[Diskussion] Samsung Galaxy S3 (Android 4.0)

Permalänk
Medlem

Så nu har jag ändrat min order från en Blåa till den Vita, orkar inte vänta 3-4 veckor.
Cdon sa att jag kunde vara med i nästan batch vita som kommer in början på nästan vecka. Så man hoppas få den nästa vecka.
Om jag inte skulle överleva med den vita för man väl skicka tillbaka den och byta till den blåa istället

Permalänk

Nu så ska jag ÄNTLIGEN hämta ut den, efter mycket strul med beställningen.
Det fick bli en vit!

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Medlem

Förhandbokade den blåa den 16 maj, (leverans datum är den 8 juni) men pga att jag beställde flip cover så blir leveranstiden 11 juni (en måndag) alltså får jag den kanske på tisdag 12 juni troligtvis senast onsdag. Man blir ju fett sugen nu när man ser på youtube dom som redan fått sina vita, men samtidigt vill jag hellre ha den blå

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem

Så skönt att se att en vit sgs3 är på väg till mig

Kan inte klockan bli 1600 snart lol vill kolla in samsungs senaste skapelse, och det skall bli så skönt att slippa rotten-apple

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagis2k:

Så skönt att se att en vit sgs3 är på väg till mig

Kan inte klockan bli 1600 snart lol vill kolla in samsungs senaste skapelse, och det skall bli så skönt att slippa rotten-apple

Du har tur som får den så tidigt, själv får man vänta 1.5 vecka innan man får den blåa

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Avstängd

S3an verkar riktigt grym så det blir en uppgradering från S2an

en fråga bara:
varför är den blåa S3an svårare att få tag på?
är det olika telefoner eller vad är problemet med den?

är nån intresserad av en olåst rootad S2a i fint skick med ICS så hör av er genom PM
inga repor på glaset.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

S3an verkar riktigt grym så det blir en uppgradering från S2an

en fråga bara:
varför är den blåa S3an svårare att få tag på?
är det olika telefoner eller vad är problemet med den?

är nån intresserad av en olåst rootad S2a i fint skick med ICS så hör av er genom PM
inga repor på glaset.

Samsung har haft tillverkningsproblem med den blåa färgen och har därför kommit rejält efter, dessutom tror jag att de inte riktigt var med på att den blåa skulle vara så populär som den faktiskt är.

Bilden nedan visar problemen de hade med att färgen inte torkade tillräckligt snabbt och blev då fläckig när man satte på plasten.
http://www.sammobile.com/wp-content/uploads/2012/05/Bluewithw...

Permalänk
Avstängd

ok tackar för infon
det blir till att vänta på den blåa.

ni som sitter med S3an
kan den filma i 1080P utan ryck nu?
spelar inte så stor roll men det vore intressant att kolla om dom har optimerat det från S2an som hackade rejält vid panoreringar i 1080p.

Edit:
Riptide GP ser ju riktigt häftigt ut på S3an
kika här
http://www.idg.se/2.1085/1.451563/speltest-pa-samsung-galaxy-...

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Skrivet av trifix:

Jag har i skrivande stund ratat allt vad Android heter efter att ha haft en SGS2 förra sommaren. Sitter just nu med en iPhone 4S...med krossad display sen i fredags.

Frugan la vantarna på en HTC One X vilket fångade mitt intresse. Har sen dess läst både bra och dåligt om den telefonen. Mest dåligt känns det som. SGS3 utannonserades och ja...inte var den snygg. Nu när releasen börjar närma sig har jag tittar närmare på den och ja. Den är inte ful längre. Den är i all sin enkelhet så långt ifrån en iPhone man kan komma faktiskt. Det dom flesta säger är att den är väldigt skön i handen och det är ju faktiskt det viktigaste om den ska användas mycket. Mycket kan man säga om iPhone men inte är den skön att hålla i med sin kantiga utformning. Känslan att hålla i den är fortfarande ohotad då metal och glas är som teknikporr mellan fingrarna.

Det jag minns ifrån SGS2:an är faktiskt inte plastig utan mer en gedigen känsla. Däremot var systemet en ren katastrof med en massa färgglada ikoner överallt som jag inte alls gillade. Nu verkar man ha hittat hem och blivit varm i kläderna då bara lås-skärmen är bättre än vad hela SGS2 var.

Jag gillar att den inte är hård och kantig som SGS2. Den ser mjuk och följsam och jag blir sugen att hålla i den själv när jag ser alla filmklippen. En annan stor sellingpoint för mig kom för 15 minuter sen när jag hittade en massa sköna bakstycken i olika färger...som dessutom är officiella från Samsung. Smart drag att göra hela bakstycket till batterilucka och det där flipskärmsskyddet, som iofs är en skrämmande kopia på Smartcover ser riktigt nice ut.

Det enda som drar ner betyget just nu är två saker. iTunes/iPod och kameran. Ja jag gillar iTunes, att kunna köpa ringsignaler och låtar men framförallt ladda ner podcasts. Det var ett helvete minns jag på SGS2 att försöka få tag på podcasts. Sist men inte minst har vi kameran där iPhone 4S fortfarande slår alla andra på fingrarna vad det gäller detaljrikedom och färger. SGS3 är inte långt efter men saknar den där sista lilla lilla biten. Det kanske största minuset är filminspelning där iPhone 4S är den enda mobilkameran som gör det BRA! Varför? Bildstabilisering! Varför har ingen annat gjort något liknande. Jag struntar fullständigt i om jag kan ta kort samtidigt som jag filmar eller kan ta 234234st bilder i rad. Ge mig bildstabilisering. Frugan hade innan en iPhone 4 och jämför man den med iPhone 4S är det stor skillnad just på den fronten. Man slipper det där microfladdrandet som man annars får dras med.

Men...jag orkar inte med 3,5 tum längre. Det är för litet efter att ha surfat i 4,7. Det är framförallt surfandet som gör det intressant för mig och där verkar SGS3 vara en riktigt stark maskin efter benchmarktester. Dom tror att iPhone 5 kommer med 4 tum. För litet...

Att byta utseende på GUI är extremt enkelt i en android lur. Ladda ner en annan launcher från market, ett tema - klart. Du kan få det att se ut precis som du vill, finns även mänger av launchers/teman som ser ut exakt som iO's, WP7, mm

Testa lite sånt innan du ratar luren

Permalänk
Medlem

Gillar garanterat min nya sgs3!!

Efter att ha laddat hem alla appar och sånt jag behöver tog mig iaf ett dygn att få den som jag ville, sen bakup till datorn

Sen det jag verkligen har saknat sen SonyEricsson K800 och P1i är MyPhoneExplorer!!, det går nu att köra äntligen! ladda hem
den från www.fjsoft.at och sök sen på market på "myphoneexplorer" är helt underbart att du kan fjärrstyra hela telefonen!!

Nu återstår att sätta sig in i rootning, och att se om det kommer något hack till kameran så man kan ta bilder medans man är i ett samtal riktigt larvigt av samsung att inte tillåta det!

Men min erfarenhet så här långt är en snabb och lätt hanterlig telefon med en massa möjligheter, goodbye apple

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagis2k:

Sen det jag verkligen har saknat sen SonyEricsson K800 och P1i är MyPhoneExplorer!!, det går nu att köra äntligen! ladda hem
den från www.fjsoft.at och sök sen på market på "myphoneexplorer" är helt underbart att du kan fjärrstyra hela telefonen!!

Fjärrstyra telefonen? Varför?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagis2k:

Gillar garanterat min nya sgs3!!

Efter att ha laddat hem alla appar och sånt jag behöver tog mig iaf ett dygn att få den som jag ville, sen bakup till datorn

Sen det jag verkligen har saknat sen SonyEricsson K800 och P1i är MyPhoneExplorer!!, det går nu att köra äntligen! ladda hem
den från www.fjsoft.at och sök sen på market på "myphoneexplorer" är helt underbart att du kan fjärrstyra hela telefonen!!

Nu återstår att sätta sig in i rootning, och att se om det kommer något hack till kameran så man kan ta bilder medans man är i ett samtal riktigt larvigt av samsung att inte tillåta det!

Men min erfarenhet så här långt är en snabb och lätt hanterlig telefon med en massa möjligheter, goodbye apple

Saknar S3:an bildstabilisator som trifix säger, eller finns det nu? Om inte annat så kommer det säkerligen mods/hack för det. Min gamla Spica tar tex grymt bra kort trots sina 3.2mp efter ny programvara. Dock inte så hög upplösning pga 3.2mp, men färgerna är grymt bra och den utnyttjar sina mp grymt bra. Nuvarande programvaran är dock ganska seg så att filma är ingen idé

Längtar så grymt mkt efter min S3:a nu, men kommer nog inte börja roota den lika tidigt som jag gjorde med Spican, det var ju liksom ett måste för att kunna hantera nya spel osv...

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem

För er som undrar om kameran är lika bra som Iphone 4S så har GS3 nu blivit dissikerad och det visar sig att det är samma kamerasensor från Sony som sitter i 4S, alla skillnader vilka de än vara må är alltså mjukvarurelaterade - här har ju GS3 större utrymme för förbättringar genom sin mer kraftfulla hårdvara, oavsett det så såg Gsmarenas provfilmer imponerande skarpa och stabila ut

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrali95:

Saknar S3:an bildstabilisator som trifix säger, eller finns det nu? Om inte annat så kommer det säkerligen mods/hack för det. Min gamla Spica tar tex grymt bra kort trots sina 3.2mp efter ny programvara. Dock inte så hög upplösning pga 3.2mp, men färgerna är grymt bra och den utnyttjar sina mp grymt bra. Nuvarande programvaran är dock ganska seg så att filma är ingen idé

Längtar så grymt mkt efter min S3:a nu, men kommer nog inte börja roota den lika tidigt som jag gjorde med Spican, det var ju liksom ett måste för att kunna hantera nya spel osv...

Det finns bildstabilisator på både foto/film

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Yes. Nu har Cdon börjat packa min mobil idag. Så hoppas få den imorgon eller på Tisdag

Permalänk

Samsung Galaxy S3 spänner musklerna mot Nokia N9, Lumia 800, Samsung Galaxy Nexus och Sony Xperia S i uppstarts test.

Den är väldigt snabb! Tyckte dock att Sony Xperia S var överraskande snabb. Den hängde på rätt bra.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man ha samsung egna taskmanager på hemskärmen istället för att hålla in home knappen några sec

Permalänk
Medlem
Skrivet av PangarN:

Nån som vet om man ha samsung egna taskmanager på hemskärmen istället för att hålla in home knappen några sec

Det är en standard funktion som är i ICS så vet inte om det går att få upp på hemskärmen som en länk. men kanske kan gå om du har någon annan launcher där du kan länka in settings funktioner.

Permalänk
Medlem

Nu är jag jävligt besviken, pga den blåa S3:ans fabriksproblem så kommer den inte i lager för en slutet på juni Jag som vill ha den blå.

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man kan fixa så "usb mass storage" fungerar?
Just nu ser det ut som om Samsung har plockat bort det och slängt dit något buggit långsamt skit som inte fungerar med frugans iMac (mtp och ptp)

Någon som vet en app eller vad som helst som kan fixa tillbaks ums?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrali95:

Nu är jag jävligt besviken, pga den blåa S3:ans fabriksproblem så kommer den inte i lager för en slutet på juni Jag som vill ha den blå.

Mitten/slutet på juni är väl dock bara riktdatum. Det har börjat komma in fler och fler blåa lite här och där nu , The Phone House har t ex blåa till salu på sin hemsida. Tele2 ska få in blåa nu på onsdag enligt dom själva och Tre på fredag har jag för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Mitten/slutet på juni är väl dock bara riktdatum. Det har börjat komma in fler och fler blåa lite här och där nu , The Phone House har t ex blåa till salu på sin hemsida. Tele2 ska få in blåa nu på onsdag enligt dom själva och Tre på fredag har jag för mig.

Dustin har beräknad leveransdatum 29 juni, där jag förhandsbokade min Den hinner ju bli gammal innan man får den.

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk

Kan man ta bort eller stänga av touchwiz på något sätt? Jag bryr mig inte så mycket om funktioner i launchern, vill bara att det ska gå så snabbt som möjligt. Android vanilla skulle funka bra för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epistlewool:

Kan man ta bort eller stänga av touchwiz på något sätt? Jag bryr mig inte så mycket om funktioner i launchern, vill bara att det ska gå så snabbt som möjligt. Android vanilla skulle funka bra för mig

Du måste ha någon annan launcher då, rekommenderar Go Launcher, den är riktigt stabil och flyter på bra

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epistlewool:

Kan man ta bort eller stänga av touchwiz på något sätt? Jag bryr mig inte så mycket om funktioner i launchern, vill bara att det ska gå så snabbt som möjligt. Android vanilla skulle funka bra för mig

Rkomenderar nova launcher i och med ICS.
Annars så ADW.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epistlewool:

Kan man ta bort eller stänga av touchwiz på något sätt? Jag bryr mig inte så mycket om funktioner i launchern, vill bara att det ska gå så snabbt som möjligt. Android vanilla skulle funka bra för mig

Zeam launcher då.
snabb o utan bloat.

Adw launcher ex har de flesta funktioner o är snabb annars. (Mitt val)

Permalänk

Swedroid har lagt upp en recension nu.

http://www.swedroid.se/samsung-galaxy-s-iii-recension/

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Hur bra funkar funktionen som ska hålla skärmen igång medans man tittar på den?

Permalänk
Medlem

Skulle uppskatta om någon med S3 kunde säga om följande funktion finns.

Kan man se en samtalslog för ett random telefonnummer om man går in på det numret via "Telefon" --> "Loggar"
Detta fanns i S2 innan ICS men togs bort med uppdateringen. Förr kunde jag se alla samtal alla nummer i min logg hade gjort i över 30 dagar bak i tiden. Nu se jag enbart ett eller två nummer, även om denne har ringt mig 10 ggr under en dag.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Hur bra funkar funktionen som ska hålla skärmen igång medans man tittar på den?

Jo, den funkar iallafall men ibland så uppfattar den inte riktigt att man tittar på den.
Och ibland kan det hända att man behöver titta två gånger.
Så att den funkar men inte direkt en höjdare.

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.