Geforce Drivers 301.42 WHQL ute nu

Permalänk

Funkar verkligen inte med mitt grafikkort. Datorn fryser efter start och hela skärmen blir vit. Då blir det tillbaks till de gamla drivisarna
Jag har ett gtx 570 från asus

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Skrivet av Matwik:

Oj, bara 2 fps, det kan väl inte räknas som spelbart..

Nae inte särskilt hade samma problem när jag provade betan av dessa drivrutiner. Men då hjälpte det när jag sänkte klocken på gpun men nu verkar det inte hjälpa heller.

Visa signatur

MSI Z68-GD65 Gen3| Intel Core i5 2500K@4.4ghz| 8GB Corsair Vengeance Blue| Corsair 650D| Corsair GS 800| Asus GTX 580 Matrix Platinum @ 920ghz| Corsair H100

Permalänk
Avstängd

Du måste stänga av FXAA för MSN manuelt annars blir allt suddigt men kan va på såklart på spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av miiw:

Får sjukt mycket input lag när jag kör adaptive v-sync, testat, crysis warhead, crysis 2 ocg bf3 och alla har input lag på säkert en halv sekund. Har ett gtx 580, nån som vet vad det kan vara för fel?

Har bara testat BF3 men upplevde samma sak väldigt starkt. Gick tillbaks och körde utan adaptive (har inte v-sync igång) och all input lag försvann. Himla tur att jag som person inte märker av tearing

Visa signatur

Stationär 1: Define R4 | MSI B450 tomahawk max | Corsair CX650M 650W | AMD Ryzen 5 3600 @4.2 MHz (1,35V) | Be Quiet! Pure Rock 2 | Kingston HyperX Fury Black DDR4 3600MHz 2x8GB | Palit GeForce RTX 2060 Super Dual 8GB
Stationär 2: Phanteks Eclipse P300 Glass | Asus B450 prime plus | XFX 550W Core Edition | AMD Ryzen 5 1600 (AF) @4.0 MHz (1,35V) | Deepcool Gammaxx 400 White | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Asus GeForce GTX 1660 Super dual 6GB
Stationär 3: Zalman Neo 7 | Chieftec Super Series 650W | AMD Ryzen 3 3100 | Aerocooler Cylon 4F | Corsair vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Palit GeForce GTX 1650 Super StormX HDMI DP 4GB
Bärbar: HP Elitebook x360 830 G8
HTPC: Asus VivoMini | Intel Core i7 8550U | 8 GB | Intel UHD Graphics 620

Permalänk
Medlem
Skrivet av vladdeboii:

Någon mer än bara jag som får typ 2 fps med dom nya drivrutinerna i Battlefield 3?

Jag har också fått det problemet. Verkar ibland inträffa när jag surfat/jobbat i desktop ett tag. Då går inte GPU upp i normal klocka längre utan stannar på sin väldigt nerklockade powersave läge för desktop.

Så här ser det ut på mitt GTX 580

GPU usage går upp i 100% när jag startade ett spel och fick manuellt räkningsbar framerate, men kortet stannar i desktop powersave hela tiden.

Jag har startat om, och då har det försvunnit.

Edit:
Verkar som fler har problemet, finns inlägg om det i diskussionstråden på Nvidias forum.
http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=229953

Permalänk

Vet inte om det är ren tillfällighet, men efter denna drivrutin så får jag ingen bildsignal. Ser inte BIOS post etc.. Datorn verkar bota in i windows som vanligt dock, jag hör nämligen loginljudet.
Någon?

EDIT: Nu fungerar det. Stängde av nätagg, drog ut ström, kände på alla kablar, ryckte ut GF-kortet och sen in igen. Lade inte märke till något speciellt, allt såg OK ut. Men nu fungerar det igen. Märkligt...

Permalänk
Medlem

efter många timmars spelandet stängde jag ner spelet sen gick jag in på internet sen så frös datorn bara. Kunde inte röra muspilen hela datorn frös. Startade om datorn sen började det frösa i 2sek sen funkade nu fryser skärmen i 4sek vart enda min. Vad kan dett bero på? drivrutinerna?

Drivrutinerna laddade jag ned vid releasedagen funka perfekt tills dess. Men nu händer det detta vet i te om det är pga drivserna?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Avstängd

Inte kul för mig. Jag får svart skärm efter boot. Har 590. Hela denna varma dag har gått ut på felsökning.

Gav till slut upp och ominstallerar Windows sju. Installera, uppdatera, starta om, uppdatera, starta om, uppdatera, starta om, uppdatera, starta om, uppdatera, starta om, uppdatera, starta om, uppdatera, starta om, uppdatera, starta om, uppdatera, starta om, uppdatera, starta om, uppdatera, starta om, uppdatera, starta om... undra om det blir färdigt någon gång

Jo, det blev färdigt och ytterligare köpta spel som nu antingen Game for Windows Live eller DRM sätter stopp för. Prata om att straffa sina kunder.
Boven i dramat till olika problem jag fått fixa tror jag hänger ihop med att jag bytte från HD 550 till Nvidia GTX 590 och hur jag än rotat i systemet har jag inte helt fått bort gammal ATI-slask.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk

Alltså.. Blir TXAA i alla spel? eller måste spelet ha stöd för detta?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Alltså.. Blir TXAA i alla spel? eller måste spelet ha stöd för detta?

Spelet måste ha stöd för det.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K 4,2Ghz | 24GB DDR3 1600Mhz RAM | ASUS Geforce GTX 780 3GB | Gigabyte Z77X-UD3H | Corsair TX750 V2 | Thermaltake Level 10 GT