Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
99:e percentilen

Byta ut H60 mot vad och när?

Jag har en Corsair H60 med det välkända "pump noise". Det är mitt andra exemplar som låter så, och CDON vill inte skicka någon mer. De har däremot sagt att garantin gäller i ett år efter köp, vilket i princip blir fram till slutet av det här året.

Alltså är min fråga: Ska jag skicka tillbaka den på garanti nu och köpa en annan eller ska jag vänta på att det släpps nya, bättre kylare?

Kylaren kommer sitta på en 2600K som är klockad till strax över 4 GHz, allt monterat i ett HAF X. Jag har höga Vengeance-minnen, så jag vågar inte köpa en luftkylare.

Finns det i dagsläget någon kylare som ni kan rekommendera? Jag har kollat in Antec Kühler H₂O 620 och 920. Den sistnämnda är dock snäppet för dyr för mig. Är 620 något att ha?

Kommer det inom ett halvår släppas en ny "generation" vattenkylare som jag bör vänta på istället?

Notera att en eventuell ny kylare MÅSTE vara fri från missljud. Är extremt trött på att behöva slå på datorn varje gång jag startar den för att den ska hålla käft. Högljudd(a) fläkt(ar) har dock ingen betydelse, då jag kör Scythe GT i PnP.

Tack på förhand!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

riktig vattenkylning? Annars kan du val byta minnen?

Visa signatur

Simlärare