Permalänk
Avstängd
Skrivet av BloodBoil:

Intel Core i7 960 3,2GHz Socket 1366

"Vilken I7:a är det som ligger på 3.2GB?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BloodBoil:

Inte fel på spelet hahaha å till d3 forum
jag spottar när jag blir kallad för skit och troll men nu räcker det med tråkigheter.

Hur ska man lösa det här nu på allvar ge mig tips... jag älskar diablo series och vill så gärna spela men vet inte vad som är felet.
V-sync on off
fps on off
olika inställningarna in game
modem on off
som sagt det finns stunder som igår,jag spelade 3 timmar och det laggade bara lite ibland inte alls och det finns stunder att det går inte spela
också när man är inne i grottan eller fängelse så laggar det inte alls men utanför så laggar det ,har provat det mesta,ibland min latency kan pendla från 30 till 280 på en sekund

Vem kör med dem nya nvidia drivisar 301.24

Att din latency pendlar kan bero på att spotify byter låt och därmed måste buffra en ny låt, eller att någon annan i ditt hushåll surfar/laddar ner/lyssnar på musik.

Permalänk
Medlem

Vet du varför du får dåliga svar? För att sättet du skriver på får dig att framstå som en 12årig snorunge som slår sönder sitt tangentbord, skriker och gråter för att det inte fungerar och är fast bestämd att du själv inte har gjort något fel.

Faktiskt så får du inte dåliga svar. Du är bara fast besluten att är det Blizzards fel.

Du sitter säker med Wi-Fi eller mobilt bredband utan att fatta att det inte bara är datorprestanda som spelar roll.

Permalänk
Medlem

Det laggar för mig med, tror det laggar för alla. Ibland så förflyttas gubben några meter tillbaks, etc. Särskilt kul när man bland mobs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Vet du varför du får dåliga svar? För att sättet du skriver på får dig att framstå som en 12årig snorunge som slår sönder sitt tangentbord, skriker och gråter för att det inte fungerar och är fast bestämd att du själv inte har gjort något fel.

Faktiskt så får du inte dåliga svar. Du är bara fast besluten att är det Blizzards fel.

Du sitter säker med Wi-Fi eller mobilt bredband utan att fatta att det inte bara är datorprestanda som spelar roll.

Jag håller med till fullo, jag och flera andra har givit väldigt rimliga svar och fått till svar att vi är dumma i huvudet!

Permalänk

jag sitter ensam med internet och kör inte skype eller annat

Permalänk

MEN GUD jag har inte sagt att ni är dumma i huvudet ,sluta försvara blizzard för deras inkompetens

Permalänk
Medlem

Herregud vad påhopp och grejer det blev här.
Det är knappast okänt att man ofta får microlagg (lagg inte hack) och att man åker tillbaka en bit.
Alla dom 20+ jag spelar med har upplevt detta till och från, forumet har gott om poster om detta.

Och igen, detta har inte med fps stutter problemet att göra, utan serverlagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BloodBoil:

MEN GUD jag har inte sagt att ni är dumma i huvudet ,sluta försvara blizzard för deras inkompetens

Skrivet av Sir. Haxalot:

Faktiskt så får du inte dåliga svar. Du är bara fast besluten att är det Blizzards fel.

Fruktansvärt moget PM man fick dessutom...

Permalänk

exakt Nivity det är precis vad det är

Permalänk
Medlem
Skrivet av BloodBoil:

Lyssna här Derox skit kan du vara själv om du så vill din fjant.
Så här är det
Det är inte priset, kanske ska skriva med stora bokstäver DET ÄR INTE PRISET bättre nu??
Det är servicen som gör mig galen,nästan 4 v och spelet är ospelbart på GRUND AV LAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! LÄS IGEN........
Som jag skrev så LATENCY ÅR PÅ 30 TILL 50 OCH IBLAND TILL 80
Har spelat länge och ibland det laggar INGENTING
Kör andra spel med fult och har inte såna problem förstår ni nu eller måste jag skriva mer för att ni ska fatta
har inte V-sync på och shadows är på medium ,ska jag dra ner allting ?? haha det är inte ens tung grafisk spel och inte dx11 dessutom

Lagg = latency, så nu får du bestämma dig. Antingen är det problem i nätverket eller datorn, du har skrikit om latensproblem hela tråden men jag får itnrycket av att det är något annat.

Mitt tips, sluta skrika på Blizzard och se till att fixa din egna datorproblem.

Skrivet av Nivity:

Herregud vad påhopp och grejer det blev här.
Det är knappast okänt att man ofta får microlagg (lagg inte hack) och att man åker tillbaka en bit.
Alla dom 20+ jag spelar med har upplevt detta till och från, forumet har gott om poster om detta.

Och igen, detta har inte med fps stutter problemet att göra, utan serverlagg.

Ofta? Hänt 2 gånger för mig, under den kvällen tidigare i veckan då servrarna gick ned.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Du måste ta ett djupt andetag och lugna ner dig, tänka rationellt, och sluta vara otrevlig mot alla. Du kan inte skylla på adhd som du gjort i dina tidigare trådar (som handlar om exakt samma sak), jag har folk i släkten med adhd som funkar hur bra som helst, du kan inte använda det som ursäkt för hur du beter dig. Sluta spamma nya trådar och ta en tupplur eller något. Många har gett bra svar i dina trådar, men du vägrar ju samarbeta, så jag förstår inte varför du fortsätter göra nya trådar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

derox ...latency är bra som jag skrev
den är från 30 och uppåt så det kan vara följande
fps spikes
server lag
eller stuttering
ok jag var i en grotta på andra våningen och blev flyttat till första hehe hur gick det till??

Permalänk
Skrivet av Zaptoit:

Du måste ta ett djupt andetag och lugna ner dig, tänka rationellt, och sluta vara otrevlig mot alla. Du kan inte skylla på adhd som du gjort i dina tidigare trådar (som handlar om exakt samma sak), jag har folk i släkten med adhd som funkar hur bra som helst, du kan inte använda det som ursäkt för hur du beter dig. Sluta spamma nya trådar och ta en tupplur eller något. Många har gett bra svar i dina trådar, men du vägrar ju samarbeta, så jag förstår inte varför du fortsätter göra nya trådar.

Skickades från m.sweclockers.com

ju jag vet jag hatar dem impulsiva attacker det är något jag måste träna på
så förlåt om jag har sårat någon

Permalänk

nån av är som kör d3 via nvidia panel ? i så fall med vilka inställningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av BloodBoil:

MEN GUD jag har inte sagt att ni är dumma i huvudet ,sluta försvara blizzard för deras inkompetens

Okej, okej, blizzard är ledande inom spelmarknaden för att de är inkompetenta, tänk till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BloodBoil:

jag är arg när folk smutskastar mig skulle du inte vara det?
jag vill bara spela inget annat och jag kom hit i hopp om att nån har svar men jag får bara skit ...nice forum
jag provat allt .....har ni förresten läst inlägg på d3 eu forum...inte ? gör det...jag är inte ensam

Skrivet av BloodBoil:

Lyssna här Derox skit kan du vara själv om du så vill din fjant.
Så här är det
Det är inte priset, kanske ska skriva med stora bokstäver DET ÄR INTE PRISET bättre nu??
Det är servicen som gör mig galen,nästan 4 v och spelet är ospelbart på GRUND AV LAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! LÄS IGEN........
Som jag skrev så LATENCY ÅR PÅ 30 TILL 50 OCH IBLAND TILL 80
Har spelat länge och ibland det laggar INGENTING
Kör andra spel med fult och har inte såna problem förstår ni nu eller måste jag skriva mer för att ni ska fatta
har inte V-sync på och shadows är på medium ,ska jag dra ner allting ?? haha det är inte ens tung grafisk spel och inte dx11 dessutom

Smutskastar? Ge dig, det var lite humor som kom fram från en forumkamrat p.g.a. ditt sätt att skriva. Skriv som en vuxen istället.

Skrivet av Kagamex:

Att din latency pendlar kan bero på att spotify byter låt och därmed måste buffra en ny låt, eller att någon annan i ditt hushåll surfar/laddar ner/lyssnar på musik.

Kan helt klart vara en orsak.

Skrivet av Kagamex:

Jag håller med till fullo, jag och flera andra har givit väldigt rimliga svar och fått till svar att vi är dumma i huvudet!

Så har jag tolkat det också

Skrivet av BloodBoil:

MEN GUD jag har inte sagt att ni är dumma i huvudet ,sluta försvara blizzard för deras inkompetens

Vad ska de försvara då? Din inkompetens? De ger svar på vad du kan kolla men du är fast besluten att det är Blizzards fel. Och då länkas det till deras forum som tar upp de problem du har så det arbetas antagligen på detta. Så lösningen är att antingen acceptera som det är just nu eller sluta spela tills detta är fixat.

Skrivet av Nivity:

Herregud vad påhopp och grejer det blev här.
Det är knappast okänt att man ofta får microlagg (lagg inte hack) och att man åker tillbaka en bit.
Alla dom 20+ jag spelar med har upplevt detta till och från, forumet har gott om poster om detta.

Och igen, detta har inte med fps stutter problemet att göra, utan serverlagg.

Japp.

Skrivet av BloodBoil:

derox ...latency är bra som jag skrev
den är från 30 och uppåt så det kan vara följande
fps spikes
server lag
eller stuttering
ok jag var i en grotta på andra våningen och blev flyttat till första hehe hur gick det till??

Som sagt lag. Så antingen accepterar du det eller håller dig borta från Diablo 3 tills de fixat problemen.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BloodBoil:

MEN GUD jag har inte sagt att ni är dumma i huvudet ,sluta försvara blizzard för deras inkompetens

Du är ju helt väck? Spelet fungerar felfritt för miljontals kunder, bortsett från inloggningen lite då- och då.

Folk försöker hjälpa dig här och allt du gör är att spotta och fräsa åt alla.

Miljontals spelare kan inte ha fel, spelet fungerar. Att det laggar på din skitburk får stå för dig, ingen vill hjälpa en så otacksam jävel som dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du verkar ju inte ens vilja lösa problemet. Du säger att du inte uppdaterat drivrutinerna på grsfikkortet ens..

Det här är problemet pc gaming, folk som inte kan ett dugg om hårdvara / mjukvara de bara spelar och gnäller om allt. Gå och spela Xbox eller försök lära dig nåt och ta till råd!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag har kompisar som blir utkastade titt som tätt och har exakt samma problem som TS. Själv upplever man smålagg någon gång i timman på fiberlina.

Att Blizzard är ledande inom spelbranschen visar dom verkligen (sarkasm) genom att utveckla ett spel som sedan är ospelbart om man saknar kunskapen om varför latency, fps-spikes, microstuttering inträffar... istället kunde dom satsat på något oldschool (och tråkigt nog pirat-vänligt) alternativ utan alla dessa jä*la achievements och latency-problem.

Spelet fungerar inte felfritt, utan det fungerar bra, när det egentligen borde vara topnotch. Dåligt av Blizzard att göra ett bra spel när dom är ledande, när dom haft så mycket tid och har så hög kompetens.

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Skrivet av Pantsoff:

Du verkar ju inte ens vilja lösa problemet. Du säger att du inte uppdaterat drivrutinerna på grsfikkortet ens..

Det här är problemet pc gaming, folk som inte kan ett dugg om hårdvara / mjukvara de bara spelar och gnäller om allt. Gå och spela Xbox eller försök lära dig nåt och ta till råd!

du är roligt du jag skrev att jag inte uppdaterat till sänaste 301.24 nviidia för att jag är osäker om den är stabilt,många som har problem med den verkar så
och jag vet mycket om hårdvara och annat

Permalänk
Skrivet av Pontooz:

Jag har kompisar som blir utkastade titt som tätt och har exakt samma problem som TS. Själv upplever man smålagg någon gång i timman på fiberlina.

Att Blizzard är ledande inom spelbranschen visar dom verkligen (sarkasm) genom att utveckla ett spel som sedan är ospelbart om man saknar kunskapen om varför latency, fps-spikes, microstuttering inträffar... istället kunde dom satsat på något oldschool (och tråkigt nog pirat-vänligt) alternativ utan alla dessa jä*la achievements och latency-problem.

Spelet fungerar inte felfritt, utan det fungerar bra, när det egentligen borde vara topnotch. Dåligt av Blizzard att göra ett bra spel när dom är ledande, när dom haft så mycket tid och har så hög kompetens.

Äntligen nån som förstår

Permalänk
Medlem

Jag tänker fan inte läsa mer i denna tråden, jag kommer bli så irriterad så att det går hål på en vägg.

Permalänk

gör 2 hål det blir roligare

Permalänk
Medlem

jag är osäker på ifall TS har en "röd vecka" eller ifall hon bara är kinkig i allmänhet, men du hade behövt lära dig hur man tilltalar andra människor och hurvida du vill bli uppfattad

till det här med "smutskastningen" du snackar om.....du smutskastar själv spelet utan att egentligen ge det en chans

Skrivet av BloodBoil:

Lyssna här Derox skit kan du vara själv om du så vill din fjant.
Så här är det
Det är inte priset, kanske ska skriva med stora bokstäver DET ÄR INTE PRISET bättre nu??
Det är servicen som gör mig galen,nästan 4 v och spelet är ospelbart på GRUND AV LAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! LÄS IGEN........
Som jag skrev så LATENCY ÅR PÅ 30 TILL 50 OCH IBLAND TILL 80
Har spelat länge och ibland det laggar INGENTING
Kör andra spel med fult och har inte såna problem förstår ni nu eller måste jag skriva mer för att ni ska fatta
har inte V-sync på och shadows är på medium ,ska jag dra ner allting ?? haha det är inte ens tung grafisk spel och inte dx11 dessutom

och jag vet mycket om hårdvara och annat

dont feed the troll.

Permalänk
Skrivet av Derox:

Lagg = latency, så nu får du bestämma dig.

Stämmer inte nödvändigtvis. Lag betyder fördröjning och kan därför precis lika gärna orsakas av bristande hårdvara eller andra problem i datorn.

Permalänk
Medlem

Har ingen nämnt den vanligaste felsökningstekniken som hjälper mot 90% av alla fel på en dator? Gissa vad det kan tänkas vara.

-

-

-

-

-

-

Formatering!

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk

konstig, jag har konstant mellan 160-120 fps ,560 ti och i7 3820 ,och flyter hur bra som helst

Permalänk
Medlem

Vad har du för disk? På min dator så laggade spelet till hårt ganska ofta när nytt data skall läsas från disken, Blizzard verkar ha bestämt sig för att använda lite minne 1 GB ungefär så det känns som det läses ganska mycket från disk vilket får spelet att lagga till. De kunde ju ha cacheat lite mer särskilt som de flesta nu har 8-16 GB minne...

Efter jag flyttade över spelet till en SSD så flyter det betydligt bättre.

Skrivet av BloodBoil:

Som sagt jag ger upp
Det går inte spela detta förbannade spel på grund av LAG!!!!!!!!
Vad i hela friden händer? jag är ensam i spelet och det laggar hela tiden,hur i helvete ska man lira
Vad är det som är felet ......fattar ingenting,efter den senaste pattchen har det blivit värre har jag märkt
Sorry att jak klagar men för 1000 kr få detta skräp? WTF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vad har hänt med Blizz... har dem fullständigt förlorat intelligens?
Min latency ligger runt 50 ibland 30så det borde inte laga så här
Jag kan köra Skyrim på högsta med ENB och alla godis och har inte såna problem
Men d3 omg!!!!!! crap of the year ..........är det nån som vet hur ska jag få mina pengar tillbaka

Gigabyte g1
12 gb ram
gtx 580 phantom 3gb
1200w corsair
w7 64
i7 3,2 gb