Skriv på är ni snälla!

Permalänk
Medlem

Inte kunnat spela på lanseringsdagen, inte kunnat logga in vid flertal tillfällen och nu har den inte kunnat ladda karaktären de senaste två timmar på en fredag kväll...

Skrev på så klart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Jo, det gjorde du... I slutet av det inlägg jag citerade, se nedan.

Nej, jag skrev inget om att du påstått att spelet sög.
Jag skrev att om det nu suger så mycket (att du/ni inte kan spela varenda minut av dygnet) strunta i att spela dåra.

Vad är det som är svårt att förstå?

EDIT: Läs EULA:n, oavsett om vad du tycker om det, så har dom inte någon skyldighet att hålla servrarna uppe 24/7/365

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Medlem

En fråga: Vilken lag bryter Blizzard mot när de har problem med servrarna de inte verkar hitta?

Det är ju inte direkt så de får upp *Det är fel här, gå bort och byt den* utan de måste säkert felsöka HELA system om och om igen.

Det jag har märkt är att vad Blizzard än gör så klagar folket.

Servrarna har hög latency: Folk klagar
Blizzard tar ner servrarna för att fixa: Folk klagar
Servarna kommer upp men ett nytt problem har kommit: Folk klagar
Servrarna går ner på en oplanerat maintaince: Folk klagar

Hur tusan ska Blizzard göra sina "kunder" nöjda om de aldrig nöjer sig?

Ja, det är tråkigt att man inte kan spela från 2h - 12h, men det är inget man måste gå ut på internet och flama massa olika forum om. Jag trodde inte jag hade något liv som bara satt framför datorn, men det finns tydligen värre eftersom folk inte har något annat att göra när ett spel går offline för fix.

Permalänk

Hur många här hade varit beredda att betala säg fyra gånger så mycket för spelet för att få exklusiv tillgång till specialservrar som aldrig är överbelastade?

Nähä, inte det?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

bra att någon tog sig tiden att göra en namninsammlingen istället för alla miljontals trådar alla skapar. tycker dethär är ett bra mycket bättre sätt att visa sin talan över diablo 3 problemen än fler som skapar trådar som inte ens kommer i närheten av blizzards kunskap.

har spelat väldigt många timmar redan. mest själv pga alla errors när man joinar game. bättre nu än för 2v sen men forfarande inte bra
och som någon skrev. copy pasta lösen ja. det är det man får göra för att kunna komma in.... error 37. MEN är inte rätt att man ska behöva göra så för att kunna spela...hade heldre suttit i kö 10-15 min istället för att spam försöka logga in. vilket både gör en irriterad och kan knappast tänka mig att med så många loginförsök att servarna mår bättre.
hoppas på det bästa och att detta blir en raport som blizzard kanske kan öppna upp sina ögon över och försöka lite bättre än vad dom gör idag

Visa signatur

Gigabyte Z87-X OC ,4770K@4.5,Vengance 16GB,Asus 980Ti Strix ,3x Dell Ultrasharp U2412M [5760x1200]

Permalänk
Medlem

Nu lär väl antalet signaturer sticka iväg igen - andra kvällen i rad med strulande servrar.

Jag är övertygad om att blizzard inte jobbar så frenetiskt som de vill få oss att tro med att lösa problemen. De vet att problemen beror på för få / för dåliga servrar, men istället för att skaffa fler tänker de 'vänta ut stormen' genom att helt enkelt vänta några veckor.
En stor del av spelarbasen kommer lämna, antingen pga att de tröttnar på spelet, eller pga att de tröttnar på alla ständiga problem, och då kommer antalet spelare sjunka till en jämn nivå där deras nuvarande servrar pallar trycket.

Win-win situation för Blizzard, de har redan fått våra pengar, och va bryr de sig om lite dålig PR? Folk kommer fortsätta köpa deras spel ändå.

Citat:

Hur många här hade varit beredda att betala säg fyra gånger så mycket för spelet för att få exklusiv tillgång till specialservrar som aldrig är överbelastade?

Aldrig.
Diablo 3 är ett bra spel, men det är utan tvekan det sämsta Blizzard någonsin har gjort.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ectazy:

Nej, jag skrev inget om att du påstått att spelet sög.
Jag skrev att om det nu suger så mycket (att du/ni inte kan spela varenda minut av dygnet) strunta i att spela dåra.

Vad är det som är svårt att förstå?

Svårt att förstå att det är helt jävla söndrigt, det ska fan inte vara problem varje jävla dag man försöker spela, och även om Blizzard köper 10 servrar som samlar damm senare så tror jag nog att de har pengar att överleva en sådan utgift.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Detta jävla spelet funkar så fruktansvärt illa. Vem fan gör ett online only spel och sen slänger in en begagnad självantändande server. Och jag skiter fullständigt i om dom gör sitt bästa och bla bla bla.. Jag har betalad 500 spänn för skiten och förväntar mig att det ska funkar.

Slår vad om att torchlight II kommer gå att spela om man vill och det kostar hälften så mycket med .

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

En fråga: Vilken lag bryter Blizzard mot när de har problem med servrarna de inte verkar hitta?

Det är ju inte direkt så de får upp *Det är fel här, gå bort och byt den* utan de måste säkert felsöka HELA system om och om igen.

Det jag har märkt är att vad Blizzard än gör så klagar folket.

Servrarna har hög latency: Folk klagar
Blizzard tar ner servrarna för att fixa: Folk klagar
Servarna kommer upp men ett nytt problem har kommit: Folk klagar
Servrarna går ner på en oplanerat maintaince: Folk klagar

Hur tusan ska Blizzard göra sina "kunder" nöjda om de aldrig nöjer sig?

Ja, det är tråkigt att man inte kan spela från 2h - 12h, men det är inget man måste gå ut på internet och flama massa olika forum om. Jag trodde inte jag hade något liv som bara satt framför datorn, men det finns tydligen värre eftersom folk inte har något annat att göra när ett spel går offline för fix.

Menar du allvar?
Kunder som aldrig blir nöjda när produkten de köpt inte går att använda? Inte en gång, inte två utan många gånger har man inte kunnat komma åt spelet som i grunden är ett singelplayerspel??? Vad snackar du om männinska?

Permalänk
Medlem

Med tanke på att fler och fler spel kör med den här typen av upplägg (always connected) så borde det finnas krav på en viss up-time också. Däremot tycker jag inte att just Diablo 3 bör vara det enda som ska granskas/undersökas, utan genren/tendensen i allmänhet.

När jag står i butiken och köper mitt diablo 3 spel ser jag att kravet är att jag ska vara online för att spela. Då borde det ömsesidigt också vara så för den som tillhandahåller det jag köper. Samtidigt så kan man i längden fundera över utvecklingen, vad händer om 20 år? Jag vill kanske spela mitt Diablo 3 då, av vilken random anledning som helst. Kommer de garantera att servers är uppe för evigt? Tveksamt.

Jag tycker mer synd om blizzard än att känna något hat. Antingen behövs ett sånt här system standardiseras på något vis, eller bytas ut mot något annat. Inget lär dock vara lätt...

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Vissa här på forumet anser att vi inte har rätt att vara missnöjda på Blizzard då vi inte kan spela. Visst har diablo 3 slagit försäljningsrekord, men ett seriöst företag borde ha kunnat förbereda sig på detta genom att t.ex. skapa en single-player patch. Denna patch kunde de sedan ha släppt när de märkte att de inte har tillräckligt med servers för att klara av efterfrågan. Istället anser de att kunderna får nöja sig med "error 37". Detta är oerhört respektlöst från Blizzards sida! Förutom det är det ganska trångsynt att påstå att blizzard inte på något sätt kunde förbereda sig på detta och att vi endast måste acceptera det och försöka leva med det.

Jag är endast intresserad av att spela igenom spelet för att se hur storyn slutar, jag bryr mig inte om att försöka få gubben till level 60, inte heller att få något komplett armor-set eller hitta några unika föremål. Jag vill bara spela igenom det. Att spelet är ett online spel stör mig inte, att det inte går att spela fastän man är online, det är det som är störande.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ectazy:

Nej, jag skrev inget om att du påstått att spelet sög.
Jag skrev att om det nu suger så mycket (att du/ni inte kan spela varenda minut av dygnet) strunta i att spela dåra.

Vad är det som är svårt att förstå?

Nej, det påstod jag inte heller. Läs om, läs rätt (eller skriv rätt från början).

Skrivet av Ectazy:

EDIT: Läs EULA:n, oavsett om vad du tycker om det, så har dom inte någon skyldighet att hålla servrarna uppe 24/7/365

Det beror väl på hur man tolkar lagen, antar jag. Dem har sålt en produkt, men låter oss inte använda produkten.
Hade man gått och köpt ett kylskåp, som affären har låst med nyckel, har affären inte en skyldighet att skicka med nyckeln då?

Riktigt dåligt att man inte ska kunna spela ett singleplayer-spel när man vill, eller att det inte funkar offline.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

nu äger jag inte själv diablo3 men jag trodde de va bara de första dagarna efter release som va problematisk att kunna logga in osv.
Så det är fortfarande ej spelbart eller vadå?
Sen folk som 'försökt loggain i timtal under en dag' är det inte lika bra att skita i det efter en timma? Visst har man betalat för det men ändå? det är en sak om det gällde t.ex en wow-expansion så borde så klart folk få kompensering för servrar som inte är online.
Blizzard kunde väl kompensera på något sätt, frågan är hur. dethär med att spela offline tror jag inte på iaf som denna tråden syftar på eller?

Visa signatur

Fractal design R2 | Asus p5q deluxe | Intel Core 2 Quad 9650 @ 4ghz | 4x 2gb Corsair 1066mhz ddr2 | Gigabyte gtx 560ti SoC | raid0 - 2x Intel X-25 M G2 80gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArtMan:

Menar du allvar?
Kunder som aldrig blir nöjda när produkten de köpt inte går att använda? Inte en gång, inte två utan många gånger har man inte kunnat komma åt spelet som i grunden är ett singelplayerspel??? Vad snackar du om männinska?

Spelet har fungerat för mig mer än 80% av tiden, vilket är mer än godkänt för mig. Jag tror jag har mellan 80-100 speltimmar, utav det totala 336 på 2 veckor. Och jag spelar inte hela tiden. Det betyder att servrarna har fungerat minimalt 25% av tiden, och då utgår jag ifrån den löjliga tanken att varje gång jag inte spelat så har det varit nere. (Tänk på att jag sover och pluggar också).

Enligt mig så försvann även SP i D2, att spela online var så grymt mycket roliga och det enda jag gjorde på SP var att levla till 20, och då spelade jag D2 i 2 år tror jag(om inte mer).

Problemen kommer bli lösta inom sin tid så fort de har hittat källan till problemet.

Jag kom även att tänka på, Blizzard hindrar er absolut inte från att spela, all möjlighet att spela på US finns.

Edit: 110 timmar, vilket ger minimalt 32.7% speltid om man räknar på löjliga saker

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

En fråga: Vilken lag bryter Blizzard mot när de har problem med servrarna de inte verkar hitta?

Det är ju inte direkt så de får upp *Det är fel här, gå bort och byt den* utan de måste säkert felsöka HELA system om och om igen.

Det jag har märkt är att vad Blizzard än gör så klagar folket.

Servrarna har hög latency: Folk klagar
Blizzard tar ner servrarna för att fixa: Folk klagar
Servarna kommer upp men ett nytt problem har kommit: Folk klagar
Servrarna går ner på en oplanerat maintaince: Folk klagar

Hur tusan ska Blizzard göra sina "kunder" nöjda om de aldrig nöjer sig?

Ja, det är tråkigt att man inte kan spela från 2h - 12h, men det är inget man måste gå ut på internet och flama massa olika forum om. Jag trodde inte jag hade något liv som bara satt framför datorn, men det finns tydligen värre eftersom folk inte har något annat att göra när ett spel går offline för fix.

När jag jobbade som mekaniker så fick vi in en NY bil som en varningslampa tändes på hela tiden. vi felsökte och bytte ut komponent efter komponent och till sist så hävde kunden köpet då bilen inte fungerade som den skulle. Till sist så hittade vi vad som var fel och det var att dom från fabrik hade slängt in en databox till en fulltrycksturbo i en lågtrycksturbo.
Det var alltså ett datafel som orsakade felet som gjorde att kunden ruttnade och hävde köpet.
Samma sak gäller Diablo III. Produkten fungerar inte som den ska på grund av datafel och egentligen är det ingen skillnad på databox i en bil och en server.
Nu kommer säkert Blizzard lösa felet men irritationen kvarstår tills felet är löst.
Tack för ordet.

Edit: Detta säger konsumentköplagen.

Om det är något fel på din vara kan du:

kräva avhjälpande, det vill säga få varan reparerad.
kräva omleverans, vilket innebär att du får en annan, likvärdig, vara.
kräva prisavdrag eller ersättning för att rätta till felet.
häva köpet om felet är av stor betydelse för dig, vilket betyder att du får pengarna tillbaka.
hålla inne så mycket av betalningen som krävs för att få säkerhet för ditt krav.

Säljaren har dock rätt att i första hand erbjuda dig avhjälpande eller omleverans om detta kan ske inom skälig tid och utan extra kostnad för dig.
Skadestånd
Du kan dessutom kräva skadestånd i vissa fall. Du har rätt till ersättning för alla utgifter och förluster som du drabbas av på grund av fel på varan. Du kan också få ersättning för skada på annan egendom som tillhör dig eller din familj, exempelvis om en diskmaskin läcker vatten och skadar golvet.

När är varan felaktig?
Din vara är felaktig om:

den inte stämmer överens med vad du har avtalat om med säljaren. Detta kan exempelvis handla om varans art, mängd eller kvalitet.
bruksanvisning saknas.

Om du inte har kommit överens med säljaren om annat är varan också felaktig om:

den inte kan användas till det den ska användas till, som till exempel ett regnplagg som inte står emot regn.
den inte har de egenskaper som säljaren hänvisade till då du köpte varan.
den inte är förpackad på det sätt som behövs för att bevara eller skydda den.

Varan är dessutom felaktig om:

säljaren inte har upplyst dig om detaljer om varan som du borde ha blivit upplyst om.
den avviker i något annat avseende från vad du borde ha kunnat förutsätta.
säljaren har installerat varan och installationen är felaktig.
den är i sämre skick än du hade kunnat förutsätta med hänsyn till varans pris, även om den har sålts i "befintligt skick".

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Keeper of Traditions
Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv

Rätta mig om jag har fel men är det inte login error just nu bara för att dom skulle fixa säkerheten på login serverna?
Lite dumt då att klaga på att man inte kan logga in när så pass många har klagat på att dom blir hackade x)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Nej, det påstod jag inte heller. Läs om, läs rätt (eller skriv rätt från början).

Det beror väl på hur man tolkar lagen, antar jag. Dem har sålt en produkt, men låter oss inte använda produkten.
Hade man gått och köpt ett kylskåp, som affären har låst med nyckel, har affären inte en skyldighet att skicka med nyckeln då?

Riktigt dåligt att man inte ska kunna spela ett singleplayer-spel när man vill, eller att det inte funkar offline.

Så du har inte kunnat spela? Någonting? Jag har kunnat spela 95% av all tid, även om någon "bara" har spelat 80% så är det inte som att du köper något som inte fungerar. Snarare att du köper ett kylskåp och tillverkaren kommer på att något behöver repareras och fixar det. Då missar du att använda kylskåpet ett par dagar, men du får istället ett fullt fungerande kylskåp. Vad tycker du är bäst?

EDIT:

Skrivet av Newklear:

Vet inte nån som sagt att spelet är dåligt, du kanske ska ta och läsa vad det hela handlar om istället?

Så du påstod inte att jag påstod att spelet sög/var dåligt ?

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Åååh naajj du kunde inte spela Tisdag 16:e Maj 00:45-02:20, PENGARNA TILLBAKA :'(

Vadå, det är väntetid på 2-5 minuter under de hetaste timmarna? Som att inte HoN hade downtime på 1 månad när indierna DDOS-attackerade dom?

När jag köpte BF3 fick jag formatera om min hårddisk och installera om Windows och alla drivrutiner för att det skulle funka, D3 har levererat över förväntan.

Den där skriver jag inte på, finns det en lista för protest mot den där? Skön rubrik på tråden förövrigt, är du måhända miljöpartist? Eller 12?

Sweeeeet memories...

Lyssnade på epic sax guy i 4 timmar medan jag försökte få igång BF3... så var det inte med diablo iaf

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CoZalon:

Åååh naajj du kunde inte spela Tisdag 16:e Maj 00:45-02:20, PENGARNA TILLBAKA :'(

Vadå, det är väntetid på 2-5 minuter under de hetaste timmarna? Som att inte HoN hade downtime på 1 månad när indierna DDOS-attackerade dom?

När jag köpte BF3 fick jag formatera om min hårddisk och installera om Windows och alla drivrutiner för att det skulle funka, D3 har levererat över förväntan.

Den där skriver jag inte på, finns det en lista för protest mot den där? Skön rubrik på tråden förövrigt, är du måhända miljöpartist? Eller 12?

Håller med dig.
Måste också tillägga att varje gång jag har försökt att logga in på Diablo 3 så har jag kommit in direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Fairlane:

Säljaren har dock rätt att i första hand erbjuda dig avhjälpande

Är min tolkning av avhjälpande rätt?

Är det att säljaren måste bistå med en alternativ produkt när produkten man har köpt är defekt och den är intagen på t ex reparation?

Permalänk
Medlem

Oj oj oj... Hela 22000 har skrivit på nu... Tänk er... Hela 0.3% av de som köpt spelet har skrivit på och kräver pengarna tillbaka. Det talar ju verkligen om hur uselt spelet är...

Jag är ju då ett av de puckon som inte skrivit på. Och varför har jag inte skrivit på då?

Jo, för det första så är det ju, som redan konstaterats, ett spel som enbart är on-line. Att det inte gått att logga in under vissa tider är givetvis tråkigt men det är något man kan få räkna med när möjligheten att spela spelet börjar bero på mer än ens egen dator. Det blir ju ganska många flera felkällor så att säga... Allt ifrån en glapp nätverks-sladd till trasig ADSL-station, eller andra strul ens ISP kan ha, eller servrar som inte fungerar som det är tänkt. Det är ju tyvärr så att Blizzard aldrig kunnat testa dem med den anstormning av användare som det faktiskt har blivit. På en vecka såldes 6,3 millioner kopior. Ja, de har tillverkat WOW, och ja de har tillverkat Starcraft 2. Nu kan jag inga siffror om Wow men jag tror inte att det var några 6,3 millioner användare som började spela spelet direkt det släpptes.

För det andra... jag tänker framåt. Första Diablo spelade jag nog (förvisso massor med år sedan när jag var ung, osnuten och inte hade familj) en sisådär fem sex timmar varje dag under ett par år. Sedan kom Diablo 2. Då var jag mindre osnuten men fortfarande singel och hade fortfarande massor med tid att spela spelet. Det blev MÅNGA timmar, kanske inte varje dag, men över flera år. Så resonerar jag med Diablo 3. Jag förväntar mig kunna ha kul med spelet om några månader, eller om nått par år, eller om tre år. Skit samma om det strular några dagar/veckor så här i början när de tweakar till allt de uppenbarligen inte kunde förutsätta fullt ut. Spelet kommer att leva länge. Jag kan sätta pengar på att hälften av de som skrivit på den där listan kommer att sitta och lovprisa spelet för hur bra det är om sex månader när dessa server-problem bara är ett minne blott.

Personligen tycker jag Blizzard gör ett skitbra jobb. Är övertygad om att de jobbar dygnet runt med att få ordning på problemen som finns. Är jättenöjd med spelet, trots att jag inte kunnat spela det ibland, som nu till exempel då de startar om servrarna. Bästa jag har spelat på mycket mycket länge.

Permalänk
Medlem

Lugn nu... Ett jäkla grin. Det ordnar sig. Irriterande att allt inte fungerar perfekt för många, men chilla. För mycket hormonstinna tonåringar som blir hetlevrade å ska ha protestlistor utan att tänka klart. Självklart är de medvetna om alla problem.

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ectazy:

Så du har inte kunnat spela? Någonting? Jag har kunnat spela 95% av all tid, även om någon "bara" har spelat 80% så är det inte som att du köper något som inte fungerar. Snarare att du köper ett kylskåp och tillverkaren kommer på att något behöver repareras och fixar det. Då missar du att använda kylskåpet ett par dagar, men du får istället ett fullt fungerande kylskåp. Vad tycker du är bäst?

EDIT:

Så du påstod inte att jag påstod att spelet sög/var dåligt ?

Jag har inte ens köpt spelet, jag väntar på att någon i ett mörkt hörn av internet ska slutföra det arbete som Blizzard inte klarade av. Det lär inte ta särskilt lång tid.

Du påstod att folk gnällde för att dem tyckte spelet var dåligt, jag rättade dig och sa att det är det ingen här som har sagt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Är min tolkning av avhjälpande rätt?

Är det att säljaren måste bistå med en alternativ produkt när produkten man har köpt är defekt och den är intagen på t ex reparation?

Som i Diablo fallet så spelar det ingen roll om du får en ny kopia utan felet ligger utanför så då tolkar jag det som att du kan ha rätt till en alternativ produkt. Fast nu lär ju Blizzard förr eller senare lösa problemet ändå.

Vi har ju köpt en produkt som ska fungera online och när det inte fungerar online så har Blizzard en skyldighet att först åtgärda problemet (inom skälig tid som brukar variera men upp till 6 månader brukar räknas som skälig tid). Sedan kan man börja bråka ordentligt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Jag har inte ens köpt spelet, jag väntar på att någon i ett mörkt hörn av internet ska slutföra det arbete som Blizzard inte klarade av. Det lär inte ta särskilt lång tid.

Du påstod att folk gnällde för att dem tyckte spelet var dåligt, jag rättade dig och sa att det är det ingen här som har sagt.

Nej, jag skrev "Om det nu suger så mycket, strunta i att spela dåra"
Alltså, om nu servrarna/inloggnings/DRM systemet suger så mycket, strunta i att spela då.
Jag har aldrig påstått att någon sagt att spelet var dåligt.

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Fairlane:

tolkar jag det som att du kan ha rätt till en alternativ produkt

Men det har dom faktiskt gett dig. Du har möjligheten att spela på US servrarna som är stabila, det må inte vara lika bra latency mässigt, men det är fanneme en alternativ produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Nej, det påstod jag inte heller. Läs om, läs rätt (eller skriv rätt från början).

Det beror väl på hur man tolkar lagen, antar jag. Dem har sålt en produkt, men låter oss inte använda produkten.
Hade man gått och köpt ett kylskåp, som affären har låst med nyckel, har affären inte en skyldighet att skicka med nyckeln då?

Riktigt dåligt att man inte ska kunna spela ett singleplayer-spel när man vill, eller att det inte funkar offline.

Du gick ju med på det så!

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Men det har dom faktiskt gett dig. Du har möjligheten att spela på US servrarna som är stabila, det må inte vara lika bra latency mässigt, men det är fanneme en alternativ produkt.

Allt går som sagt att tolka till egen fördel. Jag köper ditt argument delvis där men du har ändå i så fall köpt en "turbo" men fått en "SE". Nu skiter jag i om jag kommer in och kan spela för tillfället men hoppas att Blizzard löser det hela inom rimlig tid och inte tills BF3 packen kommer för då hamnar D3 på dammhyllan.

Om det inte är några problem med US servrarna varför kollar dom då inte på vad det är som får dom att fungera och på så sätt får ordning på Europa servrarna?

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Fairlane:

Allt går som sagt att tolka till egen fördel. Jag köper ditt argument delvis där men du har ändå i så fall köpt en "turbo" men fått en "SE". Nu skiter jag i om jag kommer in och kan spela för tillfället men hoppas att Blizzard löser det hela inom rimlig tid och inte tills BF3 packen kommer för då hamnar D3 på dammhyllan.

Om det inte är några problem med US servrarna varför kollar dom då inte på vad det är som får dom att fungera och på så sätt får ordning på Europa servrarna?

Det är fortfarande exakt samma spel så det där med turbo och icke turbo är inte direkt samma.

Och varför de inte kan jämföra med US servrarna är för att det är hårdvaru relaterade problem troligtvis (sa de i någon tråd). Det går inte direkt att jämföra med en annan setup för att hitta den defekt del.