Permalänk
Medlem
Skrivet av Snowy86:

Jag tog och laddade upp en ny mix med en kanske något... stötande title för er som kan Franska.
http://soundcloud.com/whaatafck/je-bande-pour-toi

Jag kan förstå varför han tycker så, men själv tycker jag alltid det är kul när dom som lägger ner tid får betalt för det dom gör. Därför jag köper i stort sett all min musik på beatport, eller iTunes ibland.

Han reagerade nog snarare på att köpa mixar, inte låtar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Han reagerade nog snarare på att köpa mixar, inte låtar.

Självklart? Vi snackade inte om något annat. När man köper mixar så får ju självklart dom som gjort låtarna betalt. Det är fortfarande inte tillåtet att skriva om Beatports project då dom har NDA, men som jag förstår det så går 70% till låtskrivarna, 10% till mixarn och resterande antagligen till Beatport.

Men min poäng var att jag tycker det är kul att dom som gjort låtarna får betalt, sedan att dom som mixar också får 10% är ju alltid kul, men knappast något som någon försöker käna några stora pengar på, förutom kanske Beatport.

Oavsett så tycker jag detta är lite offtopic, vill ni snacka om vilka som borde få betalt kan ni öppna en ny tråd.

Permalänk
Medlem

Ska skaffa ett nytt kit nu i sommar (kit på 2 stk CDJ-350 och 1 stk DJM) nu i sommar, behöver nytt kit och ska börja småturnera med det, men ska göra helt ny soundcloud osv, så kan länka min sida här sen :)!

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebskiii:

Ska skaffa ett nytt kit nu i sommar (kit på 2 stk CDJ-350 och 1 stk DJM) nu i sommar, behöver nytt kit och ska börja småturnera med det, men ska göra helt ny soundcloud osv, så kan länka min sida här sen :)!

Nice! Det är bara att länka på så updaterar jag första posten. Mer DJs på Sweclockers ftw!

btw Någon som sett Project X? Lite sjukt överdriven, men fan va fränt att leka DJ på en sådan fest.
http://www.imdb.com/title/tt1636826/#lb-vi888512793

Permalänk
Medlem

Trevlig tråd! Jag är ganska färsk i DJ-världen men tycker det är sjukt kul att spela. Äger en Numark Mixtrack Pro som jag spelar på hemma tillsammans med Traktor Pro 2. Jag en kompis spelar mycket tillsammans på hans NI S4. Vi gjorde vår första spelning på nattklubb i fredags och det var så galet kul! Letar själv aktivt på blocket efter en S4 nu med. Har spelat extremt lite på CDspelare men har äntligen fått fri tillgång till en fräsch Pioneer-setup i sommar som jag ska spela på tills fingrarna trillar av. Producera musik är inget jag sysslar med, har fortfarande så mycket att lära om att bara spela upp den så det får vänta!

Ni kanske skulle kunna rekommendera ett par bra hörlurar till mig? Min polare har Pioneer HDJ-500 som är fantastiskt bra att DJa med men jag gillade inte ljudet i dem när man bara lyssnar på musik. Kan inte riktigt sätta fingret på det men något saknades. Sennheisser HD25 har jag kollat på och de verkar så bra men de är väl lite väl dyra. Runt 1000 kr har jag tänkt lägga.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snowy86:

Jag tog och laddade upp en ny mix med en kanske något... stötande title för er som kan Franska.
http://soundcloud.com/whaatafck/je-bande-pour-toi

Riktigt grym. Vad heter klippet runt 7.22? Den med facebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Striiiik:

Riktigt grym. Vad heter klippet runt 7.22? Den med facebook.

Kommer från knife party internet friends (:

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

jag har hållit på i ca 5 år från och till, kvalitetsmässigt så är jag ändå inte grym, men får till det ibland
Spelar mest electro, men har gjort ambient, psy och italo mixar också.
Här kommer mina senaste:
Lite långsammare mix http://i.mixcloud.com/CBRULz
Lite snabbare mix http://soundcloud.com/wakkauswopotti/wakkauswopotti-the-unfet...

Har ni något tips på ljudkort? Jag kör med asus xonar essence stx som är grym på alla vis men den klarar inte av att separera ljudkällor till två outputs. Spelar därför med bara lurarna på.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

ser jag ett par adam a7 eller eventuellt a7x?
Har själv två a7x..

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

ser jag ett par adam a7 eller eventuellt a7x?
Har själv två a7x..

Haha, mycket riktigt, 2x A7X. Bästa högtalare jag någonsin ägt.

Skrivet av Laggboxx:

Kommer från knife party internet friends (:

Stämmer bra det.

Permalänk
Skrivet av huxflux:

ser jag ett par adam a7 eller eventuellt a7x?
Har själv två a7x..

Ser ut att vara a7x eftersom det är två basportar i fronten

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Ser ut att vara a7x eftersom det är två basportar i fronten

Mycket riktigt. Fick leva på bröd och vatten en månad, men lätt värt det.

Permalänk
Medlem

Wohoo!
Efter många om och men så är en Kontrol S2 på väg hem till mig nu!
Edit:Dubbel Woohoo!!! Jag lyckades prata mig till en vip-key till "Mixed in Key".
Vet inte om det är tur eller om jag bara kan låta övertalande.
Oavsett så gör det inte mig någonting.
Tack Chad P på Mixed in Key som ville ge mig den.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Wohoo!
Efter många om och men så är en Kontrol S2 på väg hem till mig nu!
Edit:Dubbel Woohoo!!! Jag lyckades prata mig till en vip-key till "Mixed in Key".
Vet inte om det är tur eller om jag bara kan låta övertalande.
Oavsett så gör det inte mig någonting.
Tack Chad P på Mixed in Key som ville ge mig den.

VIP key?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snowy86:

Ja det är det de kallar serial koden.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Ja det är det de kallar serial koden.

Ah, så helt enkelt en gratis key?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snowy86:

Ah, så helt enkelt en gratis key?

Korrekt.
Så här svarade han på mitt mail.

Citat:

Hi Viktor,

Thank you for your well thought out email, it's nice to hear from you. We are happy to help you out with a license for Mixed In Key, I hope you enjoy it

Cheers,
Chad P
Mixed In Key

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Korrekt.
Så här svarade han på mitt mail.

Inte illa. Tycker du ska dela med dig av mejlet du skickade. Haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snowy86:

Inte illa. Tycker du ska dela med dig av mejlet du skickade. Haha.

Heheh...
Jag ska fundera på det!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Kan bara tipsa om min nya Hardstyle mix http://soundcloud.com/typhoon-e/orpheus-hardstyle-mix-2 Lyssna och ge feedback

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Lägger in mig själv oxå.

Har lirat nu i ca 15år dock aldrig riktigt aktivt, börjar bli mer nu men inte så mkt som jag vill.

Spelare som jag lekar med just nu är : Numark 4Trak med medföljande Traktor, bredvid den står det 2st Aktiva dubbel 15" i vardagsrummet

Ska fixa en soundcloud ikv och fixa in lite mixar och länka upp

MVH

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk

Kan ju passa på och fråga direkt.

Vad kör alla för musik, vore kul om TS kunde uppdatera med vad alla köra för musik som main, så får man en lite översikt över det oxå.

Själv lirar jag mest Hardstyle men börjar gå över till lite mer club nu men även lite Dubstep kommer det in ibland Kan dock redan nu säga att det var mkt svårare att mixa Dubstep på 4Traken jämnfört med mina gammla Numark CDX :S men det lär man sig nog med tiden, saknar faktiskt mina snurrande 12" tallrikar som fanns på CDXerna

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av InZ-Audio:

Kan ju passa på och fråga direkt.

Vad kör alla för musik, vore kul om TS kunde uppdatera med vad alla köra för musik som main, så får man en lite översikt över det oxå.

Själv lirar jag mest Hardstyle men börjar gå över till lite mer club nu men även lite Dubstep kommer det in ibland Kan dock redan nu säga att det var mkt svårare att mixa Dubstep på 4Traken jämnfört med mina gammla Numark CDX :S men det lär man sig nog med tiden, saknar faktiskt mina snurrande 12" tallrikar som fanns på CDXerna

Absolut. Om ni är på listan skriv i tråden här så uppdaterar jag, och är ni inte redan så skriv erat soundcloud + vilken musik ni lirar så lägger jag till er.

Permalänk
Medlem
Permalänk

När det kommer till mixande blir det i huvudsak freeform. Men det är tänkt att utökas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snowy86:

Måste bara fråga...
Är knobsen från DJTT trevliga? Jag funderar på att köpa ett par.
Jag räknade och fick det till att det skulle kosta ~350kr ink frakt. Är det ett skäligt pris?

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Måste bara fråga...
Är knobsen från DJTT trevliga? Jag funderar på att köpa ett par.
Jag räknade och fick det till att det skulle kosta ~350kr ink frakt. Är det ett skäligt pris?

Jag tycker dom är sjukt coola och gör så att S2/S4an ser så mycket bättre ut. Så helt klart värt det imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snowy86:

Jag tycker dom är sjukt coola och gör så att S2/S4an ser så mycket bättre ut. Så helt klart värt det imo.

Hur är känslan i dem? Är det bättre än orginal?
Jag håller med om att de ser riktigt coola ut.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Hur är känslan i dem? Är det bättre än orginal?
Jag håller med om att de ser riktigt coola ut.

Jag tycker inte det är någon direkt skillnad jämfört originalen, men knappt använt dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snowy86:

Jag tycker inte det är någon direkt skillnad jämfört originalen, men knappt använt dom.

Okej. Jag kommer nog beställa ett par om ett tag. Men jag börjar med originalen.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz