Steams support råkade skicka återställningskod till den som stal mitt e-postkonto
Mitt email-konto som är registrerat på mitt Steam-konto är hackat, jag kan därför inte komma åt funktioner som att t.ex. logga in på nya datorer, byta lösenord och annat.
Jag har en stor samling spel på mitt konto och bad därför steam att ändra email i utbyte med bilder på CD-keys.
Såhär ser chattloggen ut:
Mitt första meddelande (på engelska då jag antog att det var out-source'at till indien eller dylikt)
Hey,
My Hotmail-account witch is connected to my steam-account is not available.
The email "*******" is hacked, and therefore there's a risk for my steam-account.
I would like to change email:
From: *******
To: *******
Thanks in advance.
PS.
The CD Key is for "Call of Duty: Modern Warfare 3".
Supports svar:
Hej ****
Jag har återställt lösenordet till ditt konto och skickat de nya inloggningsuppgifterna i ett separat e-postmeddelande.
Om du inte för e-postmeddelandet och du kör ett Spamfilter, se till att e-postmeddelandet inte filtreras bort som skräppost.
Obs! Lösenordet innehåller endast siffror.
Din nya hemliga fråga kommer att vara inställd på "What did customer service reset your password to?"
Svaret på den hemliga frågan är det nya lösenordet som vi har skickat till dig.
Ändra ditt lösenord, din hemliga fråga och ditt hemliga svar när du loggar in på ditt Steam-konto så att du kan använda Steamsåterställningsverktyg för att spara tid om du behöver återställa ditt lösenord i framtiden. Följ anvisningarna i avsnittet "Changing your password and secret question"
För att öka ditt skydd på ditt konto, använd Steam Guard:
Title: Steam Guard
Link: http://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=4020-ALZM-...
Vänliga hälsningar,
Kundtjänst
Mitt svar.
Hej Jermaine den Mon,
ÄR DU HELT JÄVLA FUNDAMENTALT PANTAD?!
JAG KAN INTE KOMMA IN PÅ EMAIL ADRESSEN DIT DU HAR SKICKAT MAILET?
JAG BEHÖVER MITT STEAM-ACCOUNT IDAG.
Detta skrev jag i mitt föregående meddelande
"
The email "*****" is hacked, and therefore there's a risk for my steam-account.
"
Läser ni inte de email som det tar över ett jävla dygn att svara på?
Jag är eran kund och ifall ni inte tar mitt ärende på högsta allvar så vill jag ha mina pengar tillbaka,
Min rättighet som kund hos er är att få använda mina produkter som jag har BETALAT för,
att ni fråntar mig den rättigheten genom att byta mitt lösenord är olagligt.
Jag har redan skrivit att min email som DU valde att skicka MITT ÅTERSTÄLLNINGSLÖSENORD TILL ÄR HACKAT.
Blir jag bannad på mitt steam-account nu när mina uppgifter finns på en hackad email adress så går jag miste om alla mina spel för över 1000SEK.
Jag tänker inte maila med någon dator-genererad support som tar 24 timmar på sig att svara och förstöra situationen ännu mer, Ifall inte det här går snabbt så kommer jag att kontakta ARN.
Ge mig ett telefonnummer för support, NU.
Eller kontakta mig på
*****
Du kan nå mig när fan som helst, bara det här problemet blir åtgärdat.
Svara för i helvete inte på det här emailet utan ring för guds skull istället ifall du vill ha kvar ditt jobb.
DU HAR GJORT ALLT ANNAT ÄN ATT GE MIG DEN HJÄLP SOM JAG HAR BETALAT FÖR.
Jag kräver dessutom din överordnades nummer då jag är så otroligt jävla missnöjd efter att två gånger i rad få så jävla dålig support.
Med Jävligt Vänliga Hälsnigar
*****
PS.
Ursäkta svordomarna, nej.
Frågan lyder,
Hur går jag tillväga ifall han väljer att inte svara på mina svordomar? eller ifall han väljer att skicka ett till dator-genererat opassande meddelande?
Borde jag stämma Steam/Valve?
Vet någon ifall det är outsource'at eller ifall Jermaine finns på något svenskt kontor?