Whimsyshire level Tråden (Spoiler)

Permalänk
Medlem

Vafan!

Sista försöket så fanns Zaven där, jippiie!!

Väl nere i grottan så finns det ingen Mysterious Chest..... ARRGGH!!!!

Permalänk
Sötast
Skrivet av Crowling:

Black Mushroom: 1
Leoric's Shinbone: 3
Liquid Rainbow: 6-7
Gibbering Gemstone: 8
Plans: Staff of Herding: 1, fick den under normal och tänkte inte på vad det var när jag körde första gången

nightmare staff of herding är nästa sikte

Bara att snacka med vendorn till höger i Act3, han säljer uppgraderingen till NM staff för 1 guld
Sen tillkommer det ahem.... vissa uppgraderingskostnader

Permalänk
Medlem

Det här var ju inte så svårt, tog mig inte mer än 1 - 1,5h.

Bästa guiden jag hittade var denna: http://diablo3blog.blogspot.se/2012/05/diablo-3-cow-level-gui...
Kommer med en del mer specifika tips, några småfel fanns men dem förstod man själv.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Denna guide använde jag. Har nu också nightmare staff. Men ligger för högt i lvl för att kunna få ut något av det. Inferno staff kommer nog träffa mest rätt.

http://www.reddit.com/r/Diablo/comments/trjr7/full_guide_to_o...

Permalänk
Medlem

Fick min på ca 3 timmar caverns of frost. Har kört normal och NM men var för hög level så fick inga användbara dropps. Vet ni om det är värt med hell versionen eller är det lika bra att MF act4?

Permalänk
Sötast

Jag och en polare stötte på det mest episka mob packet i Whimseyshire idag efter typ 3 timmars grind.

Det var 4 ponnies som var ungefär 1/5 del av storleken från en normal och var minst dubbelt så farliga.
De droppade 2 blåa items var (totalt 8).

En av dem hette "Miss Hell" en av de andra om jag inte hade fel "Maulin Sorely" och deras klan hette "Team Rainbow".

Finns galet lite info om detta på google så jag antar att de är hyfsat rare

Permalänk

Jaja, ivrig som man är, fixade man staven så fort som möjligt.
Normal, tråkigt.
Nightmare, tråkigt.
Hellish, ganska okej, men.. meh.
Inferno.. Well, låt oss säga att nallebjörnarna nu inte längre är alltför vänliga. Speciellt inte med sina slag på runt 90k. :c
Dödar inga mobs där under mina farms, allt jag gör är att springa runt och klicka på moln. Funkar faktiskt bra, med tanke på att items som droppas nästintill alltid har en req. level av 60.
Så, om jag ser något gult eller blått kan jag förvänta mig ett vapen/armor av kvalité.
(Gör inte som jag, farma hellish tills du åtminstonde kommit till/klarat av act 4 på Inferno..)

EDIT: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#YgXOjd!afb!ZYaYb... är builden jag kör med.
Jag har inga items som ger vitality, samtidigt som jag har tillräckligt med life regen (1700/s) för att kunna ta några slag/sek utan att dö.
När dessa nallebjörnar stänger in mig i en cirkel av ren ondska, eller när man stöter på elites med någon härlig AoE ability (Molten, Plauged osv..) dör jag ganska instant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str0mback:

Jaja, ivrig som man är, fixade man staven så fort som möjligt.
Normal, tråkigt.
Nightmare, tråkigt.
Hellish, ganska okej, men.. meh.
Inferno.. Well, låt oss säga att nallebjörnarna nu inte längre är alltför vänliga. Speciellt inte med sina slag på runt 90k. :c
Dödar inga mobs där under mina farms, allt jag gör är att springa runt och klicka på moln. Funkar faktiskt bra, med tanke på att items som droppas nästintill alltid har en req. level av 60.
Så, om jag ser något gult eller blått kan jag förvänta mig ett vapen/armor av kvalité.
(Gör inte som jag, farma hellish tills du åtminstonde kommit till/klarat av act 4 på Inferno..)

EDIT: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#YgXOjd!afb!ZYaYb... är builden jag kör med.
Jag har inga items som ger vitality, samtidigt som jag har tillräckligt med life regen (1700/s) för att kunna ta några slag/sek utan att dö.
När dessa nallebjörnar stänger in mig i en cirkel av ren ondska, eller när man stöter på elites med någon härlig AoE ability (Molten, Plauged osv..) dör jag ganska instant.

Nerf wizards!

Permalänk
Medlem

Måste man ha någon speciell quest aktiv, för att kunna komma in i grottan för Liquid Rainbow ?
Jag hittar inte ens snubben som öppnar den, när jag går tillbaka dit.

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem
Skrivet av aztekk:

Måste man ha någon speciell quest aktiv, för att kunna komma in i grottan för Liquid Rainbow ?
Jag hittar inte ens snubben som öppnar den, när jag går tillbaka dit.

Random event. Du får köra om det tills han dyker upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Random event. Du får köra om det tills han dyker upp.

Ok, men räcker det att springa ner till där ingången är, eller finns NPC'n någon annanstans ?

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem

Black Mushroom: 1
Leoric's Shinbone: 1
Liquid Rainbow: 4
Gibbering Gemstone: 3
Plans: Staff of Herding: 7

Allt gick fort förutom plansen, men riktigt skojj när man äntligen fick det. Verkar som jag hade tur som inte behövde lägga mer än någon timma på det som max!

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Nån som kört det i inferno? Körde det i hell några rundor men tyckte inte det droppade så kul saker även om jag körde mf gear och hade buff.

Permalänk
Medlem

man måste klara inferno först. inte så många som lyckats med det

Permalänk
Medlem

Fått allt nu, utom gemstone.
Har nog kört 15+ rundor nu, no luck

Visa signatur

- none -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aztekk:

Fått allt nu, utom gemstone.
Har nog kört 15+ rundor nu, no luck

Efter 10 försök igår så var jag uppe i totalt 30. Gjorde 5 försökt till idag utan att lyckas. De andra delarna har jag tagit på första försöket.

Permalänk
Medlem

Om man uppgraderar staffen till nm, kan man fortfarande köra i normal med en ny karaktär eller måste man farma om alla items då?

Permalänk
Medlem

Black Mushroom: 1:a försöket.
Leoric's Shinbone: 1:a försöket.
Liquid Rainbow: 3:e försöket.
Gibbering Gemstone: 10:e försöket.
Plans: Staff of Herding: 3:e försöket.

Tog under en timme att grinda ihop, kan inte klaga.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faxifu:

Om man uppgraderar staffen till nm, kan man fortfarande köra i normal med en ny karaktär eller måste man farma om alla items då?

Uppgradera på! går att fortsätta kör dom lägre nivåerna utan problem

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk

Finns det egentligen någonting i Whimsyshire som gör det värt att grinda eller är det bara för skojs skull?

Permalänk

Min fråga är.
Var hittar man Izual? Han är första bossen på "Prime Evil"
Vet på Act 4 men vilken quest kan man ta för att va närmas?

Frågan gäller väl igentligen på övriga också.
Vilken quest ska man välja för att komma närmast platserna/saker/bossarna?

Edit: Hitta Izual.

Permalänk
Medlem

Har gibbering gemstone kvar, körde 20+ runs igår men det blev inger med det...

När ni kommer in, vad är poängen? (Förutom nivån av humor, självklart).
Bra xp? Bra loot? What?

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Medlem

Droppar mycket pages, gems och blått för mig i Whimsyshire. Och då har jag typ 0% magic find.
Även en hel del guld, trots typ bara 10% extra gold.

Kan tänka mig att man fått ihop en hel del guld och items efter någon timme i whimsyshire.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Droppar mycket pages, gems och blått för mig i Whimsyshire. Och då har jag typ 0% magic find.
Även en hel del guld, trots typ bara 10% extra gold.

Kan tänka mig att man fått ihop en hel del guld och items efter någon timme i whimsyshire.

Ok, funderar på om det kan vara värt att "loopa" förstöra ballistor på fields of slaughter och försöka få gemstonen, det kanske är värt det, 30k xp per vända om man klarar questen, mkt sämre än azmodean runs för 100k+ dock.. undrar vad som är snabbast, kanske köra 60 sedan varva normal för speedruns.

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Avstängd

Ett tips för er som vill crafta inferno staven men inte är i act 4 än:

1. Skapa ett nytt game med questen Prime Evil på hell
2. Lämna gamet
3. Hoppa in i ett public game med questen Prime Evil på hell
4. Lämna gamet
5. Ni kan nu skapa ett nytt game med questen Prime Evil på INFERNO och kan därmed köpa plans för staven ifrån snubben i bastions keep.

Passa på medans det fungerar.

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem

Frågan är väl, skulle någon som är i början av Inferno (eller slutet på Hell) verkligen vilja låsa upp Whimsyshire på Inferno? De lär ju bli oneshottade/twoshottade av allt där inne?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Har gjort en ca 8 rundor i Nightmare och man hittar inget kul. Mycket blått o även gult. Men de är bara tråkiga items.. Har ca 80% MF.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

För den som är intresserad: gjorde en runda precis i Nightmare med 0% MF.

Tog ca 15 minuter.
~13.000 guld.
3 flawless, 1 perfect, 1 radiant gem.
3 jewelcrafting och 1 blacksmith page.
24 blåa items, 1 gult.
X lvl 47 potions och XP.

Nöjet att döda massa pedobears och rosa MLP's.
Ska in dit igen!

Edit: Andra rundan:

Tog ca 18 minuter.
~14.00 guld.
1 vanlig, 3 flawless, 1 perfect, 1 radiant gem.
3 jewelcrafting, 2 blacksmithing pages.
24 blåa och 1 gult item (igen!)

Det flesta items man hittar är dåliga, men inte alla. Lvl 30-50 drops verkar det vara som gäller för Nightmare Whimsyshire, så det är ganska random.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Tog ca 14 minuter.
10000 guld
3 radiant, 2 perfect, 2 flawless
17 blåa o 3 gula. Bara skit. En ring med 85 + socket får dock byta ut en av mina kassa ringar.

97% magic find.

Gång 2:
8k guld
23 blåa o 1 gul. Bara skit i princip. Shield med 607 armor 64 int o 93 vit lev 50 får väl räknas som skapligt dock. Men fortfarande i princip bara skit.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Sen får man ju nästan alltid bara skit-loot i de vanliga akterna också. Återstår väl att se om det dyker upp något väldigt rare item som är Whimsyshire-only.