Diablo III Hardcore Streaming - Hell Progression

Permalänk
Medlem

Diablo III Hardcore Streaming - Hell Progression

Tja!

Jag är en gammal d2-räv som nu hoppat över till D3 med ett gäng polare, och har äntligen lyckats komma till "end-game". Är 59 och har ett gäng polare mellan 55-60 som jag kör med, och progressar just nu genom hell. Ligger på Q8 i act 2 för tillfället, planerar att dinga 60 och gå till Act 3 i kväll.

Har videor på kanalen hela vägen från 1-59, inklusive när en polare på level 33 och en på 50 dör. I de tidigare filmerna hör man inte mig (men de andra) prata, men det är fixat sedan några dagar tillbaka.

Fortsätter min stream i eftermiddag/kväll vid 17:30. Kolla gärna, kom gärna med feedback!

Barbarian PoV, kanalens namn: twitch.tv/zorgie

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Medlem

Är det inte väldigt stor risk att man dör av lagg i hardcore? Måste vara den vanligaste dödsorsaken..

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

Ser ingenting där? :/

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av kim:

Är det inte väldigt stor risk att man dör av lagg i hardcore? Måste vara den vanligaste dödsorsaken..

Det verkar vara en ganska vanlig orsak, ja. Själv har jag aldrig råkat ut för lagg mitt i ett game. När du startar ett spel kommer du in på en spelserver (olika för olika games). När jag kommit in springer jag runt och kollar latency, är den okej är det bara att köra på, laggar det brukar det vara så redan från början. Har en stabil 100/10-lina som inte varit nere en enda gång sedan jag flyttat in, och har som sagt aldrig har haft problem med servern när ett game väl är stabilt.

Skrivet av rinosaur:

Ser ingenting där? :/

Streamen är inte igång just nu, men det finns videos du kan se! Går live igen 17:30 i eftermiddag.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Medlem

Live!

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Medlem

Kungen från wow, spelar. Han har 1 lvl 60barb på HC, och just nu lvlar han en wizard, tror han snart är lvl 40. Han kan knappt inte köra på barb på kvällarna då de laggar sönder.. Men nice Zorgie, ska kolla in din stream också:D!

Visa signatur

Dell Vostro 1700

Permalänk
Medlem

Upplever lagg i streamen, orkar inte kolla i när det laggar

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Trevligt, kollar medans jag skriver på min uppsats

Permalänk
Medlem

Tackar tackar, skall bli riktigt kul med lite underhållning efter jobbet inatt!!

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Upplever lagg i streamen, orkar inte kolla i när det laggar

Jag märker inget lagg

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk
Medlem

Synd att twitch vägrar låta mig ändra res på streamen... Internet lagg för mig

Permalänk
Medlem

Tjena!

Kul att det uppskattas! Kan tyvärr inte göra så mycket åt lagget som vissa uppfattar. Har långt över tillräcklig uppladdningshastighet och har inte haft några problem när jag testar, så är nog på er sida.

Bumpar tråden när jag kör vidare ikväll!

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Medlem

Live! Kör slutet på act 2, kommer fortsätta med act 3 för progress sen!

edit: Laggar för mycket, kör senare istället

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk

Såg att ni tog belial har dött som fan på den när jag lirar solo, och att ni klarar den på hardcore är helt sjukt big up's!

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Såg att ni tog belial har dött som fan på den när jag lirar solo, och att ni klarar den på hardcore är helt sjukt big up's!

Gäller bara att köra långsamt och geara upp ordentligt innan man kör, så är bossar lugnt! Champions däremot...

Live nu, dessutom! Act 3 progress!

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Medlem

mycket roligare och kolla på ett par svenskar än folk från öst och centraleuropa, orkar inte lyssna på sån otroligt kass engelska. keep upp the good work!

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Skrivet av Zorgie:

Gäller bara att köra långsamt och geara upp ordentligt innan man kör, så är bossar lugnt! Champions däremot...

Live nu, dessutom! Act 3 progress!

trevlig stream sitter och kolar just nu men har inget acc på twitch så kan inte skiva i chatten där, så jag tar det här istället... Hur mkt Hp/dmg har du? Ser ut som att du inte tar någon damage what so ever... Du kan ju tanka i stort sett allt men min WD dör av två slag från i stort sett allt :/

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

trevlig stream sitter och kolar just nu men har inget acc på twitch så kan inte skiva i chatten där, så jag tar det här istället... Hur mkt Hp/dmg har du? Ser ut som att du inte tar någon damage what so ever... Du kan ju tanka i stort sett allt men min WD dör av två slag från i stort sett allt :/

Tjena!

Har för tillfället ~4k armor, ~100 all res och ~55k hp. Håller på att fixa gear med allres, det är absolut mest värdefullt för mig just nu. En sköld med minst 20% block är också otroligt bra, då blockvärdet går in efter all skadereducering. Jag med ~85% dmg reduction kommer alltså blocka "råa" slag för upp mot 8-9k skada, var femte attack.

DMG ligger runt 5.5k självbuffad. Hoppas på ett bättre vapen snart

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Medlem

När entrar ni inferno? ni kommer väl streama då också?

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Medlem
Skrivet av PapuPapu:

När entrar ni inferno? ni kommer väl streama då också?

När vi är klara med hell, och fixat bra gear

Jag kommer fortsätta streama!

Live nu, dessutom. Act 3 progress (förmodligen azmodan)

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Medlem

Dör man en gång så får man levla om eller? från lvl1?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Dör man en gång så får man levla om eller? från lvl1?

Stämmer bra det.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Medlem

Laggar en del när ni är inne och grottar mot stora mobs

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Laggar en del när ni är inne och grottar mot stora mobs

Laggar streamen, eller menar du in-game lagg för oss?

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorgie:

Laggar streamen, eller menar du in-game lagg för oss?

Videofeedet, audion funkar bra trots videolagget.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Live! Act 4 progress.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Sötast

Grattis till Diablo, men vad var det för snack innan att ni kunde ressa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Grattis till Diablo, men vad var det för snack innan att ni kunde ressa?

Ingen aning... Kanske hörde resi (som resistances), annars vet jag inte

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Sötast
Skrivet av Zorgie:

Ingen aning... Kanske hörde resi (som resistances), annars vet jag inte

När du var nere på 30% på diablo så sa du "jag dör, jag dör"

"Om du dör så kan vi ändå ressa, lite OP jag vet men ändå"

Någon bugg ni exploitar?

Visserligen sent på natten, men så lät det iallfall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

När du var nere på 30% på diablo så sa du "jag dör, jag dör"

"Om du dör så kan vi ändå ressa, lite OP jag vet men ändå"

Någon bugg ni exploitar?

Visserligen sent på natten, men så lät det iallfall

Nu är jag med! Vi har en monk i gruppen som har en passiv ability som gör att när han dör får han 35% hp och spirit (90s cd). Så det jag sade var att om han dör kommer han ändå ressa

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB