Besviken på Diablo 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrekMx:

Man vill ju kunna köra solo om det nu är så, och inte springa runt i nån grupp som på WOW. Och som jag läste, så verkar det vara mycket cooldowns.. hör inte riktigt hemma i diablo tycker jag..

Baalruns var riktigt skoj! Jag spelade D2 väldigt mycket och gillade verkligen att testa olika builds. Ser inte det som en nackdel att man plockat bort skilltree och möjligheten att sätta ut attribut. Däremot saknar jag möjligheten att snabbt kunna byta olika skillsets. De som spelat Guild Wars vet vad jag menar.

Jag ser inte cooldowns (skills, potions) som ett problem, men eftersom man endast har 4 + 1 + 1 skills/attacker där bara grundattacken är utan cooldown, så blir det att man kör en "Jack of All Trades"-setup. Däremot går cooldowns att påverka med olika items.

Återigen gillar jag systemet i Guild Wars där man hade en template med skills som man kunde välja innan varje instans startade. I Diablo 3 blir det helt enkelt mycket hoppande till staden och pillande med skills (medan man spelar i grupp). Det kan jag tycka är sjukt irriterande ibland.

Sedan var iofs aldrig Diablo 2 bra från början. Det var Lord of Destruction och Ladder-systemet som gjorde det "epic". Diablo 2 var även helt sönderhackat utanför just Laddern.

Tror Blizzard kommer fixa en hel framöver i D3 och tvivlar inte på att det kommer bli ett minst lika bra spel som Diablo II i slutändan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Varför tar alla upp grafiken som ett negativt moment?

Grafiken är för tusan inget som kräver att spelet är bra, det borde alla här veta, sen vill troligtvis Blizzard att alla inte ska behöva köpa nya datorer för att spela D3, vilket jag vet ett flertal vänner som är glada över det.

För att vi vill ha bra grafik i våra spel.
Dina vänner kunde ha nöjt sig med att lira på low medan vi andra kunde ha köttat på i ultra. Såsom det ser ut nu...Jag är inte nöjd.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Mycket gnäll om barbs. Är i act 3 Hell och visst, kan inte köra speccen jag vill köra egentligen men det är då inga problem egentligen att lira barb med "rätt" specs. Man får anpassa sig med sin gimp rustning helt enkelt.
Sen att andra klasser, specifikt kanske wizards,... att dom är starkare end game är nånting man redan visste om innan release. "Det är som vanligt". Sen att dom rent ut sagt pissar på motståndet är inget jag bryr mig om. Typiskt faceroll klass.

Barbs har hår under fötterna och jag njuter då av smisket man får när man möter champions eller elite packs. Inte alltid men ibland med molten, sköld, vortex och allt annat så kan man dö ett par gånger. Dock är vanliga packs nånting som bara är grymt när det splashas blod och flyger grejer hej vilt överallt. Utan revenge så hade man behövt leta ett nytt jobb.

Ett stort störningsmoment just nu är det "vilda" random spridningen på stats på gula items, dock är det väl bra att en del blir dustade och inte hamnar på AH. Samt så saknar jag från D2 att grejernas namn byts ut mellan normal-nightmare-hell när dom nu fick högre lvl, trots att de alla såg ut som en vanlig Cap.
Ah, dom där ringarna med inge stats och en socket, dom var ett skämt.

Jag tycker då att Diablo 3 är ett bra spel. Co-op med lads är ju skoj som fan. Speciellt på hell med svåra mob grupper. Lite trist med grupper om max 4st.
Hela spelet, i slutändan... handlar om att klicka så in åt h-vete och jaga bättre items, som med D2. MFMFMFMFMFMF

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Men kom igen... Omöjligt? Prova byta spells? läs på om taktiker? farma bättre gear? Skaffa en full group med bra spelare? Det finns många saker du kan göra. Ingenting är omöjligt.

Sen visst, du har ju också möjligheten att blankt strunta i att döda dom rare mobs som helt enkelt är för svåra för dig/din class? Men kom inte och säg att inferno är omöjligt. Det gör ont i mitt hjärta.

Det är verkligen ej omöjligt, men han har en poäng att designen är värdelös. För det har inte egentligen något alls med skills å göra, vem fan som helst kan kite'a mobs and what not. Alla random stackings av buffs som elite mobsen har är bara tragiska ibland really, noll djup whatsoever.

Det mest pinsamma med spelet är faktumet att efter Nightmare så äre i stort sett inga nya abilities på mobsen utan endast högre siffror som kommer från dig och dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Känns som om många här borde kolla in Path of Exile.
d3 är ett roligt spel. iaf det minimala jag har sett. sen att vi och utvecklingen av spel förändras kan man nog inte rå för.

Ta och ladda ner xpadder, eller vad det nu heter, så kan ni lira d3 med padden

PoE känns för mig väldigt klumpigt och kantigt. Inte kul alls... TL2 är bättre... Grim Dawn är dock bäst inom ARPG H'n'S som jag lirat... Ser fram emot den releasen... Och just det ja Lineage Eternal har potential...

Jag háller fast vid att jag tycker det är löjligt att det whinas pá konsolgrafik och sa fár D3 bra betyg för grafiken... Hade nog hoppats pá bättre. Samtidigt sá förstár jag varför Activision har sa dálig grafik (Sälja mer spel). Förstár men accepterar inte... Simpelt.

OnTopic: Känner att jag háller med TS. Spelet är bra, men inte värdigt Diablo epitetet.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

PoE känns för mig väldigt klumpigt och kantigt. Inte kul alls... TL2 är bättre... Grim Dawn är dock bäst inom ARPG H'n'S som jag lirat... Ser fram emot den releasen... Och just det ja Lineage Eternal har potential...
.

Tack för tipset. Jag hade tex helt glömt bort Lineage E som verkar riktigt tufft

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Path of Exile är det bästa ARPG som finns just nu om man gillade D2. Några snabba punkter:
* Riktiga builds, gör man misstag får man antingen farma ihop till Regret orbs (re-speccar EN skillpoint) eller så startar man en ny gubbe.
* Skills som går att spamma utan cooldown.
* Bra itemization, varierande vapen och rustningstyper med många intressanta möjliga värden (affixes). Så långt ifrån "primary stat+ attack" man kan komma.
* Riktiga uniques.
* Rares är oftast det bästa som går att använda.
* Ekonomi utan guld, istället används craftingmaterial. (== ingen inflation)
* Crafting som t.ex tillåter dig att rulla en perfekt magic item, och uppgradera den till en rare. Lägg till fler mods till rare item, etc.
* Länka ihop skills på din utrustning för sjukt många kombinationer som inte bara ger dig mer skada utan ändrar hela spelsättet
* Cut-Throat league kommer att ha äkta PK där alla instanser är öppna för allmänheten, och spelarens utrustning droppar vid death.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Cut-Throat league kommer att ha äkta PK där alla instanser är öppna för allmänheten, och spelarens utrustning droppar vid death.

Brutalt - kommer blir många sönderslagna skrivbord p.g.a. detta

Inget för mig men låter grymt kul att titta på, hoppas dom kör någon turnering och live-stream.

Permalänk

Hade detta inte varit ett "Diablo" spel utan kanske hetat "Sweclockers the Game"(T ex) där Diablo ersattes av Ace of Swedens VD så hade folk älskat spelet, bara för det står Diablo på paketet så ska det antingen älskas eller hatas.

Permalänk
Skrivet av Oldvikingschool:

Hade detta inte varit ett "Diablo" spel utan kanske hetat "Sweclockers the Game"(T ex) där Diablo ersattes av Ace of Swedens VD så hade folk älskat spelet, bara för det står Diablo på paketet så ska det antingen älskas eller hatas.

Hade det inte hetat Diablo så hade jag och majoriteten som köpt det för, ~450+, inte köpt det. Dom har haft en väldig väldig lång tid på sig att släppa detta spelet och jobba på det, många beta och mycket information från Beta testerna.

Permalänk
Skrivet av muzzi:

Hade det inte hetat Diablo så hade jag och majoriteten som köpt det för, ~450+, inte köpt det. Dom har haft en väldig väldig lång tid på sig att släppa detta spelet och jobba på det, många beta och mycket information från Beta testerna.

Ingen hade brytt sig direkt om väntetiden ifall spelet aldrig hade varit väntat, du missade min poäng att folk kritiserar spelet nu bara för att det är en del av Diablo, hade det varit en annan titel/utvecklar(Men identisk slutprodukt) så skulle folk älskat spelet och spritt nyheten om hur bra det är som på den gamla goda tiden när innan milleniumskiftet.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Oldvikingschool:

Ingen hade brytt sig direkt om väntetiden ifall spelet aldrig hade varit väntat, du missade min poäng att folk kritiserar spelet nu bara för att det är en del av Diablo, hade det varit en annan titel/utvecklar(Men identisk slutprodukt) så skulle folk älskat spelet och spritt nyheten om hur bra det är som på den gamla goda tiden när innan milleniumskiftet.

Klart det ska kritiseras när det har varit så hypat och det är ett av dom spel som haft dom högsta förväntningar pga tidiga titlar och pga ett stort bolag som blizzard, som definitivt inte har problem med pengar efter WoW, släpper det. Blizzard visste vilka förväntningar folk skulle ha, blizzard har pengar och män nog att kunna utföra ett bättre jobb än vad jag sett hittills.

Jag är rätt bitter dock med först downtime i 4-5 timmar på Söndagen, sen mycket problem med rubber banding och nu har jag blivit hackad - och nej det är inget virus eller keylogger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muzzi:

Klart det ska kritiseras när det har varit så hypat och det är ett av dom spel som haft dom högsta förväntningar pga tidiga titlar och pga ett stort bolag som blizzard, som definitivt inte har problem med pengar efter WoW, släpper det. Blizzard visste vilka förväntningar folk skulle ha, blizzard har pengar och män nog att kunna utföra ett bättre jobb än vad jag sett hittills.

Jag är rätt bitter dock med först downtime i 4-5 timmar på Söndagen, sen mycket problem med rubber banding och nu har jag blivit hackad - och nej det är inget virus eller keylogger.

Söte Göte, det var inte lite besvär det. :-/

Permalänk
Medlem

Frågan TS ställde var om några var besvikna på spelet och vi är en del. Ni som inte är besvikna behöver inte lägga ner er själ på att övertyga oss andra att spelet är bra. Vi känner att vi hade högre förväntningar på spelet än dålig grafik, problem med inloggning och fördummat skilltree.

Permalänk
Medlem

Det är omöjligt att vara nöjd känner jag sett över utvecklingstiden, hypen och resultatet, men jag kan inte påstå att jag är besviken.

Spelet ser ut att vara från 2004, men det är roligt oavsett

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av DunderMAX:

Okej, kan ju börja med att jag har inte klarat förbi act 2 ännu, kör HC från början. Dött 4 gånger på act 2 med 4 olika karaktärer. Har inga problem med detta det är en del av HC.

hursom så är jag besviken på Blizzzard, detta är ett spelföretag om har många många år av erfarenhet av online game utsläpp, så förmig så finns inte ursäkten att det är alltid så här på opening. blizzard har förfan världens mest spelade online spel med flera onlinesläpp! och om de då har ett spel som de tvingar än att spela online fast det är ett spel man utan som helst problem kan spela solo då ska det funka från början!

sedan så är spelet som Diablo 2 fast sämre, jag älskade diablo 2 online speciellt för att man levlade betydligt snabbare (mer xp) tyvärr så är det inte så längre. Visst kul att spela med kompisar men man vill ha lite bonus....sedan att man inte kan välja spelserver är sämst.........

storyline är som vanligt 10+ det är somsagt blizzard men helheten är en besvikelse...

Mycket text men kom fan inte ut mycket konkret. Ska du kritisera spelet gör det i någon av de andra trådarna och gör det med lite högre nivå på innehållet...

Skrivet av oi-bastard:

tråkigt att man inte kan lägga stats och att runorna är borta...

Det får du ju? Du väljer vilket gear du kör med. Vill du öka din styra så fixa något med mer än det du har? (det kanske kräver att du väljer bort någon annan stat men så är det om du skulle spendera X antal stat-poäng också). För övrigt i Diablo 2 sattes alla stats likadant till 99,9% av buildsen (Sorcs med energy shield är ett undantag), då var det styrka för den gear du ska använda sen dex till max block sen resten vitality, hur givande är det upplägget?

Permalänk
Medlem

För er som inte bryr er så mycket om e-penis, utan bara vill ha ett klassikt hack and slash i sann Diablo anda med builds osv, kika in Torchlight, Torchlight II kommer någon gång i sommar , kommer kosta 20 dollars.
-ja det är Runic games
-ja samma killar som grundade Blizzard north och gjorde Diablo 1 och 2 (inte hela teamet givetvis men grundarna Max óch Erich Schaefer som var huvudansvariga för utvecklingsteamen till DI och DII) Matt Uelmen som gjort musiken till DI och DII har gjort Torchlight musiken.

/s.u.l.c.i.s

Visa signatur

im gonna walk the earth like Kane

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det där såg hemskt ut. Är det verkligen sant att spelet blir sådär omöjligt samtidigt som en cash shop kommer hägra som hjälpmedel?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Så sant. De känns som ett par random skit utvecklare fått arbeta på Diablo 3

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Det där såg hemskt ut. Är det verkligen sant att spelet blir sådär omöjligt samtidigt som en cash shop kommer hägra som hjälpmedel?

Om man inte gearat ordentligt så ja då blir det sådär omöjligt.
Om du var ogearad i D2 så blev du instagibbad även där på många ställen, t.ex Black Souls på väg till Baal, samma sak gäller här, du måste ha gear.
Ja det kommer ett cash auction house, men det är ju spelare som lägger upp saker där så helt omöjligt är det ju uppenbarligen inte.

Som forna D1 och D2 veteran med tusentals timmar investerade i framförallt D2:LOD så tycker jag personligen att D3 är bättre än båda föregångarna med hästlängder.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Varför tar alla upp grafiken som ett negativt moment?

Grafiken är för tusan inget som kräver att spelet är bra, det borde alla här veta, sen vill troligtvis Blizzard att alla inte ska behöva köpa nya datorer för att spela D3, vilket jag vet ett flertal vänner som är glada över det.

Sen är min egen personliga åsikt att grafiken i D3 är perfekt, det passar verkligen Diablo serien

Det är inte grafiken som är poängen här, det är att grafiken stämmer inte alls överens med diablo, det är tecknat som wow(jag har spelat wow 2006-2009 så vettefan hur texturen är nu)
Tecknat grafik förstör sjävla atmosfären i spelet, det är inte lika mörkt och mystsikt längre och banorna är linjära.
En tecknad grafik förstår ju hela atmosfären i diablo som att allting är mörkt och fullt med ondska, i D3 är det ljust hela tiden och allt är så jävla predictable hela tiden.

har inget att säga om Customization samt end game då jag ej har kört klart hela spelet och kommer aldrig göra det heller.
Mekaniken är självklart bättre i d3 ifall man jämför med D2 men däremot ifall man tar en titt på de andra diablo klonerna så har ju fan blizzard misslyckats mest.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Om man inte gearat ordentligt så ja då blir det sådär omöjligt.

Som forna D1 och D2 veteran med tusentals timmar investerade i framförallt D2:LOD så tycker jag personligen att D3 är bättre än båda föregångarna med hästlängder.

Så spelet är alltså gear-check?
Jag gillar d3, har inte hunnit så långt iofs.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Det är inte grafiken som är poängen här, det är att grafiken stämmer inte alls överens med diablo, det är tecknat som wow(jag har spelat wow 2006-2009 så vettefan hur texturen är nu)
Tecknat grafik förstör sjävla atmosfären i spelet, det är inte lika mörkt och mystsikt längre och banorna är linjära.
En tecknad grafik förstår ju hela atmosfären i diablo som att allting är mörkt och fullt med ondska, i D3 är det ljust hela tiden och allt är så jävla predictable hela tiden.

har inget att säga om Customization samt end game då jag ej har kört klart hela spelet och kommer aldrig göra det heller.
Mekaniken är självklart bättre i d3 ifall man jämför med D2 men däremot ifall man tar en titt på de andra diablo klonerna så har ju fan blizzard misslyckats mest.

Grafiken påminner mer om D2 än WoW, och jag anser att D3 är mörkare än D2. Sen var även D2 mer linjärt än D3 så jag vet inte hur dina argument håller i min värld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Grafiken påminner mer om D2 än WoW, och jag anser att D3 är mörkare än D2. Sen var även D2 mer linjärt än D3 så jag vet inte hur dina argument håller i min värld

Tänk på att d2 kom ut år 2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av N4kame0:

Tänk på att d2 kom ut år 2000

Jag vet inte vad året D2 släpptes har med saken att göra. Det har fortfarande en väldigt med markant Diablo stil än WoW stil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Grafiken påminner mer om D2 än WoW, och jag anser att D3 är mörkare än D2. Sen var även D2 mer linjärt än D3 så jag vet inte hur dina argument håller i min värld

Driver du med mig? (om färger alltså. Diablo 3 är mer varierat än tvåan, tack vare olika sidequests.)

Angående färgpalett och grafisk stil, samt mörker:

(hint: mittenbilden är inte Diablo 2)

Notera även FoV - i D2 ser man inte hela bilden, medan man i D3 ser hela bilden och källaren 20 meter nedanför...

Sedan angående att D3 är blodigare och mer brutalt än tidigare spelen... utöver alla tämligen okroppsliga (dvs inte alls särskilt otäcka) tortyrmetoder som utövas i storyn, så är det inte direkt grafiskt gore, utöver vissa killshots. Leoric's Mansion har ju knappt mänskliga offer heller, så där är det i princip blodiga hamsterhjul man härjar runt... Sedan ser ju det lilla som finns bara barnsligt ut. Se på detaljerna i D2-bilden ovan, eller The Butcher's rum från ettan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundkex:

Driver du med mig? (om färger alltså. Diablo 3 är mer varierat än tvåan, tack vare olika sidequests.)

Angående färgpalett och grafisk stil, samt mörker:
http://www.divine-project.com/wp-content/uploads/post_images/...

http://espion4ge.files.wordpress.com/2009/02/bckelidanthebrea...

http://newd2event.net/img/maps/act1/Cathedral.jpg

(hint: mittenbilden är inte Diablo 2)

Notera även FoV - i D2 ser man inte hela bilden, medan man i D3 ser hela bilden och källaren 20 meter nedanför...

Sedan angående att D3 är blodigare och mer brutalt än tidigare spelen... utöver alla tämligen okroppsliga (dvs inte alls särskilt otäcka) tortyrmetoder som utövas i storyn, så är det inte direkt grafiskt gore, utöver vissa killshots. Leoric's Mansion har ju knappt mänskliga offer heller, så där är det i princip blodiga hamsterhjul man härjar runt... Sedan ser ju det lilla som finns bara barnsligt ut. Se på detaljerna i D2-bilden ovan, eller The Butcher's rum från ettan.
http://www.bigcheesepress.com/keller/diablo.jpg

Jag förstår ju hur du ser att det är samma färgschema på D3 och WoW(Nu tog du också best case example också). Men texturen mellan båda spelen är extremt stor skillnad på.

Att du nämde Light Radius var intressant, hade helt glömt bort om denna egenskap från D2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Grafiken påminner mer om D2 än WoW, och jag anser att D3 är mörkare än D2. Sen var även D2 mer linjärt än D3 så jag vet inte hur dina argument håller i min värld

Jag vettefan om dig men när jag spelade d3 i både act 1 och act 2 så var det linjära tunnlar i minimap,
I diablo 2, till och med i början av spelet började man med att springa runt hela jävla gröna mattan för attt hitta kistor, starka bosses.
Det skapade en illusion av en mer öppen värld medan d3 är strikta tunnlar där du väljer bland 3 vägar.

Jag upplevde det som linjärt och att atmosfären var helt fördummat, dock tycker jag att customization samt mekaniken i spelet är bättre än D2 men man kan ju hålla med att det är mer casual.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]