Besviken på Diablo 3

Permalänk
Medlem

Diablo3 är ett sjukt bra spel jämfört med många andra, det är bara att det är omöjligt att leva upp till hypen. Ungefär som age of empires 3 blev.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jag skulle refunda det om jag kunde, lycka till

Spelet är EXTREMT obalanserat, och spelet bygger på ett koncept som var bra för 12 år sedan, finns inget endgame content och fattas Armory

Du dingar 60 som Wizard, farmar guld och gear i 1-2 dagar, dödar Diablo på Inferno Solo..

Sen då? Det enda som finns kvar är att farma gear och pvpa

Låt säga att du farmar gear då, du har fullt legendary gear.. men ingen kan se det? Eller så köper du bara full legendary på AH.. spelar ingen roll du har redan dödat Diablo på Inferno, finns inget mer content.

Bara PVP kvar då det inte finns så många achievements, som inte nån heller kan se i princip

WoW är oändligt mycket bättre spel än Diablo 3, punkt.. som sagt jag skulle refunda det om jag kunde

Nerdrage, men det är sanningen

Så du har dödat Diablo på inferno? Annars förstår jag inte alls hur du kan säga att spelet inte är en utmaning. Gör det, sedan får du komma tillbaks och säga att spelet är för lätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Så du har dödat Diablo på inferno? Annars förstår jag inte alls hur du kan säga att spelet inte är en utmaning. Gör det, sedan får du komma tillbaks och säga att spelet är för lätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Läs mina tidigare inlägg..

Diablo är inte en utmaning på något vis, du kan levla upp en Wizard på 2 dagar, köpa gear och döda Diablo solo på Inferno.. tar dig totalt 3-4 dagar non stop spelande, grattis.. mycket utmaning där eller hur

WoW MP.. levla upp till 85, farma gear, joina guild, få spot i raiden, progressa i veckor.. få bästa gearet i spelet, för att sedan ett halvår senare få nytt content och nya bossar, finns alltid nått att göra

Diablo 3 SP.. levla upp till 60, köp full legendary, döda Diablo.. du har nu klarat av hela spelet, finns inget att göra

Vad är roligast av dom två alternativen? Vad känns mest som om du uppnått något? Vad kommer du att minnas längst?

Det säger sig självt..

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Läs mina tidigare inlägg..

Diablo är inte en utmaning på något vis, du kan levla upp en Wizard på 2 dagar, köpa gear och döda Diablo solo på Inferno.. tar dig totalt 3-4 dagar non stop spelande, grattis.. mycket utmaning där eller hur

WoW MP.. levla upp till 85, farma gear, joina guild, få spot i raiden, progressa i veckor.. få bästa gearet i spelet, för att sedan ett halvår senare få nytt content och nya bossar, finns alltid nått att göra

Diablo 3 SP.. levla upp till 60, köp full legendary, döda Diablo.. du har nu klarat av hela spelet, finns inget att göra

Vad är roligast av dom två alternativen? Vad känns mest som om du uppnått något? Vad kommer du att minnas längst?

Det säger sig självt..

Hur kan du jämföra MP och SP mellan två olika spel i samma jämförelse?
Antingen får du jämföra MP vs MP eller SP vs SP. Men oj, just det. Wow har ingen SP.

Och sedan; D3 är inte wow. I sådana fall kan man ju lika väl jämföra SC2 UMS's med hero's med D3. Du har achivements, du har gear, du har ett mål mm i båda spelen. Men känns det ok att jämföra dem?

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett många fler bossar med lite mer avancerad figter. Roligast hittils var belial på hell. Fick man vara on the edge hela tin för att inte få kängan. Butcher dock som wizard på inferno.. För enkelt.

Diablo spelen är ju lite speciella och hade kanske inte förväntat mig döds mkt content. Men ändå, blizzard har ju lite andra resurser än för 10 år sen

Sen har väl otroligt mkt krut lagts på RMAH för att minröja inför titans.

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Läs mina tidigare inlägg..

Diablo är inte en utmaning på något vis, du kan levla upp en Wizard på 2 dagar, köpa gear och döda Diablo solo på Inferno.. tar dig totalt 3-4 dagar non stop spelande, grattis.. mycket utmaning där eller hur

WoW MP.. levla upp till 85, farma gear, joina guild, få spot i raiden, progressa i veckor.. få bästa gearet i spelet, för att sedan ett halvår senare få nytt content och nya bossar, finns alltid nått att göra

Diablo 3 SP.. levla upp till 60, köp full legendary, döda Diablo.. du har nu klarat av hela spelet, finns inget att göra

Vad är roligast av dom två alternativen? Vad känns mest som om du uppnått något? Vad kommer du att minnas längst?

Det säger sig självt..

Hur fan kan du jämföra WoW och D3?
WoW är ett mmorpg, något D3 aldrig utgett sig för att vara.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av chif:

Hur fan kan du jämföra WoW och D3?
WoW är ett mmorpg, något D3 aldrig utgett sig för att vara.

Måste det vara ett mmorpg för att vara likt? Försök att tänka steget längre.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Måste det vara ett mmorpg för att vara likt? Försök att tänka steget längre.

Nej det sa jag inte, men varför skulle man jämföra 2 spel från olika genrer på det viset? Som han skriver så verkar det precis som att han trodde att D3 var ett mmorpg ála WoW.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Kort och gott tycker jag att D3 är ett skitspel om jag ska jämföra det med D2, men utan jämförelsen så är D3 ett bra spel.

Spelet må vara mycket svårt i slut-tampen, men jag hade uppskattat om man hade fått styra sina stats själv istället för att behandlas som en p12'a med allt på auto, jag saknar pillandet ifrån D2 med skills och stats. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Läs mina tidigare inlägg..

Diablo är inte en utmaning på något vis, du kan levla upp en Wizard på 2 dagar, köpa gear och döda Diablo solo på Inferno.. tar dig totalt 3-4 dagar non stop spelande, grattis.. mycket utmaning där eller hur

WoW MP.. levla upp till 85, farma gear, joina guild, få spot i raiden, progressa i veckor.. få bästa gearet i spelet, för att sedan ett halvår senare få nytt content och nya bossar, finns alltid nått att göra

Diablo 3 SP.. levla upp till 60, köp full legendary, döda Diablo.. du har nu klarat av hela spelet, finns inget att göra

Vad är roligast av dom två alternativen? Vad känns mest som om du uppnått något? Vad kommer du att minnas längst?

Det säger sig självt..

Min fråga kvarstår fortfarande: så du har dödat diablo på inferno på 4dagar? Nej.. har du dödat diablo på inferno alls? antagligen inte.
Hur kan du då komma och påstå att det skulle vara så himla enkelt? Ja, någon har gjort det, visst. Men i min mening tyder det snarare på att personen är duktig snarare än att spelet är för enkelt.
Känner man sedan att spelet är alldeles för enkelt redan där.. men kör Hardcore då. Ingen har ännu tagit Diablo på Inferno hardcore. Och det lär dröja läänge innan någon gör det.

Varför är det tvunget att spelet ska börja vid maxlevel? Är det inte bättre om det är biten dit som är kul och att det sedan finns ett definitivt slut? Så känner i alla fall jag. I wow är det en (onödig) transportsträcka till maxlevel, lite som en tutorial.. sedan startar ett spel utan ände..nej, det är verkligen inte Diablo i min värld.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jag skulle refunda det om jag kunde, lycka till

Spelet är EXTREMT obalanserat, och spelet bygger på ett koncept som var bra för 12 år sedan, finns inget endgame content och fattas Armory

Du dingar 60 som Wizard, farmar guld och gear i 1-2 dagar, dödar Diablo på Inferno Solo..

Sen då? Det enda som finns kvar är att farma gear och pvpa

Låt säga att du farmar gear då, du har fullt legendary gear.. men ingen kan se det? Eller så köper du bara full legendary på AH.. spelar ingen roll du har redan dödat Diablo på Inferno, finns inget mer content.

Bara PVP kvar då det inte finns så många achievements, som inte nån heller kan se i princip

WoW är oändligt mycket bättre spel än Diablo 3, punkt.. som sagt jag skulle refunda det om jag kunde

Nerdrage, men det är sanningen

Vi kan dra slutsatsen att du enbart spelar för att kunna skryta för andra om vad du har? Du spelar enbart för att förstora din e-penis?

Utan att jag har en åsikt i frågan om spelet, men varför känner du att det är så viktigt att andra kan se vad du har att du måste nämna det TVÅ(!) gånger i inlägget?

Jag trodde i min enfald att man spelade för man tyckte spelet var kul, inte för att kunna skryta om sin gear? oavsett spel!!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Läs mina tidigare inlägg..

Diablo är inte en utmaning på något vis, du kan levla upp en Wizard på 2 dagar, köpa gear och döda Diablo solo på Inferno.. tar dig totalt 3-4 dagar non stop spelande, grattis.. mycket utmaning där eller hur

WoW MP.. levla upp till 85, farma gear, joina guild, få spot i raiden, progressa i veckor.. få bästa gearet i spelet, för att sedan ett halvår senare få nytt content och nya bossar, finns alltid nått att göra

Diablo 3 SP.. levla upp till 60, köp full legendary, döda Diablo.. du har nu klarat av hela spelet, finns inget att göra

3-4 dagar non-stop spelande = 60 timmar ungefär. Eller en månad med mer normala 2 timmar per dag.

Sedan har du 5 klasser att utforska = 5 månader.

Och om du tröttnar på det och vill ha mer utmaning så har du hardcore, pvp och AH att leka med...

Permalänk
Medlem
Skrivet av chif:

Nej det sa jag inte, men varför skulle man jämföra 2 spel från olika genrer på det viset? Som han skriver så verkar det precis som att han trodde att D3 var ett mmorpg ála WoW.

Kan inte mer än hålla med. Varför inte bland in Ridge Racer in i leken också?

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk

Svårighetsgrad

Seriöst, kör man inte på hardcore så kan man inte lipa om att det är för lätt
D2, det enda som var svårt var MSLE, och det var bara för att det var en bugg. Och ja Duriel såklart, men den fighten är ju bara efterbliven

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Medlem

Det är ju ganska tråkigt att det är enbart online (ingen hardcore för mig) och att det inte går att spela lika länge som 2:an. Sedan saknar jag de där jätta långsamma lvlandet och att man kunde ställa in 8 player difficulty i single play och lvla mycket snabbare.
Men annars är det ju ett riktigt bra och roligt spel förmodligen det bästa detta årtiondet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Min fråga kvarstår fortfarande: så du har dödat diablo på inferno på 4dagar? Nej.. har du dödat diablo på inferno alls? antagligen inte.
Hur kan du då komma och påstå att det skulle vara så himla enkelt? Ja, någon har gjort det, visst. Men i min mening tyder det snarare på att personen är duktig snarare än att spelet är för enkelt.
Känner man sedan att spelet är alldeles för enkelt redan där.. men kör Hardcore då. Ingen har ännu tagit Diablo på Inferno hardcore. Och det lär dröja läänge innan någon gör det.

Varför är det tvunget att spelet ska börja vid maxlevel? Är det inte bättre om det är biten dit som är kul och att det sedan finns ett definitivt slut? Så känner i alla fall jag. I wow är det en (onödig) transportsträcka till maxlevel, lite som en tutorial.. sedan startar ett spel utan ände..nej, det är verkligen inte Diablo i min värld.

Har du läst mina inlägg eller har någon koll på spelet i huve taget vet du att det är omöjligt för min klass. Och ja det är svin enkelt, den "första" dödade honom solo för flera dagar sedan, hur många som helst nu, just för att det är skit enkelt, deras klass är OP broken, blizzard som tabbat sig och gjort ett obalanserat skräpspel.

Duktig på Diablo, du har i princip 4 abilities att klicka på, och "don't stand in the fire" konceptet, that's it.

Skrivet av Essin:

Vi kan dra slutsatsen att du enbart spelar för att kunna skryta för andra om vad du har? Du spelar enbart för att förstora din e-penis?

Utan att jag har en åsikt i frågan om spelet, men varför känner du att det är så viktigt att andra kan se vad du har att du måste nämna det TVÅ(!) gånger i inlägget?

Jag trodde i min enfald att man spelade för man tyckte spelet var kul, inte för att kunna skryta om sin gear? oavsett spel!!

Som sagt, har du ens läst mina andra inlägg?

Vad är poängen med att skaffa full legendary om du redan klarat av spelet? Hur kul är det att skaffa bästa gearet i spelet, först i världen på att ha det bästa, om ingen vet om det. Slöseri på tid och pengar (RMAH).

Spelet är inte kul efter level 50 om du spelar en klass som är helt värdelös för att blizzard har släppt ett beta spel.

Skrivet av Ixos:

3-4 dagar non-stop spelande = 60 timmar ungefär. Eller en månad med mer normala 2 timmar per dag.

Sedan har du 5 klasser att utforska = 5 månader.

Och om du tröttnar på det och vill ha mer utmaning så har du hardcore, pvp och AH att leka med...

Varför skulle du spela alla 5 klasser? Finns inget att utforska, vet redan alla spells på alla klasser.

Hardcore är enligt mig det dummaste någonssin

För att kunna PVP:a måste du ha gear, för att få gear måste du kunna döda något, vilket du inte kan om du spelar sämsta klassen som inte klarar av ett skit.

Leka med AH?

Skrivet av Shelldor:

Men annars är det ju ett riktigt bra och roligt spel förmodligen det bästa detta årtiondet.

Höll på att ramla av stolen när jag läste det där

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av Essin:

Vi kan dra slutsatsen att du enbart spelar för att kunna skryta för andra om vad du har? Du spelar enbart för att förstora din e-penis?

Utan att jag har en åsikt i frågan om spelet, men varför känner du att det är så viktigt att andra kan se vad du har att du måste nämna det TVÅ(!) gånger i inlägget?

Jag trodde i min enfald att man spelade för man tyckte spelet var kul, inte för att kunna skryta om sin gear? oavsett spel!!

Vi är många som tycker att det är viktigt att kunna skryta med sin gear i ARPG's. Även att kunna känna att man gjort en build som är överlägsen andras, valt bättre gear och hittat andra sätt att urskilja sig från mängden.

Om alla skulle vara lika starka och balanserade skulle spelet bli sjukt trist tror jag.

Nu spelar jag inte D3 men jag spelar ett annat ARPG (där man för övrigt har större möjlighet att utmärka sig).

Permalänk

Det är en del saker jag inte förstår som folk gnäller över. Jag är dock inget stenhårt Diablo-fan men har testat alla spelen.

Grafiken:
Många säger att grafiken är så "barnslig" och gullig osv. Jag kan inte alls hålla med. Varje bana och dungeon har enligt mig
haft en mycket trevlig och passande miljö. Isgrottor, sanddynor, mörka källare etc. Spel blir inte bättre bara för att de har
bra grafik (se på D2 t.ex) utan för att det har känsla. Djup story och trovärdiga karaktärer, bra röstskådespeleri, saker som
gör att man blir intresserad och medtagen. Jag kan hålla med om att D2 hade mer "känsla", men D3 är dock inte helt utan det heller.

Folk klagar på att spel har för mycket fräck grafik och folk klagar på att spel inte har tillräckligt bra grafik. När ska man fatta att det
inte handlar om det? Är det bara vi som växte upp med Doom, Hexen, Duke Nukem, Carmageddon, Outlaw, Unreal Tournament, Quake,
Nintendo 8-bit, SEGA, Total Annihilation, Command & Conquer osv. som förstår detta eller? Jag dömer aldrig spel efter grafik.

Spel kan vara hur snygga som helst, men vem fan vill spela det om det ändå är helt uselt?

Jag tycker att D3 har fullt duglig och njutbar grafik, men med brister i själva spelkänslan.

D3 endame vs D2:
Ser många som säger "åh vafan ska man göra sen då när man är klar med Diablo på inferno??" och får D2 att framstå som veckans
bästa endgamespel. Det var väl samma sak där? Farmade runes och items. Vad är skillnaden mellan D2s endgame och det som D3 kommer att ha?

Skillsystemet vs D2s
Samma sak här. Jag upplevde inte att det fanns någon värst stor variation i D2 även fast det fanns talent tree och att man satte ut egna skill points.
Det kändes som om att det var 1-2 builds som var "bra" och gjorde man fel så sög man. Min D2-knowledge är väldigt bristande så ni får gärna
skälla om det inte alls stämmer. Hur mycket variation hade egentligen D2? Mycket kanske, men i slutändan hade ju alla ändå samma spec. Precis som i WoW eller vilket annat spel som helst som har talent trees. Det finns ju alltid en spec som är "the shit" som alla använder (till stor del).

Jag har ändå läst runt och det finns ju massa olika sätt att lägga upp sina skills på för att spela. Folk har ju helt olika builds för hur dom spelar igenom inferno i D3 så jag tycker ändå att dom har gjort ett bra jobb med skillsystemet i D3.

Nytt WoW?
Man ser hur folk petar in saker som "försöker vara nya WoW" osv. Vad fan menar ni med det? Såna uttalanden är imo bara skitkorkade.

Ostabilt
Seriöst. Vilket spel har inte varit det? Finns säkert några, men vi har väl alla upplevt samma skit med många andra spel? Att man klankar
ner och sågar ett spel totalt pga instabila servrar första dagarna är ju smått barnsligt. Självklart ska spelet funka direkt då man har betalat för det. Men
vad förväntade ni er egentligen? Jag tror ändå att alla visste hur det skulle se ut. Jag t.ex har aldrig haft serverstrul, det låg nere igår ett tag, that's it.

Mina egna åsikter om spelet är ändå att det känns lite platt och jag själv är fundersam över vad man skall göra i endgame utöver gear-farming.
Att farma runor var ju lite charmigt och spännande i D2 t.ex. men vad finns det för motsvarighet i D3? Är det bara gear? För mig får det gärna
dyka upp nånting extra som ger mig en lust att kötta igenom om och om igen.

Det finns mycket att putsa till, men jag tror knappast att Blizzard kommer misslyckas helt totalt med det.

Jag är helt nöjd med spelet och hade nog gett det 4/5 i betyg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stjärtlapp:

Spel kan vara hur snygga som helst, men vem fan vill spela det om det ändå är helt uselt?

Alla? Så du säger att släppte Crytek ett simulatorspel med RL grafik, GTA style fast du kan bara gå/köra omkring, så skulle inte det vara lockande?

Grafik spelar stor roll, vem vill titta på ett par pixlar? Spelet kan var hur bra som helst i övrigt, hjälper inget om du inte ser vad du gör.. _Balans_

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av stjärtlapp:

Det kändes som om att det var 1-2 builds som var "bra" och gjorde man fel så sög man. Min D2-knowledge är väldigt bristande så ni får gärna
skälla om det inte alls stämmer. Hur mycket variation hade egentligen D2? Mycket kanske, men i slutändan hade ju alla ändå samma spec.

Hej, D2-veteran här som även jag vuxit upp med de spelen du nämde. Ville bara flika in att det inte stämmer överrens med verkligheten att det bara var 1-2 builds som var bra i D2. Det fanns mängder av varianter som var riktigt bra och viable. Med riktigt bra menar jag att man fullständigt dominerar single player hell och kan farma solo i upp till 8 player games.

Det dyker ofta upp påståenden i diskussionsforum som säger liknande saker, D2 hade bara 1 build, stats spelade ingen roll, alla hade samma items osv. Detta är fullständigt falska rykten. Jag spelade själv mängder av builds från D2 1.04 till 1.10. Varje klass har haft många olika sorters build, med sjukt varierande items och stats.

Nu har jag sagt mitt! Åter till D3..

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av zhrooms:

Alla? Så du säger att släppte Crytek ett simulatorspel med RL grafik, GTA style fast du kan bara gå/köra omkring, så skulle inte det vara lockande?

Grafik spelar stor roll, vem vill titta på ett par pixlar? Spelet kan var hur bra som helst i övrigt, hjälper inget om du inte ser vad du gör.. _Balans_

Grafik gör inte spelet varför spelar hur många som helst Starcraft 1 och WC3, etc. Det är gameplay som gör spelet till 90 % grafik är bonus när du är inne i spelet och gör det de du gör så kommer du inte tänka OMG GRAFIKEN ÄR HELT Sjuk, du kommer tycka att det har bra gameplay och det är roligt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Grafik gör inte spelet varför spelar hur många som helst Starcraft 1 och WC3, etc. Det är gameplay som gör spelet till 90 % grafik är bonus när du är inne i spelet och gör det de du gör så kommer du inte tänka OMG GRAFIKEN ÄR HELT Sjuk, du kommer tycka att det har bra gameplay och det är roligt.

Starcraft och Warcraft har inte så dålig grafik fortfarande.. så allt du säger är invalid

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

Jag hade förväntat mig lite mer av ett spel år 2012, det finns ju inget revolutionerande med Diablo 3, men det kanske man inte skulle vänta sig heller. Däremot kan jag tycka att det ändå är lite för mycket av samma, det finns bättre RPGn på marknaden idag än Diablo 3, och vare sig grafiken eller storyn är särskilt top of the line, men det är Diablo. Det är ett helt okej spel, varken mer eller mindre, i princip känns det som man hade kunnat släppa det här spelet på Ipad, Diablo 3 känns lite för tunt med tanke på hur länge man jobbat med det och med tanke på hur länge vi väntat. Diablo 3 är ett omodernt spel, men det har iaf en bra känsla och stämningen tycker jag är på topp. Men det hade kunnat bli så mycket bättre, det är det jag tror folk stör sig på.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Alla? Så du säger att släppte Crytek ett simulatorspel med RL grafik, GTA style fast du kan bara gå/köra omkring, så skulle inte det vara lockande?

Grafik spelar stor roll, vem vill titta på ett par pixlar? Spelet kan var hur bra som helst i övrigt, hjälper inget om du inte ser vad du gör.. _Balans_

Låter inte kul för fem öre enligt mig. Som sagt så skiter jag i om det är grafik precis som i verkligheten. Är det tråkigt så spelar man det ändå inte eller hur?

Säg ett spel där man inte ser vad man gör, för jag har aldrig lirat ett spel och känt "helvete vad pixligt, ser ju inte vad jag håller på med".

Skrivet av Genelec8030:

Hej, D2-veteran här som även jag vuxit upp med de spelen du nämde. Ville bara flika in att det inte stämmer överrens med verkligheten att det bara var 1-2 builds som var bra i D2. Det fanns mängder av varianter som var riktigt bra och viable. Med riktigt bra menar jag att man fullständigt dominerar single player hell och kan farma solo i upp till 8 player games.

Det dyker ofta upp påståenden i diskussionsforum som säger liknande saker, D2 hade bara 1 build, stats spelade ingen roll, alla hade samma items osv. Detta är fullständigt falska rykten. Jag spelade själv mängder av builds från D2 1.04 till 1.10. Varje klass har haft många olika sorters build, med sjukt varierande items och stats.

Nu har jag sagt mitt! Åter till D3..

Tack för det, det är väl bara jag som fick den uppfattningen eftersom jag spelade en kortare tid och minns hur jag helt misslyckades när jag satte ett par poäng för mycket i någon skill och sedan ändrade det och vips så blev allt mycket enklare. Eller så var jag helt enkelt dålig.

Permalänk
Skrivet av BerraJobb:

Jag hade förväntat mig lite mer av ett spel år 2012, det finns ju inget revolutionerande med Diablo 3, men det kanske man inte skulle vänta sig heller. Däremot kan jag tycka att det ändå är lite för mycket av samma, det finns bättre RPGn på marknaden idag än Diablo 3, och vare sig grafiken eller storyn är särskilt top of the line, men det är Diablo. Det är ett helt okej spel, varken mer eller mindre, i princip känns det som man hade kunnat släppa det här spelet på Ipad, Diablo 3 känns lite för tunt med tanke på hur länge man jobbat med det och med tanke på hur länge vi väntat. Diablo 3 är ett omodernt spel, men det har iaf en bra känsla och stämningen tycker jag är på topp. Men det hade kunnat bli så mycket bättre, det är det jag tror folk stör sig på.

Bra sagt. Tror också att många är förbannade för att spelet inte levde upp till förväntningarna och föll platt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Så du har dödat Diablo på inferno? Annars förstår jag inte alls hur du kan säga att spelet inte är en utmaning. Gör det, sedan får du komma tillbaks och säga att spelet är för lätt.

Skickades från m.sweclockers.com

+1

Då har man klarat spelet. Innan det kan man inte direkt säga något om spelet.

Normal = coolt som fan, 10/10 otroligt super coolt spel, lära sig lite meta-game
NM= lära sig vad som faktiskt fungerar
Hell= Nu ska du vara klar och vet exakt hur man ska spela
Inf= dö, dö, dö, dö, dö och dö igen tills man klara det!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av zhrooms:

Starcraft och Warcraft har inte så dålig grafik fortfarande.. så allt du säger är invalid

http://games-freedownload.com/proimg/warcraft-III-dota-allsta...

Du vet att alla konturer och texturer är exakt samma allt gräs är samma samma med träd finns typ bara 3 olika, det är inte så svårt att gå in i tex 3d studio max och modulera upp ett träd som ser sjukt snyggt ut men ska det användas på 4 tusen olika ställen så kanske man inte vill att folk med low end datorer i tex vissa spel att dom ska få typ 10 fps.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Starcraft och Warcraft har inte så dålig grafik fortfarande.. så allt du säger är invalid

http://games-freedownload.com/proimg/warcraft-III-dota-allsta...

Men Diablo 3 ser ju bättre ut, så där är din poäng "invalid". Hur tänkte du egentligen?

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Höll på att ramla av stolen när jag läste det där

LoD släpptes för mer än 10 år sen...

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av zhrooms:

Läs mina tidigare inlägg..

Diablo är inte en utmaning på något vis, du kan levla upp en Wizard på 2 dagar, köpa gear och döda Diablo solo på Inferno.. tar dig totalt 3-4 dagar non stop spelande, grattis.. mycket utmaning där eller hur

WoW MP.. levla upp till 85, farma gear, joina guild, få spot i raiden, progressa i veckor.. få bästa gearet i spelet, för att sedan ett halvår senare få nytt content och nya bossar, finns alltid nått att göra

Diablo 3 SP.. levla upp till 60, köp full legendary, döda Diablo.. du har nu klarat av hela spelet, finns inget att göra

Vad är roligast av dom två alternativen? Vad känns mest som om du uppnått något? Vad kommer du att minnas längst?

Det säger sig självt..

Men du vet väll att man bara kan köpa sig allt i WoW med? bara skriva lite text till någon top guild och här får ni 1 miljon guld tack får allt gear i hela spelet svårt? nej.Du kan inte resonera sådär blir bara fel allt ihop.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240