Permalänk
Avstängd
Skrivet av murklor:

Skulle nog rekommendera det. Går snabbt ändå. Eftersom det bara är geforce till geforce, deleta allt Nvidia via kontrolpanelen, byt ut kortet och kör in nya drivisar (betorna postade här på forumet). Gjorde precis det med mitt GTX460->GTX670. Eftersom GTX680 var slut överallt

gick inte på avinstallera/ändra program och avinstallerade allt nvidia som fanns. Det är väl det man gör? haha

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

gick inte på avinstallera/ändra program och avinstallerade allt nvidia som fanns. Det är väl det man gör? haha

Det finns annars under avancerat när man istallarar drivrutinerna för geforce "perform a clean installation". Alltid bra att boka för den rutan varje gång som man installerar nya versioner.

Permalänk

Fick hem mitt 680 för ett par dagar sedan

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, eller?

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem

Asså va fan är de här. Börjar bli lite småless på MSI's leveranstider nu. Bokade ett kort på komplett för ett par veckor sedan när de inte var särskillt långt leveransdatum, sen vart det preliminärt 22 maj, nu är det framflyttat till 30de maj.
Trodde att de bara var fullbokat på "batchen" de skulle få den 22 maj och därför uppdaterade med sidan med nästa leveransdatum till dem som inte har bokat. Men ju har jag precis snackat med kundtjänst på komplett och så var ju itne fallet. de har inte fått ett ända kort och kommer inte få för än 30 maj(preliminärt...) börjar ju undra om sommarn hinner ta slut innan man får ett kort från dom!

Permalänk

Webhallen har EVGA hemma iaf

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av felix6:

Asså va fan är de här. Börjar bli lite småless på MSI's leveranstider nu. Bokade ett kort på komplett för ett par veckor sedan när de inte var särskillt långt leveransdatum, sen vart det preliminärt 22 maj, nu är det framflyttat till 30de maj.
Trodde att de bara var fullbokat på "batchen" de skulle få den 22 maj och därför uppdaterade med sidan med nästa leveransdatum till dem som inte har bokat. Men ju har jag precis snackat med kundtjänst på komplett och så var ju itne fallet. de har inte fått ett ända kort och kommer inte få för än 30 maj(preliminärt...) börjar ju undra om sommarn hinner ta slut innan man får ett kort från dom!

Jupp det är tyvärr så. Men jag håller tummarna att du får ditt. Om du har råd så kan du istället ta det här:

EVGA GeForce GTX 680 Superclocked+ 2GB 5195kr
Tillgänglighet: 3 st på väg in 23.maj.2012. Datumet är bekräftat.

EVGA GeForce GTX 680 SC Signature 2GB 5095 kr
Tillgänglighet: 14 st på väg in 29.maj.2012. Datumet är bekräftat.

Skrivet av BerraJobb:

Webhallen har EVGA hemma iaf

Ja till rena ockerpriser. 4700 kr för standard och 5000 kr för fabriksöverlockade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Jupp det är tyvärr så. Men jag håller tummarna att du får ditt. Om du har råd så kan du istället ta det här:

EVGA GeForce GTX 680 Superclocked+ 2GB 5195kr
Tillgänglighet: 3 st på väg in 23.maj.2012. Datumet är bekräftat.

EVGA GeForce GTX 680 SC Signature 2GB 5095 kr
Tillgänglighet: 14 st på väg in 29.maj.2012. Datumet är bekräftat.

Ja till rena ockerpriser. 4700 kr för standard och 5000 kr för fabriksöverlockade.

Tack för tipsen, men jag bestämde mig rätt tidigt att inte köpa ett kort med referenskylare... när man ändå betalar dyrt vill man ha en bra kylare. Dessutom skulle all denna väntan kännas som bortkastad om jag gav vika nu och köpte en referenskylare

Permalänk
Medlem

Finns det backplate till EVGA 580?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem

Alina.se hade inne 3st GTX 680 DC II idag, så var snabb som tusan att beställa ett för 10min senare så var dom borta

man får vara snabb om man vill ha nå verkar de som

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

Finns det backplate till EVGA 580?

Ja visst gör det det

EVGA GTX 580 Backplate
http://www.evga.com/products/moreInfo.asp?pn=M020-00-000215&f...

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB OC 5049 kr
Webblager: 9 st
Hos leverantör: 0 st

Edit: Uppdaterade antalet

Permalänk
Medlem
Skrivet av felix6:

Tack för tipsen, men jag bestämde mig rätt tidigt att inte köpa ett kort med referenskylare... när man ändå betalar dyrt vill man ha en bra kylare. Dessutom skulle all denna väntan kännas som bortkastad om jag gav vika nu och köpte en referenskylare

Kan säga att du fått helt fel uppfattning vad gäller referenskylare.
Har inga som helst problem med EVGAs referenskylare, de är tysta och håller kortet svalt.

Som jag skrivit tidigare, referensdesign är bara en "blueprint" som Nvidia tagit fram för hur kortet skall se ut, sen är det upp till tillverkarna över vilken kvalitet man vill använda på komponenterna, fläktar, minnen, kondensatorer m.m. Efter tre generationer av EVGA kort så kan jag säga att de inte brukar tumma på kvalitén.

Sen vad gäller EVGAs garantier så är de Global (Worldwide) samt att det gäller produkten och inte köparen, vilket innebär att säljer du kortet så följer garantin med till köparen.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk

Mitt kommer förhoppningsvis idag
Nu ska jag äntligen ta tag i och koppla in projektorn också så man kan spela i 1080p.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Ja till rena ockerpriser. 4700 kr för standard och 5000 kr för fabriksöverlockade.

Borde iaf vara 4GB versionerna om korten ska kosta så mycket :/

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Alpha77:

Borde iaf vara 4GB versionerna om korten ska kosta så mycket :/

Neah 4GB version kostar typ 5300 +

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB OC 5049 kr
Webblager: 9 st
Hos leverantör: 0 st

Edit: Uppdaterade antalet

EVGA GeForce GTX 680 2GB -Demo 4040 kr
Tillgänglighet: 1 st på lager.

EVGA GeForce GTX 680 SC Signature 2GB 5095 kr
Tillgänglighet: 7 st på väg in 29.maj.2012. Datumet är bekräftat.

Gainward GeForce GTX 680 Phantom 2GB 4999 kr
Tillgänglighet: 25 st på väg in 29.maj.2012. Datumet är bekräftat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathtrip2k:

Fick hem mitt 680 för ett par dagar sedan

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, eller?

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/382381_1015090...

Den klisterlappen var lite väl oschysst alltså!

Skrivet av Blackie:

Kan säga att du fått helt fel uppfattning vad gäller referenskylare.
Har inga som helst problem med EVGAs referenskylare, de är tysta och håller kortet svalt.

Som jag skrivit tidigare, referensdesign är bara en "blueprint" som Nvidia tagit fram för hur kortet skall se ut, sen är det upp till tillverkarna över vilken kvalitet man vill använda på komponenterna, fläktar, minnen, kondensatorer m.m. Efter tre generationer av EVGA kort så kan jag säga att de inte brukar tumma på kvalitén.

Sen vad gäller EVGAs garantier så är de Global (Worldwide) samt att det gäller produkten och inte köparen, vilket innebär att säljer du kortet så följer garantin med till köparen.

Mja, skulle själv aldrig ta ett kort med referenskylare förutom i SLI.
Den tystheten och kylningen i t.ex. ett Windforce-kort är verkligen att föredra, speciellt när det kommer till klockning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qMetal:

Den klisterlappen var lite väl oschysst alltså!

Mja, skulle själv aldrig ta ett kort med referenskylare förutom i SLI.
Den tystheten och kylningen i t.ex. ett Windforce-kort är verkligen att föredra, speciellt när det kommer till klockning.

Har du haft ett Evga GTX 680 SC med referensdesign?

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Kan ju tipsa er om att hålla koll på Tradera, köpte ett splitter nytt kort från Alina på Tradera, 4150 för ett Asus GTX680.

Finns fler nya kort utlagda så är ni snabba kan ni hitta där:)

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Yes, nu är mitt GTX 680 skickat

Permalänk
Avstängd

Och jag fick mitt 680 igår
Med lite överklock nådde jag 10400+poäng på 3dmark11
Ska fortsätta idag med klocken

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk

Beställde ett http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=750794 :). Fanns bara det kvar, lite tur hade jag allt!

Permalänk
Medlem

ASUS GeForce GTX 680 DirectCU II OC 2GB 4899 kr
Tillgänglighet: 37 st på väg in 30.maj.2012. Datumet är bekräftat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Kan säga att du fått helt fel uppfattning vad gäller referenskylare.
Har inga som helst problem med EVGAs referenskylare, de är tysta och håller kortet svalt.

Som jag skrivit tidigare, referensdesign är bara en "blueprint" som Nvidia tagit fram för hur kortet skall se ut, sen är det upp till tillverkarna över vilken kvalitet man vill använda på komponenterna, fläktar, minnen, kondensatorer m.m. Efter tre generationer av EVGA kort så kan jag säga att de inte brukar tumma på kvalitén.

Sen vad gäller EVGAs garantier så är de Global (Worldwide) samt att det gäller produkten och inte köparen, vilket innebär att säljer du kortet så följer garantin med till köparen.

Kan hända men jag tror du missförstod mig lite också(eller jag som var otydlig kanske ). Jag tror inte att referenskylare är dåliga på något sätt, och jag tror dig på ditt ord om att EVGA gör stabila referenskylare. Dock tror jag att Twin frozt, DCII, Windforce, AMP och phantom kylare är bättre än referens även om den skulle vara från EVGA. Med tanke på att Twin frozt kortet som jag har beställt även är billigare än referenskylda kortet i fråga så är det ganska solklart vad man ska välja från mitt håll

Skrivet av Tarpentin0:

Alina.se hade inne 3st GTX 680 DC II idag, så var snabb som tusan att beställa ett för 10min senare så var dom borta

man får vara snabb om man vill ha nå verkar de som

Ja jag såg det på prisjakt(och andra kort som påstods vara i lager) men när jag gick in på webbutiken i fråga så var det slut, jag var väl inte snabb nog. MEN inte är jag deppig för det... fick mejl från komplett idag att de har skickat mitt MSI 680 Twin frozt! SWEET.

Tycker det är lite lustit dock att jag ringde och frågade kundtjänst igår om de hade fått in några kort och när de skulle få in dem. 30 maj sa hon. Frågade även om de hade några andra kort inne, nej nej sa hon. Kollade nyss när min order var packad. Nog fan var det igår, samma dag som hon sa att det var snustorrt på grafikkort på deras lager.
Skönt allafall att hon tryggar mig i min övertygelse om att folk på kundtjänster har fan aldrig någon koll på ett ända skit

Permalänk
Medlem

var köper jag verktygen till monteringen?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarpentin0:

Alina.se hade inne 3st GTX 680 DC II idag, så var snabb som tusan att beställa ett för 10min senare så var dom borta

man får vara snabb om man vill ha nå verkar de som

Köpte mig en iaf :D, framme immorn troligtvis hoppas inte jag får vänta över helgen orkade inte vänta på TOP versionen får köra lite oc ifall de skulle behövas.

Visa signatur

Mobo: ASUS P8Z68-V CPU: INTEL i5 2500k@3.3Ghz kyld av en Corsair H60 GPU: Asus GTX 680 DC2O MINNE: CORSAIR XMS3 8gb@1600Mhz CHASSI: ANTEC DF-35 PSU: CORSAIR TX V2 650W HDD: SAMSUNG F3 1TB SSD: OZC Agility 3 SATA 3 60GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

var köper jag verktygen till monteringen?

Biltema, Clas Ohlson mfl. Dock osäker om det är torx på alla 570/580 då mitt 570 bara hade vanliga stjärnskruvar.

Permalänk
Medlem

När ska mitt Zotac 680 Amp! komma? :(:( cdon.com är verkligen sämst på leveranser :/ de ger heller inga preliminära datum, det skulle ha kommit den här veckan skrev de till mig men sen har det varit tyst och än så länge har jag inte sett röken av det.

Visa signatur

i5 2500k, P8z77-v, G.S RJ 2*4GB 2133mhz, PX-128M3P, Gtx680 Zotac Amp!

5198.79Hz (i5/2500k) på LUFT

Permalänk
Medlem

Vill bara säga sry för den suddiga bilden men äntligen har kortfanskapet kommit överlycklig har suttit med intel hd3000 i två veckor de kändes som en evighet!!

Visa signatur

Mobo: ASUS P8Z68-V CPU: INTEL i5 2500k@3.3Ghz kyld av en Corsair H60 GPU: Asus GTX 680 DC2O MINNE: CORSAIR XMS3 8gb@1600Mhz CHASSI: ANTEC DF-35 PSU: CORSAIR TX V2 650W HDD: SAMSUNG F3 1TB SSD: OZC Agility 3 SATA 3 60GB