Steams support råkade skicka återställningskod till den som stal mitt e-postkonto

Permalänk
Medlem

Steams support råkade skicka återställningskod till den som stal mitt e-postkonto

Mitt email-konto som är registrerat på mitt Steam-konto är hackat, jag kan därför inte komma åt funktioner som att t.ex. logga in på nya datorer, byta lösenord och annat.

Jag har en stor samling spel på mitt konto och bad därför steam att ändra email i utbyte med bilder på CD-keys.

Såhär ser chattloggen ut:

Mitt första meddelande (på engelska då jag antog att det var out-source'at till indien eller dylikt)

Citat:

Hey,

My Hotmail-account witch is connected to my steam-account is not available.
The email "*******" is hacked, and therefore there's a risk for my steam-account.

I would like to change email:
From: *******
To: *******

Thanks in advance.
PS.
The CD Key is for "Call of Duty: Modern Warfare 3".

Supports svar:

Citat:

Hej ****

Jag har återställt lösenordet till ditt konto och skickat de nya inloggningsuppgifterna i ett separat e-postmeddelande.

Om du inte för e-postmeddelandet och du kör ett Spamfilter, se till att e-postmeddelandet inte filtreras bort som skräppost.

Obs! Lösenordet innehåller endast siffror.

Din nya hemliga fråga kommer att vara inställd på "What did customer service reset your password to?"

Svaret på den hemliga frågan är det nya lösenordet som vi har skickat till dig.

Ändra ditt lösenord, din hemliga fråga och ditt hemliga svar när du loggar in på ditt Steam-konto så att du kan använda Steamsåterställningsverktyg för att spara tid om du behöver återställa ditt lösenord i framtiden. Följ anvisningarna i avsnittet "Changing your password and secret question"

För att öka ditt skydd på ditt konto, använd Steam Guard:

Title: Steam Guard
Link: http://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=4020-ALZM-...

Vänliga hälsningar,
Kundtjänst

Mitt svar.

Citat:

Hej Jermaine den Mon,

ÄR DU HELT JÄVLA FUNDAMENTALT PANTAD?!
JAG KAN INTE KOMMA IN PÅ EMAIL ADRESSEN DIT DU HAR SKICKAT MAILET?
JAG BEHÖVER MITT STEAM-ACCOUNT IDAG.

Detta skrev jag i mitt föregående meddelande

"
The email "*****" is hacked, and therefore there's a risk for my steam-account.
"

Läser ni inte de email som det tar över ett jävla dygn att svara på?

Jag är eran kund och ifall ni inte tar mitt ärende på högsta allvar så vill jag ha mina pengar tillbaka,
Min rättighet som kund hos er är att få använda mina produkter som jag har BETALAT för,
att ni fråntar mig den rättigheten genom att byta mitt lösenord är olagligt.

Jag har redan skrivit att min email som DU valde att skicka MITT ÅTERSTÄLLNINGSLÖSENORD TILL ÄR HACKAT.
Blir jag bannad på mitt steam-account nu när mina uppgifter finns på en hackad email adress så går jag miste om alla mina spel för över 1000SEK.

Jag tänker inte maila med någon dator-genererad support som tar 24 timmar på sig att svara och förstöra situationen ännu mer, Ifall inte det här går snabbt så kommer jag att kontakta ARN.

Ge mig ett telefonnummer för support, NU.
Eller kontakta mig på
*****
Du kan nå mig när fan som helst, bara det här problemet blir åtgärdat.

Svara för i helvete inte på det här emailet utan ring för guds skull istället ifall du vill ha kvar ditt jobb.
DU HAR GJORT ALLT ANNAT ÄN ATT GE MIG DEN HJÄLP SOM JAG HAR BETALAT FÖR.

Jag kräver dessutom din överordnades nummer då jag är så otroligt jävla missnöjd efter att två gånger i rad få så jävla dålig support.

Med Jävligt Vänliga Hälsnigar
*****
PS.
Ursäkta svordomarna, nej.

Frågan lyder,

Hur går jag tillväga ifall han väljer att inte svara på mina svordomar? eller ifall han väljer att skicka ett till dator-genererat opassande meddelande?

Borde jag stämma Steam/Valve?
Vet någon ifall det är outsource'at eller ifall Jermaine finns på något svenskt kontor?

Det var ett jäkla gnäll.
Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Det lönar sig oftast inte att använda så mycket svordomar, det är mycket större chans att få hjälp om man faktiskt är trevlig.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?p=12320038
Permalänk
Medlem

Jag tror inte du kan stämma steam för att du blivit hackad, det är inte direkt deras fel. Om du vill ha hjälp så tycker jag du ska vara trevlig. De i supporten är riktiga människor som faktiskt vill hjälpa dig att få tillbaka kontot, inte forumtroll. Det är ju inte deras fel att du behöver hjälp utan ditt eget!

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Var saklig och berätta i detalj vad det är som har hänt, vad du har för möjligheter att bevisa att steam kontot är ditt och se över din stavning.

Var framför allt mogen och vänlig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Det lönar sig oftast inte att använda så mycket svordomar, det är mycket större chans att få hjälp om man faktiskt är trevlig.

Marcusk,
Jag har redan försökt med att vara trevlig mot Steam, det ger inga resultat.
Jag har redan haft problem med Steam och redan kontaktat ARN angående Steams makt-missbruk i ett tidigare ämne,
vilket steam stängde och gav mig spel värda 500kr.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?p=12320038
Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av TTB:

Var saklig och berätta i detalj vad det är som har hänt, vad du har för möjligheter att bevisa att steam kontot är ditt och se över din stavning.

Var framför allt mogen och vänlig!

Jag har skickat med CD-Nycklar och snarlikt, saken är den att deras support består av folk som väljer vilket Auto-genererat meddelande som passar bäst.

Jag började moget och trevligt, sen sänker jag mig ofta till den nivån som jag blir bemött på,

Denna gång, Neandertalar-nivå.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Förstår bara inte hur du kan få det till att vara steams fel när du tabbat dej...
Dagens ungdom får alltid sina saker "hackade", kanske dax att ta lite ansvar för sina misstag och se över hur du använder dej av dina lösenord och dylikt...

Permalänk
Medlem

hade samma problem för ett tag sedan bara ta det lugnt och förklara bättre så fixar dom det

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk

Mer exakt har du tänkt dig att stämma dem för?

Har du noggrant läst igenom http://store.steampowered.com/subscriber_agreement/ ??

så du vet vad du kan och inte kan kräva av dem??

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk

Ehm... för det första, använd ALDRIG! ALDRIG! svordommar, tro mig det funkar inte! jag blev VAC-bannad och skrev i stil med ditt mail. vilket resulterade i att de spärrade mitt konto tills jag bad om ursäkt... sen så finns det nog inget du kan göra med tanke på att det inte är deras fel att du blev hackad. sad but true story.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jmankj:

Förstår bara inte hur du kan få det till att vara steams fel när du tabbat dej...
Dagens ungdom får alltid sina saker "hackade", kanske dax att ta lite ansvar för sina misstag och se över hur du använder dej av dina lösenord och dylikt...

Jag har aldrig påstått att det var steams fel, läs mitt ärende.

Det var mitt fel och då var jag "gentle", tills de bestämde sig för att skicka mitt nya lösenord till accountet som jag redan påpekat var hackat.

Det är inte mitt fel att de skickat mina säkerhets-uppgifter till detta account, nej.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk

du har ingen tillgång till den gamla adressen, alltså den som steam är registrerad till?? är det hotmail så borde det väll gå att återkalla sitt gamla lösenord?? de flesta webmails har återställning, eller har de hackat och ändrat allt??

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex_farnstrom:

du har ingen tillgång till den gamla adressen, alltså den som steam är registrerad till?? är det hotmail så borde det väll gå att återkalla sitt gamla lösenord?? de flesta webmails har återställning, eller har de hackat och ändrat allt??

Kommer inte åt den nej, hotmail har stängt ner den för att den var utsatt.
Tror inte att någon kommer åt mina uppgifter, men bör ju sätta fart på Steam.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Svordomar och annat omoget tjafs hjälper dig inte ett dugg i skriven kommunikation. Visst kan det hjälpa om man gapar och har sig på telefon eller i ansiktet på puckade support-hjon. Men i text ser det endast löjligt ut. Tror nog ditt mail gått rundor hos svensk-språkiga på steamsupporten med tillhörande asgarv. Tips är att skriva till support-nissar som om du skrev ett brev till din lite halvsenila mormor med tillhörande respekt och överförtydliganden.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Läs steams policy och avtal så får du ju svaret? Jag tror det är mycket möjligt att de inte kan/får ändra folks email adresser hur som helst, för de har användarna full kontroll över själv.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex_farnstrom:

du har ingen tillgång till den gamla adressen, alltså den som steam är registrerad till?? är det hotmail så borde det väll gå att återkalla sitt gamla lösenord?? de flesta webmails har återställning, eller har de hackat och ändrat allt??

Njae, inte Hotmail. Har du blivit hackad där så kräver så mycket info att du ger upp. Googla det så får du se hur många rasande människor det finns

Mitt tips till TS är att räkna till 10 och ännu en gång förklara för Steam att din e-post adress har blivit hackad. Glöm inte lägga med en bild på din CD-nyckel samt ID-kort. Det var så det funkade för iaf när jag blev hackad. Och dem skötte det klanderfritt!

Permalänk

Jag håller med dig. Jävligt klantigt av Steam att skicka ditt nya lösenord till hackaren. Du borde få någon slags kompensation för att dom gör ett så dåligt jobb. För istället för att hjälpa dig så hjälper dom hackaren. Facepalm?

Permalänk
Medlem

Är det fler mail än dessa som du skrivit? För om det inte är det så tycker jag att det verkar lite tidigt för att börja använda p11-språk mot supporten. Jag tror ärligt talat att du inte kommer att bli bemött på ett speciellt bra sätt om du skriver sådär, men du kan väl alltid hoppas.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Hahah du måste skämta... Stämma för att DU blev hackad.

Permalänk
Medlem

Fråga: Varför försökte du inte få tillbaks din hotmail först?

Tips: Sluta bete dig som en apa, läs på om "starka" lösenord.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?p=12320038
Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Ni förstår alltså inte att en person som redan är förbannad på steam som får sitt account fråntaget sig, blir frustrerad?
Jag var ett barn när min hotmail-adress skapades för 8 år sedan.

Och jag har läst igenom "Steam Subscriber Agreement"
Att de får skicka mina säkerhets-uppgifter till mitt hackade account som de vet är hackat, står inte att jag accepterat.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Ni förstår alltså inte att en person som redan är förbannad på steam som får sitt account fråntaget sig, blir frustrerad?
Jag var ett barn när min hotmail-adress skapades för 8 år sedan.

Och jag har läst igenom "Steam Subscriber Agreement"
Att de får skicka mina säkerhets-uppgifter till mitt hackade account som de vet är hackat, står inte att jag accepterat.

Jag fick också mitt Steam-konto hackat en gång. Men att skrika som en liten unge och svära hjälper inte, SPECIELLT inte när man är i kontakt med support och försöker få hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Jag fick också mitt Steam-konto hackat en gång. Men att skrika som en liten unge och svära hjälper inte, SPECIELLT inte när man är i kontakt med support och försöker få hjälp.

Mitt Steam-account är inte hackat.

Jag blev bemött med
"Jag har återställt lösenordet till ditt konto och skickat de nya inloggningsuppgifterna i ett separat e-postmeddelande."

Jag blir frustrerad att stora företag nuförtiden inte kan stava till Kundsupport.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Jag har också haft precis samma problem, jag bad lugnt och tydligt om att byta email osv osv skickade 3 bilder på cdkeys + 4 sista siffrorna på mitt kort. De gav mig kontot direkt + att jag fick 10 euro efterssom jag också ville få "refund" på ett spel.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Mitt Steam-account är inte hackat.

Jag blev bemött med
"Jag har återställt lösenordet till ditt konto och skickat de nya inloggningsuppgifterna i ett separat e-postmeddelande."

Jag blir frustrerad att stora företag nuförtiden inte kan stava till Kundsupport.

Du kan byta din e-mail i Steam om den inte är hackad.

Settings -> Change Contact Email Adress

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Ni förstår alltså inte att en person som redan är förbannad på steam som får sitt account fråntaget sig, blir frustrerad?
Jag var ett barn när min hotmail-adress skapades för 8 år sedan.

Och jag har läst igenom "Steam Subscriber Agreement"
Att de får skicka mina säkerhets-uppgifter till mitt hackade account som de vet är hackat, står inte att jag accepterat.

Men det är ju inte Valve's fel! Vad är det du inte förstår?

Tänk dig in i detta scenariot:

Jag har en ny Audl som jag köpt, någon roligt snubbe slår in min sidoruta.
Fine, jag överlever.

Dagen därpå snor någon min bil, eftersom jag redan är sur så går jag till Audi och skriker:
VAFAN ÄR DETTA FÖR SKITBIL NI TILLVERKAR, DEN BARA SKRIKER "SNO MIG SNÄLLA STJÄL MIG" DET ÄR ERAT FEL GE MIG EN NY BIL.

Det du försöker med låter jättedumt, jag lovar.

Jag slår vad om att 95% av folk som läser denna tråd skrattar åt dig, 3% lider med dig och de resterande 2% vet inte om de ska skratta eller gråta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Mitt Steam-account är inte hackat.

Jag blev bemött med
"Jag har återställt lösenordet till ditt konto och skickat de nya inloggningsuppgifterna i ett separat e-postmeddelande."

Jag blir frustrerad att stora företag nuförtiden inte kan stava till Kundsupport.

Och därför valde du att svara med ett arg meddelande till supporten? Supporten hjälper en om man tar det lugnt och bemöter supporten på ett lämpligt sätt. Har själv aldrig haft något problem med någon support, lite artighet går långt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hey,

My Hotmail-account witch is connected to my steam-account is not available.
The email "******" is hacked, and therefore there's a risk for my steam-account.

I would like to change email:
From: ******
To: ******

Thanks in advance.

Det är alltså fullt försåtligt att de inte förstod vad jag menade?

EDIT: Bifogade CD-Keys.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Men det är ju inte Valve's fel! Vad är det du inte förstår?

Tänk dig in i detta scenariot:

Jag har en ny Audl som jag köpt, någon roligt snubbe slår in min sidoruta.
Fine, jag överlever.

Dagen därpå snor någon min bil, eftersom jag redan är sur så går jag till Audi och skriker:
VAFAN ÄR DETTA FÖR SKITBIL NI TILLVERKAR, DEN BARA SKRIKER "SNO MIG SNÄLLA STJÄL MIG" DET ÄR ERAT FEL GE MIG EN NY BIL.

Det du försöker med låter jättedumt, jag lovar.

Jag slår vad om att 95% av folk som läser denna tråd skrattar åt dig, 3% lider med dig och de resterande 2% vet inte om de ska skratta eller gråta.

Mitt account var inte i fara förens support skickade ut min nya kod till emailen.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Eeeeeeeh, problemet var alltså att emailadressen i Steam pekar på en hackad adress?
Varför i hela friden gick du bara inte in och det problemet själv???
Man går in på Arkiv/Inställningar, på fliken Konto, och trycker på knappen "Ändra E-postadress".
Problemet löst!

...

Men nu har du helt klart problem... Nu gäller väl inte ditt gamla lösenord längre antar jag??? Och det nya är skickat till den hackade adressen?
Då har Steam helt klart trampat i klaveret, och situationen blir bra mycket bökigare att lösa... Du måste ju nu på något sätt få dem att byta lösenordet och skicka till din nya adress... Och för att fixa det så behöver du rimligen bevisa att du är du.
Skrika och gorma och skrika efter stämning kommer inte funka dock. Lite ilska och bestämdhet kan funka, men det där gör bara mer skada än nytta.
biorrith är på rätt spår, du får upprätta kontakt och visa på med cd-nycklar, ID mm att du är du, så du kan få kontroll på kontot igen. Kanske kolla om du kan få dem att resetta lösenordet igen, UTAN att skicka mejl till gamla adressen?

Steam har tveklöst dabbat sig och ska ha skit för det, men om du tagit dig lite tid och rotat i menyerna så hade du inte haft problemet.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.