Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Fungerar alldeles utmärkt att köpa eget modem, du är inte bunden till Thomson gaten överhuvudtaget (praktiskt sett).

Juste så kan man ju med göra de hade jag inte tänkt på Menmen känns lite onödigt att lägga ut dyra pengar på ett modem om Telia endå kommer tilåta bryggning av deras egna Gateway om inte allt för länge, För tillfället spelar jag bara BF3 och LoL så de är skit samma i min mening. Skulle iof behöva ringa dom o sänka min interleave rate då jag stör mig lite på att min ms är över 17-18 helatin. Med mitt gamla ADSL 24/2,5 så låg jag på 6-10ms vilket är löjligt bra på ADSL enligt mig.

Permalänk
Medlem

Har också sjukt mycket problem för tillfället. Har 100-900 ping enligt bredbandskollen, vilket jag aldrig har haft förr. När man sitter och lirar dota 2 så är det konstant smålagg och ibland så frysersig allting i 20-30 sec, för att sedan gå tillbaka till smålagget. Hade även detta för 1 år sedan och det höll i sig i 3 månader. Fick ny router, hade en tekniker fårn telia här hemma för att kolla kopplingen i huset samt ute på gatan. Inget de gjorde hjälpte ett skit och jag bad en supportsnubbe på telefon om att få pengar tillbaka eftersom man inte kunde surfa eller göra någonting. Det fick jag ju inte för man var personligen tvungen att spela in samtalet när dom sa att jag skulle få pengar tillbaka. Telia funkar skitbra för mig när det väl fungerar men när det inte gör det så är det ta mig fan ett helvete att fixa det och få dem att göra någonting åt problemet.

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hnarn:

TS är ett bra exempel på genuin p12:a som inte kan förväntas tillföra något annat än pubertal ilska.

Jag tror du nog skulle känna samma sak. Så shh.

Kan säga att det ganska är rätt irriterande o ha fryslagg när man kollar på något man verkligen gillar t.ex. fotboll, Champions League finalen.

Visa signatur

| CPU; i5-2500k & Antec Kühler 620 | Evga GTX 690 4GB | SSD; OCZ Agility 3 120GB | HDD; Seagate Green 1TB |
| MB; Asus P8Z68-V Pro/Gen3 | RAM; Corsair Vengeance 8GB CL9 | Case Fractal Design R3 Modded |

Permalänk
Medlem

Update; Fryser varje 3 sek. Ännu värre lol.. Gick o frågade mina grannar om de fortfarande hade problem med det här frustrerande fryslagget.
Jag har också ringt Telia. De försöker/ska fixa problemet.

Visa signatur

| CPU; i5-2500k & Antec Kühler 620 | Evga GTX 690 4GB | SSD; OCZ Agility 3 120GB | HDD; Seagate Green 1TB |
| MB; Asus P8Z68-V Pro/Gen3 | RAM; Corsair Vengeance 8GB CL9 | Case Fractal Design R3 Modded |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirr1:

Har också sjukt mycket problem för tillfället. Har 100-900 ping enligt bredbandskollen, vilket jag aldrig har haft förr. När man sitter och lirar dota 2 så är det konstant smålagg och ibland så frysersig allting i 20-30 sec, för att sedan gå tillbaka till smålagget. Hade även detta för 1 år sedan och det höll i sig i 3 månader. Fick ny router, hade en tekniker fårn telia här hemma för att kolla kopplingen i huset samt ute på gatan. Inget de gjorde hjälpte ett skit och jag bad en supportsnubbe på telefon om att få pengar tillbaka eftersom man inte kunde surfa eller göra någonting. Det fick jag ju inte för man var personligen tvungen att spela in samtalet när dom sa att jag skulle få pengar tillbaka. Telia funkar skitbra för mig när det väl fungerar men när det inte gör det så är det ta mig fan ett helvete att fixa det och få dem att göra någonting åt problemet.

Feel you bro

Visa signatur

| CPU; i5-2500k & Antec Kühler 620 | Evga GTX 690 4GB | SSD; OCZ Agility 3 120GB | HDD; Seagate Green 1TB |
| MB; Asus P8Z68-V Pro/Gen3 | RAM; Corsair Vengeance 8GB CL9 | Case Fractal Design R3 Modded |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Det är väl självklart om man vill ha någon sorts stabilitet och kvalité?

Förövrigt lider jag med dig, och hoppas att det fixas för dig inom kort. Har du ringt in till dem? Säg att du vill ha tillbaka pengarna för icke fungerande tjänst.

De sa att de ska fixa problemet inom kort. Hade det här problemet innan också i vintras så ja. Lagget gick bort i 3-4 månader men sen kom det tillbaka.

Visa signatur

| CPU; i5-2500k & Antec Kühler 620 | Evga GTX 690 4GB | SSD; OCZ Agility 3 120GB | HDD; Seagate Green 1TB |
| MB; Asus P8Z68-V Pro/Gen3 | RAM; Corsair Vengeance 8GB CL9 | Case Fractal Design R3 Modded |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av DjJk:

Säg upp smart tjänsten då..

Här har du ett modem som fungerar med Telia, bara köpa:
http://www.dustinhome.se/product/5010308388/zyxel-prestige-tr...

Det som Thomson modemet kostar i månaden är inte för routern, det är för garantin.

Fick själv köpa en APE till min Comhem 100 lina, förvänta dig inte att någon ISP ska ge dig något bättre modem/router gratis nånsin.

Visa signatur

NXZT S340 Black | Intel I7 6700K | R9 390 | 16GB DDR4 | 240gb HyperX savage | Be-Quiet Dark Rock 3 | Samsung U32E850R |

Sennheiser HD700 / HiFiman HE-400 Mango trä & Lawton pads / Magnum V5 (x) Indian Rosewood / Lear LUF-4 / AKG K702 / Philips Fidelio X2 + Beyer COP mic / Fostex TH-X00 / Grado PS1000e /

Permalänk
Skrivet av rubbozy:

De sa att de ska fixa problemet inom kort. Hade det här problemet innan också i vintras så ja. Lagget gick bort i 3-4 månader men sen kom det tillbaka.

fryser det är det antingen på utrustning hos dig eller på ledningen, telia äger inte ledningen.
Dom tar bara och kollar på ledningen och skickar det vidare till ägaren, så har dina grannar problem så be dom ringa till sin ISP felanmäla så ägaren kan se det är ett större problem.

Visa signatur

NXZT S340 Black | Intel I7 6700K | R9 390 | 16GB DDR4 | 240gb HyperX savage | Be-Quiet Dark Rock 3 | Samsung U32E850R |

Sennheiser HD700 / HiFiman HE-400 Mango trä & Lawton pads / Magnum V5 (x) Indian Rosewood / Lear LUF-4 / AKG K702 / Philips Fidelio X2 + Beyer COP mic / Fostex TH-X00 / Grado PS1000e /

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfisti89:

fryser det är det antingen på utrustning hos dig eller på ledningen, telia äger inte ledningen.
Dom tar bara och kollar på ledningen och skickar det vidare till ägaren, så har dina grannar problem så be dom ringa till sin ISP felanmäla så ägaren kan se det är ett större problem.

Jag har väntat i 3-4 dagar nu utan något. De sa att jag skulle få en ny inteno switch. Jag har inte kunnat spelat på veckor pga det här lagget.

Visa signatur

| CPU; i5-2500k & Antec Kühler 620 | Evga GTX 690 4GB | SSD; OCZ Agility 3 120GB | HDD; Seagate Green 1TB |
| MB; Asus P8Z68-V Pro/Gen3 | RAM; Corsair Vengeance 8GB CL9 | Case Fractal Design R3 Modded |

Permalänk
Medlem

Problem löst. Bytte ut min bredbands switch till en fresshh bredbands switch.

Visa signatur

| CPU; i5-2500k & Antec Kühler 620 | Evga GTX 690 4GB | SSD; OCZ Agility 3 120GB | HDD; Seagate Green 1TB |
| MB; Asus P8Z68-V Pro/Gen3 | RAM; Corsair Vengeance 8GB CL9 | Case Fractal Design R3 Modded |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rubbozy:

Problem löst. Bytte ut min bredbands switch till en fresshh bredbands switch.

Din eller Telias?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamouflage:

Din eller Telias?

Båda tre

Visa signatur

| CPU; i5-2500k & Antec Kühler 620 | Evga GTX 690 4GB | SSD; OCZ Agility 3 120GB | HDD; Seagate Green 1TB |
| MB; Asus P8Z68-V Pro/Gen3 | RAM; Corsair Vengeance 8GB CL9 | Case Fractal Design R3 Modded |