Permalänk
Entusiast

Vilket antivirus?

Mitt antivirus går snart ut och det är dags att köpa nytt!

Jag har kikat in mig på Pandasecurity men vet inte riktigt om "Global"-versionen för en duktig summa är värt det...Är optimering en big deal eller är det bara där för att försöka få en att köpa virusskyddet? https://shop.pandasecurity.com/cgi-bin/pp/reg=SE/ml=SE?actp=1...

Säg gärna vad ni tycker om Pandasecurity om ni har erfarenheter av dom och om ni har något annat antivirus att föreslå med motivation
Det jag vill ha är säkerhet och åter säkerhet, jag är inte så mycket ute efter specialfunktioner.

Tack på förhand!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Eset smart security 4 är mycket bra. (ess 4) Bättre än 5.0. Om det finns att köpa....annars finnns det ju alternativ;)

Permalänk
Permalänk
Entusiast

Dock så var det ju gratis-program...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Jag använder Avast pro. Köpte efter att ha testat gratis versionen..som oxå är helt ok men det är ett "litet" företag som gott kan få lite licenspengar för en bra produkt. Bra funktioner men framför allt så kan den skanna mail som du tar emot via SSL typ gmail i Outlook. Inte helt självklart för något år sedan i andra anitvirus program. Stoppar saker i browsern om man skulle komma in på smittade sidor..smack och stopp blir det. Bra när man spelar oxå..finns game mode.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mikegnorp:

Jag använder Avast pro. Köpte efter att ha testat gratis versionen..som oxå är helt ok men det är ett "litet" företag som gott kan få lite licenspengar för en bra produkt. Bra funktioner men framför allt så kan den skanna mail som du tar emot via SSL typ gmail i Outlook. Inte helt självklart för något år sedan i andra anitvirus program. Stoppar saker i browsern om man skulle komma in på smittade sidor..smack och stopp blir det. Bra när man spelar oxå..finns game mode.

Men ärligt talat, hur mycket kan det här "game-modet" göra?;)
Borde väl bara rensa ett par 100MB RAM eller något?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

http://www.av-test.org/en/tests/home-user/marapr-2012/ Finns för övrigt ingen anledning att köpa när gratis versionerna är helt ok.

Permalänk

Använder Windows Security Essentials, är personligen mycket nöjd, inte haft några problem och klarat mig utmärkt från Virus.

Det är gratis om du har ett legit OS från Windows

Visa signatur

Intel i5 - 750 @ 2,67 GHz | Gigabyte P55-UD3 | 12GB Corsair XMS3 Vengeance @ 1600 MHz | MSI GTX560Ti 448-cores | Fractal Design Define R3 Black | Steelseries Siberia V2 Limited Edition

Permalänk
Medlem

AVG

Visa signatur

[B]Cooler Master HAF 912 Plus ● I5 Quad 2500k @ 4,8GHz ● Antec Kühler H2O 920 ● Asus P8Z68-V Pro ● Asus gtx 560 ti OC SLI ● 500GB Western Digital Caviar blue ● Seagate Barracuda 3TB ● Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 ● Fractal Design Newton R2 modular 800W [U]

Permalänk
Skrivet av CaptainCarl:

Använder Windows Security Essentials, är personligen mycket nöjd, inte haft några problem och klarat mig utmärkt från Virus.

Det är gratis om du har ett legit OS från Windows

+1

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87 Deluxe | CPU: i7 4770K | GFX: Gigabyte 1070 G1 | Nätagg: NZXT HALE 90 750W | Ram minnen: Corsair Vengeance 16GB | CPU kylare: Thermalright Silver Arrow SB-E | Chassi: Corsair 650D
Skärm: AOC AGON AG271QG | Tangentbord: Corsair Strafe RGB | Mus: Logitech G pro | Hörlurar: Audio-Technica M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Men ärligt talat, hur mycket kan det här "game-modet" göra?;)
Borde väl bara rensa ett par 100MB RAM eller något?

Game mode innebär att du får inte upp några varningsmeddelanden under tiden du spelar.

Tips
Hämta hem trial för det du vill testa. Gillar du programmet är det bara att köpa.

Vet ej hur Panda pro presterar. Har enbart testat Panda cloud(free variant) den versionen var inget vidare.

Min rekommendation är Avast internet security. Samma prisbelönta "teknik" som i free varianten.
http://www.avast.com/en-se/internet-security

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaggaNaaowK:

Det finns en gillafunktion (som tom heter +1 på mobilversionen). Använd den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Snacker:

Det finns en gillafunktion (som tom heter +1 på mobilversionen). Använd den.

Skickades från m.sweclockers.com

Ber så hemskt mycket om ursäkt för mitt stygga beteénde

Jo jag vet att det finns en gilla knapp men att skriva +1 är tydligare

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87 Deluxe | CPU: i7 4770K | GFX: Gigabyte 1070 G1 | Nätagg: NZXT HALE 90 750W | Ram minnen: Corsair Vengeance 16GB | CPU kylare: Thermalright Silver Arrow SB-E | Chassi: Corsair 650D
Skärm: AOC AGON AG271QG | Tangentbord: Corsair Strafe RGB | Mus: Logitech G pro | Hörlurar: Audio-Technica M50X

Permalänk
Medlem

3 gilla tryck ger svarande en liten stjärna och header blir röd. Det är nytt sen ett litet tag tillbaka.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sisyfos:

Mitt antivirus går snart ut och det är dags att köpa nytt!

Jag har kikat in mig på Pandasecurity men vet inte riktigt om "Global"-versionen för en duktig summa är värt det...Är optimering en big deal eller är det bara där för att försöka få en att köpa virusskyddet? https://shop.pandasecurity.com/cgi-bin/pp/reg=SE/ml=SE?actp=1...

Säg gärna vad ni tycker om Pandasecurity om ni har erfarenheter av dom och om ni har något annat antivirus att föreslå med motivation
Det jag vill ha är säkerhet och åter säkerhet, jag är inte så mycket ute efter specialfunktioner.

Tack på förhand!

Jag skulle satsa på Kaspersky Internet security från Netonnet. Kostar 99:- för 3 datorer och även om det är 2011 versionen ska koden fungera på 2012:an
Den är dock slut på internet men du bor kanske i närheten av en butik? http://www.netonnet.se/art/dator/programvara/sakerhet/fullver...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...