Väldigt skumt problem med Xbox 360 kontroll

Permalänk
Medlem

Väldigt skumt problem med Xbox 360 kontroll

Hej

Har ett väldigt konstigt problem med min Xbox360 kontroll. Xboxet är relativt nytt och är av den nya varianten, alltså slim. Kontrollen medföljde och är trådlös. Problemet är följande:

Kontrollen fungerar perfekt men när jag spelar ( Forza 4 ) så dör kontrollen direkt! Till exempel. I en tävling i spelet Forza 4 kan jag köra i 5 sekunder, sedan stängs kontrollen av. Startar den igen och trycker bort menyn, kontrollen dör efter 2-3 sekunder. Men stannar jag kvar i menyn kan jag använda kontrollen utan problem! Kan trycka på alla knappar och klämma på batteripaketet osv. Kan även ha på kontrollen i 15-20 minuter utan att den dör så det är nog inget fel på batterierna. Så det är alltså bara när jag jag ska spela som den dör. Kan även vara i spelets huvudmenyer osv utan problem, det är just i race som det krånglar.

Väldigt konstigt problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med. Kör med uppladdningsbara batteri som är väl laddade och fungerar till alla annan elektronik.

Tack på förhand
Mvh

EDIT: Löste problemet...Stängde av vibrationen i menyn på spelet. Då fungerar det. Så verkar som att vibrationerna slår ut kontrollen. Tror ni det går på garantin?

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Hej

Har ett väldigt konstigt problem med min Xbox360 kontroll. Xboxet är relativt nytt och är av den nya varianten, alltså slim. Kontrollen medföljde och är trådlös. Problemet är följande:

Kontrollen fungerar perfekt men när jag spelar ( Forza 4 ) så dör kontrollen direkt! Till exempel. I en tävling i spelet Forza 4 kan jag köra i 5 sekunder, sedan stängs kontrollen av. Startar den igen och trycker bort menyn, kontrollen dör efter 2-3 sekunder. Men stannar jag kvar i menyn kan jag använda kontrollen utan problem! Kan trycka på alla knappar och klämma på batteripaketet osv. Kan även ha på kontrollen i 15-20 minuter utan att den dör så det är nog inget fel på batterierna. Så det är alltså bara när jag jag ska spela som den dör. Kan även vara i spelets huvudmenyer osv utan problem, det är just i race som det krånglar.

Väldigt konstigt problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med. Kör med uppladdningsbara batteri som är väl laddade och fungerar till alla annan elektronik.

Tack på förhand
Mvh

EDIT: Löste problemet...Stängde av vibrationen i menyn på spelet. Då fungerar det. Så verkar som att vibrationerna slår ut kontrollen. Tror ni det går på garantin?

Testa först köpa "vanliga" ej laddningsbara batterier å testa, kan vara "fel" på dina laddningsbara så dom levererar för lite ström för att vibrationen ska fungera.

Men visst det låter ju lite skumt å skulle det nu inte fungera med vanliga batterier bör det gå på garanti

Visa signatur
Permalänk
Rekordmedlem

Laddbara batterier ger lägre spänning än engångsbaterier, det kan vara så att spännigsfallet blir för stort när vibratorn drar ström och att kontrollerna då tror att batteriet är tomt och stänger ner sig.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Laddningsbara batterier kan också vara smalare och inte sitta lika tight som vanliga batterier, teoretiskt sätt skulle vibrationen i kontrollen kunna göra så att den inte får kontakt med batterierna. Du borde kunna kontrollera detta genom att skaka lite på kontrollen och se om den lägger av.

Dock är det enklast att testa med en annan sorts batterier.

Visa signatur

Dator: CPU; Intel 2500K 4,2GHz Mobo; ASRock Z77 PRO4-M Intel Z77 GPU; Gigabyte GTX 650Ti OC 1GB PSU; Antec HCG 520-EC 520W RAM; Corsair Venegance Low Profile 2 x 4GB DDR3 1600MHz HDD; Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB Chassi; Fractal Design Arc Mini
Ljud: Ljudkort; Asus Xonar STX Hörlurar; Sennheiser HD 650, Sennheiser PC 161
Foto Kamer; Panasonic GF3 Objektiv; 14mm 2,5, 12-50mm 3,5-6,5, 45mm 1,8

Permalänk
Medlem

Ska pröva med vanliga batterier! Återkommer.

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Manett:

Ska pröva med vanliga batterier! Återkommer.

Kan vara så att batteri behållaren tappar kontakt med hk (glappar), blev så för mig med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Kan vara så att batteri behållaren tappar kontakt med hk (glappar), blev så för mig med.

Det listade jag ut ett par månader sedan Tack ändå!

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Manett:

Ska pröva med vanliga batterier! Återkommer.

Skrivet av Alle22:

Kan vara så att batteri behållaren tappar kontakt med hk (glappar), blev så för mig med.

Skrivet av Manett:

Det listade jag ut ett par månader sedan Tack ändå!

Gott att du återkom med lösningen Om än lite sent

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Gott att du återkom med lösningen Om än lite sent

Haha, bättre sent än aldrig!

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz