Permalänk
Medlem

Customtitlar på Sweclockers

Jag kom bara att tänka på customtitlarna en del här på sweclockers har, eller framför allt hade.
Det verkar vara något som ni helt har slutat med va?

Huromhelst, blev lite nostalgisk och började tänka på vilka titlar jag kommer ihåg, och vilka som finns kvar.

Finns någon annan än MBY och hans "Allmänbildad" kvar idag, bortsett från moderator/korrekturläsare/m.m?

Förr hade vi ju också Raol med sin titel "Mattegeni" (Sjukt cool titel för övrigt)
Bengan med "El-guru" eller hur det nu var formulerat. Han är borta va? Och visst var han typ 15 när han fick den titeln?
Fick Lunaspice någonsin sin titel? Minns att det diskuterades i någon tråd iaf.

Vilka fler fanns det? Och är någon, förutom MBY, fortfarande aktiv?

Permalänk

Vi har ju Fluf med titeln "Hjälpsam" som i högsta grad är aktiv.

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.

Permalänk
Medlem

MBY är fortfarande aktiv i akademiska ämnen, tror han för ett något missplacerat korståg där mot saker som inte passar in i hans världsbild.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

MBY är fortfarande aktiv i akademiska ämnen, tror han för ett något missplacerat korståg där mot saker som inte passar in i hans världsbild.

Haha, vi har nog lite olika bilder av honom, men visst.

Fluf hade jag för övrigt helt missat, antar att vi hänger i olika delar av forumet. Vad har han gjort för att få den fina titeln?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

MBY är fortfarande aktiv i akademiska ämnen, tror han för ett något missplacerat korståg där mot saker som inte passar in i hans världsbild.

Var inte du Hedersmedlem förut? Eller har jag blandat ihop..?

Permalänk
Medlem

[WP@]Wolverine är Proffsmoddare

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av malte:

Var inte du Hedersmedlem förut? Eller har jag blandat ihop..?

nej, men jag var provmedlem i en helvetisk massa år.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tomas_88:

[WP@]Wolverine är Proffsmoddare

Är rätt säker på att det finns minst en till som är proffsmoddare. Kommer dock inte ihåg namn.
Sen finns det väl ett par hedersmedlemmar som driver runt också.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Hedersmedlem

Jag surfar aldrig här.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Jag surfar aldrig här.

Visst är det så att hedersmedlemar tidigare varit moderatorer eller dylikt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nidas:

MBY är fortfarande aktiv i akademiska ämnen, tror han för ett något missplacerat korståg där mot saker som inte passar in i hans världsbild.

Fast det är nog inte därför jag fått titeln, utan för min förmåga att inte kunna stoppa och berättar vitt och brett om ämnen jag tycker är intressant. Om och när jag för "missplacerade korståg" vill jag gärna veta det.

Förutom moderator-titlar och FTP-ansvarig (var det inte Rich, fast finns FTPn kvar?) och sådant forumspecifikt har jag också sett "hjälpsam", "el-guru", "mattegeni" och det något ironiska "provmedlem" (eller var det "permanent provmedlem"?). Det finns säkert flera, bland annat finns det väl en handfull som har "hedersmedlem". På rak arm kommer jag på Jenza som väl är eller var hedersmedlem? Ilja borde få en titel, om han inte har någon, tycker jag. Han är en av forumets stora satiriker.

Edit: Tack ändå för kängan, nidas! Jag behöver sådant ibland för att komma på banan igen. Jag ska sköta och skärpa mig och skriva lååånga informativa inlägg som jag brukade, utan att hoppa på någon särskild (om det inte handlar om _uppenbar och klassisk_ kvack, då kommer jag inte kunna hålla mig)!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hapone:

Visst är det så att hedersmedlemar tidigare varit moderatorer eller dylikt?

Korrekt.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Fast det är nog inte därför jag fått titeln, utan för min förmåga att inte kunna stoppa och berättar vitt och brett om ämnen jag tycker är intressant. Om och när jag för "missplacerade korståg" vill jag gärna veta det.

Förutom moderator-titlar och FTP-ansvarig (var det inte Rich, fast finns FTPn kvar?) och sådant forumspecifikt har jag också sett "hjälpsam", "el-guru", "mattegeni" och det något ironiska "provmedlem" (eller var det "permanent provmedlem"?). Det finns säkert flera, bland annat finns det väl en handfull som har "hedersmedlem". På rak arm kommer jag på Jenza som väl är eller var hedersmedlem? Ilja borde få en titel, om han inte har någon, tycker jag. Han är en av forumets stora satiriker.

Kommer mycket väl ihåg varför du fick titeln ursprungligen.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Kommer mycket väl ihåg varför du fick titeln ursprungligen.

Länk?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av hapone:

Haha, vi har nog lite olika bilder av honom, men visst.

Fluf hade jag för övrigt helt missat, antar att vi hänger i olika delar av forumet. Vad har han gjort för att få den fina titeln?

Han hjälpe någon att rädda sin processor med trasiga pinnar genom ett hembesök: http://www.sweclockers.com/forum/3-ovrigt/381716-synden-staff...

Han fick tillomed en egen tråd om "årets kille" på 4 sidor men den ligger gömd i det gamla övriga ämnen så det är inget vanliga dödliga kan läsa

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

finns väl ingen direkt länk till det, utan på den tiden så gillade han att göra långa förklarande utlägg till stora och små problem folk kunde tänkas ha.. men exakt tillfälle är väl svårt att luska ut då hans titel har hängt med sen urtiden.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.sweclockers.com/profil/alstermark

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

http://www.sweclockers.com/profil/10965-pale

:/. kommer ihåg han den tråden han skrev i riktigt sorgligt att han gick bort. rest in peace.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Verkar som man måste ha gjort någon större insats för att få denna titel. Därför föreslår jag Sir. Haxalot till titeln Ärketroll för hans insatser. Både som varning för ovetande forumiter och som straff.

Skrivet av donic1989:

http://www.sweclockers.com/profil/10965-pale

:/. kommer ihåg han den tråden han skrev i riktigt sorgligt att han gick bort. rest in peace.

Det var både tragisk och vackert att läsa. Otäckt att han skrev med en viss håller er uppdaterade känsla och det.

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/profil/lurifax+flux

Han borde också få en titel som "vila i frid" eller liknande. Hängde ju sig själv i live.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag fick Ragebunneh ett tag men någon mod tog bort den Elakt o plocka bort fina titeln

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

MBY är fortfarande aktiv i akademiska ämnen, tror han för ett något missplacerat korståg där mot saker som inte passar in i hans världsbild.

haha

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Har för mig att någon som gärna ville ha en viss titel istället fick titeln "Titeltiggare".

Visa signatur

"We have just one world But we live in different ones" - Dire Straits, "Brothers in arms"

Permalänk
Medlem

Haha... fy fan vad kungligt

Permalänk
Entusiast
Skrivet av HarmlessWarrior:

Verkar som man måste ha gjort någon större insats för att få denna titel. Därför föreslår jag Sir. Haxalot till titeln Ärketroll för hans insatser. Både som varning för ovetande forumiter och som straff.

Det var både tragisk och vackert att läsa. Otäckt att han skrev med en viss håller er uppdaterade känsla och det.

I så fall borde Alakai få titeln "Trololololo"

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

I så fall borde Alakai få titeln "Trololololo"

Zotamedu - Trollhunter
Vi kan förära varandra inofficiella titlar i hela tråden om vi känner för det men är det inte roligare med officiella sådana?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MBY:

Fast det är nog inte därför jag fått titeln, utan för min förmåga att inte kunna stoppa och berättar vitt och brett om ämnen jag tycker är intressant. Om och när jag för "missplacerade korståg" vill jag gärna veta det.

Förutom moderator-titlar och FTP-ansvarig (var det inte Rich, fast finns FTPn kvar?) och sådant forumspecifikt har jag också sett "hjälpsam", "el-guru", "mattegeni" och det något ironiska "provmedlem" (eller var det "permanent provmedlem"?). Det finns säkert flera, bland annat finns det väl en handfull som har "hedersmedlem". På rak arm kommer jag på Jenza som väl är eller var hedersmedlem? Ilja borde få en titel, om han inte har någon, tycker jag. Han är en av forumets stora satiriker.

FTP-ansvarig hade jag ett tag, yes, men det var ett tag sedan. Filarkivet finns inte kvar, var flera år sedan den lades ner. Kul att du minns dock.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe