Steams support råkade skicka återställningskod till den som stal mitt e-postkonto

Permalänk
Medlem

Tja eftersom jag bland anant jobbar med Support så blir tippset precis det samma som flera andra redan har givit.
Var trevlig be om ursäkt och se till att vara mycket artig och konkret i dina kontakter.

Skulle jag få det brev som citerades på sidan ett så hadde det hanterats väldigt enkelt: Ärendet stängt utan vidare åtgärd.

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Omoget att svara med en massa svordommar. Kan ha varit ett vanligt missförstånd. Sitter ju några snubbar på andra änden som antagligen är konsulter för ngt annat företag och sitter support åt flertalet stora spelföretag och nöter tusentals mail varje dag. Sen råkar de läsa fel och du kastar skit istället för att insé att det blivit ett missförstånd. Lite is i magen får man ha. Du känns som den typen som när du fått fel mat på donk åker dit och skäller ut dem som jobbar där... Tragiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2infinity:

Omoget att svara med en massa svordommar. Kan ha varit ett vanligt missförstånd. Sitter ju några snubbar på andra änden som antagligen är konsulter för ngt annat företag och sitter support åt flertalet stora spelföretag och nöter tusentals mail varje dag. Sen råkar de läsa fel och du kastar skit istället för att insé att det blivit ett missförstånd. Lite is i magen får man ha. Du känns som den typen som när du fått fel mat på donk åker dit och skäller ut dem som jobbar där... Tragiskt

Ett vanligt missförstånd..

Topic: My email-account is not available.
Hey,

My Hotmail-account witch is connected to my steam-account is not available.

Om jag är på donken och beställer en hamburgare utan ketchup eftersom att jag är allergisk,
För att sen inse att jag fått en tomat med ketchup,
då skulle din liknelse fungera utmärkt!

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Har full förståelse för dig Lankus. Dom gjorde helt fel som inte läste igenom ditt första meddelande ordentligt. Och du var inte oartig i det första meddelandet.

Men din respons på deras svar kanske var lite för "aggressiv". Förstår att du var förbannad, det skulle dom flesta vara. Men att kalla dig för en "p12a" för att du reagerade aggressivt och spelar Call of Duty är väldigt omoget.

Denna tråden var underhållande med dom första kommentarerna fast efter nästa 5 sidor ren mobbning för fiska likes får det nog vara nog. Jävligt omoget av alla är som ska trakassera tillbaka. Ni kan ju faktiskt visa ni är mogna och komma med ett ordentligt svar. Jag har tappat respekt för fruktansvärt många medlemmar i denna tråden på grund av alla trakasserier.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

nu när man läst genom tråden...så gott det går, så är det nog inte möjligt att stämma dom för en sådan sak.

några frågor...
när du visste att ditt mailkonto var hackat, var det avstängt innan du skickade mailet?
på vilket vis var deras mailsvar i samma nivå med ditt lite aggresivare mailsvar, du nämnde att du sänkte dig till deras neandertalarnivå om jag uppfattade det rätt?!

det är möjligt att dom behöver några andra bevis på att det är ditt konto än serialnr, hör med dom om det finns något annat sätt du kan identifiera dig för att fastställa att det är ditt konto.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

schack rules, i don't...:-(

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Har full förståelse för dig Lankus. Dom gjorde helt fel som inte läste igenom ditt första meddelande ordentligt. Och du var inte oartig i det första meddelandet.

Men din respons på deras svar kanske var lite för "aggressiv". Förstår att du var förbannad, det skulle dom flesta vara. Men att kalla dig för en "p12a" för att du reagerade aggressivt och spelar Call of Duty är väldigt omoget.

Denna tråden var underhållande med dom första kommentarerna fast efter nästa 5 sidor ren mobbning för fiska likes får det nog vara nog. Jävligt omoget av alla är som ska trakassera tillbaka. Ni kan ju faktiskt visa ni är mogna och komma med ett ordentligt svar. Jag har tappat respekt för fruktansvärt många medlemmar i denna tråden på grund av alla trakasserier.

Är väldigt förvånad att detta var ett känsligt ämne, har ni aldrig ballat ur när saker ni betalat för inte fungerar?
Sen att jag skrev det i min ticket var kanske inte så genomtänkt, men hey sån är jag och jag tänker oftast efteråt.

Än så länge så har 1 post av typ 130 varit hjälpvänlig,
Om ni ska "gilla" någonting i denna tråd så är det denna kommentar,

Skrivet av LinusNeuman:

Men herregud va dum du är, dom skickar det nya lösenordet till mailen som du registrerat ditt STEAM SUPPORT KONTO med. Ändra den bara.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Från otrevligheter, uppmaning till avrättningar och off-topic.

Jag tror att vi har kommit fram till att det bästa sättet att få hjälp är att vara trevlig, låt oss lämna den delen av tråden bakom oss nu. Samma sak gäller huruvida ni tycker att trådskaparen ska få tillbaka sitt konto eller inte, det har inte med tråden att göra.

Jag ändrade även trådtiteln till något mer passande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palmie:

*Tråd rensad*

Från otrevligheter, uppmaning till avrättningar och off-topic.

Jag tror att vi har kommit fram till att det bästa sättet att få hjälp är att vara trevlig, låt oss lämna den delen av tråden bakom oss nu. Samma sak gäller huruvida ni tycker att trådskaparen ska få tillbaka sitt konto eller inte, det har inte med tråden att göra.

Jag ändrade även trådtiteln till något mer passande.

Tack! =D

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palmie:

*Tråd rensad*

Från otrevligheter, uppmaning till avrättningar och off-topic.

Jag tror att vi har kommit fram till att det bästa sättet att få hjälp är att vara trevlig, låt oss lämna den delen av tråden bakom oss nu. Samma sak gäller huruvida ni tycker att trådskaparen ska få tillbaka sitt konto eller inte, det har inte med tråden att göra.

Jag ändrade även trådtiteln till något mer passande.

Tack mod för upp-rensning!
Nu kanske folk som är intresserade om det relevanta ämnet kan läsa om det,
ålderspekulationer är lite väl OT.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Hahaha. Värsta damp-rage jag sett på länge.

Man bör räkna med att få ett initialt "canned answer" från supporttjänster, och även att supportfolk ofta läser första mailet för fort. Dålig idé av dig att lägga in högväxeln och bete dig som en babian; supporten kommer inte direkt att gilla dig, och kan lika gärna säga "skyll dig själv", då felet ju faktiskt inte är deras.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Rätt märklig rensning måste jag säga, då tråden bara är full av kommentarer där folk klagar på nätmobbing, kunde väl bara resat hela rasket i så fall?

Hur som helst så skulle nog den lättaste lösningen varit att kontakta hotmail och säga att ditt konto blivit hackat, hände mig för nått år sen, och fick tillbaka det utan problem.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Hahaha. Värsta damp-rage jag sett på länge.

Man bör räkna med att få ett initialt "canned answer" från supporttjänster, och även att supportfolk ofta läser första mailet för fort. Dålig idé av dig att lägga in högväxeln och bete dig som en babian; supporten kommer inte direkt att gilla dig, och kan lika gärna säga "skyll dig själv", då felet ju faktiskt inte är deras.

Men snälla, läs tråden.
Det är visst supportens fel, och TS har redan själv sagt han överreagerade.
Supporten ska självklart inte skicka inloggningsuppgifter till en e-mail adress som man uppgett är hackad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Tycker inte alls om support, de låter jätte trevliga men de ger ALDRIG ett vettigt svar

Hade problem med mitt SWTOR-Acc, hade lyckats glömma hemliga frågan och låst ut mig från accet.

Bad dem att lösa detta över mail, fick svar att scanna in mitt ID till dem.
Gjorde detta men fick svar efter 2 veckor efter att "specialister" kollat upp ärendet att denna tjänst inte längre är tillgänglig.

Då svarade jag och bad dem stoppa min betalning eftersom jag inte kan spela (kommer inte in på kontot) och orkar inte böka med telefon support.
Fick svaret att jag kunde gå in på mitt konto om jag ville stoppa min betalning... dah?!

Efter det svarade jag och undrade när de var som minst belastning på telefonlinjen då jag ville vara i kö så lite som möjligt.
De svarade att linjen alltid var öppen.... "suck"

Har svårt att tro att de läser mailen, bara plockar ut specifika ord och tolkar vad de kan handla om

Gick till SEB och spärrade mitt konto istället, på banken är dom MYCKET kompetentare när de kommer till att hjälpa kunder

Permalänk
Medlem

Det är inte svårt att få steamsupporten att hjälpa en, räcker med att vara saklig och inte otrevlig, de ställer lite frågor som ingen hackare bör kunna svara på och vipps, info till ny mail.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Det är inte svårt att få steamsupporten att hjälpa en, räcker med att vara saklig och inte otrevlig, de ställer lite frågor som ingen hackare bör kunna svara på och vipps, info till ny mail.

Agreed, fixade tillbaks flickvännens account med ett enda mail.

OP:

C. NO GUARANTEES.

VALVE DOES NOT GUARANTEE CONTINUOUS, ERROR-FREE, VIRUS-FREE OR SECURE OPERATION AND ACCESS TO STEAM, THE SOFTWARE, YOUR ACCOUNT AND/OR YOUR SUBSCRIPTIONS(S).

Du borde kanske ta och läsa abbonentavtal innan du trycker på ok knappen

Permalänk
Medlem

Detta är största nackdelen med Steam och liknande DRM smörja som infekterat Pc gaming, glömmer du lösenordet eller blir kontot hackat, förlorar du lätt allt du har och de kan skita helt i att ersätta dina spel/Saker/hattar.
Tacka vet jag gog-spel eller konsolspel, bara att forsätta lira tills du nött ut skivorna eller hårddisken, byt då till en ny maskin och fortsätt

OnT:
Tycker ynd om TS, första mailet var ju inte otydligt men givet svaret och den långa väntetiden kan jag förstå att han blev upprörd. Visst reagerade han lite väl kraftigt, men är man under tidspress och rädda att förlora sådant som är viktigt är det lätt hänt, "tala i vredesmod och du kommer att hålla det bästa tal du någonsin ångrat" enligt citat.
Testa kontakta support igen, kanske får kontakt med någon som faktiskt kan sitt jobb?

Permalänk
Medlem

Leka Gunvald Larsson kommer inte göra saken bättre, skärp dig...

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xael:

Agreed, fixade tillbaks flickvännens account med ett enda mail.

OP:

C. NO GUARANTEES.

VALVE DOES NOT GUARANTEE CONTINUOUS, ERROR-FREE, VIRUS-FREE OR SECURE OPERATION AND ACCESS TO STEAM, THE SOFTWARE, YOUR ACCOUNT AND/OR YOUR SUBSCRIPTIONS(S).

Du borde kanske ta och läsa abbonentavtal innan du trycker på ok knappen

"Support" finns alltså inte med i det stycket..
Det stycket du länkade syftade mest på att steam inte var säkert för virus och att det på steam-klienten kan upstå ERRORs,
Att deras support gör det man ber dom att inte göra, står ingenstans i avtalet.

Många som "har haft det enkelt med steam support" kanske ska läsa det mailet som jag fick i svar, innan ni postar vore ju extra finemang!

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Frågan lyder,

Hur går jag tillväga ifall han väljer att inte svara på mina svordomar? eller ifall han väljer att skicka ett till dator-genererat opassande meddelande?

Borde jag stämma Steam/Valve?
Vet någon ifall det är outsource'at eller ifall Jermaine finns på något svenskt kontor?

Om han väljer att inte svara på dina svordomar så tycker jag att du bör skicka ett nytt mail där du ber om ursäkt för ditt onödigt otrevliga språk. Har svårt att se vad för opassande genererat meddelande han skulle kunna skicka utöver ett svar som säger att ärendet är avslutat (vilket enligt mig kan ses som "passande" pga ditt språk). Att skriva en massa svordomar i caps lock och kräva numret till överordnande är väl lite att ta i tycker jag. Jag har dock full förståelse till varför du blev upprörd.

Och nej, du bör inte stämma Steam/Valve.

Såg ett tidigare svar som sade att de hade skickat mailet till din steam-support mail. Har inte sett något svar från dig om detta stämde eller ej.

Visa signatur

i5 4670K @ 3.8 GHz - Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2 - ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB - Corsair 8gb 1600 MHz - G1.Sniper Z87 - 650 W PSU - G2420HDBL (1920*1080) - Fractal Design R3
inet fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

"Support" finns alltså inte med i det stycket..
Det stycket du länkade syftade mest på att steam inte var säkert för virus och att det på steam-klienten kan upstå ERRORs,
Att deras support gör det man ber dom att inte göra, står ingenstans i avtalet.

Många som "har haft det enkelt med steam support" kanske ska läsa det mailet som jag fick i svar, innan ni postar vore ju extra finemang!

Jag såg mailet du fick i svar och jag tycker det var konstigt att de inte läste igenom ditt mail bättre.

Min post syftade mest på att du påstod att det var olagligt att de tog ifrån dig tillgången till ditt account. När de inte garanterar dig tillgång till ditt account men men. Jag hoppas det löser sig och du får tillbaka accountet

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre910:

Om han väljer att inte svara på dina svordomar så tycker jag att du bör skicka ett nytt mail där du ber om ursäkt för ditt onödigt otrevliga språk. Har svårt att se vad för opassande genererat meddelande han skulle kunna skicka utöver ett svar som säger att ärendet är avslutat (vilket enligt mig kan ses som "passande" pga ditt språk). Att skriva en massa svordomar i caps lock och kräva numret till överordnande är väl lite att ta i tycker jag. Jag har dock full förståelse till varför du blev upprörd.

Och nej, du bör inte stämma Steam/Valve.

Såg ett tidigare svar som sade att de hade skickat mailet till din steam-support mail. Har inte sett något svar från dig om detta stämde eller ej.

Jag har redan citerat Linusneuman två gånger och tackat samt uppmärksammat att hans post var den enda som varit till någon nytta.
Men jag vet ej om det stämmer, kan inte kontrollera det förens om typ 10 timmar då de bör ha svarat på Supporten.

Dock så kunde ju Support då berättat detta för mig (utifall att det stämmer) så kunde jag ju i sådanna fall löst problematiken själv, jag trodde(vet fortfarande ej) inte att detta var fallet eftersom att jag såg ett säkerhetshål i att de skickade det till mitt support-account istället för till mitt steam-account. Men jag tror faktiskt inte Support läste min ticket, för då skulle de svarat med någonting i likhet med Linusneumans meddelande, eller ha hjälpt mig och byta den kopplade email-adressen.

Ännu en gång, Folk som tycker att min ticket var oklar..

Jag skrev,

Citat:

Topic: My email-account is not available.
Bifogat: Picture of CD-Key
Meddelande:

Hey,

My Hotmail-account witch is connected to my steam-account is not available.
The email "(gammal email)" is hacked, and therefore there's a risk for my steam-account.

I would like to change email:
From: (gammal email)
To: (ny email)

Thanks in advance.

Hur kan de få detta meddelande (ifall det nu var en människa som svarade till 100%) till att jag vill ha ett nytt lösenord skickat till (gammal email).

Hade du precis som alla andra tänkt att posta för att få gillningar?
Skumma åtminstone igenom TS-posts först.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Hedersmedlem

Hur vet du att Steam har skickat uppgifterna till din gamla mejladress? Han skriver att han har skickat dig uppgifter i ett separat mail. Med tanke på att du fått det svaret så känns det ju logiskt att man skulle skicka nästa mail till samma adress. Du har enligt egen uppgift inte tillgång till Hotmail kontot, så du kan rimligtvis inte veta om mailet gått dit eller ej. Kanske är det så att det fastnat i ett eller annat filter på vägen? Jag har ett home.se konto, och där är det så att skräppost kan sorteras åt sidan på deras server varpå man inte märker att man fått mailet med mindre än att man loggar in på sin webmail och öppnar skräppost mappen där. Har du kollat om det är något sådant som är problemet?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Tänk på att det sitter människor på Steam supporten, och att det alltid kan ske misstag.
Nu hade du skrivit rätt tydligt i ditt första mail vad som var problemet, men som sagt misstag kan alltid ske.

Och som många andra har skrivit, så hjälper det inte dig ett dugg att börja skrika/svära till dom. Med stor säkerhet så har det ju motsatt effekt ist. Men man får hoppas att dom läser ditt mail där du ber om ursäkt ganska omgående så att du inte hamnar i "ignorera i en månad mappen"

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Jag har redan citerat Linusneuman två gånger och tackat samt uppmärksammat att hans post var den enda som varit till någon nytta.
Men jag vet ej om det stämmer, kan inte kontrollera det förens om typ 10 timmar då de bör ha svarat på Supporten.

Dock så kunde ju Support då berättat detta för mig (utifall att det stämmer) så kunde jag ju i sådanna fall löst problematiken själv, jag trodde(vet fortfarande ej) inte att detta var fallet eftersom att jag såg ett säkerhetshål i att de skickade det till mitt support-account istället för till mitt steam-account. Men jag tror faktiskt inte Support läste min ticket, för då skulle de svarat med någonting i likhet med Linusneumans meddelande, eller ha hjälpt mig och byta den kopplade email-adressen.

Ännu en gång, Folk som tycker att min ticket var oklar..

Jag skrev,

Hur kan de få detta meddelande (ifall det nu var en människa som svarade till 100%) till att jag vill ha ett nytt lösenord skickat till (gammal email).

Hade du precis som alla andra tänkt att posta för att få gillningar?
Skumma åtminstone igenom TS-posts först.

Jo, jag har sett att du har citerat och tackat honom två gånger, har dock inte sett någonting om att du har skrivit om att han hade rätt eller ej. Nu vet jag inte riktigt hur steam-supporten fungerar, men varför kan du inte kolla i inkorgen/skräpposten som du har steamsupport-mailen registrerad till? Varför behöver du svar från support innan detta? Vet som sagt inte hur steam-supporten fungerar, så innan du skriver att jag är totalt pantad eller att jag bara skriver detta för gillningar ha detta i åtanke.

Du hade ju skickat bild på CD-nyckel, så borde väl inte vara ett sånt grovt säkerhetshål, men förstår hur du resonerade.

Jag påstod inte någonstans i mitt svar att du var otydlig i ditt mail till support.
Jag har läst igenom alla svar i denna tråd, så förstår inte riktigt vad du menar när du ber mig att åtminstone skumma igenom TS-post först, läste du igenom mitt svar ordentligt? Var någonstans i mitt svar finns motivationen till att du skriver detta?

Jag förstår inte heller varifrån du får detta med att folk postar för att få "gillningar". Läste iofs inte igenom tråden innan den rensades från inlägg, sedan så vet jag inte riktigt heller varför någon skulle posta någonting bara för att få "gillningar". De är väl bara till för att folk ska kunna hitta de svaren som folk tycker är bäst? Det gynnar väl inte den som skriver svaret på något sätt?

Lite off-topic så tycker jag även att du har varit en smula otrevlig och nedlåtande mot folk som har gett dig råd i denna tråd.

Visa signatur

i5 4670K @ 3.8 GHz - Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2 - ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB - Corsair 8gb 1600 MHz - G1.Sniper Z87 - 650 W PSU - G2420HDBL (1920*1080) - Fractal Design R3
inet fraktfritt

Permalänk
Skrivet av marre910:

Jo, jag har sett att du har citerat och tackat honom två gånger, har dock inte sett någonting om att du har skrivit om att han hade rätt eller ej. Nu vet jag inte riktigt hur steam-supporten fungerar, men varför kan du inte kolla i inkorgen/skräpposten som du har steamsupport-mailen registrerad till? Varför behöver du svar från support innan detta? Vet som sagt inte hur steam-supporten fungerar, så innan du skriver att jag är totalt pantad eller att jag bara skriver detta för gillningar ha detta i åtanke.

Du hade ju skickat bild på CD-nyckel, så borde väl inte vara ett sånt grovt säkerhetshål, men förstår hur du resonerade.

Jag påstod inte någonstans i mitt svar att du var otydlig i ditt mail till support.
Jag har läst igenom alla svar i denna tråd, så förstår inte riktigt vad du menar när du ber mig att åtminstone skumma igenom TS-post först, läste du igenom mitt svar ordentligt? Var någonstans i mitt svar finns motivationen till att du skriver detta?

Jag förstår inte heller varifrån du får detta med att folk postar för att få "gillningar". Läste iofs inte igenom tråden innan den rensades från inlägg, sedan så vet jag inte riktigt heller varför någon skulle posta någonting bara för att få "gillningar". De är väl bara till för att folk ska kunna hitta de svaren som folk tycker är bäst? Det gynnar väl inte den som skriver svaret på något sätt?

Lite off-topic så tycker jag även att du har varit en smula otrevlig och nedlåtande mot folk som har gett dig råd i denna tråd.

Var bara tvungen att lika denna

Visa signatur

Dator:: P9X79 Deluxe || Intel Core i7-3930K CPU @ 3.20GHz, Corsair H100 || Corsair Vengance 4x8 GB @ 1600MHz || Samsung 830 128GB || AMD Radeon HD 7870 ~Stock ||
Laptop:: ASUS Zenbook i7, 4gb ram, nVidia 620m

Permalänk
Medlem
Skrivet av NonnePonne:

Var bara tvungen att lika denna

Tackar, tackar. Planen fungerade alltså. >;D

Visa signatur

i5 4670K @ 3.8 GHz - Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2 - ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB - Corsair 8gb 1600 MHz - G1.Sniper Z87 - 650 W PSU - G2420HDBL (1920*1080) - Fractal Design R3
inet fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Ska du likna det vid ts version så kör hellre på detta:

Du har köpt en ny audi och en biltjuv har tagit nyckeln så du ber audi byta lås och tändningslås på bilen.

Men istället för detta ger de även din bil till tjuven.

Hade du varit glad då?

Saken är den att han själv kunde ha ändrat e-mail, så det hade isåfall varit.

"Har köpt en ny audi och en biltjuv har FÅTT REDA PÅ vart jag har min nyckel, så istället för att flytta på nyckeln så bestämmer jag mig för att kontakta Audi och be dem skicka mig en ny nyckel.

Tjuven råkar ha brutit sig in i min postbox så han tar nyckeln när den kommer fram."

Delvis har du rätt, men han kunde ha eliminerat problemet själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Saken är den att han själv kunde ha ändrat e-mail, så det hade isåfall varit.

"Har köpt en ny audi och en biltjuv har FÅTT REDA PÅ vart jag har min nyckel, så istället för att flytta på nyckeln så bestämmer jag mig för att kontakta Audi och be dem skicka mig en ny nyckel.

Tjuven råkar ha brutit sig in i min postbox så han tar nyckeln när den kommer fram."

Delvis har du rätt, men han kunde ha eliminerat problemet själv.

Konstaterades det inte tidigare i tråden att man måste ha tillgång till den gamla adressen för att kunna byta?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min erfarenhet är att man får bättre och snabbare hjälp om man är trevlig mot support.

Du förtjänar ingen hjälp efter det där svaret.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Det är ett dålig svar av supporten men jag anser att alla är människor och kan göra misstag, även på betalt arbete.

Det jag kom och tänka på är varför du valde och kontakta Steams support när ditt mail blev hackat, vore inte saker simplare om du kontaktade mail supporten för att de ska byta ditt lösenord på din mail?

Personligen vill jag jätte gärna ha tillbaka min mail efter den blivit hackat pga viktiga mail som finns där!