Permalänk

Tortoisesvn hjälp

Hej,

Jag har installerat Tortoisesvn på min dator men nu vill jag koppla den till min domän på manufrog.
Hur gör jag?
Snälla hjälp mig jag fattar inte hur jag ska göra.
Länka mig inte bara till en guide för jag fattar inte vad de menar.

Hälsningar/
Granskog

Permalänk
Medlem

Hänger inte med på vad du vill göra, skriv lite mer utförligt nästa gång så kanske någon faktiskt kan hjälpa dig.

TortoiseSVN är en klient, hur tänkte du "koppla" den till en domän? Vad du nu menar med det...

Permalänk

Jag vill kunna se om jag har laddat upp filer på manufrog eller om de bara finns lokalt och då måste jag ju på något sätt "koppla" ihop min lokala mapp med den på servern i tortosiesvn. genom att göra en checkout men när jag gör det mot min sida så får jag bara error.

Permalänk
Medlem
Skrivet av granskog1:

Hej,

Jag har installerat Tortoisesvn på min dator men nu vill jag koppla den till min domän på manufrog.
Hur gör jag?
Snälla hjälp mig jag fattar inte hur jag ska göra.
Länka mig inte bara till en guide för jag fattar inte vad de menar.

Hälsningar/
Granskog

Det främsta problemet är att du med stor sannorlikhet inte kan arbeta på det viset mot Manufrog.
SVN är ett versionshanteringssystem som kräver en SVN-server. Vad du troligtvis är ute efter är en FTP-klient i stil med FileZilla..

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk

Men enligt dem själva så ska det gå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av granskog1:

Men enligt dem själva så ska det gå.

Var finns denna information? Googlade och sökte på deras sida men hittade ingenting om SVN.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk

Jag frågade dem, men de kunde inte hjälpa mig mer än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av granskog1:

Jag frågade dem, men de kunde inte hjälpa mig mer än så.

Då rekommenderar jag att du frågar dem igen, eftersom informationen som behövs inte verkar finnas tillgänglig.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Du måste ha en adress till mappen du vill göra en checkout på och jag antar att den inte är helt publik så du lär behöva login också. Kan det vara möjligt att tjänsten inte är aktiverad per default utan att det är något man själv får starta igång via deras webinterface?

Permalänk

ok jag har nu lagt upp Repository i en mapp som heter svn som är skyddad med lösenord i rootern på min domän. men när jag gör checkout på den så får jag xml fel.

Vad gör jag för fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av granskog1:

ok jag har nu lagt upp Repository i en mapp som heter svn som är skyddad med lösenord i rootern på min domän. men när jag gör checkout på den så får jag xml fel.

Vad gör jag för fel?

Kopiera och klistra in ditt felmeddelande här så kanske någon har en chans att hjälpa dig.

Permalänk

fel meddelandet jag får är:
The OPTIONS request returned invalid XML in the response: XML parse at
line 1: no element found (domän)