Probmel med nytt gym behöver råd.

Permalänk
Medlem

Probmel med nytt gym behöver råd.

Hej kära Sweclockers har en vägg av text att förklara mitt ärenden, men som sammanfattning är det att jag inte vill förbli medlem hos gymkedjan Member 24 utan vill säga upp mitt medlemskap efter en månads tid.

Jag har varit medlem i en månad nu, men har blivit otroligt dåligt bemött av personal och känner det drivs oprofessionellt.

Kan förklara ärendet.

Problem 1. De reklamerade att medlemskapet kostar 199kr / månad för 24/7 öppettider. 169kr om man är student.
När jag tecknade avtalet och stoppade in kortet, tillkom det plötsligt en avgift på 399kr för medlemskap, och ytterliggare 199kr för kortet man måste återlämna vid avslutat nyttjande av gymmet. Jag tyckte det var fult, och är ett lockpris. Det riktiga priset för ett år blir då ca 250kr i månaden inte 199kr som de har redovisat med reklam.

ca 1 vecka efter det får jag veta av min vän som är medlem varför jag inte tog priset för 149kr/månad och gäller bara kopparlunden. Jag svarade att jag inte kände till detta och ringde in till receptionen till Kopparlunden där jag frågade om det fans ett för 149kr/månad. Vilket det visade sig finnas. Jag kände mig lurad att Member 24 döljer priser till sina blivande kunder.

För ca. 2V. sedan hade gymmet Member 24 i kopparlunden / Västerås en provträningsvecka där medlemmar ska få ta med sig sina vänner gratis under bemannade timmar, provträningen gällde 14-18 Maj.

Fredagen den 18e gick jag till gymmet med en vän och det visade sig vara stängt kl var 10.50 och gymmet öppnade kl 11.00, eftersom jag ej ville stå ute i regnet beslutade jag mig att släppa in min vän med mitt medlemskort, gymmet har en regel som säger att man får ej släppa andra, vilket var något jag givetvis var vid medvetandet om. Jag gjorde det beslutet eftersom det kändes onödigt att stå ute i regnet i 10min och vi kunde stå och vänta vid receptionen tills de öppnade.

Sagt o gjort ställde vi oss där, jag även vinkade till chefen för gymmet men han svarade ej tillbaka för han la ej märke till mig pågrund av att han satt med sin dator och hörsnäckor i öronen.

Receptionisten som kom förbi hälsade jag på och bad om hjälp gällande provträningen. Jag berättade att jag släppte in min vän och varför jag gjorde det. Hon blev arg och arrogant mot mig där hon även skällde ut mig respektlöst för min gärning och hotade att stänga av mig från gymmet, allmänt otrevligt bemötande utöver det normala. Det går att vara bestämd, rättvis och saklig och det är något jag kan ta, men detta kändes mer som ett påhopp.

Vidare kom chefen ut där jag förklarade varför jag gjorde som jag gjorde och jag tänkte 10min innan öppning inte skulle vara till skada. Han förklarade att det är aldrig okej att tumma på reglerna men gjorde ingen större sak av det, och förklarade att man kan få betala 100kr ifall man släpper in någon. Jag hade absolut inget emot att betala om nu han skulle vilja det men han sa till både mig och min vän att jag kommer undan denna gång, ingen skada och skedd och inga repressalier skulle jag få.

Vidare uttryckte sig receptionisten från ingenstans återigen mot mig med tungt laddad attityd "du ska vara glad att du inte blev avstängd" med vidare noll professionellt beteende mot min vän som ville teckna ett avtal men tackade nej, efter receptionistens bemötande.

Den 28e Maj får jag ett mail där det står följande
"Hejsan *******!

Har försökt få tag på dig via telefon men ej fått något svar.

Jag måste tyvärr meddela att nu har vår Kundtjänst i Stockholm sett Överträdelsen (när du släppte in din kompis för provträning 18/5). Detta debiteras för 249 kr (vilket du hittar skrivet i ditt avtal) dock har min översta chef sagt att du slipper avstängningen som även gäller vid överträdelser. Debiteringen kommer belasta ditt konto vid nästa AG-dragning.

Vid överklagan på detta beslut skickar du ett mail till kopparlunden@member24.se med ämne: Överklagan.

Med vänlig hälsning
******
Member 24, Kopparlunden

Besöksadress:
Metallverksgatan 21
021-448 43 10"

Jag blev givetvis irriterad och min vän som ringde in till gymmet där han bad att få prata med kontoret i Stockholm, kundtjänsten/chefen. Det fick han inte när vännen bad om telefonnumret uppgav de att de inte ger ut det utan man får kontakta via mejl. Han bad om att få mejl adressen, där de svarade att de inte gav ut den heller?!?!?! Vi började skratta och undrade hur ska man då kontakta och till vem. Han fick svaret att man får mejla till kopparlunden och receptionisten skulle bestämma om ärendet är värt att skicka vidare till chefen i Stockholm. Det samtalet kom inte vidare pågrund av vägran och det avslutades.

Jag ringde till deras systergym inom samma kedja både den på Stora gatan Västerås och Sätra i Stockholm. Stora gatan vägrade ge ut samma historia där mejla till dem, medan Sätra letade efter telefonnumret det enda han hittade var en mejladress men han var riktigt bra på bemötandet!

Jag kontaktade min bank Swedbank där jag blev kopplad till en trevlig dam som lyssnade på denna berättelse och tyckte banken ska spärra autogiro kontot samt anmäla det till konsumentverket och ARN samt polisanmäla och bestrida fakturan, tycker hela rörelsen låter oprofessionell.

Jag ringde även till skatteverket för att se ifall de hade ett telefonnummer men det hade de inte, jag fick ett udda nummer från Swedbank vilket jag ringde.

Numret jag fick gick till gymmet på Stora gatan som jag ringde till tidigare. Jag bad om att få tala med hennes chef i Stockholm vilket hon vägrade mig, utan hon uttryckte att chefen skulle bli arg på henne om hon bara kopplade mig, jag uttryckte mig att det är erat interna problem i företaget och inget som jag som kund ska utstå. Hon totalvägrade och jag förklarade det ovannämnda till henne och hon uttryckte sig att det måste skett ett misstag från hennes kollega, jag påpekade att om du läser mitt mejl så ser det inte ut som ett misstag utan en bestämd handling de har behandlat i samråd med kopparlundens chef. Jag tycket det är dåligt att en chef står och säger att jag inte får repressalier och sedan nästan 2v efteråt ger mig en räkning. Hon ville inte höra mejlet utan påpekade måste vara ett misstag.

Jag påpekade även att jag tycker det är dåligt med ert lockpris och att jag uttryckte mig det är som falsk marknadsföring. Hon förklarade att det är som lägenheter man ser ett pris och i slutändan blir det dyrare och skrattade. Jag uttryckte mig att jag är inte intresserad av bostadsmarknaden och jag vill få mitt ärende utrett. Hon påpekade att hon kan ta bort räkningen och så blir det inget mer med det. Jag uttryckte att jag inte var nöjd och bryr mig inte om räkningen är kvar eller inte utan att jag inte ville förbli kund hos ett företag som kränker mig som kund och sedan dåligt bemötande mot min vän samt att de redan har förlorat 6 nya kunder vilka inte valt att bli medlemmar (vänner till mig) pågrund av hur det betett sig mot mig och min vän, utöver det att en chef ska stå ljuga mig rakt i ansiktet är en ren princip ska för min del, så gör man inte. Hon uttryckte att det går inte att bryta ett medlemskap när man väl tecknat och jämförde det med när hon var kund hos Telenor där hon satt fast med ett abonnemang hon tecknat och inte ville ha. Återigen ökade min besvikelse där jag uttryckte mig att jag bryr mig inte vad som försiggår dig under din fritid jag kan inte kommentera ditt ärende eftersom jag inte är insatt och inte intresserad, jag ringer till dig för att få mitt ärende utrett. Där blev hon irriterad på mig, jag påpekade att jag ringer inte för att bråka vilket jag inte gör utan jag är saklig respekterande, dock påpekade jag om priset 149kr/månaden. Där uttryckte hon sig att det inte existerar utan det var ett lockpris innan gymmet öppnade i Mars, jag påpekade att jag ringde in och frågade om det och de svarade att det finns. Hon påpekade det måste vara ett misstag och misstolkning, där jag kontrade med att min vän som tecknade efter mig fick för det priset. Jag uttryckte även att det är löjligt att jag inte får tala med en chef och aldrig blivit så dåligt bemött någonsin som kund och att jag inte vill vara medlem hos er, jag har inte betalt för att bli kränkt som kund och behandlad på ett nedvärderande vis utav era receptionister trots att man är respektabelt tillmötesgående, de beter sig som respektlösa snorungar i deras attityd formuleringar. Jag nämnde även att både jag o min vän har ringt till samtliga gym och bara den i Sätra var tillmötesgående och hjälpsam resten nekade. Hon påpekade att det måste vara ett misstag att de inte gav mig kontaktuppgifterna och att hon ska be chefen att ringa mig men han kommer vägra säga upp mitt avtal och hon ville inte eftersom hon inte har makten för det. Jag nämnde att jag ringde till er tidigare idag och fick samma svar att jag inte får telefonnumret så hur blir detta ett misstag, du nekar ju mig med och det är väldigt många misstag nu, udda med.

Jag har vart kund i en månad. Jag tackade för hjälpen och la på senare eftersom jag kände att detta samtal inte skulle komma vidare någonstans och bara invänta samtalet från hennes chef.

Senare på kvällen fick jag ett mejl.
"Hej *********!!

Nu har jag tagit bort din överträdelseavgift på 249kr.

Vill du prata med min chef så får du gärna maila honom ärendet så vill han titta på det. Jag pratade med honom tidigare.

*********@member24.se

Hoppas att du känner dig nöjd med svaret. Ta med dig avtalet och kvittot till City så kan jag hjälpa dig om du har någon fråga annars.

Ha en bra kväll!

Med vänlig hälsning

******
Member 24, Västerås City
021-444 20 10"

Så ser det ut nu, jag har inte hunnit mejla chefen men jag vill ändå ha råd, jag vill inte vara medlem hos dem nåmer och jag bryr mig inte om de får behålla pengarna jag lagt ner hittills i deras företag.

Permalänk

Fan vad sjukt! Tänkte egentligen inte skriva något då jag inte vet mycket om ämnet, men prövat anmäla dom? Helt sjukt är det i alla fall..

Mvh.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Tack för att du svarar Waspen, jag har skickat in min vägg av text till Konsumentverket tidigare idag, förhoppningsvis svarar de mig inom ett par arbetsdagar via telefon eller kanske ett möte ifall det behagar dem mer.

Jag tänkte att det inte skadar att lufta lite på forumet finns alltid någon som kanske kan vägleda/ge råd eller sin syn på saken.

MVH Alex

Permalänk
Medlem
Skrivet av ComeradJenko:

Hej kära Sweclockers har en vägg av text att förklara mitt ärenden, men som sammanfattning är det att jag inte vill förbli medlem hos gymkedjan Member 24 utan vill säga upp mitt medlemskap efter en månads tid.

Jag har varit medlem i en månad nu, men har blivit otroligt dåligt bemött av personal och känner det drivs oprofessionellt.

Kan förklara ärendet.

Problem 1. De reklamerade att medlemskapet kostar 199kr / månad för 24/7 öppettider. 169kr om man är student.
När jag tecknade avtalet och stoppade in kortet, tillkom det plötsligt en avgift på 399kr för medlemskap, och ytterliggare 199kr för kortet man måste återlämna vid avslutat nyttjande av gymmet. Jag tyckte det var fult, och är ett lockpris. Det riktiga priset för ett år blir då ca 250kr i månaden inte 199kr som de har redovisat med reklam.

ca 1 vecka efter det får jag veta av min vän som är medlem varför jag inte tog priset för 149kr/månad och gäller bara kopparlunden. Jag svarade att jag inte kände till detta och ringde in till receptionen till Kopparlunden där jag frågade om det fans ett för 149kr/månad. Vilket det visade sig finnas. Jag kände mig lurad att Member 24 döljer priser till sina blivande kunder.

För ca. 2V. sedan hade gymmet Member 24 i kopparlunden / Västerås en provträningsvecka där medlemmar ska få ta med sig sina vänner gratis under bemannade timmar, provträningen gällde 14-18 Maj.

Fredagen den 18e gick jag till gymmet med en vän och det visade sig vara stängt kl var 10.50 och gymmet öppnade kl 11.00, eftersom jag ej ville stå ute i regnet beslutade jag mig att släppa in min vän med mitt medlemskort, gymmet har en regel som säger att man får ej släppa andra, vilket var något jag givetvis var vid medvetandet om. Jag gjorde det beslutet eftersom det kändes onödigt att stå ute i regnet i 10min och vi kunde stå och vänta vid receptionen tills de öppnade.

Sagt o gjort ställde vi oss där, jag även vinkade till chefen för gymmet men han svarade ej tillbaka för han la ej märke till mig pågrund av att han satt med sin dator och hörsnäckor i öronen.

Receptionisten som kom förbi hälsade jag på och bad om hjälp gällande provträningen. Jag berättade att jag släppte in min vän och varför jag gjorde det. Hon blev arg och arrogant mot mig där hon även skällde ut mig respektlöst för min gärning och hotade att stänga av mig från gymmet, allmänt otrevligt bemötande utöver det normala. Det går att vara bestämd, rättvis och saklig och det är något jag kan ta, men detta kändes mer som ett påhopp.

Vidare kom chefen ut där jag förklarade varför jag gjorde som jag gjorde och jag tänkte 10min innan öppning inte skulle vara till skada. Han förklarade att det är aldrig okej att tumma på reglerna men gjorde ingen större sak av det, och förklarade att man kan få betala 100kr ifall man släpper in någon. Jag hade absolut inget emot att betala om nu han skulle vilja det men han sa till både mig och min vän att jag kommer undan denna gång, ingen skada och skedd och inga repressalier skulle jag få.

Vidare uttryckte sig receptionisten från ingenstans återigen mot mig med tungt laddad attityd "du ska vara glad att du inte blev avstängd" med vidare noll professionellt beteende mot min vän som ville teckna ett avtal men tackade nej, efter receptionistens bemötande.

Den 28e Maj får jag ett mail där det står följande
"Hejsan *******!

Har försökt få tag på dig via telefon men ej fått något svar.

Jag måste tyvärr meddela att nu har vår Kundtjänst i Stockholm sett Överträdelsen (när du släppte in din kompis för provträning 18/5). Detta debiteras för 249 kr (vilket du hittar skrivet i ditt avtal) dock har min översta chef sagt att du slipper avstängningen som även gäller vid överträdelser. Debiteringen kommer belasta ditt konto vid nästa AG-dragning.

Vid överklagan på detta beslut skickar du ett mail till kopparlunden@member24.se med ämne: Överklagan.

Med vänlig hälsning
******
Member 24, Kopparlunden

Besöksadress:
Metallverksgatan 21
021-448 43 10"

Jag blev givetvis irriterad och min vän som ringde in till gymmet där han bad att få prata med kontoret i Stockholm, kundtjänsten/chefen. Det fick han inte när vännen bad om telefonnumret uppgav de att de inte ger ut det utan man får kontakta via mejl. Han bad om att få mejl adressen, där de svarade att de inte gav ut den heller?!?!?! Vi började skratta och undrade hur ska man då kontakta och till vem. Han fick svaret att man får mejla till kopparlunden och receptionisten skulle bestämma om ärendet är värt att skicka vidare till chefen i Stockholm. Det samtalet kom inte vidare pågrund av vägran och det avslutades.

Jag ringde till deras systergym inom samma kedja både den på Stora gatan Västerås och Sätra i Stockholm. Stora gatan vägrade ge ut samma historia där mejla till dem, medan Sätra letade efter telefonnumret det enda han hittade var en mejladress men han var riktigt bra på bemötandet!

Jag kontaktade min bank Swedbank där jag blev kopplad till en trevlig dam som lyssnade på denna berättelse och tyckte banken ska spärra autogiro kontot samt anmäla det till konsumentverket och ARN samt polisanmäla och bestrida fakturan, tycker hela rörelsen låter oprofessionell.

Jag ringde även till skatteverket för att se ifall de hade ett telefonnummer men det hade de inte, jag fick ett udda nummer från Swedbank vilket jag ringde.

Numret jag fick gick till gymmet på Stora gatan som jag ringde till tidigare. Jag bad om att få tala med hennes chef i Stockholm vilket hon vägrade mig, utan hon uttryckte att chefen skulle bli arg på henne om hon bara kopplade mig, jag uttryckte mig att det är erat interna problem i företaget och inget som jag som kund ska utstå. Hon totalvägrade och jag förklarade det ovannämnda till henne och hon uttryckte sig att det måste skett ett misstag från hennes kollega, jag påpekade att om du läser mitt mejl så ser det inte ut som ett misstag utan en bestämd handling de har behandlat i samråd med kopparlundens chef. Jag tycket det är dåligt att en chef står och säger att jag inte får repressalier och sedan nästan 2v efteråt ger mig en räkning. Hon ville inte höra mejlet utan påpekade måste vara ett misstag.

Jag påpekade även att jag tycker det är dåligt med ert lockpris och att jag uttryckte mig det är som falsk marknadsföring. Hon förklarade att det är som lägenheter man ser ett pris och i slutändan blir det dyrare och skrattade. Jag uttryckte mig att jag är inte intresserad av bostadsmarknaden och jag vill få mitt ärende utrett. Hon påpekade att hon kan ta bort räkningen och så blir det inget mer med det. Jag uttryckte att jag inte var nöjd och bryr mig inte om räkningen är kvar eller inte utan att jag inte ville förbli kund hos ett företag som kränker mig som kund och sedan dåligt bemötande mot min vän samt att de redan har förlorat 6 nya kunder vilka inte valt att bli medlemmar (vänner till mig) pågrund av hur det betett sig mot mig och min vän, utöver det att en chef ska stå ljuga mig rakt i ansiktet är en ren princip ska för min del, så gör man inte. Hon uttryckte att det går inte att bryta ett medlemskap när man väl tecknat och jämförde det med när hon var kund hos Telenor där hon satt fast med ett abonnemang hon tecknat och inte ville ha. Återigen ökade min besvikelse där jag uttryckte mig att jag bryr mig inte vad som försiggår dig under din fritid jag kan inte kommentera ditt ärende eftersom jag inte är insatt och inte intresserad, jag ringer till dig för att få mitt ärende utrett. Där blev hon irriterad på mig, jag påpekade att jag ringer inte för att bråka vilket jag inte gör utan jag är saklig respekterande, dock påpekade jag om priset 149kr/månaden. Där uttryckte hon sig att det inte existerar utan det var ett lockpris innan gymmet öppnade i Mars, jag påpekade att jag ringde in och frågade om det och de svarade att det finns. Hon påpekade det måste vara ett misstag och misstolkning, där jag kontrade med att min vän som tecknade efter mig fick för det priset. Jag uttryckte även att det är löjligt att jag inte får tala med en chef och aldrig blivit så dåligt bemött någonsin som kund och att jag inte vill vara medlem hos er, jag har inte betalt för att bli kränkt som kund och behandlad på ett nedvärderande vis utav era receptionister trots att man är respektabelt tillmötesgående, de beter sig som respektlösa snorungar i deras attityd formuleringar. Jag nämnde även att både jag o min vän har ringt till samtliga gym och bara den i Sätra var tillmötesgående och hjälpsam resten nekade. Hon påpekade att det måste vara ett misstag att de inte gav mig kontaktuppgifterna och att hon ska be chefen att ringa mig men han kommer vägra säga upp mitt avtal och hon ville inte eftersom hon inte har makten för det. Jag nämnde att jag ringde till er tidigare idag och fick samma svar att jag inte får telefonnumret så hur blir detta ett misstag, du nekar ju mig med och det är väldigt många misstag nu, udda med.

Jag har vart kund i en månad. Jag tackade för hjälpen och la på senare eftersom jag kände att detta samtal inte skulle komma vidare någonstans och bara invänta samtalet från hennes chef.

Senare på kvällen fick jag ett mejl.
"Hej *********!!

Nu har jag tagit bort din överträdelseavgift på 249kr.

Vill du prata med min chef så får du gärna maila honom ärendet så vill han titta på det. Jag pratade med honom tidigare.

*********@member24.se

Hoppas att du känner dig nöjd med svaret. Ta med dig avtalet och kvittot till City så kan jag hjälpa dig om du har någon fråga annars.

Ha en bra kväll!

Med vänlig hälsning

******
Member 24, Västerås City
021-444 20 10"

Så ser det ut nu, jag har inte hunnit mejla chefen men jag vill ändå ha råd, jag vill inte vara medlem hos dem nåmer och jag bryr mig inte om de får behålla pengarna jag lagt ner hittills i deras företag.

Som jag ser det kan du inte säga upp ditt avtal pga dåligt bemötande, om det inte är en punkt i avtalet så klart. Du kan inte heller hävda att du inte visste att total kostnaden skulle bli 199kr/mån + två engångsavgifter på 399kr och 199kr, totalt ett 250kr/mån första året, då jag är säker på att de kostnaderna står med i avtalet du tecknade. Sammanfattningsvis kommer du tyvärr troligen få stå ut med ett medlemskap tills bindetiden går ut, om nu inte gymmet trots allt skulle gå med på att avbryta ditt medlemskap.

Skrivet av waspen123:

Fan vad sjukt! Tänkte egentligen inte skriva något då jag inte vet mycket om ämnet, men prövat anmäla dom? Helt sjukt är det i alla fall..

Mvh.

Vad ska han anmäla de för och till vem? Gymmet har ju egentligen inte gjort någonting fel förutom att de fakturerade honom en avgift som de kom överens om att han inte behövde betala.

Permalänk
Medlem

Vill minnas att Telia hotades av vite om de inte ändrade marknadsföringen av sina bredbands/tv-abbonemang där det utöver månadsavgiften tillkom korthyra två gånger per år samt hyra av obligatorisk SMART-modem. Något som precis som i gymfallet gör att den faktiska månadskostnaden blir en helt annan än vad reklamen säger.

Skillnaden verkar dock vara att gymmet tar ut en engångskostnad medan Telia hade ett påslag per månad som inte fanns med i reklamens pris. Gymmets månadspris sjunker alltså desto längre du är medlem eftersom den fasta kostnaden slås ut på fler och fler månader, känns dock ganska fult att ta ut ytterligare avgifter som motsvarar flera månaders medlemskap.

Permalänk
Medlem

Vilket jävla gym, jag skulle ta med mic och kamera och samla på allt påhitt de sysslar med...

Permalänk
Medlem

Inte speciellt insatt rent tekniskt .. Men hade jag blivit bemött sådär, speciellt när det gällde den där extraavgiften för kompisen så skulle jag lätt tryckt upp någon hårt mot väggen, det där är ett löjligt skamgrepp, man driver inte affärer på så sätt, jävligt bra sätt att få fiender och dålig publicitet dock.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Tycker inlägget var riktigt bra skrivet och hoppas att ARN driver det vidare. Vilken kass kundkontakt! Jag förstår att du känner dig frustrerad.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Driv det vidare via ARN. De låter helt sjukt oseriösa och skall inte hålla på med gym eller företag för den delen!

Stå på dig!

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Tack till er alla som svarat!

Jag har ännu en vägg av text med uppdatering, detta är samma text som gått till min handläggare hos konsumentverket.

Jag tänkte uppdatera dig om situationen ****** (Chef Member 24) ringde till mig igår och ville ha ett samtal gällande det som skett.
Han beklagade det som skett över telefon och att jag som kund inte ska behövt höra likheter gällande bostadsmarknaden(blir inte det priset man först trott)/telefonabonnemang(att man är bunden), som deras receptionist hade uttryckt sig mot mig, även att det är inte mitt problem som kund ifall hans personal nämner över att han som chef skulle bli arg på dem ifall de skulle koppla mig vidare till han.

Han förklarade att han driver fyra gym med 5000 medlemmar och därför har han instruerat personalen att kunderna inte ska kunna kontakta honom, jag påpekade att det är dåligt och förmodligen har det skapat tidigare situationer för honom och förmodligen kommande.

Han blev förvånad över att jag var lugn och metodisk och tyckte jag var en schysst kille att prata med och inte som andra vilka valt att skrika via telefon på han. Jag förklarade för han att både jag och min vän ville prata med han över hur hans personal bemötte oss, ett ifrågasättande (vet du som chef hur din personal beter sig). Jag poängterade att hans syfte som företagare är att få nöjda kunder där hans näringsidkarverksamhet kan växa, och det höll han med om och ursäktade sig.

Han läste vad jag förstått igenom mejlet de skickade till mig och frågade mig vem jag pratade med i gymmet, det har visat sig att den person som uttryckte sig vara chef där de även skrivit i mejlet, samma person som nämnde att jag inte skulle få någon repressalie har visat sig inte vara en chef, utan "en vanlig kille som sitter där" han uttryckte sin besvikelse och skulle genast samtala med personen ifråga över detta beteende. Detta är exakt sådana problem samt andra som kan uppstå när kunderna inte kan vända sig till en högre instans vilket jag tidigare hade påpekat.

Han frågade ifall vi kunde komma fram till en lösning eftersom han ville behålla mig som kund samt att mina vänner skulle skriva in sig, jag påpekade att gällande mina vänner kommer de inte bli medlemmar och att jag inte var intresserad av att fortsätta vara det. Jag påpekade att det är för mycket obekvämligheter som skett på sådan kort tid att jag inte trivdes och att företaget i sig har gjort ett övertramp.

Jag påpekade även att när en i hans personal talar till en kund ser jag inte individens personlighet utan företagets representant och tyvärr tycker jag inte det har varit något bra men det betyder inte att dessa personer som jobbar i gymmet är dåliga människor. Sån är inte jag, utan börjar inre personligheter lysa fram som inte är representativt för ditt företag har du ett internt problem du får lösa. Jag hyser inget agg mot dem, men just av principskäl är det inte bekvämt att fortsätta träna hos er och att jag inte satt min fot i gymmet sedan det skett. Han frågade ifall jag var rädd, där jag svarade att det är jag inte dock är det av principskäl jag inte vill återgå. Han undrade ifall jag hittat ett bättre gym och vad jag tränar där jag påpekade att jag knappt gymmar utan är ett komplement till min löpning, simning, sit-ups, armhävningar, pull-ups etc och att det blir att frilansa som gäller för mig nu.

Han undrade över pengarna ifall jag skulle vägra betala eftersom han nämnde att ARN tar ca 6månader på sig att bearbeta ett ärenden. Jag nämnde att jag har betalt 600kr + de 169kr som dragit i förskott för Juni månad och att jag inte var intresserad av en återbetalning utan jag ville bara få kontraktet rivet.

Han undrade även ifall jag skulle gå vidare med ärendet till ARN, där påpekade jag att jag utgår från konsumentverkets beslut, jag påpekade även att jag inte vill ge er huvudvärk och dålig reklam och jag tror inte du vill ge mig huvudvärk det är bara onödigt och skulle han riva kontraktet lägger jag ner ärendet på min sida. Han kunde dock inte säga upp mitt avtal utan bad mig att vänta ett par arbetsdagar med svar från han, skulle han inte höra av sig inom rimlig tid ett par dagar skulle jag mejla han för påminnelse.

Vi samtalade även om priset att han påpekar han vart noggrann med att det står "från 199kr/månad". Jag påpekade att det är inget jag lagt märket till utan att jag var i gymmet ca 1vecka innan jag blev medlem för en visning, där frågade jag om priset där jag fick en liten lapp med priserna alternativen 99kr/månad 169kr och 199kr. När jag senare skulle teckna avtalet påpekade personalen på plats i receptionen samma priser. När jag väl införde mitt bankomatkort i företagets kortdosa påpekade receptionisten att det tillkommer 400kr för medlemsavgiften och 200kr för kortavgiften. Detta påpekade jag var fult eftersom jag flertalet gånger frågat om priset och inget nämnt om någon medlemsavgift eller kortavgift. Man stod där i en obekväm situation med byxorna nere. Trots det blev jag medlem fast jag inte gillade det där draget och med detta syftade jag till lockpriserna de bedriver enligt mig. Efter det fick jag kontraktet med kvittot fasthäftat på en tresidig stencil att ta med mig hem.

I det stora hela tyckte jag han var trevlig och lätt att samtala med, dock blev jag lite halvt besviken över att han inte kunde ge svar på frågan om han ville häva mitt kontrakt utan att om han gör det så är det ett stort undantag från företagets sida. Vi får se vad han svarar med tiden.

MVH Alex

Permalänk
Skrivet av ComeradJenko:

Han blev förvånad över att jag var lugn och metodisk och tyckte jag var en schysst kille att prata med och inte som andra vilka valt att skrika via telefon på han. Jag förklarade för han att både jag och min vän ville prata med han över hur hans personal bemötte oss, ett ifrågasättande (vet du som chef hur din personal beter sig). Jag poängterade att hans syfte som företagare är att få nöjda kunder där hans näringsidkarverksamhet kan växa, och det höll han med om och ursäktade sig.
MVH Alex

Dom verkar ha fler "nöjda" kunder :D.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shito:

Som jag ser det kan du inte säga upp ditt avtal pga dåligt bemötande, om det inte är en punkt i avtalet så klart. Du kan inte heller hävda att du inte visste att total kostnaden skulle bli 199kr/mån + två engångsavgifter på 399kr och 199kr, totalt ett 250kr/mån första året, då jag är säker på att de kostnaderna står med i avtalet du tecknade. Sammanfattningsvis kommer du tyvärr troligen få stå ut med ett medlemskap tills bindetiden går ut, om nu inte gymmet trots allt skulle gå med på att avbryta ditt medlemskap.

Tror tyvärr att du har rätt. Kasst bemötande och dålig service brukar aldrig vara skäl till att bryta en bindningstid. Om avtalen finns med på kontraktet så är de också 100% giltiga.

Skrivet av Reckie:

Vill minnas att Telia hotades av vite om de inte ändrade marknadsföringen av sina bredbands/tv-abbonemang där det utöver månadsavgiften tillkom korthyra två gånger per år samt hyra av obligatorisk SMART-modem. Något som precis som i gymfallet gör att den faktiska månadskostnaden blir en helt annan än vad reklamen säger.

Skillnaden verkar dock vara att gymmet tar ut en engångskostnad medan Telia hade ett påslag per månad som inte fanns med i reklamens pris. Gymmets månadspris sjunker alltså desto längre du är medlem eftersom den fasta kostnaden slås ut på fler och fler månader, känns dock ganska fult att ta ut ytterligare avgifter som motsvarar flera månaders medlemskap.

Som du säger så är det en engångsavgift, och engångsavgifter påverkar inte månadsavgiften på samma sätt. Står det med i kontraktet så är det inget att gnälla över, i princip alla gym har ju en medlemsavgift första gången. Sedan tar alla TV-leverantörer fortfarande kortavgift, Telias problem var att de dolde de "för bra".

till TS: tyvärr finns det inget som ger dig laglig rätt att lämna (om jag inte missat något i din uppsats haha), dålig kundbemötande och kass service är inget man kan säga upp en bindningstid ifrån. Avgifterna finns med på kontraktet och är därmed inget heller du kan påpeka (dubbelkolla att de faktiskt finns med på kontraktet). Ta ändå en tur till konsumentverket och se vad de säger, och försök kriga lite, ibland går det ändå

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Tråden skall följas, verkar mycket intressant Stå på dig TS! Vet att jag många gånger har hamnat inför liknande fall, men är för lat för att göra något åt saken. Du slåss för oss alla!

Visa signatur

Dator:: P9X79 Deluxe || Intel Core i7-3930K CPU @ 3.20GHz, Corsair H100 || Corsair Vengance 4x8 GB @ 1600MHz || Samsung 830 128GB || AMD Radeon HD 7870 ~Stock ||
Laptop:: ASUS Zenbook i7, 4gb ram, nVidia 620m

Permalänk
Medlem

Alla avtal går att bryta, bara man betalar eventuella straffavgifter, det finns riktlinjer från Konsumentverket och ARN hur dessa ska vara utformade. Man kan även göra en fuling och bara sluta att betala. De flesta mindre företag orkar inte bråka med en utan ger upp om man inte betalar inkassot. Beroende på hur avtalet är utformat så kan man göra det eller inte.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Jag har nu fått följande svar ifrån Member 24 chef, inget svar jag ville läsa och personligen tycker jag det är dålig kundservice och inget annat. Att låsa kvar en medlem efter så mycket trubbel på sådan kort tid är inget annat respektlöshet i mina ögon och inte en bra förstående kundservice.

Det jag reagerar mest på är detta "Jag hoppas att du under denna tid även väljer att träna hos oss och att du ger oss en chans att bevisa dig motsatsen på vår service och bemötande standard". Precis som tidigare nämnt är jag inte intresserad av deras förbättringar som sker om några för mig är skadan redan gjord, jag har även skickat vidare informationen till min utsedda handläggare hos konsumentverket.

Sen tycker jag det är snålt när man påpekar att man har 5000 tusen medlemmar och ska låsa fast mig, men men det är vad jag tycker personligen.

Hej **********,

Jag ringde dig idag för att återkoppla enligt ök men fick inget svar så jag mailar dig istället.

Tack för samtalet förra veckan, och hoppas jag att du har haft en trevlig helg. Som jag sa till dig så kan jag bara beklaga att du har uppfattat oss på detta vis, vi har för avsikt att ta hand om alla våra medlemmar och bemöta dem med den bästa möjliga service. Vi verkar ha misslyckats att göra intryck på dig av diverse skäl som du skriver enligt nedan. Du är ytterst välkommen hos oss och vi hoppas att du kommer att välja att fortsätta din träna på Member 24.

Jag har nu talat med mina kollegor och med all info till hands så har jag beslutat att inte godkänna din hävnings önskan av avtalet. Vad jag ser på ditt mail så har du nu gått vidare till Allmänna reklamationsnämnden och tills ärendet är genomfört är det bäst att du fullföljer dina åtaganden och hedrar det avtal som står mellan parterna. Vid en rekommendation av ARN om att ditt medlemskap skall avslutas och om de anser att det är en korrekt juridisk bedömning så kan jag återbetala de belopp som vi har dragit tom det datum då vi avslutar medlemskapet.

Jag hoppas att du under denna tid även väljer att träna hos oss och att du ger oss en chans att bevisa dig motsatsen på vår service och bemötande standard.

Med vänlig hälsning

****** *******
Verksamhetschef

Member 24
Postadress Box 2024
191 02 Sollentuna
Epost: *******@member24.se
www.member24.se

Permalänk
Medlem

Att företag aldrig ska förstå att det inte lönar sig att tjafsa, Kunden har alltid rätt!

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Skriv om det på fairshopping.se, Alex. Jag tycker att bemötandet var ruttet.

Permalänk

Tack för att du skriver om det där... Så nu lägger jag företaget på minnet.

Det är enbart om dom river kontraktet rakt av som kan göra så att jag kan börja fundera på annat. Brukar få ont i ryggen och då drar jag in på något sånt där träningsställe någon period... Sportlife var lite dryga och ställde massa onödiga frågor och stod och smålog hånfullt när jag avslutade mitt kort viket gör att jag nog letar annat ställe nästa gången jag ska träna.

EDIT: ja ett bra kundbemötande är viktigt även när man avslutar sitt konto.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

Sedär, member24, ett gym jag aldrig ska träna på iaf.
Tackar!

Väldigt dåligt bemötande från dem.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpost:

Skriv om det på fairshopping.se, Alex. Jag tycker att bemötandet var ruttet.

Det är ingen dålig idé det där, vet dock inte vad jag ska skriva exakt kanske lite väl mycket att kopiera in min uppsats ^^

Företaget har gett mig de svaren jag skrivit i denna tråd, men det kan nog vara värt ändå . Jag är inte så pass insatt hur fairshopping.se fungerar dock är det många läsare där eller är det bara ett system för att företagen får ge svar på tal i allmän belysning?

Lite luddigt formulerad mening av mig kanske men jag tror du förstår=)

Permalänk
Medlem

FS funkar i princip som ett vanligt forum men företagen ges en chans att svara på de klagomål som läggs upp. Många gånger så har kunder som känt sig felbehandlade fått hjälp när de klagat på FS då de flesta företag känner sig mer utsatta och inte vill ge ett dåligt intryck. Ibland kan även de som kommenterar ge bra feedback men det ovanligt. Mer Troll där än på Sweclockers.

Men du har egentligen inget att förlora.

Om du ska posta ett inlägg där så försök att hålla dig kort. Beskriv dina klagomål och vad som gör dig missnöjd med företagets bemötande. det går även bra att länka hit där folk kan läsa mer.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Vilket jävla sätt att bli behandlad. Anmäl dom.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Hur har det gått med ärendet hittills? Det låter riktigt sjukt av ett större företag att behandla sina kunder på det sättet.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Hej!

Ber om ursäkt jag inte har svarat har haft fullt upp på min sida, men ärendet är inte löst utan det har dykt upp nya problem.

De har vägrat ge sig om sina prisfel utan de har nu istället uppdaterat sin sida om medlemsavgifterna och startavgifterna, dock har det förekommit än att ett par av mina vänner blivit lurade genom att de döljt priserna vid teckning av avtal nere i deras lokal i kopparlunden, utan de körde samma race att vid betalning tillkom avgifterna och de kör sitt uttryck att det ingår....

Iallafall ligger ärendet hos konsumentverket och de är lite slöa nu eftersom det är semestertider mycket förståeligt.

En kul nyhet för min del är att en av mina vänner vet hur de beter sig och har dock ändå valt att ta över mitt gymkort den 23e eftersom vännen är beroende av ett 24/7 gym och känner väl till deras beteende.
Dock fick vännen betala överföringsavgift 300kr + medlemsavgift 300kr + för månaden som ska dras.

Allt var klappat och klart tänkte jag nu men njet de lyckas igen...

De har dragit pengar från mitt konto för augusti månad trots att jag skrev över avtalet och att jag inte är medlem med omedelbar verkan.
Jag ringde till dem och förklarade att ni råkat dra pengar från mig som inte är medlem, de svarade med att "för att pengarna inte ska dras från dig måste medlemskapet överföras innan den 15e i månaden ber om ursäkt att det inte framkom".

Jag svarade med att detta är inget ni har sagt när vi var där, de svarade med att det står i ditt kontrakt. Så jag gjorde som vilken vis man som helst skulle ha gjort jag hämtade kontraktet, där står det inget om det så de ljög. Samtalet fortsatte.

Sedan försökte de skylla ifrån sig och sa att vi inte "han" stoppa räkningen vilket jag svarade på, det stämmer nog mycket väl och då är det erat misstag ni har ingen rätt att dra pengar ifrån någon som inte är medlem!!! Det är ju bedrägeri! Mitt avtal med er är avslutat ni har ju inte ens förmodligen rätt att behålla mina uppgifter i eran databas nåmer.

Svaret jag fick började få mig att skratta, receptionisten fortfarande över telefon svarade att jag var sjysst mot din vän som slapp betala vissa saker vilket jag blev ---> #_# Jag svarade att du hette "##"#¤ men hon som skrev över vårat avtal hette ju ""¤"&#"%#" det är två olika personer om nu du inte heter något annat över telefon. Jag har inget med överföringen av avtalet att göra med min vän det skötte ni och det var inget snack om rabatter heller när vi var där.

utöver det svarade de att de inte kommer betala tillbaka eftersom de gjorde fel mot min vän påstår de i hans avtal de missade augusti och någon måste betala. Där blir jag irriterad och svara men det är inte mitt problem ni får ju inte dra pengar från någon som inte är medlem är ni tröga?!?!?!

De svarade med att jag har pratat med min chef och du kan få en veckas gratisträning.. wtf!!!
Jag svarade
1. Jag vill inte vara medlem hos er därför skrev jag över.
2. Eran kundservice är urusel.
3. Ni drar pengar för en månad och säger jag får träna en vecka!?!?! Hur går det ihop.
4. Jag svarade att samtalet kommer nog inte vidare, men bara så du vet om detta är anmälningsbart via polis som kommer jag anmäla det. Hälsa det till din chef som beslutade att jag ska få en vecka gratis..

De svarade att jag får tigga pengar från min vän...

Permalänk

Polisanmäl dom för bedrägeri. Kolla upp på polisen hemsida och följ instruktioner. Ring även till din bank där du har ditt visa och spärra det från de företaget. Du kan även få tillbaka pengar via VISAs egna säkerhets garanti. Så kommer dom göra en utredning också om beloppet etc.

Samt anmäl dom igen till ARN. Det du skriver låter helt absurt och det verkar som ett par riktiga idioter du har talat med tyvärr.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Rådfråga med din bank oxå om vad ni kan göra rättsligt när dom olovligt dragit pengarna.

Permalänk
Medlem

Jag har kollat med Polisen och banken, Polisen säger det är mer civilrättsligt detta problem dock kan man om man är villig att stämma dem via tingsrätten, vilket jag tycker är lite väl overkill. Men de tyckte gymmet var ett skämt.

Banken tyckte att det gymmet borde ge tillbaka pengarna men eftersom det var ett autogiro medgivande kan de inte ge tillbaka pengarna, går bara om man betalar med bankkort.

Utan jag får sätta lite press på konsumentverket, de har dock semestertider nu så de blir förståeligt lite tids tagande. Blir att uppdatera konsumentverket under måndagen ^^

Permalänk

Hett tips är att omedelbart ta bort autogiromedgivandet så att du åtminstonde kan granska fakturorna manuellt innan pengarna dras. Överhuvudtaget ska man vara lite restriktiv med att låta småbolag ha autogiromedgivande.

Permalänk
Medlem

Tack Hacke(Man) jag såg till att ta bort det genast när jag såg pengarna drogs, banken kunde tyvärr inte hjälpa mig dra tillbaka pengarna eftersom tjänsten inte betalades med kreditkort/ annan typ av bankkort. De kan dock inte dra pengar nu vilket är tryggt.

Jag har utöver det varit i kontakt med Konsumentverket igen, de står på min sida och hävdar att Member 24 inte har rätt att dra pengar ifrån mitt konto. Jag har försökt ordna det med två samtal men de vägrar.

Jag har därför blivit instruerad att skriva ett brev/mejl till dem med mina krav och att konsumentverket står bakom mig, vilket jag gjort.

Vägrar de ge tillbaka pengarna kommer konsumentverket kräva dem på det via kronofogdemyndigheten med inkassokrav.

Så det känns tryggt detta just nu. ^^

Utöver detta undrar jag med hur länge de ska sitta och ruva på mina person uppgifter, hur länge får ett gym spara sådan information egentligen. För de har vägrat ta bort min....

Mejlet jag skickade:

Hej!

Ni har den 27- Juli Dragit pengar från mitt konto 169kr, för Augusti månad trots att jag hade överfört mitt gymkort till en annan person. Vid två samtal har ni hävdat och hävt att ni har rätt till det trots att ni inte har det.

Enligt lag har ni ingen rätt att dra pengar från en annans konto vid det momentet ett kontrakt hävs vilket det gjorde i mitt fall när överföringen av gymkortet skedde till en annan person.

Utöver det hittade ni på att det var något krav man måste överföra sitt kort innan den 15e varje månad för att ingen dragning ska ske på den ursprungliga medlemmen, något som ert kontrakt inte stödjer i text. Utan att ni bad om ursäkt att det inte framkom.

Jag accepterar inte påhittade ursäkter på påhittade paragrafer.

Därför kräver jag tillbaka den exakta summan ni drog och jag har även fått stöd ifrån Konsumentverket Västerås i detta ärende.
Dagens datum är den 9e Augusti och ni får 6 arbetsdagar på er att åtgärda mitt krav (Fram till den 17e Augusti).

Vid vägran eller passerat datum (17e Augusti) kommer jag via Konsumentverket Västerås kräva tillbaka pengarna via Kronofogdemyndigheten.

Utöver detta har jag valt att anmäla er till ARN för detta ärende trots jag försökt lösa det med er under två samtal.

Mitt konto-nummer xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Vill ni svara på detta meddelande, accepteras endast skriftligt svar.

MVH Alex

Permalänk
Medlem
Skrivet av ComeradJenko:

Tack Hacke(Man) jag såg till att ta bort det genast när jag såg pengarna drogs, banken kunde tyvärr inte hjälpa mig dra tillbaka pengarna eftersom tjänsten inte betalades med kreditkort/ annan typ av bankkort. De kan dock inte dra pengar nu vilket är tryggt.

Jag har utöver det varit i kontakt med Konsumentverket igen, de står på min sida och hävdar att Member 24 inte har rätt att dra pengar ifrån mitt konto. Jag har försökt ordna det med två samtal men de vägrar.

Jag har därför blivit instruerad att skriva ett brev/mejl till dem med mina krav och att konsumentverket står bakom mig, vilket jag gjort.

Vägrar de ge tillbaka pengarna kommer konsumentverket kräva dem på det via kronofogdemyndigheten med inkassokrav.

Så det känns tryggt detta just nu. ^^

Utöver detta undrar jag med hur länge de ska sitta och ruva på mina person uppgifter, hur länge får ett gym spara sådan information egentligen. För de har vägrat ta bort min....

Mejlet jag skickade:

Hej!

Ni har den 27- Juli Dragit pengar från mitt konto 169kr, för Augusti månad trots att jag hade överfört mitt gymkort till en annan person. Vid två samtal har ni hävdat och hävt att ni har rätt till det trots att ni inte har det.

Enligt lag har ni ingen rätt att dra pengar från en annans konto vid det momentet ett kontrakt hävs vilket det gjorde i mitt fall när överföringen av gymkortet skedde till en annan person.

Utöver det hittade ni på att det var något krav man måste överföra sitt kort innan den 15e varje månad för att ingen dragning ska ske på den ursprungliga medlemmen, något som ert kontrakt inte stödjer i text. Utan att ni bad om ursäkt att det inte framkom.

Jag accepterar inte påhittade ursäkter på påhittade paragrafer.

Därför kräver jag tillbaka den exakta summan ni drog och jag har även fått stöd ifrån Konsumentverket Västerås i detta ärende.
Dagens datum är den 9e Augusti och ni får 6 arbetsdagar på er att åtgärda mitt krav (Fram till den 17e Augusti).

Vid vägran eller passerat datum (17e Augusti) kommer jag via Konsumentverket Västerås kräva tillbaka pengarna via Kronofogdemyndigheten.

Utöver detta har jag valt att anmäla er till ARN för detta ärende trots jag försökt lösa det med er under två samtal.

Mitt konto-nummer xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Vill ni svara på detta meddelande, accepteras endast skriftligt svar.

MVH Alex

Bra skrivet! Gäller att sätta hårt mot hårt med såna företag.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2