Inferno -farming team.

Permalänk
Medlem

Inferno -farming team.

Hej. Undrar om någon har kommit så långt att ni är sugna på att
sätta ihop ett litet team o spela igenom inferno? samt farma gear efter att vi klarat av inferno(eller under tiden om det behövs)

Spelar själv Witch doctor och är i act2.
Kommer utforma builden lite efter vad gruppen behöver.
kan köra dps bara, eller så går jag mer support med CC osv.

Det vore nice, eftersom det börjar kännas lite ensamt i inferno(som är ganska svårt att köra solo)

Har ca 12600 damage.

Permalänk
Medlem

Forever alone ^^

Permalänk
Medlem

Det är enklare att farma solo.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Lägg till mig som vän, har dragit igenom act 1 och halva act 2 på inferno solo som barbarian. Ruuban#2625

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gramner:

Det är enklare att farma solo.

Det vet jag inte :P. Några som nästan var först med att ta ner inferno spelar fortfarande i grupp
och farmar items. Men har man ganska bra gear och klarar av att spela helt själv så är det nice.
För min del så stendör jag av mobsen i ACT2. Även fast jag har 43K HP ^^

Skrivet av Rubann:

Lägg till mig som vän, har dragit igenom act 1 och halva act 2 på inferno solo som barbarian. Ruuban#2625

Ok, jag addar dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gramner:

Det är enklare att farma solo.

Enklare ja, men om man kör 4 pers som man litar på och där man delar med sig av dropsen så är det värt att det tar 10 minuter extra per farm run.
På min standard Warden/Butcher clear så snittar jag 10 rares per run, om alla 4 får lika många så blir det 40 rares per run istället så chansen att få något ökar markant, farmar du däremot bara för AH så är det givetvis bättre att köra själv.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Den enda anledningen till att folk tog och klarade inferno först och first 60 är att de spelade tillsammans, de kunde bli ressade om de dog, de behövde inte springa hela vägen. De har också generellt bättre gear och om de skulle förlora en spelare blir det bara lättare för dem då de har spelat med stats och gear för fyra förut. Så solar man som många har gjort, inklusive mig, så får man det lite jobbigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappkossa5000:

Hörru, grabben. Du behöver nog lite mer damage. Jag sitter på 27k i Act 2. Hehe.

Haha fint. :). Sitter själv nydingad sen 12 inatt och precis tagit mig till tristram och har 16-27k damage beroende på min passivA kör dh och har 3% Crit per sec.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Lycka till act 2 är helt omöjligt om man är ngt annat än en wizard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Den enda anledningen till att folk tog och klarade inferno först och first 60 är att de spelade tillsammans, de kunde bli ressade om de dog, de behövde inte springa hela vägen. De har också generellt bättre gear och om de skulle förlora en spelare blir det bara lättare för dem då de har spelat med stats och gear för fyra förut. Så solar man som många har gjort, inklusive mig, så får man det lite jobbigare.

World first Diablo inferno var ju solo dock
I grupp kan du ressa ja, men i grupp så får alla mobs mycket mer HP och blir grymt mycket starkare. Jag kör Inferno Crypts för full Nephalem valor buff följt av Warden/Butcher runs på min monk på 25-30 minuter solo utan att dö medans det tar närmare 40-45 minuter i grupp och då dör vi allihop några gånger.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

World first Diablo inferno var ju solo dock
I grupp kan du ressa ja, men i grupp så får alla mobs mycket mer HP och blir grymt mycket starkare. Jag kör Inferno Crypts för full Nephalem valor buff följt av Warden/Butcher runs på min monk på 25-30 minuter solo utan att dö medans det tar närmare 40-45 minuter i grupp och då dör vi allihop några gånger.

Var det en kines som var först?
För vad jag vill minnas så var Method först (i grupp, inte solo)?

Aja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Var det en kines som var först?
För vad jag vill minnas så var Method först (i grupp, inte solo)?

Aja.

Var väl en dansk som var först å soloa Dibbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagg3:

Var väl en dansk som var först å soloa Dibbe

Jo, en wizard.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

Jo, en wizard.

Wizard har väl någon buggad spell/runa eller vad det nu är.
Så dom slipper skaffa HP osv.
Allt de behöver är max dps och life reg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Wizard har väl någon buggad spell/runa eller vad det nu är.
Så dom slipper skaffa HP osv.
Allt de behöver är max dps och life reg.

Inte buggat. Energy Armor med Force Armor runan gör att inget slag kan göra mer än 35% av max HP och om du inte stackar vitality så bör du ligga på runt 6-7k hp. Har du då ca 1000 hps så kommer du att klara dig alldeles finfint på enklare bossfighter som Diablo och Azmodan medan Belials adds och Butchers eld kan vara lite problematisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Wizard har väl någon buggad spell/runa eller vad det nu är.
Så dom slipper skaffa HP osv.
Allt de behöver är max dps och life reg.

Problemet är att de inte kan bli oneshottade även om de har väldigt lågt HP eftersom de har spell som gör att de kan ta max 35% skada per hit.
Så med låg vitality krävs det inte så mycket life regen för att vinna tillbaks 35% ...-> immortality!

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hav:

Inte buggat. Energy Armor med Force Armor runan gör att inget slag kan göra mer än 35% av max HP och om du inte stackar vitality så bör du ligga på runt 6-7k hp. Har du då ca 1000 hps så kommer du att klara dig alldeles finfint på enklare bossfighter som Diablo och Azmodan medan Belials adds och Butchers eld kan vara lite problematisk.

Här har vi tydligen någon som spelat Wizard för mycket.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk

Jag kör barbarian, har precis klarat act 2 inferno. (inte allt solo dock)
har 37% block
6900armor
620-700 resistance
14% dodge

Skulle vilja vara med och farma

Permalänk
Medlem

wizzard ~25k dmg

techn0#2197

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Problemet är att de inte kan bli oneshottade även om de har väldigt lågt HP eftersom de har spell som gör att de kan ta max 35% skada per hit.
Så med låg vitality krävs det inte så mycket life regen för att vinna tillbaks 35% ...-> immortality!

Jag tror att dom har nerfat den skillen nu

Permalänk
Medlem

De har fixat force armor ja. Den mitigerar endast så mycket som man har i max hp så har man lite hp så är det bye bye.

Permalänk

Grymt besviken på inferno.

Det är inte "svårt", det är ett random clusterfuck-gearcheck utan dess like.

Inte konstigt de flesta som kör har sprunigt förbi allt för att komma till act 4 för att repeatfarma en questmob om och om igen för att ens ha GEAR för att börja smyga i act 2.

Står helt handfallen som en munk.

Måste farma guld för att köpa items så jag kan köra inferno act 2+. Det sjuka är att jag tvingas köpa den gear som jag sen kommer kunna hitta. What's the point?

Började bra i act 1.. naturligt steg från Hell imho. Sen blev det skit.

Permalänk
Medlem

ztol#1521 monk lvl 60 i inferno act 2 !

kör gärna support / tank / dps, beror på vad som kan behövas

Visa signatur

Processor: Intel i7 2600K 3.4 GHz antec Vattenkylning| RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: GTX 560 ti 448 cores | Nätaggregat: Fractal design Newton R2 650W | Skärm: BenQ XL2410T 120Hz | Tangentbord: QPAD|MK-85| Mus: Qpad OM|-75 Steel series Ikari, razer naga, zowie ec1 | Musmatta: Qpad XL HeatoN Steel series (hereos of newerth) och zowie mattan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hav:

Inte buggat. Energy Armor med Force Armor runan gör att inget slag kan göra mer än 35% av max HP och om du inte stackar vitality så bör du ligga på runt 6-7k hp. Har du då ca 1000 hps så kommer du att klara dig alldeles finfint på enklare bossfighter som Diablo och Azmodan medan Belials adds och Butchers eld kan vara lite problematisk.

4.7k HP har man som wizard utan vitality )

Nu är det ju som sagt nerfat Lite trisst för mig tex, som spenderade massor på AH för att geara kring noll vitality :<< Förstod ju att de skulle bli nerfat, men hade väl väntat mig de i en patch kanske^^

Visa signatur

Topkek