Permalänk
Medlem
Skrivet av Kagamex:

Mer troll tack... För det första så var du inte tvungen att betala 1000kr för spelet så det är bara dumt att klaga på det, du kunde ha köpt det för 500kr som oss andra.
För det andra borde du testa att köra i mer än 5 min. Min polare har ungefär samma specs och han laggar också de första minuterna i spelet. Det gör även jag, och alla andra jag känner som spelar Diablo 3. Ge det lite tid att komma igång, sen flyter det på asbra.

Skitsnack, har en kompis som har samma problem... plus att servrarna är nere titt som tätt och han blir utslängd. Om bliz har vallt att gå online och skiten inte funger pg av serverlag, dropps, nertid osv så har man all rätt att klagar. Priset har ingenting med saken att göra
Det enda trollet jag ser här är du

Permalänk
Medlem

Hade oxå problem i början men spelet flyter på hur bra som helst nu. Sitter på ett gtx 680 köpte oxå en ny skärm så jag kunde köra i 120 fps med vsync på.

Visa signatur

/ 9700k / Z390-F / Dom Plat Rog 3200@3333mhz / 2070s / Seasonic Prime 1000w T / Define-S / Custom loop / acer predator xb270hu

Permalänk

jag upptäckte nu att det har blivit värre med den nya patchen så nånting har hänt.
ska föröka lite tips och får se hur det går

http://www.youtube.com/watch?v=LrcKgo9TB-c kolla på det här

Permalänk
Medlem

Själv laggar jag som bara den i början går från 10-100 på en sekund. Men så flyter det på bra. Kör med gtx 460.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Grabben jag sitter på ett 680 och likförbannat får jag inte mer än 60 fps som jag hade på mitt förra 570 kort.

testat stänga av vertical sync så ska du se att fps går upp !!! annars e det ju låst till skärmen 60hz

Permalänk
Medlem

Samma här. Ironiskt nog laggar det mer när man spelar själv än när man spelar med någon... Riktigt besviken på skiten också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BloodBoil:

jag upptäckte nu att det har blivit värre med den nya patchen så nånting har hänt.
ska föröka lite tips och får se hur det går

http://www.youtube.com/watch?v=LrcKgo9TB-c kolla på det här

problemet ligger i din hårdvara.. när ska du inse detta? tror du någon skulle vågat spela hardcore om ALLA laggade på detta viset? det är en bråkdel av alla diablo 3 spelare som upplever detta men det får mycket uppmärksamhet överallt eftersom det är flera miljoner som lirar diablo 3

så kan du snällla sluta skylla på allt annat och börja felsöka din dator + kringutrustning som t.ex. routern..

Permalänk
Medlem

Intressant att många klappar varandra om axeln och säger att han bara fått bra svar när andra svaret han får anklagar honom för att vara troll? Säger inte att vissa inte gett bra svar men när någon redan är frustrerade och sedan börjar folk "peta med en pinne".
Diablo är välpolerat men de har vissa problem med nätverket och som med alla spel är det några personer som har otur och det strular oavsett vad, att peka på det och kalla det troll bara för att någon är frustrerad över att den lagt massa pengar på något den bara har problem med är helt onödigt.

Jag har sett liknande dock bara på nightmare och högre och inte alls i samma extrem men det är ett problem för en del onekligen.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Hmm har inga som helst problem med lag eller fps drops. Jag har märkt att det varit en smula fördröjning precis när jag börjat spela, men efter någon minut flyter spelet på hur bra som helst.
Nu hjälpte detta kanske inte topicstartaren, men jag vill bara tala om att det måste finnas något sätt man kan göra så spelet flyter bättre. Har allt på max.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av Uvania:

problemet ligger i din hårdvara.. när ska du inse detta? tror du någon skulle vågat spela hardcore om ALLA laggade på detta viset? det är en bråkdel av alla diablo 3 spelare som upplever detta men det får mycket uppmärksamhet överallt eftersom det är flera miljoner som lirar diablo 3

så kan du snällla sluta skylla på allt annat och börja felsöka din dator + kringutrustning som t.ex. routern..

det är inte min hårdvara problemet ligger på blizz sida och den heter SERVER LAG

Permalänk
Medlem
Skrivet av BloodBoil:

Som sagt jag ger upp
Det går inte spela detta förbannade spel på grund av LAG!!!!!!!!
Vad i hela friden händer? jag är ensam i spelet och det laggar hela tiden,hur i helvete ska man lira
Vad är det som är felet ......fattar ingenting,efter den senaste pattchen har det blivit värre har jag märkt
Sorry att jak klagar men för 1000 kr få detta skräp? WTF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vad har hänt med Blizz... har dem fullständigt förlorat intelligens?
Min latency ligger runt 50 ibland 30så det borde inte laga så här
Jag kan köra Skyrim på högsta med ENB och alla godis och har inte såna problem
Men d3 omg!!!!!! crap of the year ..........är det nån som vet hur ska jag få mina pengar tillbaka

Gigabyte g1
12 gb ram
gtx 580 phantom 3gb
1200w corsair
w7 64
i7 3,2 gb

Lag har ju med internet att göra
det funkar för mig. Och de flesta andra. Så det är nog du

Permalänk
Skrivet av Noobenu:

Lag har ju med internet att göra

jag vet det tack:)

Permalänk
Inaktiv

också en dum fråga men har du valt V-sync på? tycker detlaggar mycket mer utan vsync på ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BloodBoil:

det är inte min hårdvara problemet ligger på blizz sida och den heter SERVER LAG

jaha? varför upplever inte alla diablo 3 spelare detta då? i

Permalänk
Skrivet av M89:

Laggar sönder hos mig ibland också tyvärr värdelöst online!

Jag laggade också ibland, mest vid de första mobs jag stötte på när jag startat spelet, verkar som om D3 laddar väldigt mycket texturer direkt från HDD
Installerade D3 på SSD istället så försvann det mesta av mitt lagg, dock har jag de flest andra spelen på den HDD´n utan liknande problem.

Visa signatur

Moderkort: Maximus Gene Z87 Processor: i7-4770K@4,3 Volt=1,245V, Kylning: Custom Vatten Minne: 32Gb Corsair Venegance Pro 1866Mhz Grafik:MSI Seahawk 1080 EKWB Hårddiskar:Samsung SSD 850 EVO 500GBx2 + 3TB NAS Nätagg: Corsair AX850 Chassi: Corsair Obsidian 350D Skärm: Asus 27" ROG Swift Rigg2 TJ08 ASUS Maximus IV Z68 Gene-Z i5-2500K@4.5 H60 8GbLP ASUS GTX 970 STRIX (250GB+120GB)SSD+1Tb Corsair Cx500M

Permalänk

har provat nu med v-sync på och av sänkte res latency nu på 230 sen till 80
ctrl+r visar counter med fps och den är inte stadigt det laggar mer nu ,den hoppar hela tiden och Uvania läs lite på nätet innan du postar

Permalänk
Medlem
Skrivet av BloodBoil:

nån av är som kör d3 via nvidia panel ? i så fall med vilka inställningar

OffT: Det finns en lite knapp som heter "Redigera" klicka på den ist för trippelpost. Lycka till med ditt problem!
Och ta en titt på reglerna nu när du inte kan spela Dibbe.

§ 3 När du skriver § 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

Kör själv D3 med en amd 8120 och ett gammalt radeon 2900(måste fixa kylare till mitt 5870)

Och för mig fungerar det 98% procent fel fritt! två saker fungerade inte för mig
1.en gång blev jag fast och fick lämna spelet(release dagen)
2. bilden är hel konstig, typ som min pixel shader är gammal!(drivrutins fel på min sida iom 2900. funkade hur bra som helst innan jag bytade. har inte installerat om varken dator sen jag byta ram, cpu och grafikkort)

Så jag antar jag haft tur?

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Har ingen nämnt den vanligaste felsökningstekniken som hjälper mot 90% av alla fel på en dator? Gissa vad det kan tänkas vara.

-

-

-

-

-

-

Formatering!

Ska man behöva citera sig själv? Följt mina instruktioner?

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Skrivet av Uvania:

jaha? varför upplever inte alla diablo 3 spelare detta då? i

Spelar inte Diablo själv men det är skillnad på vad olika folk har för krav så att säga...
Vissa gillar konsollspel och påstår att det inte laggar exempelvis. En förlåtande syn på lagg eller fanbois, vilket som.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BloodBoil:

Som sagt jag ger upp
Det går inte spela detta förbannade spel på grund av LAG!!!!!!!!
Vad i hela friden händer? jag är ensam i spelet och det laggar hela tiden,hur i helvete ska man lira
Vad är det som är felet ......fattar ingenting,efter den senaste pattchen har det blivit värre har jag märkt
Sorry att jak klagar men för 1000 kr få detta skräp? WTF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vad har hänt med Blizz... har dem fullständigt förlorat intelligens?
Min latency ligger runt 50 ibland 30så det borde inte laga så här
Jag kan köra Skyrim på högsta med ENB och alla godis och har inte såna problem
Men d3 omg!!!!!! crap of the year ..........är det nån som vet hur ska jag få mina pengar tillbaka

Gigabyte g1
12 gb ram
gtx 580 phantom 3gb
1200w corsair
w7 64
i7 3,2 gb

Antingen trollar du eller så formulerar du dig väldigt fel.... pratar vi internet lagg här? isåfall så borde du kolla din lina.
pratar vi FPS problem så är det en annan sak.
förväxla inte lagg med fps drops.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Vad har du för uppkoppling, tankar du saker medans du spelar osv? Det låter som att du har packetloss.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av BloodBoil:

det är inte min hårdvara problemet ligger på blizz sida och den heter SERVER LAG

Så vad är då poängen med den här tråden?

Det finns ju inget diskussionsunderlag. Det verkar som du endast vill skrika och gapa lite.

Du har gjort en tråd där du undrar vad som är fel och vad du kan göra för att fixa det, samtidigt som du hävdar att det är serverlag och blizzards fel.
Om det är serverlag och blizzards fel finns det inget du kan göra, så varför fråga om hjälp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

jaha? varför upplever inte alla diablo 3 spelare detta då? i

jaha? varför upplever vissa diablo 3 spelare detta då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

jaha? varför upplever vissa diablo 3 spelare detta då?

för dom har problem med sin hårdvara eller gillar att logga in när det är som mest online, World of Warcraft t.ex. hade problem med instabila servrar i flera år innan dom fick ordning på det till 100%, men TS vill ju inte änns undersöka om det är fel på hans hårdvara och flamar bara Blizzard, isåfall behöver han inte sitta här och spotta ur sig negativa saker, det hör hemma på blizzard's forum och inte här, vi jobbar tyvärr inte för blizzard och kan inte magiskt fixa deras problem

Permalänk
Medlem

Vi sitter 6 stycken och kör i samma hus, samma uppkoppling trådlöst och trådat. En av datorerna (kabel) får spontana lagg då pingen rusar till ca 500 och man "kastas bakåt i tiden" för att sekunderna senare flyta på normalt vilket låter som något liknande du har råkat ut för. De andra datorerna visar inte samma problem trots att de är betydligt svagare (bland annat 2 macbooks 13")

Vad drar vi för slutstats av det här? Är det datorn som har något problem eller är det blizzard? Prova att formatera datorn, det brukar hjälpa mot det mesta.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorren:

Vad har du för disk? På min dator så laggade spelet till hårt ganska ofta när nytt data skall läsas från disken, Blizzard verkar ha bestämt sig för att använda lite minne 1 GB ungefär så det känns som det läses ganska mycket från disk vilket får spelet att lagga till. De kunde ju ha cacheat lite mer särskilt som de flesta nu har 8-16 GB minne...

Efter jag flyttade över spelet till en SSD så flyter det betydligt bättre.

Precis samma här, fick micro lagg hela tiden på mekaniska, när spelet skulle ladda animations/wahtever.
Flyttade till SSD och fungerar prima

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BloodBoil:

Som sagt jag ger upp
Det går inte spela detta förbannade spel på grund av LAG!!!!!!!!
Vad i hela friden händer? jag är ensam i spelet och det laggar hela tiden,hur i helvete ska man lira
Vad är det som är felet ......fattar ingenting,efter den senaste pattchen har det blivit värre har jag märkt
Sorry att jak klagar men för 1000 kr få detta skräp? WTF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vad har hänt med Blizz... har dem fullständigt förlorat intelligens?
Min latency ligger runt 50 ibland 30så det borde inte laga så här
Jag kan köra Skyrim på högsta med ENB och alla godis och har inte såna problem
Men d3 omg!!!!!! crap of the year ..........är det nån som vet hur ska jag få mina pengar tillbaka

Gigabyte g1
12 gb ram
gtx 580 phantom 3gb
1200w corsair
w7 64
i7 3,2 gb

Jag förstår inte riktigt. Skriver du bara av dig allt skit om d3 eller vill du ha hjälp med det?

Ang dina pengar så kommer du nog antagligen inte att få tillbaka dom. När du signade spelet så skrev du ju under ett kontrakt som du kanske borde ha läst.

Permalänk

Jag läste nånstans att HyperThreading orsakar microstuttering för rätt många. Testa stänga av det och jämföra om det nu skulle va felet för dig eller någon annan.

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk

ja ja skriv på bara kul med olika folks åsikter

när jag sätter fps max foreground till 60 så fps counter visar 59 varför går det inte att få fast fps