[Diskussion] Samsung Galaxy S3 (Android 4.0)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

oj vilken fantastisk upptäckt, det har ALLTID varit problemet med oleds.

faktiskt så har min galaxy s en svagt blåtonad "inbränning" i överkant där det svarta statusfältet alltid ligger. Dioderna där är ju i princip oanvända, de har alltså inte tappat lika mycket ljusstyrka som på resten av skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Det vet jag med att, men att det var just därför de valde bort RGB visste nog inte du heller....

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Det vet jag med att, men att det var just därför de valde bort RGB visste nog inte du heller....

inte?

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?p=519498#post5194...

Det är den enda anledningen till att man väljer bort RGB på en amoled.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

inte?

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?p=519498#post5194...

Det är den enda anledningen till att man väljer bort RGB på en amoled.

Visste du 2011-03-31 att SGS3 inte kommer ha RGB för livslängden är för kort?

Eftersom SGS2 hade RGB så skulle det ju inte var omöjligt att deras nästa modell hade det även om livslängden skulle vara lägre än med pentile.?

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Visste du 2011-03-31 att SGS3 inte kommer ha RGB för livslängden är för kort?

Eftersom SGS2 hade RGB så skulle det ju inte var omöjligt att deras nästa modell hade det även om livslängden skulle vara lägre än med pentile.?

Problemet med RGB är att tekniken inte finns för att massproducera AMOLED med så hög PPI och RGB. När S2 släpptes så var det högsta PPI man fixade med RGB, tekniken lär gått framåt sedan dess men uppenbarligen är det inte klart för massprod ännu.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dagbro:

oj vilken fantastisk upptäckt, det har ALLTID varit problemet med oleds.

faktiskt så har min galaxy s en svagt blåtonad "inbränning" i överkant där det svarta statusfältet alltid ligger. Dioderna där är ju i princip oanvända, de har alltså inte tappat lika mycket ljusstyrka som på resten av skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma för mig, fast främst i vänsterkanten (jag brukar läsa webbsidor på snedden för det mesta).

Här kan vi se att SGS3 klår allt annat. Speciellt verkar ljudet bra, med närmast perfekt frekvensrespons.

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s_iii_vs_htc_one_x-rev...

Permalänk
Medlem

http://www.mobilefun.co.uk/cat/Galaxy-S3-Cases.htm
Lite tillbehör.

EDIT: ändrade min beställning till en vit i stället.
Kom på mig själv efter jag pillat lite på en vit SGS2 strax enfter den hade kommit ut att jag ångrade mig, så fick blir en vit denna gången i stället på en gång ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av anon89918:

Samma för mig, fast främst i vänsterkanten (jag brukar läsa webbsidor på snedden för det mesta).

Här kan vi se att SGS3 klår allt annat. Speciellt verkar ljudet bra, med närmast perfekt frekvensrespons.

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s_iii_vs_htc_one_x-rev...

http://st.gsmarena.com/vv/reviewsimg/samsung-galaxy-s-iii/gsm...

Hallelulja!!! Inväntar med spänning supercurios analys.

Permalänk
Medlem

Hittade lite intressanta nyheter om S3:an idag.

Det verkar som att den inte har officiellt stöd för microSDXC-kort. Utan "bara" stöd för microSDHC-kort. Enligt manualen som finns här. Lite konstigt eftersom Note har stöd för SDXC-kort. Kan ju hoppas på att detta är fel.

Ett batteritest som man bör ta med en nypa salt visar på ganska bra kräm i batteriet.

Jag har beställt den vita. Ser fram emot att ha den i handen

Permalänk
Skrivet av Defecto:

Hittade lite intressanta nyheter om S3:an idag.

Det verkar som att den inte har officiellt stöd för microSDXC-kort. Utan "bara" stöd för microSDHC-kort. Enligt manualen som finns här. Lite konstigt eftersom Note har stöd för SDXC-kort. Kan ju hoppas på att detta är fel.

Ett batteritest som man bör ta med en nypa salt visar på ganska bra kräm i batteriet.

Jag har beställt den vita. Ser fram emot att ha den i handen

Nu blir jag lite orolig då jag beställt detta: SanDisk Mobile Ultra Class 6 microSDxC 64 GB
till min S3:a. Det verkar vara det enda microSD på 64GB på svenska marknaden förövrigt... Jag har då inte lyckats hitta något annat.

Gillar åt vilket håll det lutar med batteritiden också

Men tankar kring microSDXC och HC? Någon som kan hitta något konkret?
Dock säger även manualen du länkat att den bara stöder 32GB SD och det vet vi ju inte är sant...

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillzore:

Nu blir jag lite orolig då jag beställt detta: SanDisk Mobile Ultra Class 6 microSDxC 64 GB
till min S3:a. Det verkar vara det enda microSD på 64GB på svenska marknaden förövrigt... Jag har då inte lyckats hitta något annat.

Gillar åt vilket håll det lutar med batteritiden också

Men tankar kring microSDXC och HC? Någon som kan hitta något konkret?
Dock säger även manualen du länkat att den bara stöder 32GB SD och det vet vi ju inte är sant...

Känns oerhört dumt att inte stördja sdxc :\
Sen tycker jag manualen känns lite humbug när dom säger att den accepterar 32gb sdhc när dom sa på unpacked att den skulle ta hela 64gb via micro sd.
Sen skall väl ändå sdxc funka i alla sdhc bara det att med exfat så slipper man problemet med 4gb filstorlek och upp?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Synd att inte Mali T-604 fanns i SGS3, den ska prestera 4 gånger bättre än den i SGS3. Men o andra sidan vad skulle man ha den kraften till egentligen?

http://blog.gsmarena.com/a-benchmark-confirms-quad-core-cpu-a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Känns oerhört dumt att inte stördja sdxc :\
Sen tycker jag manualen känns lite humbug när dom säger att den accepterar 32gb sdhc när dom sa på unpacked att den skulle ta hela 64gb via micro sd.
Sen skall väl ändå sdxc funka i alla sdhc bara det att med exfat så slipper man problemet med 4gb filstorlek och upp?

Jo det är väldigt konstigt och dumt. Men detta är ju en läckt och ofärdig version, så det finns en chans att de helt enkelt missat att skriva att den stödjer sdxc. Missat med flit eftersom samsung tillverkar en av de populäraste sdhc korten?

Tror inte vi ska göra en höna av en fjäder. Utan gå på magkänslan i det här fallet. Klart att den måste ha stöd för sdxc! Det är ju ett flaggskepp för bövelen!

Permalänk
Permalänk

Kul att se!
Undrar när det kommer lite mer sånt här till Sverige

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk

från phonearena reviewn ovan:

"The Galaxy S III comes with 1 GB of RAM – obviously more than enough for the kind of software that you may install on the device. The built-in storage is 32GB, which is a generous amount of space, but if it happens to not be enough for you, then you can easily install a microSD card for up to 64GB more, since the S III supports the microSDXC standard."

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem

Jag arbetar med manualer till techprylar och jag kan säga att sådant här är jättevanligt. En manual till en telefon består till 80-90 procent av återanvänt material. En sådan liten grej som sdhc/sdxc hänger lätt kvar från en annan telefon.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av Defecto:

Hittade lite intressanta nyheter om S3:an idag.

Det verkar som att den inte har officiellt stöd för microSDXC-kort. Utan "bara" stöd för microSDHC-kort. Enligt manualen som finns här. Lite konstigt eftersom Note har stöd för SDXC-kort. Kan ju hoppas på att detta är fel.

Ett batteritest som man bör ta med en nypa salt visar på ganska bra kräm i batteriet.

Jag har beställt den vita. Ser fram emot att ha den i handen

Har note officiellt stöd för SDXC? (står det i manualen?)

Som sagt, manualerna innehåller inte sällan felaktigheter. Och dom skriver hellre ner spec. än upp så att säga, skriver dom att den har nåt som den inte har så är det rätt mkt värre

Tror SDXC ska gå i SGS2 också(64GB iaf, går det i note så lär det gå då det är samma hårdvara) men finns inget officiellt om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Har note officiellt stöd för SDXC? (står det i manualen?)

Som sagt, manualerna innehåller inte sällan felaktigheter. Och dom skriver hellre ner spec. än upp så att säga, skriver dom att den har nåt som den inte har så är det rätt mkt värre

Tror SDXC ska gå i SGS2 också(64GB iaf, går det i note så lär det gå då det är samma hårdvara) men finns inget officiellt om det.

Jag vet en kompis som har ett 64GB SDXD kort i sin Note. Fungerar bra för honom

Om man kollar på galaxy notes bruksanvisning så står det liknande S3:ans. "Din enhet stöder MicroSD™- och microSDHC™-minneskort med maximal kapacitet på 32 GB (beroende på minneskortstillverkare och typ)."

Så det är nog som vi befarar att tryckfelsnisse är i farten, alternativt att de inte stödjer formatet officiellt men att det funkar. Men detta har jag inga belägg för.

Permalänk
Medlem

XDXC fungerar alltid även i sdhc bara det att du kan inte utnyttja filsystemet exfat som man kan ha i sdxc (sdhc använder fat32 med alla dess begränsningar)

Så oavsett vilket så kan man använda sdxc i SGS3 men om den inte stödjer det så blir man begränsad till fat32.
Hoppas vi kan gå vidare nu

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

XDXC fungerar alltid även i sdhc bara det att du kan inte utnyttja filsystemet exfat som man kan ha i sdxc (sdhc använder fat32 med alla dess begränsningar)

Så oavsett vilket så kan man använda sdxc i SGS3 men om den inte stödjer det så blir man begränsad till fat32.
Hoppas vi kan gå vidare nu

Precis,

Och allt som krävs för att få utökat stöd för filsystem är rätt kernel, typ:

NTFS stöd i S2'an

Permalänk
Medlem

Lite klipp iaf ngn vill se.

Samsung Galaxy SIII - gestures and S Voice DEMO:
http://www.youtube.com/watch?v=edbhVsWdngo

Samsung Galaxy S3 - Booting time:
http://www.youtube.com/watch?v=dJM_PH-AGuM

Samsung Galaxy S3 - LED Notification demo:
http://www.youtube.com/watch?v=uNzDsHMrfdk&feature=relmfu

Permalänk
Skrivet av Xi:

Lite klipp iaf ngn vill se.

Samsung Galaxy SIII - gestures and S Voice DEMO:
http://www.youtube.com/watch?v=edbhVsWdngo

Samsung Galaxy S3 - Booting time:
http://www.youtube.com/watch?v=dJM_PH-AGuM

Samsung Galaxy S3 - LED Notification demo:
http://www.youtube.com/watch?v=uNzDsHMrfdk&feature=relmfu

Älskar LED:n

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem

Ja den är nice!
Kolla på MisterDumi's channel han har fler videos där han provar en massa saker.

Permalänk
Medlem

Jag har i skrivande stund ratat allt vad Android heter efter att ha haft en SGS2 förra sommaren. Sitter just nu med en iPhone 4S...med krossad display sen i fredags.

Frugan la vantarna på en HTC One X vilket fångade mitt intresse. Har sen dess läst både bra och dåligt om den telefonen. Mest dåligt känns det som. SGS3 utannonserades och ja...inte var den snygg. Nu när releasen börjar närma sig har jag tittar närmare på den och ja. Den är inte ful längre. Den är i all sin enkelhet så långt ifrån en iPhone man kan komma faktiskt. Det dom flesta säger är att den är väldigt skön i handen och det är ju faktiskt det viktigaste om den ska användas mycket. Mycket kan man säga om iPhone men inte är den skön att hålla i med sin kantiga utformning. Känslan att hålla i den är fortfarande ohotad då metal och glas är som teknikporr mellan fingrarna.

Det jag minns ifrån SGS2:an är faktiskt inte plastig utan mer en gedigen känsla. Däremot var systemet en ren katastrof med en massa färgglada ikoner överallt som jag inte alls gillade. Nu verkar man ha hittat hem och blivit varm i kläderna då bara lås-skärmen är bättre än vad hela SGS2 var.

Jag gillar att den inte är hård och kantig som SGS2. Den ser mjuk och följsam och jag blir sugen att hålla i den själv när jag ser alla filmklippen. En annan stor sellingpoint för mig kom för 15 minuter sen när jag hittade en massa sköna bakstycken i olika färger...som dessutom är officiella från Samsung. Smart drag att göra hela bakstycket till batterilucka och det där flipskärmsskyddet, som iofs är en skrämmande kopia på Smartcover ser riktigt nice ut.

Det enda som drar ner betyget just nu är två saker. iTunes/iPod och kameran. Ja jag gillar iTunes, att kunna köpa ringsignaler och låtar men framförallt ladda ner podcasts. Det var ett helvete minns jag på SGS2 att försöka få tag på podcasts. Sist men inte minst har vi kameran där iPhone 4S fortfarande slår alla andra på fingrarna vad det gäller detaljrikedom och färger. SGS3 är inte långt efter men saknar den där sista lilla lilla biten. Det kanske största minuset är filminspelning där iPhone 4S är den enda mobilkameran som gör det BRA! Varför? Bildstabilisering! Varför har ingen annat gjort något liknande. Jag struntar fullständigt i om jag kan ta kort samtidigt som jag filmar eller kan ta 234234st bilder i rad. Ge mig bildstabilisering. Frugan hade innan en iPhone 4 och jämför man den med iPhone 4S är det stor skillnad just på den fronten. Man slipper det där microfladdrandet som man annars får dras med.

Men...jag orkar inte med 3,5 tum längre. Det är för litet efter att ha surfat i 4,7. Det är framförallt surfandet som gör det intressant för mig och där verkar SGS3 vara en riktigt stark maskin efter benchmarktester. Dom tror att iPhone 5 kommer med 4 tum. För litet...

Visa signatur

Fractal Desgin Define R4 | Intel i7 4790k | Asus Z97-A | Crucial DDR3 24GB | Samsung Evo 850 SSD 500gb | Asus GeForce 970GTX | Hyper X Cloud II | Qpad MK50 | 27" Samsung PLS LCD | | AOC 32" 4K | XBOX Series X | PS5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trifix:

Jag har i skrivande stund ratat allt vad Android heter efter att ha haft en SGS2 förra sommaren. Sitter just nu med en iPhone 4S...med krossad display sen i fredags.

Frugan la vantarna på en HTC One X vilket fångade mitt intresse. Har sen dess läst både bra och dåligt om den telefonen. Mest dåligt känns det som. SGS3 utannonserades och ja...inte var den snygg. Nu när releasen börjar närma sig har jag tittar närmare på den och ja. Den är inte ful längre. Den är i all sin enkelhet så långt ifrån en iPhone man kan komma faktiskt. Det dom flesta säger är att den är väldigt skön i handen och det är ju faktiskt det viktigaste om den ska användas mycket. Mycket kan man säga om iPhone men inte är den skön att hålla i med sin kantiga utformning. Känslan att hålla i den är fortfarande ohotad då metal och glas är som teknikporr mellan fingrarna.

Det jag minns ifrån SGS2:an är faktiskt inte plastig utan mer en gedigen känsla. Däremot var systemet en ren katastrof med en massa färgglada ikoner överallt som jag inte alls gillade. Nu verkar man ha hittat hem och blivit varm i kläderna då bara lås-skärmen är bättre än vad hela SGS2 var.

Jag gillar att den inte är hård och kantig som SGS2. Den ser mjuk och följsam och jag blir sugen att hålla i den själv när jag ser alla filmklippen. En annan stor sellingpoint för mig kom för 15 minuter sen när jag hittade en massa sköna bakstycken i olika färger...som dessutom är officiella från Samsung. Smart drag att göra hela bakstycket till batterilucka och det där flipskärmsskyddet, som iofs är en skrämmande kopia på Smartcover ser riktigt nice ut.

Det enda som drar ner betyget just nu är två saker. iTunes/iPod och kameran. Ja jag gillar iTunes, att kunna köpa ringsignaler och låtar men framförallt ladda ner podcasts. Det var ett helvete minns jag på SGS2 att försöka få tag på podcasts. Sist men inte minst har vi kameran där iPhone 4S fortfarande slår alla andra på fingrarna vad det gäller detaljrikedom och färger. SGS3 är inte långt efter men saknar den där sista lilla lilla biten. Det kanske största minuset är filminspelning där iPhone 4S är den enda mobilkameran som gör det BRA! Varför? Bildstabilisering! Varför har ingen annat gjort något liknande. Jag struntar fullständigt i om jag kan ta kort samtidigt som jag filmar eller kan ta 234234st bilder i rad. Ge mig bildstabilisering. Frugan hade innan en iPhone 4 och jämför man den med iPhone 4S är det stor skillnad just på den fronten. Man slipper det där microfladdrandet som man annars får dras med.

Men...jag orkar inte med 3,5 tum längre. Det är för litet efter att ha surfat i 4,7. Det är framförallt surfandet som gör det intressant för mig och där verkar SGS3 vara en riktigt stark maskin efter benchmarktester. Dom tror att iPhone 5 kommer med 4 tum. För litet...

Videoinspelning är dock bättre kvalitet på SGS3 än 4S enligt vad jag har läst, ska ha bildstabilisering. Dock ser stillbilderna knappt bättre ut än de från SGS2, vilket är tråkigt. Synd att inte Samsung gick efter bättre bländaröppning likt den på HOX.

Permalänk
Medlem

Då har man bestämt sig, blev en S3 pebble blue från CDON för 5590 kr.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Skrivet av mAster9:

Då har man bestämt sig, blev en S3 pebble blue från CDON för 5590 kr.

+1

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Skrivet av trifix:

Jag har i skrivande stund ratat allt vad Android heter efter att ha haft en SGS2 förra sommaren. Sitter just nu med en iPhone 4S...med krossad display sen i fredags.

Frugan la vantarna på en HTC One X vilket fångade mitt intresse. Har sen dess läst både bra och dåligt om den telefonen. Mest dåligt känns det som. SGS3 utannonserades och ja...inte var den snygg. Nu när releasen börjar närma sig har jag tittar närmare på den och ja. Den är inte ful längre. Den är i all sin enkelhet så långt ifrån en iPhone man kan komma faktiskt. Det dom flesta säger är att den är väldigt skön i handen och det är ju faktiskt det viktigaste om den ska användas mycket. Mycket kan man säga om iPhone men inte är den skön att hålla i med sin kantiga utformning. Känslan att hålla i den är fortfarande ohotad då metal och glas är som teknikporr mellan fingrarna.

Det jag minns ifrån SGS2:an är faktiskt inte plastig utan mer en gedigen känsla. Däremot var systemet en ren katastrof med en massa färgglada ikoner överallt som jag inte alls gillade. Nu verkar man ha hittat hem och blivit varm i kläderna då bara lås-skärmen är bättre än vad hela SGS2 var.

Jag gillar att den inte är hård och kantig som SGS2. Den ser mjuk och följsam och jag blir sugen att hålla i den själv när jag ser alla filmklippen. En annan stor sellingpoint för mig kom för 15 minuter sen när jag hittade en massa sköna bakstycken i olika färger...som dessutom är officiella från Samsung. Smart drag att göra hela bakstycket till batterilucka och det där flipskärmsskyddet, som iofs är en skrämmande kopia på Smartcover ser riktigt nice ut.

Det enda som drar ner betyget just nu är två saker. iTunes/iPod och kameran. Ja jag gillar iTunes, att kunna köpa ringsignaler och låtar men framförallt ladda ner podcasts. Det var ett helvete minns jag på SGS2 att försöka få tag på podcasts. Sist men inte minst har vi kameran där iPhone 4S fortfarande slår alla andra på fingrarna vad det gäller detaljrikedom och färger. SGS3 är inte långt efter men saknar den där sista lilla lilla biten. Det kanske största minuset är filminspelning där iPhone 4S är den enda mobilkameran som gör det BRA! Varför? Bildstabilisering! Varför har ingen annat gjort något liknande. Jag struntar fullständigt i om jag kan ta kort samtidigt som jag filmar eller kan ta 234234st bilder i rad. Ge mig bildstabilisering. Frugan hade innan en iPhone 4 och jämför man den med iPhone 4S är det stor skillnad just på den fronten. Man slipper det där microfladdrandet som man annars får dras med.

Men...jag orkar inte med 3,5 tum längre. Det är för litet efter att ha surfat i 4,7. Det är framförallt surfandet som gör det intressant för mig och där verkar SGS3 vara en riktigt stark maskin efter benchmarktester. Dom tror att iPhone 5 kommer med 4 tum. För litet...

Det finns appar som tillåter dig att använda och synca via Itunes. Så då är det väl bara kameran som drar ner betyget?

Permalänk
Medlem

Beställde också en SIII, en vit tyckte den var snyggare, mest för att det blir vanligare och vanligare att jag använder telefonen som en bärbar dator och då är appar lite för begränsat. Bättre att kunna surfa ordentligt på den _riktiga_ webben, även om det inte blir någon perfekt upplevelse så är det SIII som har högst browser prestanda av alla telefoner som hitills släppts så hur det blir så är det så bra som det kan bli för närvarande. Sen att den mäter lika bra på ljudutgången som Iphone 4S, vilket sannerligen inte konkurrenterna gör, är pricken över i för mig som musiktokig

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Har beställt en vit S3a kmr bli grymt roligt när den kmr, enligt supporten skulle den snart packas och förmodligen skickas denna vecka.
Är grymt pepp nu!