Man vill ju kunna köra solo om det nu är så, och inte springa runt i nån grupp som på WOW. Och som jag läste, så verkar det vara mycket cooldowns.. hör inte riktigt hemma i diablo tycker jag..
Baalruns var riktigt skoj! Jag spelade D2 väldigt mycket och gillade verkligen att testa olika builds. Ser inte det som en nackdel att man plockat bort skilltree och möjligheten att sätta ut attribut. Däremot saknar jag möjligheten att snabbt kunna byta olika skillsets. De som spelat Guild Wars vet vad jag menar.
Jag ser inte cooldowns (skills, potions) som ett problem, men eftersom man endast har 4 + 1 + 1 skills/attacker där bara grundattacken är utan cooldown, så blir det att man kör en "Jack of All Trades"-setup. Däremot går cooldowns att påverka med olika items.
Återigen gillar jag systemet i Guild Wars där man hade en template med skills som man kunde välja innan varje instans startade. I Diablo 3 blir det helt enkelt mycket hoppande till staden och pillande med skills (medan man spelar i grupp). Det kan jag tycka är sjukt irriterande ibland.
Sedan var iofs aldrig Diablo 2 bra från början. Det var Lord of Destruction och Ladder-systemet som gjorde det "epic". Diablo 2 var även helt sönderhackat utanför just Laddern.
Tror Blizzard kommer fixa en hel framöver i D3 och tvivlar inte på att det kommer bli ett minst lika bra spel som Diablo II i slutändan.