fler vita komponenter, typ moderkort och grafikkort, så att man kan bygga en dator helt i vitt <3

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q